Tutkimuksen mukaan suurin osa kansasta ei enää usko, että saisi eläkettä tai edes pääsisi eläkkeelle.
Siksi on elettävä säästeliäästi, jotta saa laitettua rahaa säästöön niitä päiviä varten (en sano eläkepäiviä), jolloin ei enää ole tai voi olla töissä.
Kannattaa alkaa säästää omaa eläkettä varten!
7
134
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä helvetistä ne ihmiset säästää .Hyvä ku tuleevat palkallaan edes toimee.
- Anonyymi
Muutenkin Suomen valtiolla menee taloudellisesti huonosti. Hyvinvointivaltion maksaa ja rahoitus edellyttää korkeaa työllisyyttä ja tuottavuutta. Työttömys, veronkierto ja halpatyövoima ovat esimerkkejä sellaisia asioita, jotka heikentävät valtion taloutta ja kykyä ylläpitää hyvinvointivaltiota. Muitakin tilanteeseen vaikuttavia seikkoja on toki myös. Sitten päälle vielä aloituksessa mainittu eläkejärjestelmä.
- Anonyymi
Veronkierto on ainakin yksi keino säästää. Eikös Orpo Purran hallitus leikannut myös verokierron ja harmaan talouden torjunnasta? Silloin tulee entistä enemmän mahdollisuksia mm. teettää töitä pimeästi. Esim. itse käyn tutulla parturissa ja olen myös teettänyt lattiarempan pimeästi (oli tosin oikeasti tarkoitus teettää työ jollain firmalla, mutta en edes saanut tarjouksia).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronkierto on ainakin yksi keino säästää. Eikös Orpo Purran hallitus leikannut myös verokierron ja harmaan talouden torjunnasta? Silloin tulee entistä enemmän mahdollisuksia mm. teettää töitä pimeästi. Esim. itse käyn tutulla parturissa ja olen myös teettänyt lattiarempan pimeästi (oli tosin oikeasti tarkoitus teettää työ jollain firmalla, mutta en edes saanut tarjouksia).
Tuo "keino säästää" on yrityksillä, kun eivät maksa veroja. Valtiolle se tietää kuitenkin tappiota, kun menettävät verotuloja. Kokoomus ajaakin yksityisen sektorin yritysten etuja.
- Anonyymi
Eläkevarat ei ole valtion varoja ,lukuun ottamatta maksettavia kansan eläkkeitä. Työeläkevarat on palkansaajien varoja.
- Anonyymi
Todellisuudessa eläkevarat ovat isot ja kasvavat jatkuvasti, mutta jollain taholla on tarve pelotella kansaa.
- Anonyymi
Täytyy pomolle sanoo et en maksa enää ELÄKE VAKUUTUSMAKSUJA 25 % SILLÄ SUMMALLA VOI TEHDÄ JO MELKOISII SIJOITUKSIA OSTOKSII
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522155
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3361358Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941315- 1571198
- 681021
- 35958
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31909Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59878Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46819