miten pienestä voi hyvä mieli tulla.
Kävelin kaupungilla ja kolme autoa antoi minulle kulkuoikeuden suojatiellä,siis pysähtyivät.
Tätä ei meidän kaupungissa usein tapahdu.
Olin kuin hyvinkin tärkeä ihminen,,öhöm,,,
No sitten päinvastainen juttu.
Pelasin kolikoitani kansanterveydelle,ja hävisin koko ajan.
Toisella koneella mies voitti koko ajan ,kone kilisi jatkuvasti.
Yritin päiväillä huonoa onneani,mutta mies vain mulkaisi ja jatkoi peliä.
Kohteliaasti käyttäytyvät autoilijat nostivat hyvän mieleni pintaan ja tämä mies sai aikaan mielialan laskua.
Hyvin pienet,mitättömät asiat,mutta kummasti vaikuttavat.
Pienellä toiset huomioon ottavalla käytöksellä saamme ihmeitä aikaan ,kuin myös kääntäen.
Voi hyvänen aika
13
846
Vastaukset
- soilike
Kaupan kassa, hyvin tärkeä ihminen elämässämme.
Menet hyvällä mielellä maksamaan ostoksia. Pirteä kassa-tyttö hymyilee, voipi jopa heittää hyvää huulta, ostosreissu ok.
Mut sitte, toisena päivänä, tympeä kassaan naputtelija, joka ei ees vilkaise asiakastaan.
Miten se voikin niin paljon vaikuttaa koko päivän tunnelmaan? Taidat olla niin hemaisevan, tyylikkään, kauniin näköinen nainen, että kuljettajalta ikäänkuin putoaa silmät päästä - aja siinä sitten!
Edesvastuuttomasta käytöksestä:
Miten voi joku muodokas, persikkaihoinen, punahuulinen, hymyileväinen, syväänuurretussaan, kulkea kaduilla kesäaikaan. Tuntevatkohan lainkaan vastuuntuntoa?
Joku naiskauneuden palvoja lentää moisesta istualleen, kansanomaisesti perseellen - kovalle asvaltille.
Seuraukset voivat olla pahatkin! Ovatkohan vakuutukset kunnosa?
Toinenkin näkökohta:
Kesällä on liikkeellä turisteja, jotka haluavat käytöksellään osoittaa toispaikkakuntalaisille miten käyttäydytään.saitkin lennokkaan kuvan tuosta aiheesta.
Kohdallani tuo ei ikävä kyllä pidä paikkaansa,
tai onko ikävä,en toisille vahinkoa toivoisi tuottavani.
Tuo viimeinen näkökohta on ilmeisen totuuden mukainen,näin ajattelin heti itsekin.
(olisin otettu jos tuo alku pitäisi kohdallani paikkansa,,,leikisti)SkillaN kirjoitti:
saitkin lennokkaan kuvan tuosta aiheesta.
Kohdallani tuo ei ikävä kyllä pidä paikkaansa,
tai onko ikävä,en toisille vahinkoa toivoisi tuottavani.
Tuo viimeinen näkökohta on ilmeisen totuuden mukainen,näin ajattelin heti itsekin.
(olisin otettu jos tuo alku pitäisi kohdallani paikkansa,,,leikisti)Täällä on nimittäin ollut jo jonkin aikaa voimassa laki että suojatietä (missä ei ole liikennevaloja) ylittävälle jalankulkijalle on annettava etuoikeus, eli autoilijoitten on pysähdyttävä.
Sakkoja voi tulla jos niin ei tee.
Kuinkas Suomessa on? Hyvä tietää kun on auton kanssa liikkeellä "Härmässä"!- taaplaaj
MdK-MdK kirjoitti:
Täällä on nimittäin ollut jo jonkin aikaa voimassa laki että suojatietä (missä ei ole liikennevaloja) ylittävälle jalankulkijalle on annettava etuoikeus, eli autoilijoitten on pysähdyttävä.
Kuinkas Suomessa on? Hyvä tietää kun on auton kanssa liikkeellä "Härmässä"!Voi hertsileijaa.Toi olisi hieno laki jos sellainen tänne "härmän"perukoille saataisiin,mutta kuka sitä kerkiäisi valvomaan? Ei meidän kaupungissa ainakaan jalakulkija pärjää jos ei pää pyöri kuin väkkärä joka suuntaan suojateiden kohdalla ja sitten helkkarinmoista haipakkaa kadun yli,meinaa kantapäät välillä jäädä matkasta pois.
MdK-MdK kirjoitti:
Täällä on nimittäin ollut jo jonkin aikaa voimassa laki että suojatietä (missä ei ole liikennevaloja) ylittävälle jalankulkijalle on annettava etuoikeus, eli autoilijoitten on pysähdyttävä.
Kuinkas Suomessa on? Hyvä tietää kun on auton kanssa liikkeellä "Härmässä"!kun en rekkareita huomannut;))DD
Ei täällä suojatielle tälläinen mummeli uskalla kovinkaan reippaasti astua,siksi kai tuo olikin niin ihmeellistä.
