Olen seurannut tätä 70 sivustoa nyt muutamia viikkoja ja on analyysin paikka.
Lähinnä olen ollut kiinnostunut tarkkailemaan, minkälaiset ihmiset tänne kirjoittelevat.
Olen ryhmitellyt kirjoittajat eri kategorioihin seuraavasti: yli-innokkaat kellokkaat, normaalit kellokkaat, myötäilijät eli perässähiihtäjät, tavalliset tallaajat ja silloin tällöin kirjoittavat.
Yli-innokkaita kellokkaita voisi luonnehtia siten, että he avaavat usein keskusteluja asiasta, kun asiasta ja tuputtavat mielellään omia mielipiteitään, oppeja ja ismejä muille. Usein heissä ilmenee myös piirteitä kaikkien alojen asiantuntijoista.
Normaalit kellokkaat ovat tyyppejä, joilla on useimmiten selkeä asia, jonka he haluavat keskustelun piiriin.
Myötäilijät eli perässähiihtäjät ovat sellaisia henkilöitä, joilla ei yleensä ole omia mielipiteitä tai he eivät jostain syystä halua tai rohkene esittää niitä. He myötäilevät kellokkaita.
Tavalliset tallaajat ottavat asiat pääsääntöisesti lunkisti ja huumorilla. Eihän tämä palsta ole niin tärkeä, että jonkun kirjoituksen vuoksi pitäisi repiä pelihousut, kuten sanonta kuuluu.
Sitten viimeisenä vaan ei vähäisempänä tulee silloin tällöi kirjoittelevat. Heille tämä palsta on yhden tekevä. Kirjoittavat joskus puolileikillään ja pirruuttaan. Heille on yhdentekevää, miten joku reagoi heidän kirjoituksiin.
Edellä olevasta voi jokainen asiasta kiinnostunut päätellä, mihin kategoriaan itse kuuluu.
Tämmöinen analyysi siitä tuli.
Lukuohje: luettava huumorin pilke silmäkulmassa.
Analyysi
42
2687
Vastaukset
- abcd
Huomautan näistä "silloin tällöin kirjoittajista", että yksi henkilö voi kirjoitella useammalla nikillä huomattuaan, että palsta saattaa olla myös aggressiokanavana joillekin. On rankkaa ottaa vastaan sitä, kuten olemme huomanneet, monet lähtevät sen takia. Ja se lienee äkäilijöiden tarkoituskin: tämä on minun reviirini, etkös lähde siitä !
Itselläni on ollut tämän kevään aikana hankala vuokralainen toisessa kaupungissa sijaitsevassa asunnossa. Sieltä lähetettiin tieto, että hän aiheuttaa vieraineen häiriöitä. Juttu alkoi helmikuussa ja päättyi tänään. Se on ollut ikävä, voimia kuluttava asia, johon jouduin ilman omaa syytäni.
Kun tulen tänne, haluaisin vähän rauhaa ja hyviä tunnelmia.En jaksa olla mukana riidoissa. Joku näyttää niistä nauttivankin. Minun on vaikea ymmärtää sellaista.- efgh
Nimim. abcd on aivan oikeassa, joillekin kirjoittajilla näyttäisi olevan tarkoitus vain aiheuttaa eripuraa.
Siispä ehdotan jollekin nokkelalle tyypille tutkimusaiheeksi tämän palstan kirjoittajien motiivit. - Trina
efgh kirjoitti:
Nimim. abcd on aivan oikeassa, joillekin kirjoittajilla näyttäisi olevan tarkoitus vain aiheuttaa eripuraa.
Siispä ehdotan jollekin nokkelalle tyypille tutkimusaiheeksi tämän palstan kirjoittajien motiivit.Yhteenveto meistä kirjoittelijoista.
50 -palstalla kyseli joku kerran, miksi olet
mukana näillä palstoilla.
Muistaakseni siellä joku alkoi syyttää avauksen
tekijää uteliaisuudesta.
Minusta se osoitti vain
mielenkiintoa palstalaisia kohtaan.
Tämäkin tutkimus on ilmeisesti lähtöisin
mielenkiinnosta erillaisia ihmisiä kohtaan.
Samapa se, mitä kysellään ja mitä vastataan,
olemmehan peitenimillä mukana täällä.
Minä lienen tuollainen yli-innokas kellokas.
Mikä panee jonkun ryhmittelemään ikäänkuin hyviin ja huonoihin, osan ehkä jopa kelvottomiin.
