eli tänään sain verikokeitten tulokset mutta ja kaikki muut on neg. paitsi U-Keto-O on yksi
eli onko tuo johonkin viittaava vai voiko olla vain väliaikanen plussa? se ilmeisesti on asetoniaineisiin liittyvää? onko jollakin viisaammalla tietoa?
verensokeriarvoja? U-Keto-O ?
6
16220
Vastaukset
- dia2
Nälkähapot koholla. Liian tiukka dieetti?
- kyselijä
terve. ei oo diettiä ollu vaan päinvastoin olen koittanut saada massaa lisää, ja syön proteiinia vielä kun käyn salilla. eli voiko tuo arvo mennä plussalle jos syö proteiinia vai onko että kuluttaa enemmän mitä syö niin näkyy merkkinä onko tietoa? ja kiitos jo avusta tässä vaiheessa kun olen ymmälläni tuosta.
- dia2
kyselijä kirjoitti:
terve. ei oo diettiä ollu vaan päinvastoin olen koittanut saada massaa lisää, ja syön proteiinia vielä kun käyn salilla. eli voiko tuo arvo mennä plussalle jos syö proteiinia vai onko että kuluttaa enemmän mitä syö niin näkyy merkkinä onko tietoa? ja kiitos jo avusta tässä vaiheessa kun olen ymmälläni tuosta.
Yksi plussa ei vielä paljon merkitse. Se voi johtua sattumastakin. Yleensä ketoaineet virtsassa ovat merkki suhteellisesta hiilihydraatin puutteesta. "Rasva palaa hiilihydraatin tulessa". Ketoaineet ovat puoliksi palanutta rasvaa.
Ylimääräinen proteiini muutetaan pääasiassa glukoosiksi (glykogeeniset aminohapot) ja pienemmässä määrin ketoaineiksi (ketogeeniset aminohapot). Ylimääräisellä proteiinilla tarkoitan sitä osaa proteiinista, jota ei käytetä lihasmassan rakennusaineena.
Hiilihydraatti on kuitenkin se ravintoaine, josta urheilija saa nopeimmin energiaa. Minä veikkaisin, että ketoaineet virtsassa johtuvat hiilihydraatin puutteesta. Palautumisvaiheessa tarvitaan myös hiilihydraattia. Voivat ne tietysti johtua ketogeenisista aminohapoistakin. En osaa sanoa tarkemmin. - kyselijä
dia2 kirjoitti:
Yksi plussa ei vielä paljon merkitse. Se voi johtua sattumastakin. Yleensä ketoaineet virtsassa ovat merkki suhteellisesta hiilihydraatin puutteesta. "Rasva palaa hiilihydraatin tulessa". Ketoaineet ovat puoliksi palanutta rasvaa.
Ylimääräinen proteiini muutetaan pääasiassa glukoosiksi (glykogeeniset aminohapot) ja pienemmässä määrin ketoaineiksi (ketogeeniset aminohapot). Ylimääräisellä proteiinilla tarkoitan sitä osaa proteiinista, jota ei käytetä lihasmassan rakennusaineena.
Hiilihydraatti on kuitenkin se ravintoaine, josta urheilija saa nopeimmin energiaa. Minä veikkaisin, että ketoaineet virtsassa johtuvat hiilihydraatin puutteesta. Palautumisvaiheessa tarvitaan myös hiilihydraattia. Voivat ne tietysti johtua ketogeenisista aminohapoistakin. En osaa sanoa tarkemmin.kiitoksia vastauksista hieman helpotti tieto ja kun minulla kaikki muut tulokset olivat hyvät eli sokeriarvot ym niin tuo siis tuskin viittaa mihinkään sokeritautiin?
mutta siis mun pitäisi saada hiilihydraatteja lisää päivittäiseen tarpeeseen? - dia2
kyselijä kirjoitti:
kiitoksia vastauksista hieman helpotti tieto ja kun minulla kaikki muut tulokset olivat hyvät eli sokeriarvot ym niin tuo siis tuskin viittaa mihinkään sokeritautiin?
mutta siis mun pitäisi saada hiilihydraatteja lisää päivittäiseen tarpeeseen?Jos sokeriarvot ovat kunnossa, niin ei viittaa diabetekseen. Ketoaineita voi hiukan tulla virtsaan muutenkin esim. laidutettaessa varsinkin jos käytetään ns. vähähiilihydraattista dieettiä (vähän hiilihydraattia, paljon proteiinia ja öljyjä). Lievän ketoosin ei pitäisi olla vaarallista.
- kyselijä
dia2 kirjoitti:
Jos sokeriarvot ovat kunnossa, niin ei viittaa diabetekseen. Ketoaineita voi hiukan tulla virtsaan muutenkin esim. laidutettaessa varsinkin jos käytetään ns. vähähiilihydraattista dieettiä (vähän hiilihydraattia, paljon proteiinia ja öljyjä). Lievän ketoosin ei pitäisi olla vaarallista.
Ok kiitos jälleen lisätiedosta. mietin juuri että mistä saisi parhaiten hiilihydraatteja eikös tummasta leivästä tai leivistä yleensäkkin saa hyvin ja perunoista. mutta mistä vielä saisi hyvin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971918- 881350
- 1101143
- 761047
- 1191020
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33703