Onhan meissä jalankulkijoissakin,mieheni aina tuskastui,kun mummo hyppäsi tielle ja takaisin kadulle,sama toistui,sai kovasti vilkutella ennenkuin onnistui tien ylitys.
(sitten alkoi jo toiset autot takana tööttäilemään)
Minäkin sain nuhteet,kun suojatien edessä pitempään seisoin,kysyi odotatko, jos naapuripitäjästä auto tulisi,mutta araksi sitä tulee,kun kaikenlaisia kaahaajia löytyy.MdK-MdK kirjoitti:
Kuinkas Suomessa on? Hyvä tietää kun on auton kanssa liikkeellä "Härmässä"!Kyllä Suomesakin autoilijan pitää lain mukaan pysähtyä jos jalankulkija on ehtinyt astua suojatielle.
Ongelmana on SkillaNin mainitsema käyttäytyminen. Etenkin juuri ei aivan nuoret naiset, astuvat suojatielle ja hyppäävät takaisin kun auto lähestyy vauhtiaan hiljentäen.
Toimi siinä sitten!!Ruuneperi kirjoitti:
Kyllä Suomesakin autoilijan pitää lain mukaan pysähtyä jos jalankulkija on ehtinyt astua suojatielle.
Ongelmana on SkillaNin mainitsema käyttäytyminen. Etenkin juuri ei aivan nuoret naiset, astuvat suojatielle ja hyppäävät takaisin kun auto lähestyy vauhtiaan hiljentäen.
Toimi siinä sitten!!ensi alkuun, ennenkuin uskottiin että autoilijan ON PYSÄHDYTTÄVÄ jos suojatien vieressä on jalankulkijoita, joilla ilmeisesti on tarkoitus ylittää suojatie, eikä vasta sitten kun joku pistää jalkansa suojatielle.
Nyt tämä alkaa toimia käytännössä.
Talvella tosin on vaarallista lähestyä suojatietä, koska auto ei liukkaalla pysähdy yhtä nopeasti kuin jalankulkijoitten järki ;)) jotka luulevat (kokeneetkin autoilijat) että auto pysähtyy yhtä nopeasti kuin kesäkelillä!
- zakzak
Annan varsin usein tietä kadunylittäjille. Kyllä siitä tulee hyvä mieli, kun heilauttavat kättä kiitokseksi, toiset jopa hymyilevät. Lapsetkin yleensä tekevät niin, mikä on erityisen hauskaa.
Joskus taas ihmetyttää: Eräs vanha äijä eli minun itseni ikäinen käppänä heristi nyrkkiä, kun annoin tietä. Eräs nuori tyttö taas heitti jotakin tavaraa auton päälle - olisikohan se ollut kivi - kun pysähdyin päästääksen hänet kadun yli. (Kiukustuin niin, että näytin keskisormea, mikä ei todellakaan ole minulle tavanomaista.)
Pikkuasiat piristävät. Ystävällinen palvelu kaupassa, kohteliaat nuoret, palvelualtis verovirkailija jne.- Mimmu
käynyt pari kertaa niin, että kun olen antanut suojatielle tulevalle mahdollisuuden ylittää katu, niin viereiseltä kaistalta on takaani tullut auto lujaa suojatietä kohti, ja jarrut kirskuen sitten onneksi saanut pysäytettyä, ettei ole ajanut sen henkilön päälle, jolle juuri olin antanut ylitysmahdollisuuden.
Tällaiset täpärät tilanteet pistävät ajattelemaan, että kannattaako ylipääten antaa tietä, kun kaikki eivät kuitenkaan noudata pysähtymissääntöä. Vaaratilanteita voi siis aiheuttaa pelkällä ystävällisyydellä, jos huono tuuri käy. - Palstaeksyjä
Mimmu kirjoitti:
käynyt pari kertaa niin, että kun olen antanut suojatielle tulevalle mahdollisuuden ylittää katu, niin viereiseltä kaistalta on takaani tullut auto lujaa suojatietä kohti, ja jarrut kirskuen sitten onneksi saanut pysäytettyä, ettei ole ajanut sen henkilön päälle, jolle juuri olin antanut ylitysmahdollisuuden.
Tällaiset täpärät tilanteet pistävät ajattelemaan, että kannattaako ylipääten antaa tietä, kun kaikki eivät kuitenkaan noudata pysähtymissääntöä. Vaaratilanteita voi siis aiheuttaa pelkällä ystävällisyydellä, jos huono tuuri käy.Hei, eksyin tänne palstalle "30 vuotta liian aikaisin", mutta kommentoin tuota suojatiejuttua.
Jäin auton alle suojatietä ylittäessäni neljä vuotta sitten. Lievästä loukkaantumisesta kesti toipua ja kuntoutua kävelykuntoon kolmisen vuotta. Kipujen määrää tänä aikana ei voi edes mitata. Koska olen vaimo ja kahden pienen lapsen äiti, voitte kuvitella, miten perhe-elämä muuttui, kun äiti vammautui - vaikkakin väliaikaisesti. Urheilukaveria äidistä ei enää pienille pojille tule, vaikka terveen kirjoissa taas ollaankin.
