Hammaslääkärin lasku kela TT asiakkaana

Anonyymi-ap

Tuli iso ongelma . Olen TT asiakas ja pitäisi tehdä purukalustoon implantti jota ei julkisella tehdä vaan. Yksityisellä...

Sossun mielestä minulle ei tarvitse kustantaa imlanttia vaan köyhän tulee kulkea ilman hampaita eli minun pitäisi itse maksaa . Rahat kyllä minulla olisi mutta en voi niitä pankkiin laittaa koska silloin sossutädit iskee väliin kun minulla rahaa ja se hammaslääkärin maksu pitäisi kuitenkin maksaa pankissa omalla nimellä..

Implantti on hemmetin kallis poskihampaaseen laitettuna mutta hammaslääkäri suositteli itse imlanttia koska hampaan puuttuminen vaikeuttaa purentaanja heikentää viereisten hampaiden kiinnitystä...julkisella sektorilla tehdään vain hampaan poisto..kustannusarvio kun on n. 2500 euroa

22

266

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On kyllä alkanut katukuvassa näkymään yhä enemmän hampaattomia ja huonoja paistia ihmisiä...huonoista hampaista kyllä tunnistaa nopeasti sosiaalisen statuksen ..

• Anonyymi

Kyl rikkailla juopoillakin on huonoja hampaita .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyl rikkailla juopoillakin on huonoja hampaita .

Meinaatko sitä stefua....se kyllä otti uudet kiiltävät laatat

• Anonyymi

Kyllä kantsii ottaa kerralla kaikki hampaat pois . Minunkin terveys parani kertaheitolla ! Ei oo enää kurkkukipua eikä mittää flunssia. Kaikin puolin on vointi parempi ja naisetki tykkää kun hampaat ei satuta .

• Anonyymi

Julkisella sai nastahampaan ainakin vielä muutama vuosi sitten. Hinta muutaman satasen mutta se ei kestä ikuisesti

• Anonyymi

Ei saa enää.minulle ainakin ilmoitettiin että nastahammas pitää tehdä yksityisellä

• Anonyymi

Nokea naama ja sano että olet paperiton . Kyl varmaan onnistuu....

• Anonyymi

Vanha vitsi... huooohhhh🥱

• Anonyymi

Juuri tällaisten terveyskulujenkin vuoksi kela asiakkaalla pitäisi olla oikeus pitää säästöjä melko kohtuullisen suuriakin summia..

Yhteiskunta maksaa näitä terveyskulujenkin yhä vähemmän samalla kun hinnat nousee..hammasremontit on hyvä esimerkki vaikka hampaita hoitaisi hyvin voi tulla tälläinen tarve...

Muutama tonni voi ja menee helposti aina yhteen laskuun..on se hampaat,auto tai koti

• Anonyymi

Ihmisellä hän kuuluisi olla rahaa kotivarana sanoo hallitus . Minä sairas haluaisin kotivaraksi lopetuspillerin . Ei tiiä onko rahaa sairaala maksuihin ja pääseekö sinne .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä hän kuuluisi olla rahaa kotivarana sanoo hallitus . Minä sairas haluaisin kotivaraksi lopetuspillerin . Ei tiiä onko rahaa sairaala maksuihin ja pääseekö sinne .

Kyllä tämä hallitus kieltää kotivarat kela asiakkailta ...asumistuen saajalla ei saa olla enää kotivaraa kuten myöskään TT asiakkaalla..

Kohta isketään kotivaran kielloilla myös työttömiä

• Anonyymi

No ongelmasi ei ole edes kovin vaikea. Etsi varakkain läheisesi ja pyydä häntä maksamaan laskusi. Toinen vaihtoehto on, että pyydät osamaksulla, jolloin voit lyhentää laskua vaikka 400e/kk ja makselet käteisellä ruoka- ja vaateostoksesi. Saanet kuitenkin lähes 600e kuukaudessa rahaa.

• Anonyymi

Vuokrakin pitää maksaa...joo tosiaan TT asiakkaana minulla ei todellakaan ole 400 euron ruoka ja vaate budjettia kuukaudessa..

Oikea summa tähän on jotain 100-150 euroa kk kaikki käyttömenot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuokrakin pitää maksaa...joo tosiaan TT asiakkaana minulla ei todellakaan ole 400 euron ruoka ja vaate budjettia kuukaudessa..

Oikea summa tähän on jotain 100-150 euroa kk kaikki käyttömenot

Minä saan 587e/kk, josta datamenoihin menee sellaiset 60 euroa. Eli voisin hyvin käyttää melkein 500e johonkin laskuun, jos olisi käteistä, jota voisin käyttää.

• Anonyymi
      • Anonyymi

hampaiden hoitoon liittyviin menoihin, kun hoito annetaan julkisessa terveydenhuollossa..

Niinpä mutta kun hoitoa ei saa julkisella niin kela pesee kätensä tästä sitoumiksesta

• Anonyymi

Jos sinulla rahat implanttiin on, niin maksa käteisellä hammaslääkärille/-teknikolle. Eihän sillon sossu tai kela tiedä mitään sun implantista.

• Anonyymi

"se hammaslääkärin maksu pitäisi kuitenkin maksaa pankissa omalla nimellä"
        Maksun saajalle on se ja sama kuka sen maksaa.
        Nimim. toisten veroja maksellut

• Anonyymi

hampaattomassa suussa on enemmän tilaa viinaksille ja kalialle.

t. ikitöitön huuumehörhövasuri

• Anonyymi

Ilmeisesti kävit yksityisellä hammaslääkärillä, joka ehdotti implanttia. Toimeentuen asiakkaalla, ei ole varaa mennä yksityisella hammaslääkärille. Kyllä kunallisella puolella saa ihan hyvää hammashoitoa. Jokainen maksakoon hammasimplanttinsa itse, ei kuulu valtion/kunnan maksettavaksi. Olet trolli.

• Anonyymi

Kyllä kävin julkisella lääkäril jossa ilmoitettiin että imlantit tulee hankkia yksityisellä..

Hammas kyllä poistettiin julkisella ..

• Anonyymi

Hampaaton läski tässä terve...kyllä ilman hampaitakin pärjää

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      36
      4156
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1543
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1506
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1276
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      84
      1036
    6. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      131
      1032
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      44
      1008
    8. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      988
    9. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      974
    10. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      23
      906
    Aihe