Tuskin kukaan tähän palstaan haudanvakavasti suhtautuu mutta tärkeä se monelle on.
Täältä löytyy se kaikille välttämätön kontakti lähimmäisiin, usein hyvin
Pahimpia ovat ne silloin-tällöin-kirjoittajat, jotka ikäänkuin pilkaten käyvät tölväisemässä palstalaisia.
Palsta ei elä ilman aktiivisia kirjoittajia, kellokkaita siis tarvitaan.
Noin 7-kymppisillä, aktiivisesti asioita seuraavilla, täytyy jo olla asiantuntemustakin vähän kaikesta - parempaa tai huonompaa.
Moni on kertonut jääneensä koukkuun tähän nettailuun. Tämä ei kuitenkaan liene niitä huonoimpia kunhan liikunnasta huolehditärkeäkin.taan, estytään ainakin osin rahapelien tuhoilta.- orvokki
Miksi olen pahin, koska ole silloin-tällöin-
kirjoittaja?
Välillä moitit ei-rekattuja kirjoittajia.
Miksi?
Muiden syyttely heijastaa usein syyttelijän omia
henkilökohtaisia ongelmia.
Katkeruutesi tuskin paranee näillä palstoilla.
Toivottavasti saat apua.
Elä ja anna toistenkin elää ja nauru pidentää
ikää. - riwka
Mkäs meistä niin pahan tekee?
Olet hyvin opettavainen sävyssäsi.
Silloin tällöin kirjoittajista tulisi vakituisia jos heitä ei heti lannistettaisi.
Älä viitsi väittää että et ole sitä tehnyt.
Olen katsellut sinun avauksiasi, kun käskit kirjoittaa mielenkiintoisista ja kaikkia kiinnostavista aiheista.
Eli mitkä ovat sinun mielestäsi kiinnostavia, ovat automaattisesti sitä kaikkien mielestä. - Trina
sellainen "silloin-tällöin" kirjoittaja, enkä
mielestäni ketään tölväise.
En kylläkään ota kovin vakavasti tätä raapustelua
tänne, kunhan nyt joskus pistän sanan sinne,
toisen tänne, sen suurempia viisastelematta.
Ei liene kuitenkaan kiellettyä käydä täällä
silloin tällöin vai mitä arvelet? riwka kirjoitti:
Mkäs meistä niin pahan tekee?
Olet hyvin opettavainen sävyssäsi.
Silloin tällöin kirjoittajista tulisi vakituisia jos heitä ei heti lannistettaisi.
Älä viitsi väittää että et ole sitä tehnyt.
Olen katsellut sinun avauksiasi, kun käskit kirjoittaa mielenkiintoisista ja kaikkia kiinnostavista aiheista.
Eli mitkä ovat sinun mielestäsi kiinnostavia, ovat automaattisesti sitä kaikkien mielestä.E.n ole kokenut Sinua tölväisijäksi ja vain heitä moitin. Heillä ei siis ole muuta tarkoitustakaan.
Tapani kirjoitta ei kaikkia viehätä.
Kysyit muiden tapaan: miksi minua ei noteerata?
Minä yritin vastata omine näkemyksineni. Nimimerkkisikin mainitsin.
Minun mielestäni, tarkoitan, että mielipiteeni on tällainen, että nimerkkienkin olisi hyvä olla tutun tuntuisia, suomalaisia.
Minunkinviesteihini jätetään vastaamatta, kokonaankin, etkö ole huomannut sen aiheuttamaa monivuotista iloa. Saavutus tämäkin.
En voi, eikä varmaan kukaan, määrätä mikä tulee kiinnostaa.
Vastausten lukumäärä on eräs kiinnostuksen mittari.
Täällä voi kyllä avata ketjun myös niin, että vastaa omaan avaukseensa viidellä eri nikillä? Minusta kummaa "suosiota".
Vaikka kelvoton olenkin, niin muitakin kirjoitelunaiheita löytynee?? - Sinullekin.- kysyn vaan
Ruuneperi kirjoitti:
E.n ole kokenut Sinua tölväisijäksi ja vain heitä moitin. Heillä ei siis ole muuta tarkoitustakaan.
Tapani kirjoitta ei kaikkia viehätä.
Kysyit muiden tapaan: miksi minua ei noteerata?
Minä yritin vastata omine näkemyksineni. Nimimerkkisikin mainitsin.
Minun mielestäni, tarkoitan, että mielipiteeni on tällainen, että nimerkkienkin olisi hyvä olla tutun tuntuisia, suomalaisia.
