Mietin muuttoa Mänttään ja vuokra-asuntoja etsiessä Kukkarokivan vuokra-asunnot tulevat herkästi esille, kerrostaloista. Kannattaako vuokrata, moni asunto siellä on vuokralla jo kuukausia? Kuulin myös, että Vilppula-Mänttässä olisi korkki monella auki, kannattaako muuttaa? Kun kävin kylällä itse, niin ensikohtaaminen tapahtui niin, että joku paikallinen juoppo tuli kyyläilemään ihan eteen ?
Onko tämä normaaliakin Mänttä-Vilppulassa? Ja haluan siis erityisesti Kukkarokivestä tietoa.
Kukkarokivi asuinalueena Mänttässä
33
3728
Vastaukset
- Anonyymi
Kukkarokivi on nykyään todella rauhallinen paikka. Ennen täällä oli hivenen ongelmia, ei enään.
Nytkin on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Asukkaat ovat todella ystävällisiä, nuori poika eilenkin kantoi kauppakassini parkkipaikalta.
Suosittelen lämpimästä muuttoa tänne. Täällä on kodikasta ja ihanaa. Taloyhtiöt ovat hyvässä kunnossa, isännöinti toimii. Kaikki on täydellistä.
Parasta täällä on se että täällä todellakin tuntuu että on tervetullut asumaan, kaikki ihmiset ovat hymyssä suin ja iloisia. Ihana paikka.
Tervetuloa iloiseen joukkoomme.- Anonyymi
Joku mielenterveysongelma?
- Anonyymi
Oi kun upeasti kirjoitettu. Kun arki koittaa niin tulen tutustumaan kukkarokiveen. On hienoa että vielä on tuollaisia paikkoja olemassa jossa ihmiset ovat ystävällisiä ja ottavat toisetkin huomioon. Uskon että asun siellä vielä 2025 vuoden aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi kun upeasti kirjoitettu. Kun arki koittaa niin tulen tutustumaan kukkarokiveen. On hienoa että vielä on tuollaisia paikkoja olemassa jossa ihmiset ovat ystävällisiä ja ottavat toisetkin huomioon. Uskon että asun siellä vielä 2025 vuoden aikana.
Kävin viime vuonna Mänttässä ja ihastuin Kukkaronkiveen. Vaikka siellä oli 80-luvun tunnelma, ja osa taloista näyttivät aika vanhoilta, se hiljaisuus pysäytti. Ei ihmistäkään tiellä, auton ääniä ei ollut, vain linnun laulua ja kaunista metsikköä ja puita. Erityisen kaunis etenkin syksyisin. Paperitehtaalle lyhyt matka, kuin myös lähiluontoon. Todellakin olin siinä hetkessä niin onnellinen ja vakuuttunut Kukkarokivestä, että viimeistään 2030 muutto ja asun siellä tyytyväisenä elämäni loppuun asti.
- Anonyymi
Kaikki tämä yllö oleva toteutuu vain tässä kukkarokivellä ja ties vaikka löytäisit rakkauden tästä kaipuuden ja rauhan tyyssijasta.
- Anonyymi
Onhan siellä tehty henkirikoskin ja muuten vain ammuskeltu haulikolla. Kaiken maailman kyyliä piisaa kyttäämässä toisten tekemisiä.
- Anonyymi
Henkirikoksesta on aikaa vuosikymmeniä.
Kukkarokivi on nykyisin ihana paikka. Ihmiset suorastaan säteilevät. Kaikki ovat iloisella mielellä.
Joku kysyi että onko alkoholi ongelma täällä. Vastaan että ei todellakaan ole. En ole vuosiin nähnyt humalaista kukkarokivellä käppäilemässä. Ihana paikka asua, en muuttaisi mistään hinnasta pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkirikoksesta on aikaa vuosikymmeniä.
Kukkarokivi on nykyisin ihana paikka. Ihmiset suorastaan säteilevät. Kaikki ovat iloisella mielellä.
Joku kysyi että onko alkoholi ongelma täällä. Vastaan että ei todellakaan ole. En ole vuosiin nähnyt humalaista kukkarokivellä käppäilemässä. Ihana paikka asua, en muuttaisi mistään hinnasta pois.Jos sinulle annettaisiin edes 300000€ niin aivan varmasti muuttaisit pois. Asuin siellä 80-luvulla, enkä muuttaisi tuosta summasta takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulle annettaisiin edes 300000€ niin aivan varmasti muuttaisit pois. Asuin siellä 80-luvulla, enkä muuttaisi tuosta summasta takaisin.
Mänttä-Vilppulalla tuskin on 300 000 € antaa pois muuttoon, sen verran rapistuneelta ja velkaiselta kylältä se vaikuttaa. Kukkarokivestä on kuitenkin pääasiassa ollut positiivista keskustelua, juoppoja mahtuu joka kylään ja notkoon, ei ne pelkästään muuttotappiokuntien asioita ole, Tampereella vaikka keskusta täynnä omituista sakkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mänttä-Vilppulalla tuskin on 300 000 € antaa pois muuttoon, sen verran rapistuneelta ja velkaiselta kylältä se vaikuttaa. Kukkarokivestä on kuitenkin pääasiassa ollut positiivista keskustelua, juoppoja mahtuu joka kylään ja notkoon, ei ne pelkästään muuttotappiokuntien asioita ole, Tampereella vaikka keskusta täynnä omituista sakkia.
Urpo.
- Anonyymi
Muuta vaan saa elämään enemmän elämyksiä ja kulttuuria.
