Mitä järkeä tuollaista vanhaa rahtilaivat on takavarikoida?

Anonyymi-ap

Huonokuntoisen ja "katsastus kelvottoman näköinen alus".
Meinaatko valtio yrittää "myydä sitä"?
Kuka tuostakin jotain muka maksaisi?

78

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saadut rahat NATO tai Ukrainan sodalle.
      Omalle maalle niitä ei saa käyttää.
      Niin.
      Orpo huutokauppaa "eniten tarjoavalle".
      Myyty! ⚓👀🤣

      • Anonyymi

        Näin on asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on asia.

        Juu, ihan varmasti on näin.


    • Anonyymi

      Tuo on hyvä upottaa kertsinsalmen alle.

    • Anonyymi

      Bensalasti on arvokas ja helppo muuttaa rahaksi, 230 metrisessä laivassa on metallia ja paljon onkin, ja sekin on helppo muuttaa rahaksi.

    • Anonyymi

      Eli annetaan vain katkoa kaapeileita seuraamuksetta. Sitähän tuosa tarkoitat?

    • Anonyymi

      Se on alle 20v vanha. Monella on autot vanhempi kun toi paati.

      • Anonyymi

        "Intiaanikylä
        2018-08-13 13:40:00"

        >>Olin Valmetin Vuosaaren telakalla kesätöissä kolmena kesänä ja viimeksi 1978. Tsekkailin taannoin silloin tehtyjen laivojen kohtaloita: Joka ikinen oli jo romutettu!

        Asia hämmästytti-kummastutti itseä silloin aika lailla, kun olin luullut että laivaa voisi ja kannattaisi ylläpitää vaikka puoli vuosisataa. Tsekkailin asioita jotka vievät laivan naulatehtaalle, ja ne on aikalailla tarkkaan kerrottu ylempänä tuolla.<<

        Jopa 10 vuotta vanhoja laivoja romutetaan.


    • Anonyymi

      Lastin arvo ei kata edes vaurioituneen kaapelin korjauskustannuksia.

      Odotetaan nyt ensin, onko esim. Viron valtiolla joitakin vaateita laivan omistavaa yhtiötä vastaan.

    • Anonyymi

      Vanhalla ja katsastuskelvottomalla autolla saa kaahata moottoritiellä, koska auton arvo takavarikoinnissa valtiolle olisi kuitenkin niin mitätön?

      • Anonyymi

        Ei valtiolle kelpaa kaaharin auto. Valtio päinvastoin tuomitsee kaaharin linnaan ja elättää siellä kaaharia verovaroin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valtiolle kelpaa kaaharin auto. Valtio päinvastoin tuomitsee kaaharin linnaan ja elättää siellä kaaharia verovaroin.

        just. miksi tappaa lypsävä lehmä


    • Anonyymi

      Ljungberg:

      >> Näitä kavereita on kuulusteltu ilman, että heillä on ollut oikeudellista apua. Vaikuttaa siltä, että näillä kuulusteluilla ei ole mitään arvoa todisteena.<<


      LAKI:

      >>Jos olet esitutkinnassa kuultavana asianomistajana, eli uhrin asemassa tai rikoksesta epäiltynä, on sinulla aina oikeus ottaa kuulusteluun avustaja. Voit myös vapaasti nimenomaan itse valita oman avustajasi, eikä poliisi siten saa ohjailla tai määrätä sinulle jotain tiettyä avustajaa.

      Oikeutta avustajaan ei kuitenkaan ole, jos sinua kuullaan todistajana<<

      Ainakin todistajina kuultujen osalta asiassa ei ole mitään epäselvää, sen ketku-Ljungberg tuossa 'epähuomiossa' unohti mainita.

      • Anonyymi

        Väärä ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä ketju.

        päivän paras !!


    • Anonyymi

      Lisätään "maataloustuotteita" ja sitten suunta kohti pietaria.

    • Anonyymi

      Ei tullaisten paattejen pidä muualla ollakkaan kuin takavarikossa, jotka eivät osaa ankkureitaan hallita asianmukaisesti.

    • Anonyymi

      Kyllä tuosta tulee kasa romurautaa joka menee kaupan. Ihan isot öljynprauslautatkin puretaan käytön jälkeen ja se järjetön romumäärä myydään ja menee kaupaksi tuo on paljon helpomi homma kierättää vaikka asetollisuuteen ukrainalle.