Minunkinviesteihini jätetään vastaamatta, kokonaankin, etkö ole huomannut sen aiheuttamaa monivuotista iloa. Saavutus tämäkin.
En voi, eikä varmaan kukaan, määrätä mikä tulee kiinnostaa.
Vastausten lukumäärä on eräs kiinnostuksen mittari.
Täällä voi kyllä avata ketjun myös niin, että vastaa omaan avaukseensa viidellä eri nikillä? Minusta kummaa "suosiota".
Vaikka kelvoton olenkin, niin muitakin kirjoitelunaiheita löytynee?? - Sinullekin.nimimerkkiä täältä löydät?
Hyvinpä olet keskustellut mitä ihmeellisimpien nimimerkkien kanssa. - Leny
kysyn vaan kirjoitti:
nimimerkkiä täältä löydät?
Hyvinpä olet keskustellut mitä ihmeellisimpien nimimerkkien kanssa.Mie en meinaa Siun perässäis ehtii, ku sie kirjotat nii sukkelaa joka vällii. Varmast oot paljo harjotellu. Kyll miekii oon oppinnu Siut tuntemaa ja välil oon aatellu et Sie väsytät itseis, ku nii paljo meist kaikist kiinnostunnu ja koitat kommentoija.
- kysyn vaan
Leny kirjoitti:
Mie en meinaa Siun perässäis ehtii, ku sie kirjotat nii sukkelaa joka vällii. Varmast oot paljo harjotellu. Kyll miekii oon oppinnu Siut tuntemaa ja välil oon aatellu et Sie väsytät itseis, ku nii paljo meist kaikist kiinnostunnu ja koitat kommentoija.
että pelkästään koetan enkä onnistu?
Onkos tämä joku kilparata? kysyn vaan kirjoitti:
nimimerkkiä täältä löydät?
Hyvinpä olet keskustellut mitä ihmeellisimpien nimimerkkien kanssa.vai mitä haluat?
- Leny
kysyn vaan kirjoitti:
että pelkästään koetan enkä onnistu?
Onkos tämä joku kilparata?Miehä sanoin, et mie en meinaa ehtii nii sukkelaa lukkee, ku Sie ehit kirjottaa. En mie taho kilpailla Siun kans missää asias. Ka ku miull on huomenki ompelutöitä, ett en varmastkaa ehi paljo lukkee enkö kirjottaa täss palstall.
- eltk
Hauskamielisen, itsensä tunnistamisen. Kun muistetaan että tämähän on leikkiä. Jos tunnistamisessa on huomautettavaa, voi toinen sen tehdä.
Tunnistaisin itseni olevan: normaali kellokas.- Leny
Minä en osaa oikein itseäni sijoittaa tuohon tutkimukseen. Pyydän siihen muilta apua. Muistakaa, etten helposti loukkaannu. Siis kertokaa minulle, mutta rehellisesti, millaiseksi henkilöksi munut kuvittelette. Voin yrittää antaa palautusta.
- Vilma
Leny kirjoitti:
Minä en osaa oikein itseäni sijoittaa tuohon tutkimukseen. Pyydän siihen muilta apua. Muistakaa, etten helposti loukkaannu. Siis kertokaa minulle, mutta rehellisesti, millaiseksi henkilöksi munut kuvittelette. Voin yrittää antaa palautusta.
kirjoitat, kuin rekatulla.
- Leny
Vilma kirjoitti:
kirjoitat, kuin rekatulla.
Sen olen tehnyt erittäin harvoin. Närkästyneenä.
- saara.dma
Ajattelen olevani silloin tällöin kirjoittava normaali kellokas. Menikö liian vaikeaksi?
Tänne on kiva kirjoitella kun on asian tynkää. Kadehdin aina niitä, jotka osaavat suoltaa hauskaa teksiä ihan vaan hihasta. Näitäkin meissä on.
Olisi hauskaa saada viestiä myöhemmin, miten gradun kanssa kävi, millaisia johtopäätöksia teit ym. vaikkapa lyhyesti! - eltk
saara.dma kirjoitti:
Ajattelen olevani silloin tällöin kirjoittava normaali kellokas. Menikö liian vaikeaksi?
Tänne on kiva kirjoitella kun on asian tynkää. Kadehdin aina niitä, jotka osaavat suoltaa hauskaa teksiä ihan vaan hihasta. Näitäkin meissä on.
