Eläkeindeksin leikkaus on pakko toteuttaa yritysten toimintamahdollisuuksien säilyttämiseksi.
Petteri Orpon (kok.) hallitus tavoittelee eläkeuudistusta, joka vahvistaisi julkista taloutta noin miljardilla eurolla. Ministeriöiden ja työmarkkinajärjestöjen työryhmien on määrä laatia ehdotus uudistuksista tammikuun loppuun mennessä.
Uudistus voidaan toteuttaa esimerkiksi leikkaamalla eläkeindeksistä,
Nuorimpien ikäluokkien enemmistö ei pidä eläkemaksujen korotuksia hyväksyttävinä.
Eläkeindeksiä pakko leikata
40
223
Vastaukset
- Anonyymi
jos tämä touhu jatkuu, niin koko eläkesysteemi kuoleentuu.
- Anonyymi
Valtava työttömien määrä ja orjapalkkataso ei pahemmin eläkerahastoja kasvata, eikä tietenkään myös eläketuloja aikanaan. Koko eläkejärjestelmän alasajo on seuraus surkeasta taloudesta, työllisyydestä ja palkkatasosta. Kokoomuksen ja EKn rosvojoukot ovat putsanneet Suomen tyhjiin
- Anonyymi
Orpon pää on pilvissä.
Eläkerahstoilla on maissia ihan tarpeeksi.
Me jokainen olemme maksanut eläkkeitämme koko työuran ajan.
Niihin rahoihin hallitus ei voi koskea.
Ne on elkäkerahoja ja tulevien eläkeläisten rahoja ei holtittoman hallituksen tuhlattavaksi tarkoitettu. Pysykää kaukana niistä rahoista.- Anonyymi
Eihän niihin maksettuihin kosketakaan, mutta eläkeindeksin reilulla leikkauksella voidaan estää työeläkemaksujen korotus, ja parhaassa tapauksessa alentaa niitä.
1940 -luvulla syntyneet elävät nuorempien ikäluokkien siivellä, ja ovat maksaneet eläkkeistään alle neljäsosan, loput maksavat nyt työssä olevat ja yrityksen alati kohoavina eläkemaksuina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän niihin maksettuihin kosketakaan, mutta eläkeindeksin reilulla leikkauksella voidaan estää työeläkemaksujen korotus, ja parhaassa tapauksessa alentaa niitä.
1940 -luvulla syntyneet elävät nuorempien ikäluokkien siivellä, ja ovat maksaneet eläkkeistään alle neljäsosan, loput maksavat nyt työssä olevat ja yrityksen alati kohoavina eläkemaksuina.Eivät ne nyt duunissa olevatkaan maksa kokonaan tulevia eläkkeitä. Eli vuodatuksesi on katkeraa tilitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ne nyt duunissa olevatkaan maksa kokonaan tulevia eläkkeitä. Eli vuodatuksesi on katkeraa tilitystä.
Maksavat yli tuplasti sen mitä kaltaisesi 1940- luvulla syntynyt loispummi.
Miksi sinun pitäisi saada loisia nuorempien ikäluokkien kustannuksella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksavat yli tuplasti sen mitä kaltaisesi 1940- luvulla syntynyt loispummi.
Miksi sinun pitäisi saada loisia nuorempien ikäluokkien kustannuksella?Mitäs äänestit kokoomusta. Sait palkaksi orjapalkan, ja samalla tuhosit mahdollisen tulevaisuuden eläkkeesi. Tyhmyydestä sakotetaan, joten se on voi voi
Anonyymi kirjoitti:
1940 -luvulla syntyneet elävät nuorempien ikäluokkien siivellä, ja ovat maksaneet eläkkeistään alle neljäsosan, loput maksavat nyt työssä olevat ja yrityksen alati kohoavina eläkemaksuina.Jos me vanhemmat ikäluokat emme olisi sinua ja kaltaisiasi kouluttaneet ilmaiseksi niin tuskin nyky järjelläsi olisit edes lukemaan oppinut! Tuo osoittaa sinun olevan paljon velkaa meille aikuisille!