Mutta se suojatie ... autolla ajaessani en koskaan anna kaksikaistaisella tiellä tietä suojatien ylittäjille. Tuskin ymmärtävät, mutta otan mieluummin selkääni vihaiset katseet kuin tiedon siitä, että olen aiheuttanut jollekin vamman.
Ajattelen nimittäin niin, että jos pysähdyn päästämään jalankulkijat ylittämään tietä, niin annan heille viestin siitä, että nyt on turvallista ylittää suojatie. Liian usein viereiseltä kaistalta kuitenkin ajaa pysähtymättä auto ohitse. Jos tuo toinen auto ajaakin päin suojatien ylittäjiä, olen mielestäni se, joka aiheutti onnettomuuden, sillä minähän ikään kuin pysähtyessäni lupasin, että nyt voi ylittää tien.
Varmaan monen mielestä outo ajattelutapa. Hirvittää vain katsoa, kun jalankulkijat ylittävät suojatien edes katsomatta autoja, vuorenvarmana oikeudestaan mennä tien yli, kun on kerran suojatiellä.
Itse opin sen onnettomuuden myötä, että on parempi olla elossa kuin oikeassa.
Hyvää jatkoa kaikille teille keskustelijoille. Tällä palstalla on mielenkiintoisia keskusteluja, joihin voisi jäädä pidemmäksikin aikaa, mutta valvon lukeakseni tenttiin, joten täytyy siirtää katse taas kirjaa kohti.
Ja kohtahan se on hyvä huomenkin. Palstaeksyjä kirjoitti:
Hei, eksyin tänne palstalle "30 vuotta liian aikaisin", mutta kommentoin tuota suojatiejuttua.
Jäin auton alle suojatietä ylittäessäni neljä vuotta sitten. Lievästä loukkaantumisesta kesti toipua ja kuntoutua kävelykuntoon kolmisen vuotta. Kipujen määrää tänä aikana ei voi edes mitata. Koska olen vaimo ja kahden pienen lapsen äiti, voitte kuvitella, miten perhe-elämä muuttui, kun äiti vammautui - vaikkakin väliaikaisesti. Urheilukaveria äidistä ei enää pienille pojille tule, vaikka terveen kirjoissa taas ollaankin.
Mutta se suojatie ... autolla ajaessani en koskaan anna kaksikaistaisella tiellä tietä suojatien ylittäjille. Tuskin ymmärtävät, mutta otan mieluummin selkääni vihaiset katseet kuin tiedon siitä, että olen aiheuttanut jollekin vamman.
Ajattelen nimittäin niin, että jos pysähdyn päästämään jalankulkijat ylittämään tietä, niin annan heille viestin siitä, että nyt on turvallista ylittää suojatie. Liian usein viereiseltä kaistalta kuitenkin ajaa pysähtymättä auto ohitse. Jos tuo toinen auto ajaakin päin suojatien ylittäjiä, olen mielestäni se, joka aiheutti onnettomuuden, sillä minähän ikään kuin pysähtyessäni lupasin, että nyt voi ylittää tien.
Varmaan monen mielestä outo ajattelutapa. Hirvittää vain katsoa, kun jalankulkijat ylittävät suojatien edes katsomatta autoja, vuorenvarmana oikeudestaan mennä tien yli, kun on kerran suojatiellä.
Hyvää jatkoa kaikille teille keskustelijoille. Tällä palstalla on mielenkiintoisia keskusteluja, joihin voisi jäädä pidemmäksikin aikaa, mutta valvon lukeakseni tenttiin, joten täytyy siirtää katse taas kirjaa kohti.
Ja kohtahan se on hyvä huomenkin.kun käväisit ja osallistuit,pahoillani olen puolestasi,kun olet joutunut kokemaan tuonkaltaisen jutun.
Hyvä kumminkin,että olet voimissasi ja jaksat lukea tulevaisuuttasi varten,onnea vain tulevalle.
Meitä on niin moneksi ,ajajissakin,mutta arasti lähtee ylittämään suojatietä,peläten käyvän ,niinkuin kerroit.
Jos aikasi myöten antaa käväise toistekin,kertomassa mielipitetäsi,aina uudet viestit piristävät,,,,Palstaeksyjä kirjoitti:
Hei, eksyin tänne palstalle "30 vuotta liian aikaisin", mutta kommentoin tuota suojatiejuttua.
Ja kohtahan se on hyvä huomenkin.Onneksi selvisit noinkin hyvin!
Itse kyllä pysähdyn sääntöjen mukaan suojatien eteen myös kaksikaistaisella tiellä.
Yritän kyllä olla valmiina esim. soittamaan torvea jos viereistä kaistaa kohelletaan kovaa.
Jalankulkija on tässä tosi suuressa vaarassa ja jos hän on myös kokenut autoilija hän pyshtyy ylitettyään ensimmäisen kaistan ja varmistaa näin turvallisuutensa.
Olen sanonut monet kerrat, että kaikilla pitäisi olla ajokortti, heistä tulisi myös parempia autoilijoita.
En halua olla jälkiviisas!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591194Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83623Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46554Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501