Hei vaan, olen 17-vuotias tyttönen 167/90, ja heräsin tänä aamuna raastavaan kipuun. Mulla on ennenkin ollut vastaavanalaista, mutta nyt oli taas niin kipeä kainalo, ettei kyennyt liikuttamaan kättä. Siinä on ikäänkuin 2 cm pitkä ja sentin leveä pallukka. Todella arka. Olisiko joku tulehdus?
Ja sitten solisluuni päällä on peukalon pään kokoinen pallukka, joka liikkuu kun siitä painaa. Onko siinä joku nivel vai..? Oikean solisluun päällä ei mitään tunnu.
Ehkä pitäisi painua lääkäriin näitten vaivojen kanssa, matkaa vain kertyy 30 km, eikä bussit kulje. Mitä maksaa lääkärissä käynti, vai odotanko koulujen alkuun?
Kainalo TODELLA kipeä
5
23278
Vastaukset
- Jane
On mahdollista, että tuo kainalossa oleva patti on imusolmuke, tulehtunut sellainen. Solisluussa voi olla rasvapatti.
Mutta. Voi olla ettei kumpikaan ole vaaraton tapaus. Mene hyvä ihminen heti lääkäriin tarkistuttamaan nuo!! Et erikoisesti maininnut, oliko kyseessä vasen vai oikea puoli. Kirjoituksestasi saattoi kyllä päätellä, että kumpareet olivat vasemmalla puolen. Puoli on tärkeä, sillä vasemman ja vain vasemman puolen solisluun ja kainalon välisellä alueella on paikka, joka on tärkeä sokerin sulatukselle. Kipeä kumpare voi syntyä, jos paikka on ylikuormittunut liian sokerin nauttimisesta. Se syntyy niin miehille kuin naisillekin. Käy toki lääkärissä näyttämässä vaivaasi, mutta nyt sinun kannattaa joka tapauksessa pitää tiukka makean paasto ja syödä karpaloita, katajanmarjoja ja hapankaalia. Ja jos lääkäri ei löydä mitään erikoista, niin tätä aluetta pitää naputella kevyesti sormenpäillä, että verenkierto paremmin huuhtelisi tukkeutumia pois. Liiasta hedelmäsokerista kipeä kumpare syntyy vasemman lapaluun selkärangan puoleiselle sivulle. Jos niska on arka ja päätä hieman särkee, syy on sama, sulatuskykyysi nähden liikaa makeaa.
- Vähän hiilihydraattia
Hei!
Uskon tuon selityksen sokerin liiallisesta syönnistä. Itselläni on myös vasen kainalo ollut tosi kipeä, nyt muutaman viikon ajan. Kipu alkoi noin 2 vuotta sitten, välillä se on kovempana välillä täysin poissa. Olen huomannut yhteyden rynsaan hiilihydraattien syönnin ja kainalon kipeytymisen välillä. Olisiko jokin tulehdus? Vältän leipää, perunaa, kaikkea viljaa, sokeria (siis kaikkea makeaa), makaroonia ym., mutta välillä tekee leipää mieli ja syönkin sitä. Myös makeaa tulee valillä syötyä. Nyt tilanne on pahentunut ja yritän taas välttää hiilihydraatteja tosissani, mutta vaikeaa se on. Olen herkistynyt hiilihydraateille tosi pahasti ja pelkään, että se johtaa johonkin vakavaan sairauteen. Mistä tiedät, että solisluun ja kainalon alueella on sokeriaineenvaihdunta-alue? - 27V
minulla on ollut,kainalo kipeä jo 27v..sitä on kuvattu ja sanottu et siellä on nestettä...eikä lääkäri ole sen kummemmin antanut mitään hoito ohjeita..luulin kyll ite jos siellä on jokin erityinen vika...hyvä et selvis..on nimittäin tänään kipeä säteilee sormiin..
- Olivia-Liina
Luulin aloittaneeni terveelliset elämäntavat ja ehkäiseväni syöpääkin syömällä paljon hedelmiä ja marjoja. Nyt kun mietin taaksepäin niin kainalo-oireeni alkoivat piakkoin tämän elämäntapamuutoksen jälkeen.. En ole koskaan käyttänyt sokeria paljoa, mutta nyt tietenkin hedelmäsokerin muodossa tulee syötyä. Lisäksi suklaata tekee enemmän mieli kuin normisti.. Syöpä tai kainalokipu tai jotain muuta..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078