Olisi hauskaa saada viestiä myöhemmin, miten gradun kanssa kävi, millaisia johtopäätöksia teit ym. vaikkapa lyhyesti!Koska minä ehdotin tätä tunnistuspeliä, yritän vastata sinulle. Varmaan oletkin mitä kerroit, normaali silloin tällöin kirjoittaja. Olen huomannutkin että (puhut ) vähemmän mutta sitä asiallisemmin. Osasinko oikein tulkita?Mitä tulee loppu graduun, jota toivoit, sen antaa joku muu.
- saara.dma
eltk kirjoitti:
Koska minä ehdotin tätä tunnistuspeliä, yritän vastata sinulle. Varmaan oletkin mitä kerroit, normaali silloin tällöin kirjoittaja. Olen huomannutkin että (puhut ) vähemmän mutta sitä asiallisemmin. Osasinko oikein tulkita?Mitä tulee loppu graduun, jota toivoit, sen antaa joku muu.
Kiitos palautteesta. Mielestäni myös sinun tulkintasi itsestäsi oli oikea. Pilke silmäkulmassahan me tässä toisiamme arvioidaan, kuten ketjun aloittajakin!
- eltk
saara.dma kirjoitti:
Kiitos palautteesta. Mielestäni myös sinun tulkintasi itsestäsi oli oikea. Pilke silmäkulmassahan me tässä toisiamme arvioidaan, kuten ketjun aloittajakin!
Sanan täydessä merkityksessä, tämä olisi ollut hauska leikkisä tunnistamis leikki, jos se olisi saanut kannatusta. Kiitos kun otit osaa.
ollut oikea gradutyö, niin aihe olisi ollut erittäin huonosti valittu :D
Tuskinpa tutkielma olisi edennyt suunnitelmien mukaan ja olisi ollut erittäin vaikea pitää koossa tutkielman tavoitteitten mukaisesti.
Analyysissäsi et ole osoittanut ongelmaa, johon pyrit etsimään vastausta ;)) vai ovatko 70 itsessään ongelma?- Pro gradu
Vastaus sisältyy kysymykseen. Kannattaisi muuten lukea tutkielman lukuohje.
- eltk
En ota mitään kantaa, mutta kun kirjoituksesi lopussa oli lause, Ovatko 70 itsessään ongelma. Saataa olla että seuraava kommenttini ei vastaa juuri sinun kirjoitukseesi. Mutta täällä Suomessa pidetään eläkeläisiä ongelmina, siihen kuuluu 70 mukaan. Syy: me emme tuota mitään, meistä on vain kuluja. Ei meitä hyvällä katsota. Onko Ruotsissa toisen lainen asenne?
- ...
Pro gradu kirjoitti:
...
- pullaulla
eltk kirjoitti:
En ota mitään kantaa, mutta kun kirjoituksesi lopussa oli lause, Ovatko 70 itsessään ongelma. Saataa olla että seuraava kommenttini ei vastaa juuri sinun kirjoitukseesi. Mutta täällä Suomessa pidetään eläkeläisiä ongelmina, siihen kuuluu 70 mukaan. Syy: me emme tuota mitään, meistä on vain kuluja. Ei meitä hyvällä katsota. Onko Ruotsissa toisen lainen asenne?
meille eläkeläisille annetaan täälä enemmän "arvoa
Minä olen ottanut osaa eläkeläisten rientoihin ja matkustellut heidän kanssaan --eikä kukaan ole koskaan huomauttanut että emme olisi muita ainakaan huonommassa asemassa .Työhönkin olisivat huolineet senjälkeenkin kun täytin 65v mutta sanoin "kiitos ei enään".
Täälä on eläkeläiset hyvin järjestäytyneitä ja harrastavat kaikenlaista. Pro gradu kirjoitti:
ja sanoa että vastauksia kyllä löytyy, mutta ei kysymystä eli ongelman selvää rajausta.
Vai tarkoitatko että olet piilottanut kysymyksen vastauksiin?
Sellainen ei menettele, kun gradua tekee.. :))
P.S Graduohjeet on tutut.- eltk
pullaulla kirjoitti:
meille eläkeläisille annetaan täälä enemmän "arvoa
Minä olen ottanut osaa eläkeläisten rientoihin ja matkustellut heidän kanssaan --eikä kukaan ole koskaan huomauttanut että emme olisi muita ainakaan huonommassa asemassa .Työhönkin olisivat huolineet senjälkeenkin kun täytin 65v mutta sanoin "kiitos ei enään".