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs äänestit kokoomusta. Sait palkaksi orjapalkan, ja samalla tuhosit mahdollisen tulevaisuuden eläkkeesi. Tyhmyydestä sakotetaan, joten se on voi voi
Ei eduskuntavaaleissa palkoista päätetä. Palkat määrittyvät, jos siis viisaita ollaan, työntekijän ja -antajan välisissä keskusteluissa ja ay mafia kannattaa tyystin unohtaa. Ei kannata antautua ay orjaksi vaan tehdä työnsä kunnolla ja saada sen mukaista palkkaa!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Jos me vanhemmat ikäluokat emme olisi sinua ja kaltaisiasi kouluttaneet ilmaiseksi niin tuskin nyky järjelläsi olisit edes lukemaan oppinut! Tuo osoittaa sinun olevan paljon velkaa meille aikuisille!
Hahaha sinä eläkeläisloispummi loisit täysin nuorempien ikäluokkien piikkiin:-D
Sinä ja työnantajasi maksoitte eläkkeestäsi ALLE NELJÄSOSAN!
Niinpä sinä nyt loisitkin nuorempien ikäluokkien elätettävänä, ja vielä irvokkaasti täyspäiväisesti herjaat elättäjiäsi:-D - Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Ei eduskuntavaaleissa palkoista päätetä. Palkat määrittyvät, jos siis viisaita ollaan, työntekijän ja -antajan välisissä keskusteluissa ja ay mafia kannattaa tyystin unohtaa. Ei kannata antautua ay orjaksi vaan tehdä työnsä kunnolla ja saada sen mukaista palkkaa!
Extyökkärille tiedoksi, jos et tuohon ikään?? ole vielä oppinut että Suomessa ainakin duunarien palkat ovat olleet poliittisessa ohjauksessa jo vuosikymmenet. Nyt kokoomus EKn kanssa yhdessä ovat ottaneet ohjat (saaneet liian suuren vallan) käsiinsä talouselämässä. Ja sehän näkyy myös palkkatasossa
Anonyymi kirjoitti:
Extyökkärille tiedoksi, jos et tuohon ikään?? ole vielä oppinut että Suomessa ainakin duunarien palkat ovat olleet poliittisessa ohjauksessa jo vuosikymmenet. Nyt kokoomus EKn kanssa yhdessä ovat ottaneet ohjat (saaneet liian suuren vallan) käsiinsä talouselämässä. Ja sehän näkyy myös palkkatasossa
Niinpä kun te antaudutte siihen. Olihan minun aikananikin ay mafia ja se jopa kosi meitä opiskelijoitakin liittymään ja kävinkin parilla reissulla heidän laskuunsa maailmaa näkemässä mutta en kuvitellutkaan moiseen yhteisöön liittymistä.
Pärjäsin mainiosti töissäni ilman ay mafiaa ja jopa etenin parempaa vauhtia kun ne työkaverit jotka olivat ay orjuuteen alistuneet. Mitään hyötyä en olisi saanut ay orjuudesta vaan paremmin pärjäsin itse asiani sopimalla.
EK lienee juuri oikea taho hieman ohjailemaan koska se on työnantajien edustaja ja ilman työnantajiahan ei ole työntekijöitäkään. Työnantajat tietävät kenelle ja paljonko kannattaa maksaa ja että niille, joiden katsotaan olevan tärkeitä todella maksetaan siten, etteivät vahingossakaan lähde muualle!
Duunarien poliittinen ohjaus koskeekin vain dunareita, jotka antavat muiden sotkea elämänsä!- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Niinpä kun te antaudutte siihen. Olihan minun aikananikin ay mafia ja se jopa kosi meitä opiskelijoitakin liittymään ja kävinkin parilla reissulla heidän laskuunsa maailmaa näkemässä mutta en kuvitellutkaan moiseen yhteisöön liittymistä.
