PORTTO
Raamatussa avioliitto on seurakunnan ja jumalan välisen yhteyden vertauskuva, katso esim. Ef.5:31-22, Jes.54:5, Jer.3:6-13, 31:31-34, Hos.2:19-20. Ilmestyskirjassa "vaimo" (Ilm.12:1, 19:7) tai "morsian" (Ilm.21:9) on seurakunnan vertauskuva. Vastaavasti "portto" (Ilm.17) ja "nainen" (17:3) on luopio-seurakunnan vertauskuva. Kirkkolaitos on tuo valheellinen seurakunta joka "harjoittaa hareutta", eli houkuttelee ihmisiä jumalasta luopumiseen, yhdessä maallisen peto-vallan kanssa.
VEDET
Raamattu kertoo mitä ovat nuo vedet joiden päällä portto istuu. Nuo vedet ovat "kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä" (Ilm.17:15)
VIINI
Jeesus piti ehtoollisviiniä uuden liiton symbolina (Luuk.22:20). Viini on siis myös uskonnollisen opin, tai opinkappaleen symboli. Tuo suuren porton viini on kirkon teologia, harhaoppi, josta maan asukkaat (mm suomalaiset) ovat ikäänkuin juovuksissa.
Jos haluaisimme kirjoittaa ilmestyskirjan jakeet 17:1-2 avattuna, kaikille ymmärrettävällä kielellä, voisi tuo kohta kuulua näin:
"Tule, minä näytän sinulle sen suuren valhe-kirkon tuomion, jolla on jäseniä monissa eri kansoissa, hänen, jonka kanssa maan hallitsijat ovat jumalasta luopumusta harjoittaneet ja jonka harhaopeista maan asukkaat ovat menneet sekaisin."
PORTON TYTTÄRET
Ilmestyskirjan portolla, eli katolisella kirkolla, on mainittu olevan tyttäriä (Ilm.17:5). Nämä tyttäret ovat tuon suuren katolisen emäkirkon hareuden hengestä syntyneitä lahkoja, kuten luterilainen, ortodoksinen ja kalvinistinen kirkko.
VÄÄRÄ PROFEETTA
Ilmestyskirjassa mainittu "suuri portto" on sama asia kuin kohdissa 16:13, 19:20 ja 20:10 mainittu "väärä profeetta". Tämä käy selväksi jos tutkimme tarkasti toista kappaletta:
Ilm.2:20
"Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista (vrt. nainen Ilm.17:3), Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi (vrt. Ilm.16:13 väärä profeetta) ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta (=luopumaan jumalasta) ja syömään epäjumalille uhrattua (mm kirkollisvero). Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen..."
Väärä profeetta paljastettu
exposer
0
408
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026598
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313950törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303385Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3831807- 331418
- 271360
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471093Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv111006Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11940- 42889