Täälä on eläkeläiset hyvin järjestäytyneitä ja harrastavat kaikenlaista.Mukavaa että teillä siellä (rapakon )takana on asiat eläkeläisten puolesta hyvin. Oli mukavaa että halusit vastata, kiitos siitä. Kyllä me täällä Suomessakin yritetän tehdä eläkeläisistä tarpeellisia ja hyödyllisiä. Eikä vaan oltais taakkana.
- Leny
Aivan varmasti tästä ikäluokasta löytyy monenlaista asiantuntijaa. Ollaan vaan eläkkeellä siitä leipätyöstämme. Olen ollut havaitsevinani, että tämä "asiantuntijuus" pidetään aika hyvin salassa. Kyllähän asiantuntijaksi tulee, kun koko ikänsä jollakin alalla työtä tekee. Koetan osaltani salata sen, jos pystyn.
- eltk
Hauska, kunhan suhtaudumme asiaan samalla tavoin. Olis nyt kiva kun joku arvioisi itseään, että voisimme päätellä, ollaanko yhtämieltä. Ei tätä tarvi niin vakavasti ottaa.
Olen ilmoittanut olevani normaali innokas.
Pitääkö se teidän mielestä paikkansa. Kommentteja.
Ellei mihin kuulun?- abcd
...viestin, sain kyynelet silmiini hyvästä mielestä.
Minusta luonnehdintasi itsestäsi on OK.
Kiitos vielä kirjoituksistasi.
- fiiuliN
Mielestäni minun tyyppiseni kirjoittaja puuttuu kokonaan listastasi.
Koska olen hidas kiinnostumaan vastaamaan asiaan kuin asiaan, niin kirjoittelen vain silloin tällöin.
Kyllästyminen koko palstalla esiintyviin kirjoituksiin on osasyynä vaikenemiseeni.
Lisäksi kuulun niihin entisiin kellokkaisiin jotka olivat aina suuna ja päänä palstan etunokassa kirjoituksineen. Pidin tätä palstaa ja sen kirjoittajien tutustumista melko tärkeänä elämäntapana.
Vielä tälläkin hetkellä uskon näitten kirjoittajien joukossa olevan oikeita aitoja ihmisiä jotka myöskin uskovat samalla lailla kuin minäkin.
Vain muutama nikki on liian tärkeilevästi esiintyvä eikä suvaitse jokaisen mukana oloa, vaan yrittää painostaa omalla ylivoimaisuudellaan.
Itse olen liian helposti loukkaantuva ja heikon itsetunnon omaava pitääkseni omia mielipiteitäni tarpeeksi vahvoina ja varmoina, siksi olen katsonut parhaimmaksi antaa elintilaa vahvemmille persooneille.- eltk
Vastaan sinulle, kun kukaan muu ei ole nähnyt tarpeellikseksi. Kerroit avoimesti itsestäsi, ajatuksistasi suoraan ja rehellisesti. Kerroit olevasi palsta kirjoittaja aiemmin, mutta et nykyään enään paljoa. Se on vahinko, sinunlaisia mielipiteitä kyllä kaivataan.
Ei pidä liikaa antaa painoa painostajille, ihmisiä me täällä kaikki ollaan, toiset vaan luule itsestään enemmän. Mutta fiiuliN sanotaan (sum summarum) sillä siisti. Tule joukkoomme uudelleen kirjoittelemaan, rohkeasti ja rakentavasti. Kyllä täältä löytyy samalla tavalla ajattelevia ihmisiä, kuin sinäkin.
Tuohon viimeiseen mielipiteesen onkin jo vaikeampi vastata. Kerroit olevasi helposti loukkaantuva ja heikon itsetunnon omaava, jospa vaan luulet, nytkin kirjoitit niin tyhjentävästi asiat, mitä olit ajatellut, ja oikeita ajatuksia sinulla tuntui olevan, ajatuksia jotka kenties ovat painaneet sinua. - fiiuliN
eltk kirjoitti:
Vastaan sinulle, kun kukaan muu ei ole nähnyt tarpeellikseksi. Kerroit avoimesti itsestäsi, ajatuksistasi suoraan ja rehellisesti. Kerroit olevasi palsta kirjoittaja aiemmin, mutta et nykyään enään paljoa. Se on vahinko, sinunlaisia mielipiteitä kyllä kaivataan.