    • Anonyymi

      Voisiko joku lahjoittaa köyhälle rahtilaivalle edes vähän käytetyn ankkurin, jotta se pääsisi jatkamaan matkaa?

      • Anonyymi

        Putinille kiviä taskuun ja ankkuriksi.

        Useat varjolaivaston tankkereista ovat nuorempia kuin Putin presidentinvirassa.


    • Anonyymi

      Mitähän se Suomikin kuvittelee että voisi realisoida laivan bensalastin...ja puhumattakaan että koko alus laitettaisi Suomen toimesta paloiksi :)

      • Anonyymi

        Mitähän Suomi tekisi jos kapteeni vaan päättäisi lähteä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän Suomi tekisi jos kapteeni vaan päättäisi lähteä?

        Miten hän aikoo lähteä? uimalla? no ei siinä sekuin hyppäää laidan yli ja menoksi. Laivaa hän ei saa liikeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hän aikoo lähteä? uimalla? no ei siinä sekuin hyppäää laidan yli ja menoksi. Laivaa hän ei saa liikeelle.

        Miksi ei saisi laivaa liikkeelle, siinähän on täysi miehitys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei saisi laivaa liikkeelle, siinähän on täysi miehitys

        Siellä on täynnä paskakaivot ja alus on suomen virnaomaisten halinassa siksi ei voi mutta hukkkoot paskaan sitten jos ei uiminen maistu noh selsta se on kun putlerilla töissä työetuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on täynnä paskakaivot ja alus on suomen virnaomaisten halinassa siksi ei voi mutta hukkkoot paskaan sitten jos ei uiminen maistu noh selsta se on kun putlerilla töissä työetuja.

        Viranomaisten hallinnassa? Pitäisivätkö laudoista käsin kiinni jos laiva lähtisi liikkeelle? Oikeasti eivät mahtaisi mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viranomaisten hallinnassa? Pitäisivätkö laudoista käsin kiinni jos laiva lähtisi liikkeelle? Oikeasti eivät mahtaisi mitään

        Kapteeni ei saa laivaa liikelle mutta hän voi roikkua kyllä laudoista kiinni jos täydet paskakasat vieressä alkaa harmittamaan kapteeni ei mahda mitään paskakasa se vieressä kasvaa tänäänkin ja huomenna mitehän meni hänen omasta mielestään tuhotyöt? hahaah buahaha.


      • Anonyymi

        Jos lasti olisi lyijytettyä bensaa, sillä ei tekisi mitään, mutta on lyijytöntä, joten siitä voi helposti sekoittaa vastaavia laatuja, mitä meillä on myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei saisi laivaa liikkeelle, siinähän on täysi miehitys

        Siellä lienee aseistetut vartijat, jotka estävät aluksen lähdön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä lienee aseistetut vartijat, jotka estävät aluksen lähdön

        tuskin on ja alkavatko ampumaan jos laiva lähtee liikkeelle? Bensalastissa olevassa tankkerissa tulituksella voi olla kohtalokkaat seuraukset myös tulittajille.


    • Anonyymi

      Ei ole vanha, valmistunut 2006. Esim. nyt Skölvikissä oleva Suula on vuoden vanhempi kuten myös redillä Skölvikiin pääsyä odottava Andrea Victory. Ja esim. Silja Symphony ja Serenade ovat valmistuneet 1990-91

    • Anonyymi

      Takavarikoiminen on samasta syystä tarpeellista, kuin vaikkapa läpimädän ja määräysten vastaisen auton, jolla vaarannetaan liikennettä.

      Arvoahan sillä ei ole. Mutta se liikenneturvallisuuden palauttaminen ottamalla se pois liikenteestä, on se arvo.

    • Anonyymi

      Laivan voi ehkä rikoksentekovälineenä lallilsestikin takavarikoida, mutta entäs lasti? Laiva on kuitenkin verrattavissa rekka-autoon, joka tilauksesta kuljettaa asiakkaan lastin johonkin. Rekan omistaja ei omista lastia.

      • Anonyymi

        Joo, Suomi voisi takavarikoida Yhdysvallat, koska se räjäytti nordstream kaasuputket.


