Tämä palsta ei ole sellainen, jossa uskovaisen Jumalan lapsen kannattais aikaa viettää. Ja syy on selvä, täällä on paljon eksyttäjiä.
Ketkä ovat palstan pahimmat eksyttäjät tällä hetkellä?
Itse listaisin heti kärkeen nimimerkin juuso lehtola. Hänen kirjoitukset ovat hirveän järkevältä kuulostavia ja hän vaikuttaa argumentoivan väitteensä esimerkillisesti. Hänen kirjoitukset eivät kuitenkaan kestä sitä päivän valoa, joka Pyhän Hengen antama uskonymmärrys uskovaiselle antaa. Raamattua on siis luettava nöyrällä mielellä ja samalla kuunnella, miten mökin mummot ja papatkin uskovat. On hyvä pysyä isiemme uskossa. Eli uskotaan turvallisesti niin, kuin ennenkin on uskottu.
Yksi paha eksyttäjä on Saalemin Pastoriko, joka käy Jumalan lasten kimppuun, kuin kiljuva jalopeura, eli ärjyvä leijona. Itse en laskisi kuitenkaan Saalemikkoa yhtä pahaksi eksyttäjäksi, kuin juusoa, sillä juuso osaa iskeä paljon tarkemmin Jumalan lasten herkkiin kohtiin. Saalemikko sen sijaan estää uusia parannuksen tekijöitä ja siinä mielessä paha.
Kolmas eksyttäjä palstalla on tuntematon trollin riepu lukuisine nimimerkkeineen, joita ovat mm. Onegas, Tähtiryhmä, Charlotta yms yms. Hänen tarkoituksena on sekoittaa ihmisten mieliä ja saada ihmiset mieleltään yhtä sekaisin, kuin tämä trollin riepukin on. Eihän se ole tervettä tällainen massiivinen trollailu. Miten tällä trollin rievulla edes on tällaiseen aikaa?? Nukkuuko hän koskaan? Käykö hän koskaan töissä? Hänen elämänsä sisältö tuntuu olevan soopan kirjoittaminen tänne roskapalstalle ja jotku menee halpaan. Trollirievun kirjoituksiin ei kannata vastailla mitään. Tämän trollin kirjoitukset on helppo tunnistaa, kirjoitti hän nimimerkeillään tai ei. Hän lähinnä jakaa nettiseuralinkkejä ja kirjoittaa täysin älyvapaata settiä, joiden kirjoitusasukin on helppo tunnistaa. Silti hän saa joitakin pimahtamaan. Älkää menkö tämän trollin ansaan.
Ketkä ovat tämän palstan pahimmat eksyttäjät?
150
1231
Vastaukset
Eksyttäjä ei koskaan kehoita uskomaan Jeesukseen, Arvoisa Aloittaja!
Mutta onhan sekin tunnustus etten mieltäsi ole pahin.
Et/ette ymmärrä lahjavanhurskautta ja siinä on todellinen eksytys!
En vihastunut sinun mielipiteestäsi, eikä se ollut herjaa, vaan vilpittömästi sitä mitä uskot ja näet!- Anonyymi
Oletkos kuullut ns valheveljistä? He väittävät auttavansa ihmisiä uskon tiellä, mutta todellisuudessa ovat vain eksyttämässä. Valheveli ei aina tajua olevansa harhassa. Useimmiten valheveli luulee olevansa tukevasti Kristuksessa kiinni, mutta todellisuudessa onkin irronnut oksa, joka ei ole enää Kristuksessa kiinni. Valheveli käy kiivaasti Jumalan lasten kimppuun sen sijaan, että yrittäisi rakentaa yhteyttä ja että olisi aitoa halua liittyä mukaan Kristuksen seurakuntaan. Sinä luulet olevasi Kristuksen seuraaja, mutta oikeasti et ole vielä elävää seurakuntaa löytänyt. Haluat vain hajoittaa tämän seurakunnan, jonka itse näet vain halpana risumajana.
Olet vilpitön uskossasi ja voin ymmärtää hyvin näkökantaasi uskosi pohjalta ja minulla ei ole mitään mahdollisuutta sitä näkökantaasi muuttaa.
Kehoituksesi itsekritiikkiin on aiheellista kuitenkin aina.
