Onko kellään käyttökokemusta iduktioliedestä purjeveneeseen? Mellä on ihan hyvä sähköntuotto omasta takaa, joskaan nuo induktioliedet ei niin virtasyöppöjä ole, mutta miten niiden kanssa käytännössä pärjää? Niissähän pinnat on lasia...
Induktioliesi veneeseen?
7
475
Vastaukset
- Anonyymi
Itse vaihdoin takasin yksilevyiseen paistolevyyn valurauta. Lisäksi kaasu hella *3 poltinta ja uuni. Myös micro löytyy.
Emme oikein pitäneet induktiosta veneessä, mutta, se oli vain kahden mielipide. - Anonyymi
Tsekkaa S/Y Night Train.
- Anonyymi
Toimii kuin kotona, jos sähköä riittää. Ei se induktioliesi tule merisairaaksi.
- Anonyymi
Liesi on parempi kuin mikään muu tekniikka.
Nopea, kevyt, ei kuumene ilman kattilaa, syö vain vähän virtaa.
Liukas alusta voi olla ongelma, mutta joka tapauksessa kattilat pitää tukea, jos vene keinuu.- Anonyymi
Vähän virtaa on suhteellinen käsite. 1 l vettä kiehuvaksi tarvitsee n. 100 Wh energiaa eli 9 Ah 12 V systeemistä. Invertterin ja lieden hyötysuhteiden sekä muiden häviöiden jälkeen akusta lähtee varmaankin n. 20 Ah. Onko se sitten vähän vai paljon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän virtaa on suhteellinen käsite. 1 l vettä kiehuvaksi tarvitsee n. 100 Wh energiaa eli 9 Ah 12 V systeemistä. Invertterin ja lieden hyötysuhteiden sekä muiden häviöiden jälkeen akusta lähtee varmaankin n. 20 Ah. Onko se sitten vähän vai paljon?
On aika hyödytöntä pohtia, onko veden keittämiseen tarvittava energia paljon vai vähän, jos se vesi pitää keittää.
Kun järjestelmiä uusitaan, ensimmäiseksi se pitää tehdä taloudelliseksi ja sitten mitoittaa resurssit sen mukaan. Veden ominaislämpökapasiteetti on annettu suure, johon ei voi vaikuttaa. Sen sijaan voi pohtia josko 8dl riitäisi litran sijasta.
- Anonyymi
Hessu on ollut yksin pallonkierrolla pian 3,5 vuotta ja hänellä induktioliesi sekä litium akusto.
Hänellä videoita YouTubessa, "Artemis Seilaa".
Hyvin näyttää pelaavan induktioliesi. Monessa videossa kokkailee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235