Pärjäsin mainiosti töissäni ilman ay mafiaa ja jopa etenin parempaa vauhtia kun ne työkaverit jotka olivat ay orjuuteen alistuneet. Mitään hyötyä en olisi saanut ay orjuudesta vaan paremmin pärjäsin itse asiani sopimalla.
EK lienee juuri oikea taho hieman ohjailemaan koska se on työnantajien edustaja ja ilman työnantajiahan ei ole työntekijöitäkään. Työnantajat tietävät kenelle ja paljonko kannattaa maksaa ja että niille, joiden katsotaan olevan tärkeitä todella maksetaan siten, etteivät vahingossakaan lähde muualle!
Duunarien poliittinen ohjaus koskeekin vain dunareita, jotka antavat muiden sotkea elämänsä!"Niinpä kun te antaudutte siihen"
Noinhan siinä kävi jotka Persuja ja Kokoomusta äänestivät. Ennen homma toimi ja oli järjellistä ja demokraattisista. Siitä minäkin nyt eläkkeellä nautin. Anonyymi kirjoitti:
1940 -luvulla syntyneet elävät nuorempien ikäluokkien siivellä, ja ovat maksaneet eläkkeistään alle neljäsosan, loput maksavat nyt työssä olevat ja yrityksen alati kohoavina eläkemaksuina.Kukaan ei tietääkseni edes maksa mitään eläkkeistä vaan työssä olevat maksavat eläkevakuutusta. Sinun esittämäsi säästötili systeemi on huono eläkkeen osalta mutta muutoin suositan pitämään tilillä vararahaa ainakin puolen vuoden nettopalkkojen verran, jottei heti kun tulee joku vastoinkäyminen, mene pupu pöksyyn ja tehdään hätäisiä päätöksiä.
Anonyymi kirjoitti:
"Niinpä kun te antaudutte siihen"
Noinhan siinä kävi jotka Persuja ja Kokoomusta äänestivät. Ennen homma toimi ja oli järjellistä ja demokraattisista. Siitä minäkin nyt eläkkeellä nautin.Tänään se on demokraattisempaa kuin pitkään aikaan. Meillä hallitsee demokratiaan perustuva hallitus ja eduskunta, eikä sivullisille anneta valtaa, joka niille ei demokratiassa kuulu. Siksi vasurit ay mafioineen ovat hieman pulassa, kun ei lakkoilukaan, eli sota demokratiaa vastaan, auttanut!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Tänään se on demokraattisempaa kuin pitkään aikaan. Meillä hallitsee demokratiaan perustuva hallitus ja eduskunta, eikä sivullisille anneta valtaa, joka niille ei demokratiassa kuulu. Siksi vasurit ay mafioineen ovat hieman pulassa, kun ei lakkoilukaan, eli sota demokratiaa vastaan, auttanut!
25 % kannatuksella ei demokratia toimi. Se on diktatuuri nyt.
Anonyymi kirjoitti:
25 % kannatuksella ei demokratia toimi. Se on diktatuuri nyt.
Mistä sinä tuon 25% enemmistön olet löytänyt. Eduskunnassa kuitenkin on yli 50% hallitusta edustavia edustajia ja se on vaalien välillä se ainoa enemmistö mitä tarvitaan!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Tänään se on demokraattisempaa kuin pitkään aikaan. Meillä hallitsee demokratiaan perustuva hallitus ja eduskunta, eikä sivullisille anneta valtaa, joka niille ei demokratiassa kuulu. Siksi vasurit ay mafioineen ovat hieman pulassa, kun ei lakkoilukaan, eli sota demokratiaa vastaan, auttanut!
Miksi kuitenkin itsekin kehuit että ennen kuten sinullakin asiat oli toisin?
Kirjoitat muuten aika sekaisia. Anonyymi kirjoitti:
Miksi kuitenkin itsekin kehuit että ennen kuten sinullakin asiat oli toisin?
Kirjoitat muuten aika sekaisia.Mikä asia on ollut toisin?
Koska ja mitä olen siihen tyyliin kirjoittanut?- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Mikä asia on ollut toisin?
