Yksinkertainen kysymys jota olen jäänyt ihmettelemään.
Miksi sairas ihminen puhuu kokoajan vain itsestään
35
397
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluu sairauteen, vai pitäisikö sanoa, että yksi parhaista tavoista tunnistaa sairas.
- Anonyymi
Kuka sanoi "minä olen vain ihminen ja kaipaan joskus iloa"
- Anonyymi
Jaa että kuuluu sairauteen, ei välttämätä kuulu . Jos ihminen on saanut vaikean diagnoosin niin on pelokas ja aina helpottaa jos saa kertoa miltä tuntuu.
Esim vaikea munuaisen siirto ajankohtainaen. Tai polvi murtunut jotenkin, ahdistusta että ei jaksa kestää, tai allergia joka huolestuttaa. Syitä on monia ja jos haluaa kertoa niin kertokoot, en ihmettele koskaan tuollaisia . Kukin on omanlaisensa .ja saakin olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sanoi "minä olen vain ihminen ja kaipaan joskus iloa"
Marin puhuu itsestään ja ottaa selfietä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marin puhuu itsestään ja ottaa selfietä
Marin on narsisti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että kuuluu sairauteen, ei välttämätä kuulu . Jos ihminen on saanut vaikean diagnoosin niin on pelokas ja aina helpottaa jos saa kertoa miltä tuntuu.
Esim vaikea munuaisen siirto ajankohtainaen. Tai polvi murtunut jotenkin, ahdistusta että ei jaksa kestää, tai allergia joka huolestuttaa. Syitä on monia ja jos haluaa kertoa niin kertokoot, en ihmettele koskaan tuollaisia . Kukin on omanlaisensa .ja saakin olla.Kyllä tosiaankin saa puhua itsestään. Sekin on yritetty kieltää tällä palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tosiaankin saa puhua itsestään. Sekin on yritetty kieltää tällä palstalla.
Minä olen ahdistuksen asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen kaksisuuntaisen asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen masennuksen asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen pakko-oireiden asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen paniikkien asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen pelkojen ja jännitysten asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen persoonallisuus häiriöiden asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen skitsofrenian asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen stressin asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen ujouden asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Minä olen unihäiriöiden asiantuntija, siksi kerron itsestäni sillä keskustelualueella.
Ylipäätään olen mielenterveyden ruumiillistuma, siksi riittää että vain minusta puhutaan mielenterveyden yleisellä keskustelualueella.
Mutta narsismista minä en tiedä mitään, koska kateelliset ja ilkeät ihmiset yrittävät estää minusta puhumisen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tosiaankin saa puhua itsestään. Sekin on yritetty kieltää tällä palstalla.
Kerro ihmeessä miksi sinä haluat kertoa täällä vain itsestäsi?
- Anonyymi
Jos ei ole läheisiä kenestä puhua tai ei vaan tykkää juoruta toisten asioista.
- Anonyymi
eikö joskus vois puhua vaan säästä, jos ei halua juoruta toisita?
- Anonyymi
Käsitit väärin aloittajan kysymyksen
- Anonyymi
https://www.finnishcrimereporter.com/
...at the University of Turku, our problem citizens are studied for medically non-existent and imaginary diseases that they get like the flu when they go to psychiatric clinics , the green minister of our country's new generation, Maria Ohisalon, should at least be put on ice for a while based on her election theme already, when you look at what is happening in the country in terms of medical care for our problem citizens, where they are dying from, and which is already approaching a national cleansing if it were even a little bigger
Independent crime reporter of finland
-Raine Hannula- Anonyymi
Miksi lonkki vie com, eli commersial / kaupalliseen osoitteeseen?
- Anonyymi
Jos ihminen voi huonosti niin tottakai hän haluaa siitä puhua , ei se mielestäni ole mitenkään väärin. Ainahan se jotenkin helpottaa kun saa kertoa . Vai pitäisikö heidänkin suut tukkia , ihminen on usein pelokas ja levotona ja helpottaa kun saa puhua jonkun kanssa. Niin että kaikkia sitä kyselläänkin
- Anonyymi
Minusta se on suositeltavaa, että jos voi huonosti niin kannattaa puhua siitä. Ihan varmasti se helpottaa oloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta se on suositeltavaa, että jos voi huonosti niin kannattaa puhua siitä. Ihan varmasti se helpottaa oloa.
