Sairauksien pelko

Anonyymi-ap

Onko teillä muilla joilla on sairauksien pelkoa sellainen ongelma, että jos katsotte vaikka dokkarin tai YouTube-videon jossa joku kertoo jostain sairaudestaan tai vammastaan, alatte pelätä että teillekin tulee se? Jopa niin joskus että pelkäätte että se sen sairauden pelko aiheuttaa teidän kropassa kyseisen sairauden kehittymisen?

Mulla on ollut tosi nuoresta lähtien sairauksien pelkoa. Esim. äsken katsoin YouTubesta ihan mielenkiinnosta videon jolla nuori nainen kertoi kuinka hänelle tuli sudden deafness -tila (SD), siis äkillinen selittämätön kuuroutuminen. Sellaista tapahtuu joskus, että toinen korva kuuroutuu yhtäkkiä eikä kuulo ikinä palaa. Aloin sen katsottuani pelätä että mulle tulee se. Mulla on ollut tinnitusta toisessa korvassa ja joskus sudden deafness alkaa tinnituksella.

Järjellä tiedostan miten hölmöä on pelätä tollaista. Tinnitus kuitenkin on tosi yleistä eikä siihen liity SD:tä kuin harvoin.

2

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No voi hitto, missä järki? Älä katsele tuollaisia videoita!

• Anonyymi

Jos on sellaisia pelkoja niin ei pidä katsoa mitään dekkareita eikä lukea mistään sairauksista koska silloin on ottanut syyn pois , joten yliherkkä ihmiset saattavat saada pelkoja juuri tuollaisista syistä . Muistan erään naisen , tuli vastaanotolle ja epäili että hänellä oli yksi vaikea sairaus koska oli katsonut filmin televisiosta ja hänellä nyt oli muka se sairaus. Aiis samat oireet. Joten luulosairauskin on sairaus ja ihan yhtä rasittava ijåhmiselle kun mikä muu tahansa sairaus. Joten herkät ihmiset imevät oikein juuri tälläisiä juttuja ja siten pelkäävät kovasti että saavat samat ns sairaudet. Joten kun poistaa syyt mitkä aiheuttaa näitä niin sekin jo helpottaa .
      Tinnitusta on monilla ihmisillä ja sen kanssa ei ole mitenkään mukavaa taistella mutta en usko silti siihen että saisit mitään kuuroutta. Joten ole ihan huoleti .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe