Suuriosa yli kahdesta sadasta kunnassa ei saanut rumuuspisteitä ollenkaan. Häntäpäässä kaupungeista on kaupunkisuunnittelu maankäytössä kaavoituksessa teknisessä toimessa Pieksämäellä.
Piksämäki sai 6 rumimman kunnan pistettä
29
577
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se on Varkaus kaikista rumin kaupunki.
- Anonyymi
Enpä sanois noinkaan. Siellä paljon kansainvälisiä yrityksiä, jotka tuo hilloa sinne. Pmk vain VR joka tähtää jo sotatalouteen vahvasti, se ei ole pitkänäköistä toimintaa. Viittaan raskaaseen vaunutuotantoon jos joku ei sitä älyä.
- Anonyymi
Siilinjärvi sai rumimman kaupungin tittelin ja nyt oli toiseksi rumin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siilinjärvestä tuli Suomen rumin", otsikoi Helsingin Sanomat juttunsa marraskuun alussa 1990.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siilinjärvi ei ole kaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AI ei vai? 22000 asukasta!! Mikäs sitten Pieksu?? landekylä??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siellä 21240 ihmistä ja pieksämäellä vain 17192 ihmistä. On myös matkustajille lentokenttä.
- Anonyymi
Mikä tekee Pieksämäeltä ruman. Se kun kadut on leveät kuin Moskovassa!
Pitäisi leventää jalankulku väyliä ja ne jakaa jalankululle/pyöräilijöille. Autoilijat mahtuu kyllä ajamaan kapeampiakin väyliä. Kapeammat väylät pudottaa automaattisesti ajonopeuksia.
Lisäksi kun jättäisi ajoradan ja kevyenliikenteen väylän väliin tilaa lumelle niin ei lumi valuisi aina jalankulun esteeksi.- Anonyymi
Pyöräilijät pitäisi siirtää kaikilla kaduilla ajoradalle. Ajoneuvot (jollainen polkupyöräkin on) eivät kuulu kävelyteille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijät pitäisi siirtää kaikilla kaduilla ajoradalle. Ajoneuvot (jollainen polkupyöräkin on) eivät kuulu kävelyteille.
Tuo ei Pieksämäellä onnistu, on sen verran holtitonta Pieksämäen autoliikenne. Rattijuoppojakin paljon.
Hyvä kun uskaltaa kävellen ylittää suojatien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen oli kevytliikenne johon kuului polkupyörä. Lihasvoimin mennään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Laitapas oma pikku lapsesi polkupyörällä ajoradalle.
Minulla ei ole ollut mitään ongelmia polkupyöräilijöiden kanssa siellä missä kävelen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Laitapas oma pikku lapsesi polkupyörällä ajoradalle.
Minulla ei ole ollut mitään ongelmia polkupyöräilijöiden kanssa siellä missä kävelen.Alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä.
Aikuiset pyöräilijät ovat vaaraksi jalkakäytävillä käveleville lapsille. Tasamaallakin 25 km/h liikkuva ohjus ei kuulu samaan paikkaan kuin missä taaperot kävelevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä.
Aikuiset pyöräilijät ovat vaaraksi jalkakäytävillä käveleville lapsille. Tasamaallakin 25 km/h liikkuva ohjus ei kuulu samaan paikkaan kuin missä taaperot kävelevät.Kyllä se on kaupunkisuunnittelusta kiinni ollut millainen on kaupunki ja vastuussa teknisen toimen maankäyttö. Puutarhuri on hoitanut kyllä oman osuutensa niissä puitteissa johon on annettu rahaa käyttöön. Kaavoituspäälliköllä kaupunkisuunnittelurahat on mennyt mahtailuun ja vouhottamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei Pieksämäellä onnistu, on sen verran holtitonta Pieksämäen autoliikenne. Rattijuoppojakin paljon.
Hyvä kun uskaltaa kävellen ylittää suojatien.Pyöräilijöille suojatiet ovat vaarallisia kohtia. Suojatielle ajavaa pyöräilijää on vaikea huomata ajoissa varsinkin jos risteyksessä on jotain näköesteitä niin kuin puita tai talon kulma. Asiaa pahentaa vielä se, että iso osa ihmisistä luulee että suojatiellä ajavaa pyöräilijää pitää väistää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun uskaltaa kävellen ylittää suojatien.Miten suojatiet liittyy keskusteluun rumimmasta kaupungista??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten suojatiet liittyy keskusteluun rumimmasta kaupungista??