Ei pidä liikaa antaa painoa painostajille, ihmisiä me täällä kaikki ollaan, toiset vaan luule itsestään enemmän. Mutta fiiuliN sanotaan (sum summarum) sillä siisti. Tule joukkoomme uudelleen kirjoittelemaan, rohkeasti ja rakentavasti. Kyllä täältä löytyy samalla tavalla ajattelevia ihmisiä, kuin sinäkin.
Tuohon viimeiseen mielipiteesen onkin jo vaikeampi vastata. Kerroit olevasi helposti loukkaantuva ja heikon itsetunnon omaava, jospa vaan luulet, nytkin kirjoitit niin tyhjentävästi asiat, mitä olit ajatellut, ja oikeita ajatuksia sinulla tuntui olevan, ajatuksia jotka kenties ovat painaneet sinua.Oikein kiitän vastauksestasi, sillä en nykyisin juuri ole palstalaisten suosiossa.... luulen.
Mutta mitä siitä ketään moitiskelemaan, itsestänihän se vastaamattomuus johtuu.
En nimittäin useinkaan enää kenellekään vastaile.
Minusta vain tuntuu että tähänkin aloitukseen vastaukseni oli aivan sopimaton mutta huomaan sen aina vasta jälkeenpäin.
Kun sattuu joku sellainen aihe, joka sopii mielialaani, niin kyllä vastauksia syntyy.
Väkisin en osaa kirjoittaa mitään, enkä silloin saa kenenkään mielenkiintoakaan heräämään eltk kirjoitti:
Tuohon viimeiseen mielipiteesen onkin jo vaikeampi vastata. Kerroit olevasi helposti loukkaantuva ja heikon itsetunnon omaava, jospa vaan luulet, nytkin kirjoitit niin tyhjentävästi asiat, mitä olit ajatellut, ja oikeita ajatuksia sinulla tuntui olevan, ajatuksia jotka kenties ovat painaneet sinua.Sanot että on painostajia,itsestään jotakin luulevia.
En ole mitään tälläistä huomannut,,kirjoitanko laput silmillä.
Olen saanut mukavaa palautetta ja vastaillut olen,aina yrittänyt olla asiallinen.
Näin olen suurimman osan kirjoittajista käyttäytyneen,puskasta huutelijat on eriasia.
Itse en syyllisty huutelemaan,jätän kirjoittamatta ,jos en pysty kunnolla vastaamaan.
Onko tarkoitus jotenkin "karsinoida" kirjoittajat,
olenko ihan hakoteillä.
Minulle jokainen kirjoittaja on yhtä tärkeä,koska he saavat minut viihtymään tämän koneen ääressä.
Minä kai olen sitten se yli-aktiivinen ja saatan ärsyttää olemassa olollani.
Tarkoitus on kyllä kirjoittaa ja saada viestejä kulkemaan,aiheeksi sopii milloin mikäkin.
Tämä oli kysyvä mielipide, ei loukkaus ketään kohtaan.- eltk
SkillaN kirjoitti:
Sanot että on painostajia,itsestään jotakin luulevia.
En ole mitään tälläistä huomannut,,kirjoitanko laput silmillä.
Olen saanut mukavaa palautetta ja vastaillut olen,aina yrittänyt olla asiallinen.
Näin olen suurimman osan kirjoittajista käyttäytyneen,puskasta huutelijat on eriasia.
Itse en syyllisty huutelemaan,jätän kirjoittamatta ,jos en pysty kunnolla vastaamaan.
Onko tarkoitus jotenkin "karsinoida" kirjoittajat,
olenko ihan hakoteillä.
Minulle jokainen kirjoittaja on yhtä tärkeä,koska he saavat minut viihtymään tämän koneen ääressä.
Minä kai olen sitten se yli-aktiivinen ja saatan ärsyttää olemassa olollani.
Tarkoitus on kyllä kirjoittaa ja saada viestejä kulkemaan,aiheeksi sopii milloin mikäkin.
Tämä oli kysyvä mielipide, ei loukkaus ketään kohtaan.Oli varmaan minulle suunnattu, siksi vastaan. Jos joku tuntee että kirjoittajista jotkut ovat sanoillaan voimaperäisesti lausumassa mielipiteitään kaikessa ja kaikialla. Voi siinä tuntea itsensä heikompi osaiseksi, Tälle ei voi mitään.
Olet hakoteillä, "meillä ei suvaita sellaista"karsinat on muita varten. Kaikkien pitää olla samalla lähtö viivalla. Nimen omaan vähemmän kirjoittajat onkin otettava myös huomioon. Ei saa toimia vahvempien voima.
