Liikalihavuus on huolen aihe

Anonyymi-ap

Liikalihavuus ei ole vain harmiton ulkonäkö seikka

Liikalihava ihminen kärsii. Häpeää. Monilla menee terveys. Taustalla usein persoonallisuushäiriö. Lihavuus aiheuttaa masennustakin

Lihavien tulisi saada psykoterapiaa ja tukea. Esim työnantajien tulisi ottaa aihe esille työntekijöiden kanssa

21

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alat joissa työ on leppoisaa sisätyötä altistavat työntekijän liha uudelle, esim virastotyö

• Anonyymi

Lihavuus näyttää olevan muotia, kun sitä jo suurin osa ihmisistä harrastaa.

Yllättävää, että ihmisillä tuo itsekuri on retuperällä eikä kyetä ymmärtämään läskiläjien vaarallisuutta.

• Anonyymi

Kaikki sen ymmärtävät, hölmö! Lihavuuteen on paljon eri syitä, ei pidä syyttää ihmisiä kun ei tiedä heidän tilannettaan. Kyse on perintötekijöistä ja monista eri sairauksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki sen ymmärtävät, hölmö! Lihavuuteen on paljon eri syitä, ei pidä syyttää ihmisiä kun ei tiedä heidän tilannettaan. Kyse on perintötekijöistä ja monista eri sairauksista.

Lihavuuteen on vain yksi syy, oma käsi tunkee suuhun liikaa ruokaa.
        Itsekuri syömisen suhteen ei ole liikaa vaadittu ihmiseltä, sitä joutuu käyttämään kaikessa muussakin.

• Anonyymi

Lihavuus on lyllä ihan omien velttoilujen tulos. Jos se perse ei nouse penkiltä, niin ei siitä voi syyttää kuin itseään.

• Anonyymi

Kerroppa minulle miten "nostan perseen penkistä", kun nivelissä on jatkuvia tulehduksia, joita vähänkin kovempi liikunta pahentaa? Entä sydämen vakavaa alitoimintaa sairastava tuttavani? Pitäisikö hänen tappaa itsensä liikunnalla? Kyllä jokainen tuntemani vakavasti sairas yrittää liikkua sen minkä pystyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroppa minulle miten "nostan perseen penkistä", kun nivelissä on jatkuvia tulehduksia, joita vähänkin kovempi liikunta pahentaa? Entä sydämen vakavaa alitoimintaa sairastava tuttavani? Pitäisikö hänen tappaa itsensä liikunnalla? Kyllä jokainen tuntemani vakavasti sairas yrittää liikkua sen minkä pystyy.

Kilpirauhasen vajaatoimintakin aiheuttaa painon nousua.
        Jotkut lääkkeet, vaikka ihan vaan kortisoni, nostaa usein painoa ja se aiheuttaa turvotusta muutenkin, jopa kasvoihin ja niskaa myöten.
        Ei joka ikinen lihominen ole mistään laiskuudesta tai velttoudesta kiinni.

Äärimmäisen typerää ja rumaa joiltain alkaa arvostelemaan ja ivaamaan, etenkin tuiki tuntemattomia ihmisiä vaikkapa siitä lihavuudesta.
        Ja voisi miettiä, että mitä jos tuleekin omalle kohdalle, mitä sitten. Ja syy voi tosiaan olla joku muukin kuin laiskuus tai velttous.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkkeet on yksi syy lihavuudelle. Tunnetusti psyykenlääkkeet altistavat lihavuudelle.

• Anonyymi

Tuskin mistään kirjoitetaan niin paljon ja niin asiatonta tekstiä kuin lihavuudesta. Etenkin tällä palstalla aiheen ympärillä hääräävät älyltään vajavaiset ilkeilemässä ja purkamassa pahoinvointiaan.

• Anonyymi

Voidaan sanoa, että pitäisi ihmisellä olla jonkinlainen vastuu itsestään ja pitä huolta omasta terveydestään.