Koska ja mitä olen siihen tyyliin kirjoittanut?Etkö muka sanonut että sinäkin sait hoidettua asiasi ennen nykyistä Kokoomuksen menoa?
Tiedä sitten oikeasti mikä sinun kohdalla edes pitää paikkaansa.
Oletko oikeasti eläkeläinen? Minä olen eläkeläinen. Ja näen miten mikin hallitus hoitanut asiani. Nyt vuoden vaihteessa oikeasti eläkkeeni putosi.
Siis se mitä saan nettona. Tämä loppu vaan siksi ja ihan sinulle kun et oikein ymmärrä asioita. - Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Vaan, entäs se Asiakas ? Täytyyhän olla kysyntää, niin tarvikkeile kuin palveluille. Aletaankos kaikki yrittään kovasti, niiku se yx X
Anonyymi kirjoitti:
Etkö muka sanonut että sinäkin sait hoidettua asiasi ennen nykyistä Kokoomuksen menoa?
Tiedä sitten oikeasti mikä sinun kohdalla edes pitää paikkaansa.
Oletko oikeasti eläkeläinen? Minä olen eläkeläinen. Ja näen miten mikin hallitus hoitanut asiani. Nyt vuoden vaihteessa oikeasti eläkkeeni putosi.
Siis se mitä saan nettona. Tämä loppu vaan siksi ja ihan sinulle kun et oikein ymmärrä asioita.Olen hoitanut asiani itse -60 luvulta alkaen mutta kyllä silloinkin Kokoomus oli yksi puolueista!
Kohdallani pitää paikkansa se mitä kirjoitan koska on niin vaikeaa muistaa muutoin mitä mihinkin ja milloinkin on kirjoittanut!
Mikä sitten on oikea eläkeläinen? Ovat minulle ainakin maksaneet eläkettä 2008 alkaen, itse olen arvellut olevani oikea eläkeläinen koska maksavat tai joku on tehnyt suuren virheen!
Jos netto eläke putoaa vaan brutto ei niin kyse on muusta kuin eläkkeen putoamisesta, se on edellisten hallitusten mokien korjausta, kun veroja pitää nostaa!Anonyymi kirjoitti:
Vaan, entäs se Asiakas ? Täytyyhän olla kysyntää, niin tarvikkeile kuin palveluille. Aletaankos kaikki yrittään kovasti, niiku se yx X
Jos tuottamiasi palveluilla tai tuotteilla ei ole kiinnostusta asiakkaiden puolella niin firma kannattaa lopettaa tai kehittää jotain mitä saa myytyä!
Olen aikoinaan itse lähtenyt yrittäjäksi erään puutteen havaittuani työkaverini kanssa ja sitten yhdessä tuon kaverin kanssa perustimme yrityksen tuottamaan sitä puutetta täyttävää järjestelmää ja siinä meni noin 30 vuotta mukavasti ja vielä myydessämme oikeudet siihen kehittämäämme saimme kohtuullisen nipun euroja!- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Jos tuottamiasi palveluilla tai tuotteilla ei ole kiinnostusta asiakkaiden puolella niin firma kannattaa lopettaa tai kehittää jotain mitä saa myytyä!
Olen aikoinaan itse lähtenyt yrittäjäksi erään puutteen havaittuani työkaverini kanssa ja sitten yhdessä tuon kaverin kanssa perustimme yrityksen tuottamaan sitä puutetta täyttävää järjestelmää ja siinä meni noin 30 vuotta mukavasti ja vielä myydessämme oikeudet siihen kehittämäämme saimme kohtuullisen nipun euroja!Hehehe ja valtio maksoi suuren osan eläkkeestänne:-D
Ja vielä kehtaat täällä irvokkaasti herjata elättäjiäsi:-D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ne nyt duunissa olevatkaan maksa kokonaan tulevia eläkkeitä. Eli vuodatuksesi on katkeraa tilitystä.
