Miksi se joillekin on niin kauhistus?
Sen tiedän eräästä persusta, että hänelle piti ensinnäkin oikein piirtämällä piirtää sekin asia, että vasta tietyn tulotason ylittävästä osasta tuota veroa peritään. Hän kun oli siinä luulossa, että kun joku tietty tulotaso ylittyy, sitten menee yhtäkkiä kaikesta tulosta se vero. No niin tietysti hän luuli ja se akkahallitus oli syyllinen hänen mielestään siihenkin, kuinkapa muuten.
Toinen asia, joka tuolle tollakkeelle piti myös oikein piirtämällä piirtää, oli hänen ihmettelemänsä sähkölaskun suuruuden syy. Persutollakkeella oli ollut vuosikausia sähkösopimus, jonka kuukausihinta oli suhteettoman korkea kulutukseen nähden, eli kWh-hinta oli matala, mutta kuukausimaksu vastaavasti suurempi, eli pienellä kulutuksella epäedullinen sopimus.
Noista tollakkeista persujen kannattajat löytyy. Ne ei tajua edes perusasioita ja sekin vissiin on edellisen hallituksen syy, kun persukannattaja ei tajua yksinkertaisimpiakaan asioita eikä hevin usko edes järkipuhetta?
Siksi niille pitääkin kaikki niinsanotusti piirtää, sillä harhaluuloistahan on vaikea luopua, kun niihin on mahdollisesti koko ikänsä uskonut.
YLE-vero ?
20
164
Vastaukset
- Anonyymi
YLE vero mahtaa olla kauhistus ainakin niille, jotka aikoinaan katselivat televisiota maksamatta lupamaksua? Luuseriporukka, muiden siivellä eläjät siinäkin asiassa.
- Anonyymi
YLE vero otettiin käyttöön juurikin ''lupamaksupinnareiden'' takia. Määrä lisääntyi jatkuvasti.
Nykyinen YLE vero on enintään163€/vuosi eli 45 senttiä päivässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YLE vero otettiin käyttöön juurikin ''lupamaksupinnareiden'' takia. Määrä lisääntyi jatkuvasti.
Nykyinen YLE vero on enintään163€/vuosi eli 45 senttiä päivässä.Hyvin on kommariopit perille mennyt. Eihän se noin ole. KAikilta peritään jos samassa talossa asuu tuleeko halvaksi kun kaikilta peritään ?
- Anonyymi
Kolme koputusta=lupatarkastaja liikkeellä, älä avaa.
Kaksi koputusta=pimeän viinan ostaja liikkeellä, avaa.
Yksi kova koputus= pakene ikkunasta, oven takana on se, joka tulee sisälle joka tapauksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on kommariopit perille mennyt. Eihän se noin ole. KAikilta peritään jos samassa talossa asuu tuleeko halvaksi kun kaikilta peritään ?
Persu haluaa siis siivestää muiden maksaessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on kommariopit perille mennyt. Eihän se noin ole. KAikilta peritään jos samassa talossa asuu tuleeko halvaksi kun kaikilta peritään ?
Maksu on per aikuinen henkilö. Useimmissa talouksissa on kaksi aikuista.
Maksua ei peritä aikuiselta jos vuosiansio on vähemmän kuin 15 150 €
- Anonyymi
Eiköhän jokaisella tulisi olla oikeus, määrätä omalta osaltaan mihin ja kuka aivopesuun pakkokerätyt rahat saavat.
- Anonyymi
"Eiköhän jokaisella tulisi olla oikeus, määrätä omalta osaltaan mihin ja kuka aivopesuun pakkokerätyt rahat saavat."
Minä en käytä kirjastopalveluja. Miksi minun verojani käytetään niiden tukemiseen, vaikka siellä on minun mielestäni sellaista materiaalia tarjolla, joka minun mielestäni on aivopesua?
Miksi minun täytyy maksaa veroja myös siitä, että autojen ajoradat hiekoitetaan, vaikka minä käytän vain pyöräteitä? Sillä periaatteellako mentäisiin?
Mitähän siitä tulisi, jos jokainen veronmaksaja määrittelisi itse, mihin hänen veroeuronsa käytetään?
Vaikka eipä siitäkään muuta tule kuin sanomista, kun Purra sen määrittää hullun kiilto silmissään himoverottajana. Ja kuinka Purra huusikaan sama hullunkiillto samoissa silmissään, että oppositio on himoverottaja.
Onneksi persut on kuoleva puolue.
