Kaikki lähti siitä kun kaverit meni lukioon ja minä jouduin tyytymään amikseen enkä sopeutunut joukkoon ja entiset kaverit jätti koska olin amis. En ole löytänyt sen jälkeen yhtään juttukaveria. Olisinpa minäkin päässyt lukioon mutta keskiarvo ei antanut periksi eikä äitikään olisi sinne päästänyt. Kaikki olisi toisin nyt.
Taas meni yksi vuosi yksin ja seuraavaa perään
7
142
Vastaukset
- Anonyymi
Unohda äidit ja kaverit, mieti enempi oletko niin sanotusti käsillä tekevä ihminen, vai akateeminen? Sen mukaan joudut valitsemaan elämäsi polun. Amiksen jälkeen voi ihan hyvin jatkaa ammattikorkeaan, ja pysyä käytännönläheisemmissä hommissa, samaan aikaan kun paperitiikerit ihmettelee, miten maailma makaa.
- Anonyymi
Alkaa 40-vuotiaana olemaan myöhäistä suunnitella akateemista uraa. Tyhmänä syntyy, tyhmänä pysyy ja tyhmänä kuolee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa 40-vuotiaana olemaan myöhäistä suunnitella akateemista uraa. Tyhmänä syntyy, tyhmänä pysyy ja tyhmänä kuolee.
Ei nyt ihan liian myöhäistä ole. Korkeakouluissa on eri ikäisiä ihmisiä. Tarvitsee vain nähdä tarpeeksi vaivaa opiskelun eteen. Aikuislukio on myös yksi vaihtoehto vanhemmille ihmisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt ihan liian myöhäistä ole. Korkeakouluissa on eri ikäisiä ihmisiä. Tarvitsee vain nähdä tarpeeksi vaivaa opiskelun eteen. Aikuislukio on myös yksi vaihtoehto vanhemmille ihmisille.
Kyllä ammattikorkeakouluissa on joka luokalla 2-3 kpl 30v-45v opiskelijaa. Heillä on ammattikoulutausta ja ovat aina hyvin motivoituneita ja työllistyvät hyvin työkokemuksensa takia, jos se sivuaa alaa jotenkin, tai onkin samaa alaa.
- Anonyymi
Monella pitkälle opiskelleellakin on hermot riekaileina ja kova stressi jatkuvasti eivätkä mieti muuta kuin miten pääsisi pois töistä. Tee jotain mistä tykkäät.
- Anonyymi
Olet siis itse munannut ?
- Anonyymi
Minullakin nuoruudessa peruskoulun jälkeen kaverit menivät lukioon tai amikseen, itse hain, ja pääsin kauppakouluun silloin. Sinne kouluun ei tullut yhtään tuttua, mutta toki sieltä löytyi sitten kavereita.
Eikä koulut ja muut systeemit niitä lapsuuden ajan kaverisuhteita mitenkään katkonut, vaikka eri paikoissa opiskeltiinkin.
On turhaa verrata itseään muihin sillä tavalla, että olisi itse muka jotenkin huonompi. Ihmiset elävät omaa elämäänsä miten sen parhaaksi näkevät, ja tekevät valintoja.
Ei kannata miettiä, mitä ei ole saavuttanut, vaan olla tyytyväinen siihen mitä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5145583Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1255019Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292402- 4082234
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401390Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1751210- 651132
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N101019Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll73991Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132948