Aito kysymys maallikkona, onko väärin juoda viiniä konjakkilasista? Konjakkilasi myös tuo tuoksut siihen esille ja voi pyöritellä viiniä että maku irtoaa. Tiedän, että tulpppaanilasi on suositeltava, mutta meillä on kotona enemmän isoja konjakkilaseja, joten voisiko niitä käyttää laadukkaan viinin tarjoamiseen?
Viini konjakkilasista?
Anonyymi-ap
17679
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Mistä pastori Aittakumpu sai rohkeutta avioeroonJa puolueen vaihtoon? Ja Puhoksen retkelle?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 17
Vanhimmat
Hyvä on konjakkilasi . Minusta ei ole noilla laseilla eroa .
Olen samaa mieltä.
MInä juon viinini joko pullon suusta tai jos ei ole kiire kaadan sen juomalasiin.
Konjakkia juon myös juomalasista mieluiten Bormio Rocco merkkisestä
Jos ei muuta ole niin mieluummin siitä kuin vesilasista. Ei minullakaan ole erikseen valkoviinilaseja ja punaviinilaseja on vain viinilaseja ja shampanjalaseja. Konjakkilaseja ei ole myöskään, kun sitä ei meillä käytetä.
Kyse on paljolti snobbailusta.
Hyvä, ohut viinilasi jonka muoto tuo viinin tuoksun esille parantaa kokemusta, mutta väkevien juomien kohdalla lasin merkitys on paljon pienempi. Konjakin (tai viskin) tuoksu on niin voimakas, että sitä ei pidä nuuhkia nenä lasissa tai limakalvoille tulee etupäässä alkoholin raaka haju. Nuuhkiminen kannattaa tehdä etäämmältä.
Höpö höpö :D
”Konjakin (tai viskin) tuoksu on niin voimakas…”
Höpsistä. Veden ja alkoholin kiehumispisteellä ei ole kovin merkittävää eroa, joten ei se alkoholi sanottavasti tuoksu verrattuna vetisempään viiniin. Päin vastoin viski ja konjakki tuoksuvat vähemmän kun ne on tislattuja ja viiniin verrattuna puhtaampia nesteitä.
Mikä on suosikkisi tentuista, missä paras jälkimaku?
Kun juo suoraan pullosta niin ei aromit karkaa.
Pullosta suoraan suuhun olen aina tähän asti nauttinut viinini. Täytyypä joskus testata onko eroa lasistanautittuna.
Juopahan vaikka kahvikupista. Lopputulos on aivan sama.
Eihän siitä linnaan joudu, vaan mistäköhän johtuu, että 100 vuotta sitten kuohuviini tarjoiltiin laakeista matalareunaisista laseista?
Itse asiassa kapea lasi tuli vasta 50-luvulla, kun huomattiin sen tuovan aromit paremmin esiin. Tuohon aikaan yleisestikin alkoi tulla muotiin alkoholijuomien muutkin puolet kuin pelkkä humalluttava vaikutus.
Pohjasyinä siis globalisaatio, yhteiskunnallinen murros ja liikemiesten keksimä brändäys.
Ehkä parhaana esimerkkinä skotlantilaiset single malt viskit, jotka on täysin tekemällä tehty tuote. 100 vuotta sitten ne olivat hyvän viskin raaka-aineita.
Itse käytän valkoviinilasina Riedelin portviini-lasia.
Minusta se on parempi kuin isommat "oikeat" valkoviinilasit.
Jos tutustuu siihen, minkälaisia valkoviinilasit ovat olleet aikaisemmin, niin huomattavasti pienempiä kuin nykyään.
Punaviiniin voi hyvinkin sopi varsinkin vähän isompi konjakkilasi.
Itse asiassa, nykyään laadukasta konjakkia juodessa asiaan perehtyneet suosivat juurikin tulppaanilasia. Perinteinen "konjakkilasi" sopii paremmin vaikka oluen maisteluun.
Jo on aikoihin eletty jos joku nauttii viinin mausta konjakkilasista!
Aloittaja ei ilmeisesti ole mauistanut kumpaakaan mistään lasista.
Mitä hienompi lasi sen parempi fiilis. Saa olla kyllä älyttömän tarkka nenä jos millit lasin suun halkaisijassa vaikuttaa aromien aistittavuuteen. Ja jos kyse viinistä niin eikös suosiutella että se saa hetken ilmaa ennen juomista. Tuoksuaromit ehkä heikkenee mutta maku paranee.