      • Tulli on takavarikoinut laivan lastin, koska epäillään Venäjää vastaan osoitettujen talouspakotteiden kiertämistä.

        Jos epäilykset osoittautuvat aiheellisiksi, on takavarikko lopullinen.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Tulli on takavarikoinut laivan lastin, koska epäillään Venäjää vastaan osoitettujen talouspakotteiden kiertämistä.

        Jos epäilykset osoittautuvat aiheellisiksi, on takavarikko lopullinen.

        On kyllä kyseenalaista, ei pakotteet ole mikään laki, jota on noudatettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, Suomi voisi takavarikoida Yhdysvallat, koska se räjäytti nordstream kaasuputket.

        Tätä toivoo vain suomen anolaiset teitä on kansasta 1% eli te ette voi takarikoida teidän prosetti jengillänne yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä kyseenalaista, ei pakotteet ole mikään laki, jota on noudatettava.

        EU ja Yhdysvallat ovat asettaneet Venäjälle talouspakotteita, joita on noudatettava.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        EU ja Yhdysvallat ovat asettaneet Venäjälle talouspakotteita, joita on noudatettava.

        Joo, eussa ja Yhdysvalloissa, ei muualla. Kysymys ei ole mistään laista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, eussa ja Yhdysvalloissa, ei muualla. Kysymys ei ole mistään laista.

        Tarkoitatko, ettei Suomi kuulukaan EU:hun?


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Tarkoitatko, ettei Suomi kuulukaan EU:hun?

        Älä heittäydy tyhmäksi, alus ei ollut tulossa Suomeen, eikä sen lasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä heittäydy tyhmäksi, alus ei ollut tulossa Suomeen, eikä sen lasti.

        Kippari kuitenkin pyynnöstä käänsi kokan Suomen aluevesille, missä paatti pysäytettiin.

        Ehkä kippari pelästyi, tai oli vittuuntunut saamastaan pienestä korvauksesta sabotaasin järjestämisestä. 😁

        Talouspakotteiden alaista tavaraa ei tietenkään enää saa viedä maasta pois. Ehkä Sinä sen ymmärrät.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Kippari kuitenkin pyynnöstä käänsi kokan Suomen aluevesille, missä paatti pysäytettiin.

        Ehkä kippari pelästyi, tai oli vittuuntunut saamastaan pienestä korvauksesta sabotaasin järjestämisestä. 😁

        Talouspakotteiden alaista tavaraa ei tietenkään enää saa viedä maasta pois. Ehkä Sinä sen ymmärrät.

        Joo, kippari oli tyhmä kun tuli pyynnöstä Suomen aluevesille. Toinen outo asia on se että aluksessa oli AIS päällä, jos kerta tarkoituksella kaapelin rikkoivat?
        Talouspakotteiden alainen tavara ei edelleenkään ole Suomen omaisuutta, joten sen voi viedä pois, ehkä sinä sen ymmärrät. Muutenhan kyse olisi varastamisesta, merirosvoudesta.
        Kyse on nyt bensasta, onko kiellettyjen listalla edes? Raakaöljyllä oli se hintakatto, ei suoranaista kieltoa edes EUssa. Tuosta en kyllä ole aivan varma, pitääkö vielä paikkansa, se hintaraja oli 60 dollaria "tynnyri"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kippari oli tyhmä kun tuli pyynnöstä Suomen aluevesille. Toinen outo asia on se että aluksessa oli AIS päällä, jos kerta tarkoituksella kaapelin rikkoivat?
        Talouspakotteiden alainen tavara ei edelleenkään ole Suomen omaisuutta, joten sen voi viedä pois, ehkä sinä sen ymmärrät. Muutenhan kyse olisi varastamisesta, merirosvoudesta.
        Kyse on nyt bensasta, onko kiellettyjen listalla edes? Raakaöljyllä oli se hintakatto, ei suoranaista kieltoa edes EUssa. Tuosta en kyllä ole aivan varma, pitääkö vielä paikkansa, se hintaraja oli 60 dollaria "tynnyri"

        AIS:n sammuttaminen se vasta huomiota herättäisikin.

        Takavarikoidulla talouspakotteiden alaisella tavaralla voidaan ja on korvattu Ukrainan kärsimiä taloudellisia menetyksiä Venäjän tuhoamasta maan infrastruktuurista.

