Nopeusrajoituksesta kertovan liikennemerkin puuttuessa, on rampilla voimassa taajaman ulkopuolella oleva yleisrajoitus, joka on 80 km/h.
"Taajaman ulkopuolella ajoneuvon ja raitiovaunun suurin sallittu nopeus on 80 kilometriä tunnissa, jos liikennemerkillä ei ole osoitettu noudatettavaksi muuta nopeusrajoitusta."
Kiihdytys aloitetaan sitten kun nopeusrajoituksesta kertova liikennemerkki sen sallii.
Liittymä(ramppi) lasketaan omaksi tieksi ja yleisrajoitus taajaman ulkopuolella on 80 km/h
81
545
Vastaukset
- Anonyymi
Niin ja 7-tiellä rampeissa on100 tai 120 rajoitus merkki.
- Anonyymi
Vain idiootti ei kiihdytä ajoissa ja reippaasti tuosta "säännöstä" riippumatta.
- Anonyymi
Jos riittää potentiaali niin pitää kiihdyttää vähän ylikin niin mahtuu paremmin joukkoon.
Usein ja aina vaan ajellaan liian hitaasti satasen alueelle muiden mukaan , ei voi ehtiä jos omavauhti kuusikymppiä ja tehot tapissa.
Tampereen kehätiellä tänääkin useat autot tulevat kolmion takaa eteen eikä edes paineta kaasua vaan röyhkeästi vaan eteen, siinä varmaan syy että siellä sattuu ja tapahtuu. - Anonyymi
Vain idiootti ei osaa ottaa laillisesti ajavien tekemiset huomioon omassa ajossaan.
- Anonyymi
Rampilla on pysäköinti kielletty alkaen moottoritie tai moottoriliikennetie -liikennemerkistä ja päättyen em. tien päättymistä osoittavaan merkkiin. Myös peruuttaminen ja auton kääntäminen U-käännöksellä takaisin tulosuuntaan on kielletty.
Ajo- tai huomiovalojen käyttäminen on pakollista. Turvavyö on ajettaessa pidettävä kytkettynä.
Polkupyörällä ja mopedilla ajaminen on kielletty samoin kuin rakenteelliselta nopeudeltaan alle 70 km/h kulkevilla ajoneuvoillakin.
Myös jalankulku tällaisella rampilla on kiellettyä.- Anonyymi
Ihanaa valistusta.
- Anonyymi
Kun ostin tuo Plaidin niin yksi uusi harrastus tulee aina välillä, päätiellä ajavat 80km/h niin polkaisee ylös rampille, yli ja takaisin päätielle. Apumies voi laskea monesta pääsee ohi, 11 on ennätys tällä hetkellä.
Ja on ihan turha kenenkään itkeä etten kiihdytä kiihdytyskaistalla kun siitäkin on täällä avauduttu- Anonyymi
Kertoisitko kertauksen vuoksi mistä kiihdytyskaista alkaa ja missä se loppuu?
- Anonyymi
Mitä yrität sanoa - Saracenon kuuntelu autossa saa sinut tekemään typeryyksiä liikenteessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoisitko kertauksen vuoksi mistä kiihdytyskaista alkaa ja missä se loppuu?
Se alkaa tasan siitä kun laitetaan lappu lattiaan ja loppuu kun ollaan vasemmalla kaistalla reippaasti menossa.
Ei tarvi miettiä onko ajoratamerkinnät näkyvillä tai mitkään rajoitukset.
Hanaa vaan ja kunnolla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se alkaa tasan siitä kun laitetaan lappu lattiaan ja loppuu kun ollaan vasemmalla kaistalla reippaasti menossa.
Ei tarvi miettiä onko ajoratamerkinnät näkyvillä tai mitkään rajoitukset.
Hanaa vaan ja kunnolla !Minkäslaisia lappuja käytät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkäslaisia lappuja käytät?
... kysyypi aito kyselijäpösilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... kysyypi aito kyselijäpösilö.