Arviointi itsestäsi saattaa pitää paikkansa, ei tarvi ärsyttää , kunhan ei ärsytä muita.
Tässä tuli kysyvään mielipiteeseen vastaus. Mutta ei loukkaavasti. eltk kirjoitti:
Oli varmaan minulle suunnattu, siksi vastaan. Jos joku tuntee että kirjoittajista jotkut ovat sanoillaan voimaperäisesti lausumassa mielipiteitään kaikessa ja kaikialla. Voi siinä tuntea itsensä heikompi osaiseksi, Tälle ei voi mitään.
Olet hakoteillä, "meillä ei suvaita sellaista"karsinat on muita varten. Kaikkien pitää olla samalla lähtö viivalla. Nimen omaan vähemmän kirjoittajat onkin otettava myös huomioon. Ei saa toimia vahvempien voima.
Arviointi itsestäsi saattaa pitää paikkansa, ei tarvi ärsyttää , kunhan ei ärsytä muita.
Tässä tuli kysyvään mielipiteeseen vastaus. Mutta ei loukkaavasti.mutta kysyn edelleen ,mikä kirjoittajia ärsyttää,,,,minua ei mikään.
Minusta jokainen saa kirjoittaa aivan omien tuntojensa mukaan.
En minä ole mielestäni ollut uusia kirjoittajia vastaan,ja en myöskään muista syyllistyneeni,ilkeisiin vastauksiin.(paitsi joskus hajupojalle)
Vahvempi sanot,olemmehan sinunkin mielestä samalla lähtöviivalla.
Toinen juttu ,joka paikassa lausumassa mielipiteitään,eikös se ole palstojen tarkoitus,jokainen voi tuoda mielipiteensä esiin.
Toisaalta olen huomannut myös palautetta siitä,että kaikille ei vastata.
Minä en osaa toimia ,kun en ymmärrä missä raja vedetään,liikaa kirjoittamiseen,huomautusta en vielä ole saanut.
Ehkä tämä asia voi jäädä tähän ja lopuksi et loukannut,kiitos palautteesta.- eltk
SkillaN kirjoitti:
mutta kysyn edelleen ,mikä kirjoittajia ärsyttää,,,,minua ei mikään.
Minusta jokainen saa kirjoittaa aivan omien tuntojensa mukaan.
En minä ole mielestäni ollut uusia kirjoittajia vastaan,ja en myöskään muista syyllistyneeni,ilkeisiin vastauksiin.(paitsi joskus hajupojalle)
Vahvempi sanot,olemmehan sinunkin mielestä samalla lähtöviivalla.
Toinen juttu ,joka paikassa lausumassa mielipiteitään,eikös se ole palstojen tarkoitus,jokainen voi tuoda mielipiteensä esiin.
Toisaalta olen huomannut myös palautetta siitä,että kaikille ei vastata.
Minä en osaa toimia ,kun en ymmärrä missä raja vedetään,liikaa kirjoittamiseen,huomautusta en vielä ole saanut.
Ehkä tämä asia voi jäädä tähän ja lopuksi et loukannut,kiitos palautteesta.Kyllä nyt taidat puhua läpiä päähäsi, Kysyt edelleen ,mikä kirjoittajia ärsyttää. Voi hyvänen aika, kun itse sanoit edellisessä kirjoituksessa "taas heräsi kysymys" Minä kai olen sitten se Yli-aktiivinen ja saatan ÄRSYTTÄÄ olemassa olollani. Johon vastasin , että ei kunhan et itse ärsytä.Selviskö tämä kohta nyt sinulle. ja lue edellinen kirjoituksesi.
Mitä tulee uusiin kirjoittajiin, en sanallakaan ole sanonut, että joku olisi vastaan, päin vastoin sanoin että, mukavaa on ollut. Lue kirjoitukseni.
Mitä tulee vahvemmuuten, en haluaisi puhua vain meistä vaan ihan kaikista.
Paljon kirjoittava ja osanottava:kyllä mielestäni saa, tottakai osallistua, mutta harkita sanojaan, olis paikallaan Kuten jo aiemmin olen sanonut, Kunhan varoo olemasta(minä tässä) tyyliä. Sitä hiljaisimmat varmaan (kavahtaa). eltk kirjoitti:
Kyllä nyt taidat puhua läpiä päähäsi, Kysyt edelleen ,mikä kirjoittajia ärsyttää. Voi hyvänen aika, kun itse sanoit edellisessä kirjoituksessa "taas heräsi kysymys" Minä kai olen sitten se Yli-aktiivinen ja saatan ÄRSYTTÄÄ olemassa olollani. Johon vastasin , että ei kunhan et itse ärsytä.Selviskö tämä kohta nyt sinulle. ja lue edellinen kirjoituksesi.