Nyt nää ylipainoiset kuluttavat valtavasti verovaroja, kun niitä pitää hoitaa ja leikellä sairaaloissa ja lääkitä muutenkin.

Lihavuus on lähes aina omaa syytä.

Ole elellyt jo 69 vuotta ja muistelen nuoruutta, niin silloin ei ollut lihavia ihmisiä.
        Nuoruudessani näitä sokerin ja rasvan sekoituksia ei ollut saatavilla, kuten nyt.

Nykyisin ihmiset mässyttävät aamusta iltaan rasvaa ja sokeria.

Radiosta tuli kesällä asiaohjelma, jossa kyseltiin lapsilta ruokatottumuksia, niin siinä alakoululainen tokaisi, että paras ruoka on karkki.

Valistaminen ja totuuden mukainen puhe syömisten terveellisyydestä ei juurikaan vaikuta ihmisten valintoihin.

Elintarviketeollisuus tuuppaa surutta sokeria, rasvaa ja muuta epätervettä ruokaa ihmisten syötäväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voidaan sanoa, että pitäisi ihmisellä olla jonkinlainen vastuu itsestään ja pitä huolta omasta terveydestään.

Nyt nää ylipainoiset kuluttavat valtavasti verovaroja, kun niitä pitää hoitaa ja leikellä sairaaloissa ja lääkitä muutenkin.

Lihavuus on lähes aina omaa syytä.

Ole elellyt jo 69 vuotta ja muistelen nuoruutta, niin silloin ei ollut lihavia ihmisiä.
        Nuoruudessani näitä sokerin ja rasvan sekoituksia ei ollut saatavilla, kuten nyt.

Nykyisin ihmiset mässyttävät aamusta iltaan rasvaa ja sokeria.

Radiosta tuli kesällä asiaohjelma, jossa kyseltiin lapsilta ruokatottumuksia, niin siinä alakoululainen tokaisi, että paras ruoka on karkki.

Valistaminen ja totuuden mukainen puhe syömisten terveellisyydestä ei juurikaan vaikuta ihmisten valintoihin.

Elintarviketeollisuus tuuppaa surutta sokeria, rasvaa ja muuta epätervettä ruokaa ihmisten syötäväksi.

Minä olen 75 v ja minun nuoruudessani oli lihavia, tosin nuorissa vähemmän kuin nykyään.
        Ruokaa ja herkkuja sai mielin määrin silloinkin. Ei laihdutettu. Läskiä ja voita syötiin ihan toiset määrät kuin nykyään. Liikuntaa tosin harrastettiin paljon, pitkät koulumatkat tehtiin kävellen, hiihtäen tai polkupyörällä. Siinä syöty rasva kului. Eikä ollut mielenterveysongelmia, ei ahdistusta eikä masennusta. Reippaan liikunnan ansiotako?

• Anonyymi

Juuri niin. Lihavuudesta kirjoittavat ne, joilla ei ole mitään lääketieteellistä tietämystä.

• Anonyymi

Onko aloittaja itse lihava? Jos on, niin ymmärrän huolen. Joe ei ole, aloitus on pelkkää v*ttuilua, ja sitä en ymmärrä.

• Anonyymi

Aloittajalla saattaa olla paha olla.
        Ihminen, joka voi itse henkisesti hyvin, ei koe tarvetta pilkata muita ihmisiä, ei mistään syystä.

• Anonyymi

Olisi hyvä jos lihaville järjestettäisiin psykoterapiaa

Ilman sitä osa päätyy jopa itsemurhan yritykseen

• Anonyymi

Lihavat saavat psykoterapiaa ihan siinä missä laihatkin eli tarvittaessa ja vain tarvittaessa.

• Anonyymi

Lihavuudesta voi päästä eroon helposti suolistohormonilääkkeillä. Olen saanut niitä kakkostyypin diabeteksen takia. En ole koskaan ollut lihava. Lääkkeillä laihduin 5 kiloa, minkä jälkeen lääkäri kielsi laihtumasta lisää.