Tietysti kyselen, kun minulla ei ole noita lappuja, Tietäisi edes vähän millaisia hankkisi.
- Anonyymi
Ihan hyvä muistutus. Biomassa eli "lika ei näy" värisellä tojotaskeidakasvaimella ajavat kuvittelevat, että nopeusrajoitus rampeissa on 60 km/h kesällä ja 40 km/h talvella.
Eli valtaväylälle liityttäessä kihnutetaan max 40/60 km/h ja sitten vaan oikopäätä valtaväylän tukkeeksi, "koska etummainen valitsee ajolinjan". Väistämisvelvollisuudesta (kärkikolmio) ei tarvitse piitata - tarve säästää bensaa essonbaarin opeilla (puupalikka kaasupolkimen alla) menee tästä ohi.
Tosin hätätilanteita varten siinä puupalikassa on naru... hätätilanne syntyy, jos joku yrittää ohittaa kihnuttajan, jonka tarkoitus oli seuraavien 2 minuutin aikana hitaasti nostaa marssinopeus 80 -mittarinopeuteen. Hätätilanteessa siis palikka pois, jotta kyetään estämään tarpeeton ohitus. Tai ainakin yritetään kovasti.
Valtaväylältä poistutaan käänteisessä järjestyksessä eli nopeutta hidastetaan 20 km/h jo 2 km ennen liittymää. Mutta sinne erkanemiskaistalle ei mennä oitis, koska tarkotus on maksimoida haitta muulle liikenteellä. Ankealla järkiautolla ajavilla on kestovitutus päällä ja täytyyhän se näkyä!
Joten valtaväylää kihnutetaan rajoitus -20 km/h ja vasta viime hetkellä polkaistaan jarrua oikein kunnolla ja koukataan erkanemiskaistalle viime hetkellä, "seepraviivojen" yli. Näin saadaan järjestetty sekasortoa sekä valtaväylälle että jo rampille ryhmittyneille. joiten eteen 30 km/h hitaammin kulkeva auto poukkaa.- Anonyymi
Sarkastinen tyyli on haastava ja vaatisi vähän kirjoitustaitoakin.
- Anonyymi
Autokoulussa saisit myös opetusta.
Voisit opettajan kanssa harjoitella liittymiä ja hurjia 80 kmh nopeuksia. - Anonyymi
Kiihdytyskaistan tarkoitus on antaa mahdollisuus kiihdyttää nopeus vastaamaan sen tien liikenteen nopeutta, jolle liitytään. Yleensä se on ainakin lähellä suurinta sallittua, mutta se voi olla myös vähemmän. Liittyvän kuskin pippeli tulee siis sovittaa nopeutensa oikeaksi jo ennen liittymistä. Tällöin liittyminen voi tapahtua turvallisesti.
- Anonyymi
Se on tienpitäjän moka, jos pääväylän nopeusrajoitusta vastaava nopeusrajoitus ilmoitetaan liian myöhään tai puuttuu jopa kokonaan rampilla.
- Anonyymi
Kun vauhtia on hieman yli, niin silloin liittyminen on helppoa ja turvallista kun vauhtia on helppo pudottaa liikennevirran mukaan, kiihdyttäminen on vaikeampaa ja hitaampaa.
- Anonyymi
Poikkeavalla taas noita oma sovituksia muuhunkin kuin ajonopeuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeavalla taas noita oma sovituksia muuhunkin kuin ajonopeuteen.
Homo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tienpitäjän moka, jos pääväylän nopeusrajoitusta vastaava nopeusrajoitus ilmoitetaan liian myöhään tai puuttuu jopa kokonaan rampilla.
Pitäisiköhän käyttää koditionaalia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homo.
Ansiokas kommentti, mutta ei liity aiheeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ansiokas kommentti, mutta ei liity aiheeseen.
Ei se kertonut aiheesta, vaan sinusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kertonut aiheesta, vaan sinusta.
