Missä muuten Loimaalla on yleiset pommisuojat, onkos kukaan aatellu tällaista asiaa, vaikka ei se nyt ookkaan ajankohtainen onneks.
Meidänkin kerrostalossa on mutta kyllä siellä loppuu happi. Eikä sitä oo edes siivottu, eikä oo mitään sellaisia tarvikkeitakaan mitä pitäs olla
Loimaan pommisuojat
19
420
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä taida sellaisia löytyä. Pitääköhän ajella sekin homma hoitamaan Turkuun.
- Anonyymi
Onkos virastotalolla pommisuojia
- Anonyymi
Putka siellä ainakin on.
- Anonyymi
Niin kai, vaikkei enää ole käytössä. Mutta vois kuvitella että sieltä alakerrasta löytyis myös pommisuojat
- Anonyymi
Se uusi palvelutalo on pomminkestävä.
- Anonyymi
kaupoista löytyy, mutta ne on tehty sosiaalitiloiksi.
- Anonyymi
Kerrotaanko pommisuojien paikat venäläisille
- Anonyymi
En tiedä/en muista. Pommisuojaa täällä tuskin koskaan harvii, mutta inasen todennäköisempää ehkä olisi tarve väestönsuojalle (no saivartelua 😉) säteily- ja kaasupilven takia. Eikös kerrostaloissa ole aina jonkinlainen väestönsuoja alimmassa kerroksessa, mutta se voi olla normaalioloissa esim. harrastetilana tai varastona...? Tiettykään se ei saisi olla niin täynnä ettei sinne ihmiset sovi
Eikös laki velvoita, että jokaiselle pitäsi osoittaa tollanen ja muutenkin hätätilanneohjeet kotona? Taloyhtiöissä hallitus vastaa. Mulle vuokraemäntä toi semmosen ja se on tuolla jossain kaapissa. Muistaakseni siinä oli joku paikka (en siis asu kerrostalossa), mutta en löytänyt sitä tähän hätään. Parempi olis kyllä olla jokaisella kunnon naamari, mutta mulle aivan sama
lajijasuris- Anonyymi
En vois pitää mitään naamaria,mulle tulee sellainen tunne et happi loppuu.
Jokaisesta vanhemmasta kerrostalosta löytyy se väestönsuoja varmaan, mut ei sitä uusiin varmaankaan oo tehty.
- Anonyymi
Kannattaa ryömiä siltarumpuun tai kaivoon. Hyvä sirpalesuoja.
- Anonyymi
Maaseutu on niin harvaan asuttua, että ei tänne mikään pommi osu.
- Anonyymi
Nii just ja mä pidän äärettömän epätodennäköisenä, että tänne päin ylipäänsä pommeja tulee, korkeintaan ehkä noihin isoihin viljasiiloihin, jos vähä tulee hutia niin jokunen omakotitalo vaarassa ja Kivi tietysti
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii just ja mä pidän äärettömän epätodennäköisenä, että tänne päin ylipäänsä pommeja tulee, korkeintaan ehkä noihin isoihin viljasiiloihin, jos vähä tulee hutia niin jokunen omakotitalo vaarassa ja Kivi tietysti
lajijasurisHuoltovarmuudelle tärkeät viljasiilot ovat hyvinkin todennköinen kohde. Unohtamatta satamista sisämaahan kulkevia liikenneväyliä, joista Loimaan kohdalle osuu rautatie, vt9 ja niiden siltainfra. Aivan kuten viime sodissa muinoin.
- Anonyymi
No tänne nyt ketään pommita.
- Anonyymi
Juu ei ole ennenkä. Paitsi?
- Anonyymi
Luultavasti viljavaraston lisäksi sairaala ja ratapiha olisi ryssien pommien kohteena ja muuten keskustan alueelle voi summittain pommitusta odottaa mutta tosiaan tuskin tämä paikkakunta mikään ensisijainen kohde on, joten pommisuojaa tärkeämpää on kotivaraa hankkia.
- Anonyymi
Sanotaan varmaan nykyään väestönsuojaksi
- Anonyymi
Näinhän Lajijasuris omassa kommentissaan asian esitti.
- Anonyymi
Ei taida vahvaa pommisuojaa löytyä täältä. Superohjus tekee 10m syvän kraaterin, menee monen metrin betonista läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262636Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242032Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1081531- 761289
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71198Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10934Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70881- 102867