- Anonyymi
Mutta ero on iso Mäntän ja Vilppulan taajamissa ihmisissä. Vilppula on perus "maalaiskylä" on sitä traktori kansaa ja rauhallista porukkaa. Kun taas Mänttä on ahdasmielinen tehdaskaupungin raunio jossa nistit hiihtää yöllä ja tehtaan vanhat jo eläkkeellä olevat on lukittautunu niihin paska kerrostaloihin kun ovat tajunneet ettei elämästä jääny mitään käteen kun se just ja just maksettu kerrostalo kämppä mikä enää ehkä kymppi tonnin arvonen.
- Anonyymi
Mäntässä nimenomaan se juoppo tuli kyyläämään minua. Olen yrittänyt etsiä asuntoa vuokralle Vilppulasta, mutta niitä ei ole ainakaan silloin ollut saatavilla. Kun istuin S-marketissa Mänttällä, huomasin kuinka tehtaan työntekijät ja ilmeisesti muidenkin alojen työntekijät kävivät ostamassa väkeviä viinoja Alkosta työnsä päätteeksi. Siinä rupesin miettimään kannattaako seudulle muuttaa, joka noin muuten vaikutti rauhallisesta ja minulle sopivalta, nykyisessä paikkakunnalla ärsyttää kasvu ja luonnon jyrääminen uuden tieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäntässä nimenomaan se juoppo tuli kyyläämään minua. Olen yrittänyt etsiä asuntoa vuokralle Vilppulasta, mutta niitä ei ole ainakaan silloin ollut saatavilla. Kun istuin S-marketissa Mänttällä, huomasin kuinka tehtaan työntekijät ja ilmeisesti muidenkin alojen työntekijät kävivät ostamassa väkeviä viinoja Alkosta työnsä päätteeksi. Siinä rupesin miettimään kannattaako seudulle muuttaa, joka noin muuten vaikutti rauhallisesta ja minulle sopivalta, nykyisessä paikkakunnalla ärsyttää kasvu ja luonnon jyrääminen uuden tieltä.
No uudeksi vuodeksi ostivat hieman lientä. Ei tehtaassa tänä päivänä voi töissä olla jos on alkoholin kanssa ongelmia. Olen itse tehtaalla töissä enkä tunne ketään joka käyttäisi viinaa isoja määriä.
Mänttä on hyvä kaupunki asua. Tervetuloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No uudeksi vuodeksi ostivat hieman lientä. Ei tehtaassa tänä päivänä voi töissä olla jos on alkoholin kanssa ongelmia. Olen itse tehtaalla töissä enkä tunne ketään joka käyttäisi viinaa isoja määriä.
Mänttä on hyvä kaupunki asua. Tervetuloa.Juu, vanhat jäärät siellä joivat. Nykyään on nollatoleranssi alkon suhteen. Kaikki ovat raittiita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täällä on raitista väkeä. en ihmettelisi vaikka koko alko loppuisi, niin vähän menee viinaa mäntässä.
- Anonyymi
Oletko Vilppu vilpunpoika Vilppulan jälkeläisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täällä on raitista väkeä. en ihmettelisi vaikka koko alko loppuisi, niin vähän menee viinaa mäntässä.
Nykyään käytetään huumeita enimmäkseen. Ne vanhat pulsut kuolivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi taivas mitä kyttäämistä!! 😤😡
- Anonyymi
Kukkis käy jos tottunut kerrostalo elämään olevalle ihmiselle lisämaustein. Vanhoja kerrostaloja. Kaippa joskus purkavat jonkin niistä ja jotain uutta tilalle.
- Anonyymi
jos haluaa makkaraperunat tujuilla mausteilla niin kannattaa muuttaa hot hot
- Anonyymi
Hyvät on musat ja metsää ja raidekin lähellä ja kotien ruuat ja makoisat namit ja hoitaa myös sielua ympäristö ja mieltä ja kehoa.
- Anonyymi
No ei kovin arvostettu alue ole ainakaan.
- Anonyymi
1980-luvun tunnelma ja laulut. Ja lattiat ja kylppärit. Voi olla taivas tai helvetti.
- Anonyymi
hiljainen on kylätie nykyään. Kukkiksellakain rauhallista.
vain satunnainen kulkija joskus vastaan astelee. - Anonyymi
Ei missään nimessä kannata muuttaa!
- Anonyymi
Miksi ei kannata muuttaa, myöskin harkitsen Kukkaronkiveä.
- Anonyymi
Onhan se historiallisesti merkittävä paikka ja kulttuurisessa mielessä myöskin.
- Anonyymi
Ohan se ihan paranormaalien ilmiöiden näkemiseen hyvä
- Anonyymi
Muutin kolme viikkoa sitten kukkikselle ja voin sanoa että on ihana paikka.
Sain heti siivousapua naapurilta ja kyydin kauppaan. Täällä asuu niin sydämellistä väkeä. - Anonyymi
Minäkin muutan heti sinne. Toivottavasti vielä on vapaita asuntoja
- Anonyymi
Olisiko kukkiksella tarvetta kirpputorille? Olen aikeissa muuttaa sinne kesään mennessä ja olen jo pitkään pohtinut siirtymistä yrittäjäksi?
- Anonyymi
Kyllä varmasti jotain asiakkaita tulisi, miksei. Kannattaa kuitenkin huomioida, että Mänttä-Vilppulassa on ainakin tämä kirpputori toiminnassa Elämänpuodin kirpputori ja Hilipakka Kirppis-kahvio. Välttämättä kolmatta ei enää mahdu, jollet pistä hinnaston poikkeuksellisen alhaisemmaksi, mikä saisi nopeasti ihmisiä liikkeelle ja varaamaan pöytiä.
Uskon, että Mänttä tarvitsee jokaisen yrittäjän, tervetuloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578737Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123439Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262620Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802020Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571737Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411432FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101085Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671044