Aiheestahan sen olisi pitänyt kertoa, eikä kommentoijasta itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiheestahan sen olisi pitänyt kertoa, eikä kommentoijasta itsestään.
Se tosiaan kertoi kommentoijasta, eli sinusta ❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tosiaan kertoi kommentoijasta, eli sinusta ❤️
Enhän se minä ollut joka tuon aiheeseen sopimattoman kommentin kirjoitti, joten kommentoijasta itsestään tuossa olikin kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän se minä ollut joka tuon aiheeseen sopimattoman kommentin kirjoitti, joten kommentoijasta itsestään tuossa olikin kyse.
Koko ajan kommentoit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ajan kommentoit.
Mutta minusta ei ole, eikä ollut kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta minusta ei ole, eikä ollut kyse.
Koko ajan on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ajan on.
Kun noin luulet, niin väärässä olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun noin luulet, niin väärässä olet.
En luule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luule.
Kyllä luulet, ja väärässä olosi sen todistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä luulet, ja väärässä olosi sen todistaa.
En luule, vaan tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luule, vaan tiedän.
Et tiedä, vaan luulet väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luule, vaan tiedän.
Tai siis olet oikeassa, mutta en halua myöntää sitä.
Pieni ongelma on, että muutamassa paikassa on se 80 km/h lappu siellä liittymän reunassa, mutta ei edes alussa, mikä antaa kuskeille kuvan, että ennen sitä on voimassa jokin muu rajoitus (esimerkiksi sen tien rajoitus, jolta liittymään tultiin)...
Tietysti jos tuon nyt poistaisi, niin sitten ajeltaisiin ihan mitä nopeuksia sattuu koko rampin ajan. Nyt sentään lähtee nopeus nousemaan/laskemaan jossain vaiheessa.- Anonyymi
Mitä suotta jotakin lappuja etsii tien reunoilta, katsoo nopeusrajoituksen liikennemerkistä, ja noudattaa sitä.
- Anonyymi
Jos liittymässä on suunnitteluvirhe ja nopeuskyltit miten sattuu, niin sitten täytyy toimia turvallisesti ennakointivelvoitteen hengessä.
Nostetaan nopeutta niin, että liityttäessä on päätien nopeus.
Ei niin, että 100kmh tielle liitytään 60 tai 80 nopeudella. Anonyymi kirjoitti:
Jos liittymässä on suunnitteluvirhe ja nopeuskyltit miten sattuu, niin sitten täytyy toimia turvallisesti ennakointivelvoitteen hengessä.
Nostetaan nopeutta niin, että liityttäessä on päätien nopeus.
Ei niin, että 100kmh tielle liitytään 60 tai 80 nopeudella.Tuo on minusta loistava ohje ihan riippumatta siitä, ovatko kyltit oikein, väärin vai mitenkään laitetut. Ja koska päätien rajoitusta ei aina voi tietää (muuttuvat rajoitukset, mutta kiinteä kyltti liittymässä), on tavoitenopeus nimen omaan päätien käytetty nopeus, ei mikään rajoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos liittymässä on suunnitteluvirhe ja nopeuskyltit miten sattuu, niin sitten täytyy toimia turvallisesti ennakointivelvoitteen hengessä.
Nostetaan nopeutta niin, että liityttäessä on päätien nopeus.
Ei niin, että 100kmh tielle liitytään 60 tai 80 nopeudella.Ei välttämättä tiedä sen tien nopeusrajoitusta, jolle on liittymässä. Tutulla tiellä ja paikassa tietää, mutta "turisti" ei välttämättä tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä tiedä sen tien nopeusrajoitusta, jolle on liittymässä. Tutulla tiellä ja paikassa tietää, mutta "turisti" ei välttämättä tiedä.
Yleensä näkee liikennemerkistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä näkee liikennemerkistä.