        Onko bensiini öljytuote, onko?

        Toistaiseksi lakeja ja määräyksiä on rikkonut vain Eagle S -säiliöaluksen päällikkö ja miehistö. Vahingot kymmeniä miljoonia, mitä paatin lasti ei edes kata. Aluksella ei lännessä ole kuin romuarvo.

        TrafiCom muuten kiinnostui paatin kunnosta ja tarkastaa sen. Vähän epäilen, ettei paatista tule kukaan enää korjaamaankaan merikelpoista ja bensiinin kuljetukseen turvallista alusta.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        AIS:n sammuttaminen se vasta huomiota herättäisikin.

        Takavarikoidulla talouspakotteiden alaisella tavaralla voidaan ja on korvattu Ukrainan kärsimiä taloudellisia menetyksiä Venäjän tuhoamasta maan infrastruktuurista.

        Onko bensiini öljytuote, onko?

        Toistaiseksi lakeja ja määräyksiä on rikkonut vain Eagle S -säiliöaluksen päällikkö ja miehistö. Vahingot kymmeniä miljoonia, mitä paatin lasti ei edes kata. Aluksella ei lännessä ole kuin romuarvo.

        TrafiCom muuten kiinnostui paatin kunnosta ja tarkastaa sen. Vähän epäilen, ettei paatista tule kukaan enää korjaamaankaan merikelpoista ja bensiinin kuljetukseen turvallista alusta.

        Kerropa esimerkki takavarikoidulla tavaralla Ukrainalle korvauksišta. Minun tiedossani ei ole muuta kuin Venäjän jäädytettyjen varojen tuotoista tehdyt korvaukset ja nekin ovat varastamista.

        Kerro lait mitä on rikottu?


      • Anonyymi

        Venjä omistaa lastin, kunnes joku saa sen varastoihinsa ja maksaa


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        AIS:n sammuttaminen se vasta huomiota herättäisikin.

        Takavarikoidulla talouspakotteiden alaisella tavaralla voidaan ja on korvattu Ukrainan kärsimiä taloudellisia menetyksiä Venäjän tuhoamasta maan infrastruktuurista.

        Onko bensiini öljytuote, onko?

        Toistaiseksi lakeja ja määräyksiä on rikkonut vain Eagle S -säiliöaluksen päällikkö ja miehistö. Vahingot kymmeniä miljoonia, mitä paatin lasti ei edes kata. Aluksella ei lännessä ole kuin romuarvo.

        TrafiCom muuten kiinnostui paatin kunnosta ja tarkastaa sen. Vähän epäilen, ettei paatista tule kukaan enää korjaamaankaan merikelpoista ja bensiinin kuljetukseen turvallista alusta.

        Trafcomin tarkastusraporteilla voi ns pyyhkiä perseensä Suomen rajojen ulkopuolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trafcomin tarkastusraporteilla voi ns pyyhkiä perseensä Suomen rajojen ulkopuolella.

        Laivatarkastus on kansainvälistä yhteistoimintaa, ellet tiennyt. Jos TrafiCom toteaa Eagle S -aluksen vaaraksi meriliikenteelle ja ympäristölle, alus ei lähde mihinkään, ennen kuin turvallisuuspuutteet on korjattu.

        Tiesitkö sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä kyseenalaista, ei pakotteet ole mikään laki, jota on noudatettava.

        "On kyllä kyseenalaista, ei pakotteet ole mikään laki, jota on noudatettava."

        Pakotteet perustuvat nimenomaan lakiin! Suomen laki velvoittaa noudattamaan kansainvälisiä pakotteita (Laki eräiden Suomelle Yhdistyneiden kansakuntien ja Euroopan unionin jäsenenä kuuluvien velvoitusten täyttämisestä).


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        EU ja Yhdysvallat ovat asettaneet Venäjälle talouspakotteita, joita on noudatettava.

        Velvoite noudattaa YK:n ja EU:n pakotteita on kirjattu myös Suomen lakiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä heittäydy tyhmäksi, alus ei ollut tulossa Suomeen, eikä sen lasti.