Noi vasemmiston ja viherkommarit muista etä Antin siisdeareiden aikana ne vei pois eläkeindeksin köyhiltä ja duunareilta eli eläkeläisiltä. Muistakaa tämä ku tänne päin ruikutatte
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaha sinä eläkeläisloispummi loisit täysin nuorempien ikäluokkien piikkiin:-D
Sinä ja työnantajasi maksoitte eläkkeestäsi ALLE NELJÄSOSAN!
Niinpä sinä nyt loisitkin nuorempien ikäluokkien elätettävänä, ja vielä irvokkaasti täyspäiväisesti herjaat elättäjiäsi:-DOlen itse luonnut eläkkeeni. Aloitin työni 6å luvulla. Ja saan nykyään noin 8600 kk. Ja siitä verot. En ole ollut päivääkään työttömänä tai käynnyt sossuluukulla. Ja olen vain kansakoulun käynnyt. Otan viinaa silloin tällöin ja olin joskus maajoukkue urheilija. Ja olen entinen kok . Nykyinen PS .Me loimme Suomessa Suomalaiset Suomen. Maksoimme eläkeemme ja muita maksuja. Ja myös työnantajatkin sinne eläkekassan veroina ym osuutensa. Näinhän on nykyäänkin
Anonyymi kirjoitti:
Hehehe ja valtio maksoi suuren osan eläkkeestänne:-D
Ja vielä kehtaat täällä irvokkaasti herjata elättäjiäsi:-DE usko valtion eläkkeestäni mitään maksavan mutta veroina se saa siitä ison summan.
Työeläkehän on työntekijöiden ja -antajien kustantamaa! Valtohan puuttuu siihen vain verottamalla julmasti!
Sinä et minua elätä mutta jos kerrot millaisen summan siihen haluat sijoittaa niin kerro summa ja minä kerron tilin mille sen saa maksaa jos se on sen arvoinen. Pikku summista en viitsi vaivautua!Extyökkäri kirjoitti:
E usko valtion eläkkeestäni mitään maksavan mutta veroina se saa siitä ison summan.
Työeläkehän on työntekijöiden ja -antajien kustantamaa! Valtohan puuttuu siihen vain verottamalla julmasti!
Sinä et minua elätä mutta jos kerrot millaisen summan siihen haluat sijoittaa niin kerro summa ja minä kerron tilin mille sen saa maksaa jos se on sen arvoinen. Pikku summista en viitsi vaivautua!Pääsi livahtamaan! Lue: E usko -> En usko!
- Anonyymi
Mitäpä jos natsihallitus leikkaisi valtion kokoomuslaisista päälliköistä 25% ja velvoittaisi kunnat ja hyvinvointialueet tekemään samoin?
Toki voisi leikkuria käyttää myös kepuliviskaaleihin ja kommunistityönjohtajiin, mutta tuskinpa noista vielä saisi tarvittavaa määrää kasaan.
Samalla julkinen toiminta jäntevöityisi loppujäännöksen terävöityessä touhuissaan lopputilin ja saamatta jäävien huippueläkkeiden pelossa ?- Anonyymi
Tuo ehdotuksesi on myös hyvä, kyllä silläkin osaltaan kestävyysvajetta paikattaisiin.
- Anonyymi
Juuri kerrottiin uutisissa, että eläkerahastot tuottavat hyvin,
mutta Orpo ja Purra jatkavat paniikinlietsontaa kautta linjan
päästäkseen toteuttamaan idologiaansa: Rikkaille lisää rahaa
ja köyhemmät kyykkyyn. - Anonyymi
Ei ole mitään liian järjetöntä mitä hallitus ei tekisi rikkaitten hyväksi.
- Anonyymi
Jollei yritykset tule toimeen niiden on syytä pitää lappu luukulle.