Kyllä, mutta aiemmin mainittiin virhe, kuten esim. liikennemerkin puuttuminen. Ei voi tietää nopeusrajoitusta, ellei siitä ole liikennemerkillä kerrottu. Kun tulee uudelle tielle, eikä ole nopeutta ilmoitettu liikennemerkillä, niin taajaman ulkopuolella ajoneuvon ja raitiovaunun suurin sallittu nopeus on silloin 80 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta aiemmin mainittiin virhe, kuten esim. liikennemerkin puuttuminen. Ei voi tietää nopeusrajoitusta, ellei siitä ole liikennemerkillä kerrottu. Kun tulee uudelle tielle, eikä ole nopeutta ilmoitettu liikennemerkillä, niin taajaman ulkopuolella ajoneuvon ja raitiovaunun suurin sallittu nopeus on silloin 80 km/h.
Nää on näitä tekosyitä.
Harvoin puuttuu liikennemerkit.
Vaikka olisi kaikki merkit oikein, niin silti liian moni ajaa liian huonosti. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta aiemmin mainittiin virhe, kuten esim. liikennemerkin puuttuminen. Ei voi tietää nopeusrajoitusta, ellei siitä ole liikennemerkillä kerrottu. Kun tulee uudelle tielle, eikä ole nopeutta ilmoitettu liikennemerkillä, niin taajaman ulkopuolella ajoneuvon ja raitiovaunun suurin sallittu nopeus on silloin 80 km/h.
Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Sallittu nopeus on se, mikä tielle on ilmoitettu. Se pitää tietää (vaikkei sitä aina voikaan). Mutta onneksi paras ratkaisu on ajaa muun liikenteen määrittämää nopeutta, jos ei ole tietoa rajoituksesta.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Sallittu nopeus on se, mikä tielle on ilmoitettu. Se pitää tietää (vaikkei sitä aina voikaan). Mutta onneksi paras ratkaisu on ajaa muun liikenteen määrittämää nopeutta, jos ei ole tietoa rajoituksesta.
Mitä taas höpiset - jos sallittua nopeutta EI ole ilmoitettu liikennemerkillä, niin taajaman ulkopuolella se on silloin 80 km/h, ei voi olla noin vaikeaa. Koskaan ei tarvitse arvailla.
"Tieliikenteen nopeusrajoitusjärjestelmä toteutetaan siten, ettei autoilijoiden tarvitse tietää etukäteen, mikä on kulloinkin voimassa oleva nopeusrajoitus – ajoi sitten tutussa tai vieraassa ympäristössä."
(Liikenneturva) - Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Sallittu nopeus on se, mikä tielle on ilmoitettu. Se pitää tietää (vaikkei sitä aina voikaan). Mutta onneksi paras ratkaisu on ajaa muun liikenteen määrittämää nopeutta, jos ei ole tietoa rajoituksesta.
Asia on tieliikennelaissa selkeästi määritelty, että miten homma menee.
"Taajaman ulkopuolella ajoneuvon ja raitiovaunun suurin sallittu nopeus on 80 kilometriä tunnissa, jos liikennemerkillä ei ole osoitettu noudatettavaksi muuta nopeusrajoitusta."
Jos liikennemerkillä ei ole omassa tulosuunnassa osoitettu noudatettavaksi muuta nopeusrajoitusta, niin 80 km/h on silloin voimassa oleva rajoitus. Se, mikä on mahdollisesti muille tulosuunnille osoitettu, ei päde omaan tulosuuntaan liittyen. Anonyymi kirjoitti:
Asia on tieliikennelaissa selkeästi määritelty, että miten homma menee.
"Taajaman ulkopuolella ajoneuvon ja raitiovaunun suurin sallittu nopeus on 80 kilometriä tunnissa, jos liikennemerkillä ei ole osoitettu noudatettavaksi muuta nopeusrajoitusta."