        Tyhmä taidat olla sinä. Merellä olevan omaisuuden vahingoittaminen (esim. kaapelit) määritellään merioikeussopimuksessa merirosvoudeksi. Siihen syyllistynyt alus voidaan pysäyttää myös kansainvälisillä vesillä ja ohjata satamaan rikostutkintaan. Jos samalla käy ilmi, että aluksen lasti rikkoo pakotteita, niin Suomi on velvollinen takavarikoimaan myös lastin. Velvoite perustuu Suomen lakiin, joka perustuu edelleen kansainväliseen lakiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venjä omistaa lastin, kunnes joku saa sen varastoihinsa ja maksaa

        Lasti takavarikoidaan Suomen lain perusteella mikäli se on pakotteiden vastainen.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Laivatarkastus on kansainvälistä yhteistoimintaa, ellet tiennyt. Jos TrafiCom toteaa Eagle S -aluksen vaaraksi meriliikenteelle ja ympäristölle, alus ei lähde mihinkään, ennen kuin turvallisuuspuutteet on korjattu.

        Tiesitkö sen?

        Juuri näin. Laiva ei liiku mihinkään, jos se on vaaraksi ympäristölle. Merirosvouksen pysäyttäminen on myös kansainvälistä toimintaa. Mikä valtio tahansa voi merioikeussopimuksen mukaan pysäyttää kv. vesillä aluksen, jonka epäillään vahingoittaneen omaisuutta, henkilöitä tai muita aluksia.


    • Anonyymi

      Ympäristöteko

    • Anonyymi

      Sen voi myydä romuksi norsunluu rannikolle niin paikalliset pojat siellä rälläköi sen kappaleiksi.

    • Anonyymi

      Näitä romulaivoja on upotettu mereen koska niiden hävittäminen on liian kallista.

    • Anonyymi

      Lastin arvo on 20 miljoonaa ja ehkä laivan arvo romumetalllina noin miljoonan. Se riittää vähän kompensoimaan kaapelien katkaisusta aiheutuneita kustannuksia, mutta ei kaikkia.

    • Lasti pitäisi ainakin takavarikoida. Eagle S on Porvoon öljysataman sisääntuloväylällä, eikö se kannattaisi siirtää Kilpilahteen ja ottaa lastina oleva bensa talteen pois kuleksimasta ja meriluontoa vaarantamasta? Romulaivan voi varjovarustamo hakea aikanaan pois kun tutkimukset on saatu päätökseen.

      • Anonyymi

        Ei takavarikkoa voi tehdä ilman oikeuden päätöstä ja siihen on pitkä matka vielä. Ensin on todettava syyllisyys kaapelivaurioon, varmaan vaatii ankkurin löytymisen. Sitten korvausvaatimus varustamolle/
        Sen vakuutusyhtiölle. Jos korvauksia ei saada, sitten voi tulla omaisuuden takavarikko kyseeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei takavarikkoa voi tehdä ilman oikeuden päätöstä ja siihen on pitkä matka vielä. Ensin on todettava syyllisyys kaapelivaurioon, varmaan vaatii ankkurin löytymisen. Sitten korvausvaatimus varustamolle/
        Sen vakuutusyhtiölle. Jos korvauksia ei saada, sitten voi tulla omaisuuden takavarikko kyseeseen

        >>Ensin on todettava syyllisyys kaapelivaurioon, varmaan vaatii ankkurin löytymisen<<

        - Miksi muka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ensin on todettava syyllisyys kaapelivaurioon, varmaan vaatii ankkurin löytymisen<<

        - Miksi muka?

        Siksi että muuten näyttö jää vajaaksi, on riittävä syy epäillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että muuten näyttö jää vajaaksi, on riittävä syy epäillä.

        ...lisään vielä etä olisi luullut löytyvän jo kun raahausjälki on todettu,kymmeniä kilometrejä, oletettavasti rahausäljen päässä olisi ankkuri? Tietenkin on mahdollista että on nostetu ja pudotettu myöhemmin, mutta kyllä se silti löytyy, kun tiedetään laivan liikkeet. Jos ei löydy niin onko sitä ollutkaan? Onko tutkittu se toinen ankkuri mikä oli paikallaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei takavarikkoa voi tehdä ilman oikeuden päätöstä ja siihen on pitkä matka vielä. Ensin on todettava syyllisyys kaapelivaurioon, varmaan vaatii ankkurin löytymisen. Sitten korvausvaatimus varustamolle/
        Sen vakuutusyhtiölle. Jos korvauksia ei saada, sitten voi tulla omaisuuden takavarikko kyseeseen

        (Sitten korvausvaatimus varustamolle/Sen vakuutusyhtiölle. )

        Vakuutusyhtiö on venäläinen. Lasti pitää joka tapauksessa takavarikoida, jos se rikkoo pakotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ensin on todettava syyllisyys kaapelivaurioon, varmaan vaatii ankkurin löytymisen<<

        - Miksi muka?