Tuntemani ylipainoiset diabeetikot ovat laihtuneet suolistohormonilääkkeillä paljon enemmän kuin minä.
        Lääkkeiden suurin ongelma on kallis hinta. Sivuoireet eivät yleensä ole vakavia, vaikka lehdissä niillä pelotellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lihavuudesta voi päästä eroon helposti suolistohormonilääkkeillä. Olen saanut niitä kakkostyypin diabeteksen takia. En ole koskaan ollut lihava. Lääkkeillä laihduin 5 kiloa, minkä jälkeen lääkäri kielsi laihtumasta lisää.

Tuntemani ylipainoiset diabeetikot ovat laihtuneet suolistohormonilääkkeillä paljon enemmän kuin minä.
        Lääkkeiden suurin ongelma on kallis hinta. Sivuoireet eivät yleensä ole vakavia, vaikka lehdissä niillä pelotellaan.

Sivuoire on lähinnä lievä kuvotus, mikä kyllä laihduttaa tehokkaasti.
        Lehdissä pelotellaan Ozempic-naamalla, mikä tarkoittaa, että nopea laihdutus saa rypyt esiin, kun läski ei niitä enää pingota. Näin käy jos laihtuu, oli laihdutusmenetelmä mikä tahansa. Mutta lehdissä on paljon lääketiedettä ymmärtämättömiä toimittajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lihavat saavat psykoterapiaa ihan siinä missä laihatkin eli tarvittaessa ja vain tarvittaessa.

Tuntemani pulskat ihmiset eivät ole sen hullumpia kuin muutkaan.
        - Yksi tuttu lihoi synnytysten yhteydessä, kun ennen vanhaan siitä ei osattu tarpeeksi varoitella.
        - Toinen teki raskasta ruumiillista työtä, ja oppi syömään sen mukaisesti. Eläkkeelle jäädessä hän ei huomannut vähentää ruokamäärää, ja lihoi siksi nopeasti.
        - Ykköstyypin diabeetikot saattavat lihoa, jos insuliinin annostus ei mene kohdalleen. Silloin heille tulee hengenvaarallinen hypoglykemia, jonka ainoa hoito on saada nopeasti sokeria. Silloin voi olla pakko syödä nopeasti jotain epäterveellistä.
        - Eräs tuttu lihoi, koska hänellä oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Kun se hoidettiin, hän laihtui takaisin normaaliksi.
        - Vain yksi tuttu lihoi kun masentui, mutta kun masennus hoidettiin, hän laihtui takaisin.

• Anonyymi

Ihan voisi terapiaa suositella ilkeille ihmisille, jotka puuttuvat muiden ihmisten ulkoiseen olemukseen, tai johonkin muuhun muiden ihmisten ominaisuuksiin.
        Ja kyllä niitä verorahoja menee ihan kaikkeen muuhunkin kuin vain lihavuuden mahdollisesti aiheuttamiin kuluihin.
        Ja sekin vielä, että joidenkin lihavien psyyke voikin tosiaan olla aika kovilla haukkuvien ja arvostelevien ihmisten takia. Veikkaisin, että lihavalla voi se itsetunto olla jo muutenkin alhaalla, ja sitten jotkut typerykset vielä solvaavat lisää.

Ja olen muuten itse hoikka ihminen, eikä minua häiritse yhtään, jos joku toinen on lihava, veroja joutuisin ilman heitäkin maksamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt leikit vakavilla asioilla. Kyllä tässä on monissa tapauksissa ihan työnantajien, TE-toimiston tms syytä tehdä huoli-ilmoitus mielenterveydestä vastaaville viranomaisille. Ei mielisairaus ole leikin asia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      20
      7929
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      325
      1480
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      365
      1224
    4. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1215
    5. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      60
      1065
    6. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      986
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      980
    8. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      210
      965
    9. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      948
    10. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      48
      928
    Aihe