Voi kun se oliskin jotain tuollaista, mihin voisi empatialla tai sypatialla vastata, mutta kun se heti menee sellaiseksi että minulle sitä, ja koska minulla niin tätä.
- Anonyymi
sairaudesta johtuvaa ku minä esim aik apaljon , etenki yhdessä vaiheessa elämääni höpötin itseni ongelmista, niin ihmisten ilmoilla kuin somessakin. Kuuluu taudin kuvaan. tunnen monta jotka puhuu liian avoimesti itsensä ongelmista. Se on toisaalta vapauttava kokemus.
- Anonyymi
Niin missä se raja sitten on miten paljon ihminen saa puhua jos hön on huolissaan terveydestään . Onko siihen sääntö siihen miten paljon joku saa puhua, aillä meitä on monenlaisia joku on hiljainen ja ei halua puhua, joku toinen taas avoin kertomaan tuntemuksistaan kumpikaan ei ole väärin . Mutta ne ns ” vakavat” haluavat ettei toisetkaan saa kertoa huolistaan. Aikoinani autoin ystävääni kun hön voi huonosti äkkinäisen avioeron vuoksi! Otin vapaata töistä ja olin hänen luonaan , hän sai kertoa kaikki mikä painoi sydäntä , ja on jälkeenpäin sanonut että se auttoi häntä pääsemään ahdingosta missä hän silloin oli , ja selvisi oikeielle raiteille elämässään . Niin että joskus on vaan hieman vaikea monen ihmisen ymmärtää toisen ihmisen tarpeita, vaikka vaan kuunnella ja keskustella ,ämutta nykyään näyttää siltä ettei niillä joilla on vaikeaa ole ketään kas kun ihmiset jo laittaa rajat siihenkin miten toisen ihmisen pitäisi olla . Kaikilla ei ole empatiaa , eikä ymmärrystä edes huomata toista ihmistä , ja se että joku puhuu omasta itsestään in sata kertaa parempi kun se että esim juoruaa muista ja heidän tekemisistä ja tekemättä jättämisistä .
Epäsosiaaliset ihmiset aina tykkäävät että se sosiaalinen on jotenki; liikaa , ennen ei ollut niin silloin ihmiset keskustelivat toistensa kanssa, ja silloin ei ollut psyykkisiä sairauksiakaan pahemmasti koska ihmisillä oli puhe kavereita pikku kylissä kaikki tunsivat toisensa ja auttoivat toisiaan. Tarvittaessa. . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin missä se raja sitten on miten paljon ihminen saa puhua jos hön on huolissaan terveydestään . Onko siihen sääntö siihen miten paljon joku saa puhua, aillä meitä on monenlaisia joku on hiljainen ja ei halua puhua, joku toinen taas avoin kertomaan tuntemuksistaan kumpikaan ei ole väärin . Mutta ne ns ” vakavat” haluavat ettei toisetkaan saa kertoa huolistaan. Aikoinani autoin ystävääni kun hön voi huonosti äkkinäisen avioeron vuoksi! Otin vapaata töistä ja olin hänen luonaan , hän sai kertoa kaikki mikä painoi sydäntä , ja on jälkeenpäin sanonut että se auttoi häntä pääsemään ahdingosta missä hän silloin oli , ja selvisi oikeielle raiteille elämässään . Niin että joskus on vaan hieman vaikea monen ihmisen ymmärtää toisen ihmisen tarpeita, vaikka vaan kuunnella ja keskustella ,ämutta nykyään näyttää siltä ettei niillä joilla on vaikeaa ole ketään kas kun ihmiset jo laittaa rajat siihenkin miten toisen ihmisen pitäisi olla . Kaikilla ei ole empatiaa , eikä ymmärrystä edes huomata toista ihmistä , ja se että joku puhuu omasta itsestään in sata kertaa parempi kun se että esim juoruaa muista ja heidän tekemisistä ja tekemättä jättämisistä .