Maton alle lakaisua eli mikromanakwrointia, jolla huomio käännetään muualle huonosta kaupunkisuunnittelusta. Ei oikein ole osaamosta tai ymmärrystä kaupungin kehttämisestä. Valtuustolla pitää teetättää ulkopuilisella taholla kaupunkilaatukäsikirja miten kaupunkia kehitetään kaupunkisuunnittelussa. Ankea ja arkkitehtoorisesti mitään sanomaton kanttilasta johdettu kaupunkisuunnittelu on osoitettu kyselyn perusteella aikansa eläneeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maton alle lakaisua eli mikromanakwrointia, jolla huomio käännetään muualle huonosta kaupunkisuunnittelusta. Ei oikein ole osaamosta tai ymmärrystä kaupungin kehttämisestä. Valtuustolla pitää teetättää ulkopuilisella taholla kaupunkilaatukäsikirja miten kaupunkia kehitetään kaupunkisuunnittelussa. Ankea ja arkkitehtoorisesti mitään sanomaton kanttilasta johdettu kaupunkisuunnittelu on osoitettu kyselyn perusteella aikansa eläneeksi.
Pieksämäelle ei rakenneta käytännössä mitään uutta, joten kaupungin mahdollisuudet vaikuttaa arkkitehtuuriin ja kaupunkirakenteeseen ovat pienet.
Mahdollisesti voisi uusia koko kaupungin asemakaavat siten, että harmaiden ja haaleanväristen talojen omistajat velvoitettaisiin maalaamaan talonsa jollain pirteillä väreillä. Mutta en tiedä onko tällaisesta jotain ennakkotapauksia eli voisiko se mennä oikeuskäsittelyssä läpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieksämäelle ei rakenneta käytännössä mitään uutta, joten kaupungin mahdollisuudet vaikuttaa arkkitehtuuriin ja kaupunkirakenteeseen ovat pienet.
Mahdollisesti voisi uusia koko kaupungin asemakaavat siten, että harmaiden ja haaleanväristen talojen omistajat velvoitettaisiin maalaamaan talonsa jollain pirteillä väreillä. Mutta en tiedä onko tällaisesta jotain ennakkotapauksia eli voisiko se mennä oikeuskäsittelyssä läpi.Ei mene läpi. Vanhat änkyrät pistää hanttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdollisesti voisi uusia koko kaupungin asemakaavat siten, että harmaiden ja haaleanväristen talojen omistajat velvoitettaisiin maalaamaan talonsa jollain pirteillä väreillä. Mutta en tiedä onko tällaisesta jotain ennakkotapauksia eli voisiko se mennä oikeuskäsittelyssä läpi.Värit yms. on kaupungin julkisivuja joidennkehttimien on ollut kaavoituspäällikön vastuulla. Valtuuston pitäisi edellyttää teknistä toimea ryhdistäytymään kaupungin laatukäsikirjan tai arkkitetuurisen poliittisen ohjelman laatimiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Värit yms. on kaupungin julkisivuja joidennkehttimien on ollut kaavoituspäällikön vastuulla. Valtuuston pitäisi edellyttää teknistä toimea ryhdistäytymään kaupungin laatukäsikirjan tai arkkitetuurisen poliittisen ohjelman laatimiseksi.
Miksi se elinkeinojohtaja tunki maalaamaan moraalia viljavarastoon. Oliko sekin hetken ihastus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Värit yms. on kaupungin julkisivuja joidennkehttimien on ollut kaavoituspäällikön vastuulla. Valtuuston pitäisi edellyttää teknistä toimea ryhdistäytymään kaupungin laatukäsikirjan tai arkkitetuurisen poliittisen ohjelman laatimiseksi.
Ei muuten onnistu, kun ei ole onnistunut teknisessä toimessa tähån päivään mennessäkään. Emilia ottaa sen tehtäväkseen hoitaa kilpailuttamisen kaupunkirakenne suunnittelijat. Ensi kesänä ei istu teknisen johtajan huoneessa kanttilassa kesäkissa jakkupuvussa, vaan rahoille vastinetta edellä mennään.
- Anonyymi
Myös asukkaat Suomen rumimpia. Syylänaamaisia rupisammakoita.