Jos liikennemerkillä ei ole omassa tulosuunnassa osoitettu noudatettavaksi muuta nopeusrajoitusta, niin 80 km/h on silloin voimassa oleva rajoitus. Se, mikä on mahdollisesti muille tulosuunnille osoitettu, ei päde omaan tulosuuntaan liittyen.Olet sen verran oikeassa, että asia on todellakin määritelty. Ja rajoitushan on osoitettu, jossain muualla, mitä sinä et vain näe. Pitää tietää.
Ei se tien rajoitus riipu siitä, mistä sinä olet tulossa. Rajoitus on siis sama kaikilel tulosuunnille.
> C32
>
> Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun
> suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa.
> Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin
> C32–C34, E23, E24 tai E26 saakka.
Olennaista: "kyseisellä tiellä".Anonyymi kirjoitti:
Mitä taas höpiset - jos sallittua nopeutta EI ole ilmoitettu liikennemerkillä, niin taajaman ulkopuolella se on silloin 80 km/h, ei voi olla noin vaikeaa. Koskaan ei tarvitse arvailla.
"Tieliikenteen nopeusrajoitusjärjestelmä toteutetaan siten, ettei autoilijoiden tarvitse tietää etukäteen, mikä on kulloinkin voimassa oleva nopeusrajoitus – ajoi sitten tutussa tai vieraassa ympäristössä."
(Liikenneturva)Ja kuten liikenneturhan kommentistakin voi päätellä, jos tuota ohjeistusta ei ole noudatettu, silloin täytyy tietää etukäteen, mikä on kulloinkin voimassa oleva nopeusrajoitus.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ja kuten liikenneturhan kommentistakin voi päätellä, jos tuota ohjeistusta ei ole noudatettu, silloin täytyy tietää etukäteen, mikä on kulloinkin voimassa oleva nopeusrajoitus.
Ei. Ei voi tehdä tuollaista päätelmää.
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Ei voi tehdä tuollaista päätelmää.
No kyllä sen voi, ja tuo opetetaan sitten viimeistään autokoulussakin. Nopeusrajoitus on tiekohtainen. Ajoneuvokohtaiset rajoitukset sitten erikseen...
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
No kyllä sen voi, ja tuo opetetaan sitten viimeistään autokoulussakin. Nopeusrajoitus on tiekohtainen. Ajoneuvokohtaiset rajoitukset sitten erikseen...
Ei voi tietää, kun ei voi tietää. Jos nopeusrajoitusta ei ole kerrottu, eli nopeusrajoituksesta kertova liikennemerkki puuttuu, niin ei voi tietää. Voi vain arvailla ja spekuloida.
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi tietää, kun ei voi tietää. Jos nopeusrajoitusta ei ole kerrottu, eli nopeusrajoituksesta kertova liikennemerkki puuttuu, niin ei voi tietää. Voi vain arvailla ja spekuloida.
Ei voi, mutta lain mukaan pitää...
On siis pakko arvata ja toivoa että menee about oikeaan. Yleensä menee alle, mutta joskus voi mennä ylikin...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ei voi, mutta lain mukaan pitää...
On siis pakko arvata ja toivoa että menee about oikeaan. Yleensä menee alle, mutta joskus voi mennä ylikin...Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa. Siis osoittaa suurimman sallitun, eli maksimin. Alle voi hyvinkin siten laillisesti ajaa, mutta yli ei saa laillisesti ajaa.
Anonyymi kirjoitti:
Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa. Siis osoittaa suurimman sallitun, eli maksimin. Alle voi hyvinkin siten laillisesti ajaa, mutta yli ei saa laillisesti ajaa.
Ei vaan tiekohtaisen maksiminopeuden. Ajoneuvon maksiminopeuskin voi olla määritelty, mutta sitä ei merkitä liikennemerkillä.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ei vaan tiekohtaisen maksiminopeuden. Ajoneuvon maksiminopeuskin voi olla määritelty, mutta sitä ei merkitä liikennemerkillä.
No voi hyvää päivää mitä saivartelua - tuo tekstihän oli sanasta sanaan sama kuin mitä olit lainannut omaan viestiisi vähän ylempänä...!