Epäsosiaaliset ihmiset aina tykkäävät että se sosiaalinen on jotenki; liikaa , ennen ei ollut niin silloin ihmiset keskustelivat toistensa kanssa, ja silloin ei ollut psyykkisiä sairauksiakaan pahemmasti koska ihmisillä oli puhe kavereita pikku kylissä kaikki tunsivat toisensa ja auttoivat toisiaan. Tarvittaessa. .Eiköhän siinä ole ihan luonnollinen raja, missä se itsestä höpöttäminen rupeaa haittaamaan omaa sosiaalista kanssakäyntiä miden ihmisten kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siinä ole ihan luonnollinen raja, missä se itsestä höpöttäminen rupeaa haittaamaan omaa sosiaalista kanssakäyntiä miden ihmisten kanssa.
Epäilen että ainakin osa yksinäisistä ihmisistä kuuluu tähän ryhmään.
Joka asiassa puhutaan vain itsestä ja sitten ihmetellään, kun kukaan ei enää jaksa sitä kanssakäymistä, ja sitten ollaan niin yksinäisiä, kun ei kenellekkään enää voida puhua itsestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäilen että ainakin osa yksinäisistä ihmisistä kuuluu tähän ryhmään.
Joka asiassa puhutaan vain itsestä ja sitten ihmetellään, kun kukaan ei enää jaksa sitä kanssakäymistä, ja sitten ollaan niin yksinäisiä, kun ei kenellekkään enää voida puhua itsestä.Vähänhän se surulliseksi vetää, näin joulun / uudenvuoden aikaan. Täällä on foorumi täynnä ihmisiä jotka valittaa yksinäisyyttä. Mistä se johtuu etteivät he oikein löydä toisiaan? Joku sosiaalisten tilanteiden pelko?
Samalla foorumilta löytyy myös tukku postauksia jossa puhutaan asioista hyvin itsekkäästi. Liekkö asioilla mitään syy-yhteyttä. Niin tai näin, niin se on taivahan tosi, että kaksi tällaista itsekästä ihmistä ei voi olla kavereita toisilleen.
- Anonyymi
Sitä varten on hoitajat että saa käydä puhumassa .ielin määrin itsestään ja elämästään. Mitä muuta varten he olisivat? Pitäisikö naapureista puhua vai mistä?
- Anonyymi
Hoitaja olis periaatteessa hyvä tällästä varten, mutta jostain syystä, se ei tunnu kelpaavan kaikille.
On varmasti ihan oikeitakin syitä, miksi joku hoitosuhde ei toimi, mutta valistunut arvaus on, että suurimmassa osassa ongelmana on se, että "empatiakyvyton" hoitaja ei vain lähde sairaudentunnottoman ihmisen harhoihin mukaan. Mikä on oiva syy kertoa itsestä ja siitä miten kaikki muut on väärässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitaja olis periaatteessa hyvä tällästä varten, mutta jostain syystä, se ei tunnu kelpaavan kaikille.
On varmasti ihan oikeitakin syitä, miksi joku hoitosuhde ei toimi, mutta valistunut arvaus on, että suurimmassa osassa ongelmana on se, että "empatiakyvyton" hoitaja ei vain lähde sairaudentunnottoman ihmisen harhoihin mukaan. Mikä on oiva syy kertoa itsestä ja siitä miten kaikki muut on väärässä.Eikö sinulla ole työnohjausta vai miksi tulet tänne valittamaan jostain potiaasta? Olet muutenkin liian herkkänahksinen hoitajaksi. Tee työsi, siitä sulle maksetaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ole työnohjausta vai miksi tulet tänne valittamaan jostain potiaasta? Olet muutenkin liian herkkänahksinen hoitajaksi. Tee työsi, siitä sulle maksetaan.