Mitä tulee uusiin kirjoittajiin, en sanallakaan ole sanonut, että joku olisi vastaan, päin vastoin sanoin että, mukavaa on ollut. Lue kirjoitukseni.
Mitä tulee vahvemmuuten, en haluaisi puhua vain meistä vaan ihan kaikista.
Paljon kirjoittava ja osanottava:kyllä mielestäni saa, tottakai osallistua, mutta harkita sanojaan, olis paikallaan Kuten jo aiemmin olen sanonut, Kunhan varoo olemasta(minä tässä) tyyliä. Sitä hiljaisimmat varmaan (kavahtaa).yritän parantaa tapani.
- yksi mies
Jopa päivälehdistä näkee artikkeleita, että palstoja luetaan myös tutkimusmielessä.
Erikoisesti terveyspalstoilla viestintää kuvataan melko hulvattomana.
Kirjoitan kymmenillä eri nikeillä, myös rekatulla.
Hiukan -70, tämäkin palsta kiinnostaa.
Diagnosoituna "neurotapauksena", psykologinen ikäni tulee pysyvästi olemaan
alle 18v.
Valvojat poistavat usein kirjoituksiani, koska aiheet ryöstäytyvät usein hallinnasta.
Kirjoitan paikallisiin lehtiin omalla nimelläni.
Ihailelen OMILLA nimillä kirjoittavia.
Tähän myös pian päädyn. Niin kauan kuin "puskasta saa ampua", sitä harrastan.
Uutena kirjoittajana ihmettelen muutamien aggessiivista nettikäyttäytymistä.
Kun puskasta haukutaan jotain asiattomasti, pistän kyllä julkaisukelvotonta tekstiäkin .
Uskon jungilaiseen kollektiiviseentajuntaan, so: kanssaihmiset mystisellä tavalla
tajuavat toistensa psyykkisiä/henkisiä tajunnantiloja.
Tästä filosofiasta on se etu tai haitta: sitä saa mitä tilaa.
Ex presidenttimme ohje on hyvä: Ei kannata provosoitua, vaikka provosoitaisiinkin.
"Pro gradun" ja muille kirjoittajille letkeitä viihtymishetkiä netin ääressä.- eltk
Vaikka ei ole minun asiani. Kirjeesi oli pitkä ja mielenkiintoinen, piti lukea oikein kaksi kertaa että oikein pääsin jyvälle.Eikä ole aavistustakaan kuka olet, Mutta päätin vastata kun pidit viestin avauksesta, minunkin mielestä viesti on mitä parhain ja humoristinenkin. On täällä huonompiakin aloituksia. Minun filosofiani loppuu tälläerää tähän, ja kiitän kirjoituksestasi.
- Pro gradu
eltk kirjoitti:
Vaikka ei ole minun asiani. Kirjeesi oli pitkä ja mielenkiintoinen, piti lukea oikein kaksi kertaa että oikein pääsin jyvälle.Eikä ole aavistustakaan kuka olet, Mutta päätin vastata kun pidit viestin avauksesta, minunkin mielestä viesti on mitä parhain ja humoristinenkin. On täällä huonompiakin aloituksia. Minun filosofiani loppuu tälläerää tähän, ja kiitän kirjoituksestasi.
On yhteenvedon aika. Yllättävän paljon on tämä keskusteluketju herättänyt tähän mennessä mielipiteiden vaihtoa. Se on ollutkin sen tärkein tarkoitus.
Se, että ryhmittelin kirjoittajat eri kategorioihin täysin mielivaltaisesti ja epätieteellisesti, pilke silmäkulmassa, oli vain minun päähänpistoni. Tarkoituksena ei ollut jakaa kirjoittajia vuohiin tai lampaisiin.
Kaikki kirjoittajat ovat minun mielestäni yhtä tärkeitä, toinen ei ole toistaan parempi, kaikkia kirjoittajia ja kaikenlaisia aiheita tarvitaan.
Kaiken kukkuraksi, huumorin kukka on se kaunein kukka, vai kuinka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?751438Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13967Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53664
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv50619Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47613Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134608Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50574