10 neitsyttä

Anonyymi-ap

Ja minä katsoin taas, ja minä näin ne kymmenen neitsyttä - viisi viisasta paratiisissa. Minä näin suuria ihmeitä [mirabilia magna] joita Jumala antoi heille. Ja minä näin heidän päänsä päällä viisi kruunua, heidän ympärillään viisi palmua, eivätkä ne ole niinkuin kultaa tai hopeaa, vaan ovat kuin aurinko. Enkä minä voinut katsoa heidän istuimiinsa. Minä näin heidän ympärillään pilven, joka oli lähes kuin aurinko. Ja heidän suustaan lähti "pyhä, pyhä..." liekin lailla, heidän puheensa oli tulta, kuin salama. Minä näin heidän vaatteensa, ne olivat lumivalkoiset, ja heidän hiuksensa kuin kultaa. Ja minä näin, heidän jalkansa olivat kuin Jumalan pojan jalat, ja heidän kätensä kuin kullalla päällystetyt. Aivan kuten tulen liekkiin ei voi katsoa, niin ei heidän vartaloaan voi katsoa; heidän silmänsä ovat kuin aurinko taivaan perustuksessa [firmanento caeli]. Minä näin heidän käsissään viisi kirjaa, joita he olivat lukemassa, ja minä kuulin heidän äänensä, ja minä olin hämmästyksissäni, ja minä pelkäsin suurella pelolla. Se oli niinkuin monien vesien ääni, ja he puhuivat lähes kuin yhdellä kielellä, ja heidän kanssaan oli kaksi enkeliä, julistaen lakkaamatta ääneen, sanoen, "pyhä, pyhä, pyhä, Herra, sotajoukkojen Jumala, taivas ja maa on täynnä sinun kunniaasi." Ja kolme tuhatta palveli heitä tarjoten pelastuksen vettä. Ja minä kysyin siltä enkeliltä, "herra, herra, keitä ovat nämä viisi neitsyttä, jotka minä näin paratiisissa?" Se enkeli vastasi minulle ja sanoi, "ne ovat ne viisi Kristuksen morsianta, jotka tekivät minun taivaallisen Isäni tahdon, eivätkä he puhuneet valheita elämässään. Eikä vain tämä, vaan he harjoittivat armollisuutta ja hyvän tekemistä, ja varjelivat hurskautta ja pysyivät rukouksessa, eivätkä heidän sanansa olleet kovia, eikä heidän sydämistään lähtenyt pahoja ajatuksia, eikä heissä ollut rahan himoa, kuten kirjoitettu on, "rahan himo on kaiken pahan juuri" (1Tim.6:10). Voi siis niitä toisia, sillä he eivät saa omakseen Jumalan kuningaskuntaa!
Ja se enkeli sanoi minulle, "tule, seuraa minua, ja minä näytän sinulle pahantekijöiden paikan, ja uskovien [iustorum] paikan." Ja minä katsoin taas; minä näin viisi neitsyttä liekehtivän tulen uunissa, päänsä hiuksiin saakka. Eikä Herra kuullut heidän ääntään. Minä näin veristen kyynelten virtaavan, ja heillä oli viisi tulista kruunua, ja heidän ruumiinsa olivat mustat kuin Tartare. He löivät kylkiään. Minä näin viisi käärmettä [serpentes] imemässä heidän rintojaan, ja minä näin viisi myrkkykäärmettä [uiperas] pureskelemassa heidän kieliään, ja tuliset linnut hyökkäämässä heidän silmilleen, eikä heidän sielunsa ole kuollut pahantekijöiden rangaistusten tähden. Ja minä kysyin enkeliltä, "herra, herra, keitä nämä viisi neitsyttä ovat, jotka ovat tulivirrassa päänsä hiuksiin saakka?" Se enkeli vastasi minulle, "nämä ovat ne viisi neitsyttä, jotka vaatettivat itsensä Kristuksen vaatteilla. He olivat pyhiä, ja keskittyivät elämässään pyhiin asioihin. Mutta he eivät harjoittaneet armollisuutta tai hyvän tekemistä, tai rukousta tai paastoa. Ja kielellään he puhuivat valhetta, kuten kirjoitettu on, "älä sano sellaista, mitä silmäsi ei näe, ja mitä korvasi ei kuule

5

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vanhoillislestadiolaisten rippi oppi

• Anonyymi

minkä ikäisiä nämä olivat ? olivatko ensimmäiset 17v ja nämä uunitetut ihan muumiota ?

• Anonyymi

egyptissä höyryveturit kulkivat muumioilla muinoin

• Anonyymi

tais mennä uuniin 17 vuotiaat ja vanhemmat varmaan oli paratiisissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

egyptissä höyryveturit kulkivat muumioilla muinoin

Ja kuljettivat helvettiin nuorempaa väkeä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      231
      3361
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      21
      3322
    3. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      40
      1889
    4. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1432
    5. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1412
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      54
      1372
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1328
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      216
      1318
    9. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      183
      1260
    10. Kunnan piikkiin meni nuorten surma

Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu
      Nurmijärvi
      51
      1088
    Aihe