Pitäisikö minun jollain mitättömällä rahallisella korvauksella hoivata ja hyysätä jotain joka heittäytyy uusavuttomaksi, ja pyöriskelee ikuisesti itsesäälissä? Sitä tarkoitusta varten minulla on joulukaktus. Ehkä ihan hyväkin, että olen ollut liian herkkänahkainen hoitajaksi.
Mutta siinä olet oikeassa, kaikissa positioissa ei ole työhönohjausta. Jostain kumman syystä oma urani on mennyt niin, etten juurikaan muista osallistuneeni sellaiseen. Sen sijaan olen päässyt tutustumaan mielenterveyteen, ja ilmiöihin sen ympärillä. Mutta sekin on sellainen substanssiosaamisen alue, jonka voi lisätä omaan skillsettiin.
- Anonyymi
Sairaus tekee itsekkääksi laittamalla keskittymään omaan tilaan ja tilanteeseen. Kaipaamaan myötätuntoa. Joskus sitä ei heru ei sitten millään. Yllättävän empstiakyvytöntä sakkia on hoitoalallekin siunaantunut.
- Anonyymi
Jos hoitoalalla on kuitenkin keskivertoa empaattisempia ihmisiä, niin miten empatiakyvyttömiä ne sitten on sen alan ulkopuolella?
Vai voisiko kyse olla siitä, että empaattisenkin hoitajan tehtävä on hoitaa ihminen parempaan kuntoon, eikä lähteä mukaan loputtomaan itsesäälissä kiersikelemiseen, tai muihin harhoihin? Kas kun sellainen karhunpalvelus ei ole empatiaa.
- Anonyymi
Kenestäpä sitä kertoisi? Ainoa jonka vierestä sitä aamupäivällä herää.
Näin urospuoliseksi syntynyt vanha mies joutuu käymään pisuaarissa 3-4 kertaakin yössä.
Sehän rasittaa pääknuppia entisestään!
Hyvää tsemppiä teille yksin tai muuten ahdistavaa aikaa elävät.
Kuitenkin eletään valoisampaa aikaa kohti. Hallelyjaa. - Anonyymi
Koska mikään muu ei kiinnosta. Sairas on usein itsekeskeinen peräreikä jota kiinnostaa vain oma napa ja sen ympärillä pyörivä elämä. Ja itsekeskeisyydessään luulee että muitakin kiinnostaa se.
- Anonyymi
Mua ainakin kiinnostaa muidenkin elämät. Puhun muiden kanssa heidän asioistaan mutta hoitajalle puhun vain itsestä koska hoitosuhde ei ole vastavuoroinen!
- Anonyymi
Nykyaikana terveemmätkin ovat enemmän itsekeskeisiä, minä-minä tyylisiä, kun vertaa takavuosiin.
Maailma ja ihmiset ovat muuttuneet, jotenkin on tuntunut, että nykyään ollaan myös ahneempia, kateellisempia, ei enää hyväksytä muita samalla tavalla kuin ennen.
Tämä ei toki tarkoita kaikkia, ei voi yleistää, mukavia ja ihaniakin ihmisiä on edelleen olemassa.
- Anonyymi
Mitä ne sitten on jotka pääasiassa muista juoruaa?!?!
- Anonyymi
Kuka sinut tuntee niin hyvin, että pystyy juoruamaan sinusta?
- Anonyymi
Sellaisilla ei taida pahemmin olla omaa elämää, tai se on jostain syystä tylsää, niin on puhuttava muiden asioista.
- Anonyymi
On hyvä kun puhuu asioistaan. Itse puhuin veljeni kanssa puhelimessa. Sen takia hyvä soitto häneltä, että näin minun puhelimensa paikantui.
Niin se aika rientää...
Nykyään rakas pikkusiskonsakin on jo 79v. täyttän.
Kaikilla mun sisaruksillaan on lapsia, itse en saattanut heitä maailmaan. Hyvä mieli siitä, koska olen hunskelitapauksia.
Mun syntymättömät lapsensa ovat päässeet vähemmällä riepotukselta.
. velikonna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5145583Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1255019Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292402- 4082234
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401390Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1751210- 651132
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N101019Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll73991Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132948