- Anonyymi
Viljasiilon julkisivu oli happannut ja vt.johtaja kaavoituspäällikkö oli pihalla kaupunkikuvallisista asioista. Elinkeinojohtaja tarttui toimeen murraalien mahdollisuuteen. Riitahan siitä saatiin ja valtataistelut, joka on ollut havaittavussa kymmenissä tapauksissa viimeisten vuosien aikana. Jokatapauksessa viljasiilot maalattiin elinkeinojohtajan topakuudesta seurauksena. Sekös käy nuppiin kanttilan pqrlamentissa ja nyt vuoden vaihteessa meni kiinteistöt elinkeinon alle hoidettaviksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viljasiilon julkisivu oli happannut ja vt.johtaja kaavoituspäällikkö oli pihalla kaupunkikuvallisista asioista. Elinkeinojohtaja tarttui toimeen murraalien mahdollisuuteen. Riitahan siitä saatiin ja valtataistelut, joka on ollut havaittavussa kymmenissä tapauksissa viimeisten vuosien aikana. Jokatapauksessa viljasiilot maalattiin elinkeinojohtajan topakuudesta seurauksena. Sekös käy nuppiin kanttilan pqrlamentissa ja nyt vuoden vaihteessa meni kiinteistöt elinkeinon alle hoidettaviksi.
Itse olen nöyrä päättäjä, joka rohkeasti puolustaa myös romaaneja, karjalaisia, pakolaisia, ukrainalaisia, ulkomaalaisia. Nämä asiat eivät ole toisiaan vastaan. Kaikkia pitää puolustaa, joita kohdellaan huonosti. Itse olen kunta- aktiivi ja kuntapäättäjä, ja sinäkin voit toimia näiden asioiden puolesta kuten itse haluat. Kuntalaisena voit tehdä kuntalaisaloitteita. Itse valtuutettuna olen tehnyt valtuustoaloitteen, joka sai 10 allekirjoitusta ja asian käsittely jatkuu alkuvuodesta kaupunginhallituksessa, näin demokratia toimii.
Onko tämän jutun kirjoittaja Pieksämäen lehdessä niitä 65% jotka ei uskalla tunnustaa seksuaalista identiteetttiään. Hamepäällä olevat miehet on ransuja pride määrityksen mukaan. Eihän se ole sen kummempaa kuin julkistaa poliittinen vakaumus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen nöyrä päättäjä, joka rohkeasti puolustaa myös romaaneja, karjalaisia, pakolaisia, ukrainalaisia, ulkomaalaisia. Nämä asiat eivät ole toisiaan vastaan. Kaikkia pitää puolustaa, joita kohdellaan huonosti. Itse olen kunta- aktiivi ja kuntapäättäjä, ja sinäkin voit toimia näiden asioiden puolesta kuten itse haluat. Kuntalaisena voit tehdä kuntalaisaloitteita. Itse valtuutettuna olen tehnyt valtuustoaloitteen, joka sai 10 allekirjoitusta ja asian käsittely jatkuu alkuvuodesta kaupunginhallituksessa, näin demokratia toimii.
Onko tämän jutun kirjoittaja Pieksämäen lehdessä niitä 65% jotka ei uskalla tunnustaa seksuaalista identiteetttiään. Hamepäällä olevat miehet on ransuja pride määrityksen mukaan. Eihän se ole sen kummempaa kuin julkistaa poliittinen vakaumus.Jokainen on oma yksilö suuntautumisineen ja nykyisin tuntuu olvan muotia kuulua ns. johonkin vähemistöön. On jotekin erotuttava joukosta, vaikka olemme evoluution näkökulmasta apinoita ja laumaeläimiä. Nunnatkin laulaa kitaralla säestäen rin, tin, tin rin, tin, tin herralle kelpaa pienet ja isot pimpit.Se siitä suutsutuneisuudesta, kun on ollut näitä mm. lesboyhteisöjäkin satoja vuosia. Ennen asui vanhat piiat yhdessä, eikä sitä numeroa tehty, vaikka yhteisö tiesi miten asiat oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämän jutun kirjoittaja Pieksämäen lehdessä niitä 65% jotka ei uskalla tunnustaa seksuaalista identiteetttiään. Hamepäällä olevat miehet on ransuja pride määrityksen mukaan. Eihän se ole sen kummempaa kuin julkistaa poliittinen vakaumus.Puolustat karjalaisia savolaisilta? Entä mikä on suhtautumisesi pohjalaisiin tai hämäläisiin?
- Anonyymi
Lähes kaikkien maalaiskuntien ja useimpien pienten kaupunkien keskustat koostuvat lähinnä laatikkomaisista kaupparakennuksista joita ympäröivät parkkikentät. Niihin verrattuna Pieksämäki ei ole yhtään hassumpi paikka. Täällä on sentään jotain kaupunkimaisuutta ja muutama yksittäinen ihan kauniskin rakennus.
- Anonyymi
Varmaan käyneet kattoo osuusliikkeen kassat veturitallilta.kaikki kuusi kassaa olleet käytössä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 285410
- 1621860
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1571515Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141314Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike231185- 941125
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.711088viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101033Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan40946- 38885