Eläkkeet kartutetaan palkoista ja eläke indeksin korottamiseen on selkeät paineet tänä päivänä, sillä jollei niitä nosteta nousee valtion meneot. Valtion tarkoitus ei ole tukea ,kilpailukyvyttömiä yrityksiä työntekijöiden kustannuksella. Yritystukien peruste on työllisyys asteen nostaminen ja kansalaisten toimeentulon turvaaminen sitä kautta ,ei sen vieminen. Yritys tukien peruste ei ole yritysten kilpailukyvyn parantaminen saati voiton tuoton kasvattaminen se kuuluu yrittäjyyteen ja yrittäjyys sisältää myös riskien ottoa. Kommunismissa kaikki on valtiollista jolloin myös yritys riskit ovat valtiollisia. Länsimaisessa yhteiskunnassa toimitaan ja yritetään markkinatalouden ehdoilla .,eikä työpaikkoja luoda työntekijöiden kustannuksella vaan heitä varten. - Anonyymi
Nyt alkaa riittämään!! Suurten ikäluokkien eläkkeet eivät edes alkaneet karttua, ennen kuin 23 v alkaen! Sitä ennen kaikki olivat jo tehneet vuosikausia palkkatöitä!!
Lisäksi Lipponen vie ansaituista eläkkeistä suuren osan taitetulla indeksillään, joten olkaapa hiljaa!!! Käykää itse töissä ja tehkää lapsia, sillä ne eläkkeet taataan! Ei niin, että ryöstetään toisilta!!!- Anonyymi
Niin, maksoitte alle NELJÄSOSAN eläkkeistänne, eli sen verran OLETTE ANSAINNEET!
Puhut niinkuin olisit joku uhri:-D
- Anonyymi
Noin 10 MILJARDIA palkansaajan kukkarosta menee vuosittain
suoraan YRITYSTUKIIN. Eikö MIKÄÄN riitä ? Töitä pitäisi niille lisäksi
tehdä puoli-ilmaisiksi ja nyt viedään jo eläkkeistäkin YRITYSTEN toiminnan tukemiseksi !!!
Minkälaisia tumpeloita Suomen yritysjohtajat ovat, kun he eivät saa yrityksiään
kannattamaan ilman, että kaikki rahat pitäisi kaataa yritysten tukemiseen ??? - Anonyymi
Eläkkeiden leikkaaminen tosiaan helpottaisi tämän natsihallituksen toimintamahdollisuuksia.
Kun mitään aidosti toimivaa ratkaisua ei heillä ole kykyä keksiä. Ja ei tietysti haluakaan.
Hallitus vaihtoon ja parempi tilalle! =SDP, KEPU, VAS, RKP,
vihreitä ei tarvita.- Anonyymi
Emmekö eläkään demokratiassa, tahtoisitko elää valtiossa jossa vallitsee anarkia eikä esim. vaalituloksilla olisi mitään merkitystä?
- Anonyymi
tarkoitatko sitä samaa SDP:a jota esim. eräs Lipponen edusti pääministerinä laatiessaan ns. käänteisen työeläkeindeksimallin joka on siitä asti syönyt työeläkkeiden ostovoimaa sekä yleisellä tasolla että suhteessa palkkoihin?
- Anonyymi
Ymmärtävätkö kitisevät nuoret esim. tämän: Eläkkeeni nousi vuoden alusta 1,31 prosenttia mutta kun samanaikaisesti eläkkeen verotus nousi, jää minulle ns. käteen nyt neljä Euroa kuukaudessa VÄHEMMÄN kuin ennen..?
Entä ymmärtävätkö nuoret, että mitä pienemmiksi eläkkeiden korotukset saadaan, sitä pienempää eläkettä he itse aikanaan tulevat saamaan, eli samaiset nuoret omassa ymmärtämättömyyden kuplassaan sahaavat omaa jalkaansa...
Nuoret menevät orjallisesti tiedotusvälineiden uutisoinnin perässä ja muodostavat mielipiteensä muutaman otsikon perusteella, asioista he eivät tiedä tuon taivaallista. He eivät tunnu tietävän mm. sitä että työeläkerahastoissa on nyt varallisuutta noin 270 miljardin Euron edestä, enemmän kuin ikinä aikaisemmin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303481Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91548Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241255Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130858Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819