        "- Miksi muka?"

        Suomi on oikeusvaltio, eikä mikään banaanitasavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...lisään vielä etä olisi luullut löytyvän jo kun raahausjälki on todettu,kymmeniä kilometrejä, oletettavasti rahausäljen päässä olisi ankkuri? Tietenkin on mahdollista että on nostetu ja pudotettu myöhemmin, mutta kyllä se silti löytyy, kun tiedetään laivan liikkeet. Jos ei löydy niin onko sitä ollutkaan? Onko tutkittu se toinen ankkuri mikä oli paikallaan?

        Miten raahausjälki olisi ilman ankkuria syntynyt? Öööö.... eipäs tullut mieleenkään tutkia toista ankkuria. Miten me pärjäämme ilman sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten raahausjälki olisi ilman ankkuria syntynyt? Öööö.... eipäs tullut mieleenkään tutkia toista ankkuria. Miten me pärjäämme ilman sinua?

        >>Miten raahausjälki olisi ilman ankkuria syntynyt? <<

        - Lapsi pieni, oletko miloinkaan kuullut aluksen ankkuriketjusta?

        https://www.youtube.com/watch?v=11m_OVKDHs4

        Ja videon katsomisen jälkeen lapsikin ymmärtää, ettei ankkuri voi "vahinbgossa" tippua mereen.

        Sel laskemisen aistii joka ikinen ihminen aluksella. Myös hypoteettiset kuurot merimiehet.

        Ja laivan kapteeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Sitten korvausvaatimus varustamolle/Sen vakuutusyhtiölle. )

        Vakuutusyhtiö on venäläinen. Lasti pitää joka tapauksessa takavarikoida, jos se rikkoo pakotteita.

        Varjolaivastoja vakuuttavat sellaiset puljut joilla ei ole rahkeita korvata isoja vahinkoja.


    • Anonyymi

      Suomessa on aivan normaali käytäntö takavarikoida rikoksentekovälineet valtiolle, niin se on kaikissa muissakin rikoksissa.

      • Anonyymi

        Rikoksentekovälineet ja rikoksesta saatu hyöty voidaan lain mukaan takavarikoida.


    • Anonyymi

      Alus takavarikoitiin rikostutkimuksia varten!! Kun tutkimukset ovat ohi, se päästetään todennäköisesti jatkamaan matkaa. Syylliset tuomitaan ja lasku vahingosta venäläiselle vakuutusyhtiölle.

      • Anonyymi

        Jos ja kun se on rikosväline, niin se tuomitaan Suomen valtiolle menetettäväksi lasteineen.


    • Anonyymi

      Bensat talteen ja tyhjä laiva myydään Intiaan romutettavaksi!

    • Anonyymi

      Ei takavarikkoa päätetä kannattavuuden perusteella, meillä.

    • Anonyymi

      Ehkä Intian tai mistä miehistö onkin lähtöisin, ei erota Ukrainaa ja Suomea toisistaan, vaan luulee sota-alueeksi koko aluetta Venäjän naapurissa.

    • Anonyymi

      Uskoisin, että laivan ja lastin takavarikolla luotaisiin varoittava esimerkki?

      • Anonyymi

        Se on ihan yleinen käytäntö Suomessa, rikoksentekovälineet tuomitaan valtiolle menetetyiksi.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä aloituksen kanssa, lähetetään laiva takaisin venäjälle miinoitettuna primorskin satamaan...

    • Anonyymi

      Taitaa laivasta jäädä tänne vain kusettjapaskat

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      480
      3744
    2. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2786
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      278
      2154
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      449
      2003
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

      En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1354
    6. Tekisin mitä vaan että

      Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1261
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

      Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1128
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

      Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      1035
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      1019
    10. Rakennetaanko yhdessä?

      Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1018
    Aihe