PS. Sauli Niinistö muuten ehdotti kirjastopalveluille "pääsymaksua", josta joutuikin tilille 2006 pressanvaaleissa. Niinistö selitteli asiaa parhain päin, mutta sitähän se oli, ettei köyhät pääsisi edes kirjastosta lainaamaan mitään. Tuossa kohtaa tuli esiin myös se, että opiskelijoidenkin pitäisi sitten maksaa erikseen, jos haluaa hankkia taustatietoja kirjastopalveluista. Sitä se on, persuuSS ja ja kokoomuslaisuus, köyhät kyykkyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eiköhän jokaisella tulisi olla oikeus, määrätä omalta osaltaan mihin ja kuka aivopesuun pakkokerätyt rahat saavat."
Minä en käytä kirjastopalveluja. Miksi minun verojani käytetään niiden tukemiseen, vaikka siellä on minun mielestäni sellaista materiaalia tarjolla, joka minun mielestäni on aivopesua?
Miksi minun täytyy maksaa veroja myös siitä, että autojen ajoradat hiekoitetaan, vaikka minä käytän vain pyöräteitä? Sillä periaatteellako mentäisiin?
Mitähän siitä tulisi, jos jokainen veronmaksaja määrittelisi itse, mihin hänen veroeuronsa käytetään?
Vaikka eipä siitäkään muuta tule kuin sanomista, kun Purra sen määrittää hullun kiilto silmissään himoverottajana. Ja kuinka Purra huusikaan sama hullunkiillto samoissa silmissään, että oppositio on himoverottaja.
PS. Sauli Niinistö muuten ehdotti kirjastopalveluille "pääsymaksua", josta joutuikin tilille 2006 pressanvaaleissa. Niinistö selitteli asiaa parhain päin, mutta sitähän se oli, ettei köyhät pääsisi edes kirjastosta lainaamaan mitään. Tuossa kohtaa tuli esiin myös se, että opiskelijoidenkin pitäisi sitten maksaa erikseen, jos haluaa hankkia taustatietoja kirjastopalveluista. Sitä se on, persuuSS ja ja kokoomuslaisuus, köyhät kyykkyyn.Onko kirjasto sinusta "aivopesula" ? Sulla taisi hiukan taas kerran hukkua se ajatus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PS. Sauli Niinistö muuten ehdotti kirjastopalveluille "pääsymaksua", josta joutuikin tilille 2006 pressanvaaleissa. Niinistö selitteli asiaa parhain päin, mutta sitähän se oli, ettei köyhät pääsisi edes kirjastosta lainaamaan mitään. Tuossa kohtaa tuli esiin myös se, että opiskelijoidenkin pitäisi sitten maksaa erikseen, jos haluaa hankkia taustatietoja kirjastopalveluista. Sitä se on, persuuSS ja ja kokoomuslaisuus, köyhät kyykkyyn.Huomaa hyvin, että et kirjastoa ole käyttänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kirjasto sinusta "aivopesula" ? Sulla taisi hiukan taas kerran hukkua se ajatus.
"Onko kirjasto sinusta "aivopesula" ?"
Totta kai. Ihan siinä missä määrin jonkun mielestä YLE on sitä.
Siinäpä se taas sinun kanssasi, kun et mistään mitään ymmärrä.
Ja sarkasmikaan ei ole lajiasi.
Oletko muuten lukenut Jack Kerouacin kirjan Matkalla? Minusta se oli tylsä kirja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa hyvin, että et kirjastoa ole käyttänyt.
Sinullapa on hyvä huomiokyky. Kaisa Juuson tasoa.
- Anonyymi
Kuvastaa tarinasi hyvin älykkyyttäsi. Ei siis mitään mainittavaa auringon alla edelleenkään.
- Anonyymi
Kuvastaa tarinasi hyvin älykkyyttäsi. Ehkä. Mutta tämä tarina on kuitenkin tosi. Riv här.
- Anonyymi
Outoojuu . Kyllä Suomen kansa joutus maksamaan Pravdankin ja mieluummin YLE kun se on parempi .
- Anonyymi
pim pom tee vee tarkastaja täällä 🤣 ei tarvinnut avata ovea eikä maksaa
yle voisi ottaa ihan mainoksilla toimita rahansa 😠 - Anonyymi
Mutta Putin antais ilmatteeks TV kanavassa Suomeen .
- Anonyymi
kyllä voisin katsoa jotain hius mainosta , kun sitä mogoloidin pärstää mainoksissa 🤣
- Anonyymi
Huvittavaa, että yle- veron purnaajat eivät tajua, että ns. ilmaiset kanavat eivät ole ilmaisia. Aina kun ostat jotain töllöttimessä mainostettaava tuotetta, maksat tuotteen hinnassa osan näille kanaville.
Mutta ei nämä ns. vähäjärkiset ymmärrä näinkään yksinkertaista asiaa.- Anonyymi
Et pääse vaikuttamaan mitenkään näihin kaupallisten ohjelmavalintoihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311729- 2174933
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112628- 1631968
- 1301951
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131438Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401080- 85964