Oletko ehkä 5-vuotias? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi hyvää päivää mitä saivartelua - tuo tekstihän oli sanasta sanaan sama kuin mitä olit lainannut omaan viestiisi vähän ylempänä...!
Oletko ehkä 5-vuotias?Kas, rotta saavutti tavoitteensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas, rotta saavutti tavoitteensa.
Mikähän se oli? Itselleen kuittailu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän se oli? Itselleen kuittailu?
Täysin turhanpäiväinen väittely saivartelulla ja tahallisella väärinymmärtämisellä maustettuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin turhanpäiväinen väittely saivartelulla ja tahallisella väärinymmärtämisellä maustettuna.
Hauskinta on, että on itse todennut 2025-01-03 11:57:25 tehdyssä kirjoituksessa, että "Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta aiemmin mainittiin virhe, kuten esim. liikennemerkin puuttuminen. Ei voi tietää nopeusrajoitusta, ellei siitä ole liikennemerkillä kerrottu. Kun tulee uudelle tielle, eikä ole nopeutta ilmoitettu liikennemerkillä, niin taajaman ulkopuolella ajoneuvon ja raitiovaunun suurin sallittu nopeus on silloin 80 km/h.
Ei kai kukaan oikeasti katsele rampilla, mikä on nopeusrajoitus. Rampilla otetaan sopiva nopeus, jotta liittyminen päätielle onnistuu sujuvasti. Ihan sama mikä siellä rampilla jokin nopeusrajoitus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan oikeasti katsele rampilla, mikä on nopeusrajoitus. Rampilla otetaan sopiva nopeus, jotta liittyminen päätielle onnistuu sujuvasti. Ihan sama mikä siellä rampilla jokin nopeusrajoitus on.
Ei tarvitse hirveästi katsella. Siellä on 80 km/h rajoitus, ellei liikennemerkillä ole toisin osoitettu.
- Anonyymi
Ai että kylläpä se nyt pelottaa ja jännittää mitä numeroita tien varrella on.
Itse ajan aina muita kovemmin ja just sitä vauhtia mikä tuntuu hyvälle.
Muita kovaa ajaminen ei tuo edes sakkoja koska suurin osa hieroo alinopeuksia mittarin mukaan. Ajaisivat edes lähelle sitä mitä saa ajaa mutta ei.
Tientukot.- Anonyymi
Missä on määrätty pienin sallittu nopeus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on määrätty pienin sallittu nopeus?
Tieliikennelaista löytyy merkki vähimmäisnopeus. Sitähän sä kysyit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieliikennelaista löytyy merkki vähimmäisnopeus. Sitähän sä kysyit.
Niin, tiedän. Mutta missä niitä merkkejä on? Eli onko niitä laitettu minnekään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tiedän. Mutta missä niitä merkkejä on? Eli onko niitä laitettu minnekään?
Käy joskus jossain muuallakin kun siinä lähi kaupassa niin voit nähdä liikennemerkkejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy joskus jossain muuallakin kun siinä lähi kaupassa niin voit nähdä liikennemerkkejä.
Ei saa kiusata näitä ketkä ei tajua nopeuksista mitään.
Ei ole olemassa niin nopeasti muuttuvia merkkejä että niissä olisi juuri heidän mieleinen nopeus tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieliikennelaista löytyy merkki vähimmäisnopeus. Sitähän sä kysyit.
Aika vähän on noita vähimmäisnopeus liikennemerkkejä laitettu vielä minnekään. Hitaammin saa kuitenkin ajaa, mikäli liikennetilanne sitä edellytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy joskus jossain muuallakin kun siinä lähi kaupassa niin voit nähdä liikennemerkkejä.
Niin, sinäkään et tiedä. Miksi sitten horisit suurimman osan ajavan alinopeutta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, sinäkään et tiedä. Miksi sitten horisit suurimman osan ajavan alinopeutta?
Ei kun hän horisi että, suurin osa hieroo alinopeuksia mittarin mukaan - mitä se sitten tarkoittaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun hän horisi että, suurin osa hieroo alinopeuksia mittarin mukaan - mitä se sitten tarkoittaakaan.
Alinopeus mittarin mukaan. Rajoitus 80 niin mittarissa 70 ja todellinen voi olla 65.
Suohon pitäs sotkea moiset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeus mittarin mukaan. Rajoitus 80 niin mittarissa 70 ja todellinen voi olla 65.
Suohon pitäs sotkea moisetTuolla tavalla ajavat nopeusrajoitusta reilusti hitaammin, joka on monesti harmillista. On kohteliasta ajaa nopeusrajoituksen mukaista nopeutta, jos ja kun se on mahdollista. On myös syytä tietää oman auton mittarivirhe ja kompensoida se ajamalla mittarin mukaan sen verran lujempaa.
- Anonyymi
Itse olen opettanut opetusluvalla ja aina niin että liittymäkaistalla polkaistaan tehoja irti autosta jotta se nopeus saadaan aikaiseksi jo heti siinä liittymän alkuvaiheessa.
Sen jälkeen säädellään sitä nopeutta ajovirran mukaiseksi, ja mikä tärkeintä, ei aleta tuijottelemaan sitä omaa mittaeria vaan keskitytään 100% muuhun liikenteeseen.
Sen jälkeen kun ollaan päästy liittyvälle tielle niin vakiinnutetaan se oma nopeus.
Siis pois kaikki ylimääräinen sählääminen liittymäkaistoilta.- Anonyymi
Toisten tekemiseen ei voi paljonkaan vaikuttaa. Siksi jätän reilusti väliä edellä menevään liittymissä, että voin itse tehdä omat peliliikkeet ilman mahdollisen edellä menevän törttöilyjä.
- Anonyymi
Erittäin hyvä ohje: kiihdytettäessä rampilla ja kiihdytyskaistalla ei ole yhtään mitään syytä katsella auton nopeusmittaria. Ainoa kuljettajaa kiinnostava asia on sujuva liittyminen muuhun liikenteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvä ohje: kiihdytettäessä rampilla ja kiihdytyskaistalla ei ole yhtään mitään syytä katsella auton nopeusmittaria. Ainoa kuljettajaa kiinnostava asia on sujuva liittyminen muuhun liikenteeseen.
Silti pitää huomioida se, että jotkut katselevat ja noudattavat nopeusrajoituksia ja tämä pitää itse ottaa huomioon. Huonointa on ajaa rampissa tai ennen sitä edellä menevän perässä kiinni tai jopa ajaa edellä menevän rako umpeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti pitää huomioida se, että jotkut katselevat ja noudattavat nopeusrajoituksia ja tämä pitää itse ottaa huomioon. Huonointa on ajaa rampissa tai ennen sitä edellä menevän perässä kiinni tai jopa ajaa edellä menevän rako umpeen.
Valitettavasti siinä 100kmh kiihdytyskaistalla tulee liian usein vastaan 50kmh mateleva possujono ilman turvavälejä.
Kukaan ei pääse kiihdyttämään jos siinä sählätään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti siinä 100kmh kiihdytyskaistalla tulee liian usein vastaan 50kmh mateleva possujono ilman turvavälejä.
Kukaan ei pääse kiihdyttämään jos siinä sählätään.Näin on usein aamu- ja iltapäiväruuhkissa, että pääväylän liikenne matelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on usein aamu- ja iltapäiväruuhkissa, että pääväylän liikenne matelee.
Madellaan paljon ilman syytä ja estetään liikennettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Madellaan paljon ilman syytä ja estetään liikennettä.
Mikä onkaan sitten syy ja mikä seuraus. Se ei aina ole niin selkeää ja yksiselitteistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854768- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002014- 341845
- 461803
- 271782
- 571704
- 181621
- 191617