Minä en ole viemässä uskoa velluilta, vaan osoittamassa että uskolla on kohde:Jeesus Kristus ja se usko Jeesukseen luetaan meille vanhurskaudeksi. Sitä on Lahjavanhurskaus!- Anonyymi
Jostain syystä viestini poistettiin. Jumalan lapset kulkevat kaidalla polulla. Tämän polun molemmilla puolin on eksytystä. Vasemmalla puolella mm lihanhimo, Jumalan kieltäminen, erilaiset uskomusjärjestelmät, jotka eivät vastaa millään tavoin kristillistä arvomaailmaa jne. Oikealla puolella on ne eksyttäjät, jotka ovat kasvaneet ulos uskosta. Heillä voi olla paljon vaatimuksia. Esimerkiksi pitäisi tehdä kamalattomasti hyviä tekoja, lukea tauotta Raamattua jne. Oikean puolen kulkijat usein kaivelevat vikoja kaidan tien kulkijoista. Vasemman puolen kulkijat taas saattavat pitää uskontoja kaikkinensa haitallisina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä viestini poistettiin. Jumalan lapset kulkevat kaidalla polulla. Tämän polun molemmilla puolin on eksytystä. Vasemmalla puolella mm lihanhimo, Jumalan kieltäminen, erilaiset uskomusjärjestelmät, jotka eivät vastaa millään tavoin kristillistä arvomaailmaa jne. Oikealla puolella on ne eksyttäjät, jotka ovat kasvaneet ulos uskosta. Heillä voi olla paljon vaatimuksia. Esimerkiksi pitäisi tehdä kamalattomasti hyviä tekoja, lukea tauotta Raamattua jne. Oikean puolen kulkijat usein kaivelevat vikoja kaidan tien kulkijoista. Vasemman puolen kulkijat taas saattavat pitää uskontoja kaikkinensa haitallisina.
Kasvaa ulos on ehkä väärä termi. Uskossa hekin ovat, mutta kasvaneet liian isoiksi ja mahtaviksi, etteivät koe enää kaipaavansa elävää seurakuntaa ympärilleen, vaan lähteneet uskossa ns. omille teilleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasvaa ulos on ehkä väärä termi. Uskossa hekin ovat, mutta kasvaneet liian isoiksi ja mahtaviksi, etteivät koe enää kaipaavansa elävää seurakuntaa ympärilleen, vaan lähteneet uskossa ns. omille teilleen
Surullista, kun sinulle ei ole avautunut Jeesuksen armo,
Gal. 5:1
Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. [Joh. 8:32; Room. 6:18, 8:2] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletkos kuullut ns valheveljistä? He väittävät auttavansa ihmisiä uskon tiellä, mutta todellisuudessa ovat vain eksyttämässä. Valheveli ei aina tajua olevansa harhassa. Useimmiten valheveli luulee olevansa tukevasti Kristuksessa kiinni, mutta todellisuudessa onkin irronnut oksa, joka ei ole enää Kristuksessa kiinni. Valheveli käy kiivaasti Jumalan lasten kimppuun sen sijaan, että yrittäisi rakentaa yhteyttä ja että olisi aitoa halua liittyä mukaan Kristuksen seurakuntaan. Sinä luulet olevasi Kristuksen seuraaja, mutta oikeasti et ole vielä elävää seurakuntaa löytänyt. Haluat vain hajoittaa tämän seurakunnan, jonka itse näet vain halpana risumajana.
Eihän hihhulit saa kirjoittaa yleisöosastoihin?
Anonyymi kirjoitti:
Asia on päinvastoin: minä ainakin kaipasin elävää seurakuntayhteyttä jota ei vl-liikkeessä ollut.
Ja tuo on ihan karikatyyri että joku vaatisi paljon hyviä tekoja ja jatkuvaa Raamatun lukemista. Pikemminkin asia on niin että vllät ei keskimäärin tee kumpiakaan omavanhurskauden ja ties minkä pelossa ja myös siksi ettei Raamattu kiinnosta ja sitten kun joku sanoo että kyllä se kuuluu kristitylle lukea Raamattua ni vastaus on että toinen on muka vaatimassa että kokoajan pitäisi lukea.
Vllät kun ei edes oman uskonsa mukaisesti elä esim tässä Raamattuasiassa. Sen voi todeta esim tältä mun videolta:
https://youtube.com/shorts/bBfcPCeTvkU?feature=share- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinhän tuota näytätte käyvän ette tunne kristusta kun väärissä opeissa näytätte olevan syntien anteeksi saaminen ei kerro mistään et olis totuuden tunnossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinhän tuota näytätte käyvän ette tunne kristusta kun väärissä opeissa näytätte olevan syntien anteeksi saaminen ei kerro mistään et olis totuuden tunnossa
Lähimmäisen mollaaminen on pääasia ja siihen pyydetään evankeliumia jos jostakin syystä ei onnistu loukkaamaan lähimmäistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähimmäisen mollaaminen on pääasia ja siihen pyydetään evankeliumia jos jostakin syystä ei onnistu loukkaamaan lähimmäistä
Raattamaa oli oikein esi kuva tästä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raattamaa oli oikein esi kuva tästä
Sehän sen firman perusti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän sen firman perusti
seuraa johtajaa kun kristus kuili
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
seuraa johtajaa kun kristus kuili
Kuoli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähimmäisen mollaaminen on noloa. Kaikilla mittareilla.
Häpeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähimmäisen mollaaminen on noloa. Kaikilla mittareilla.
Häpeä.en voi yhtyä lestatiolaiseen ajatteluun siinä ole mitään hävettäväö
kirja1 kirjoitti:
Et edes tunne lahja vanhurskautta, mitä todellisuudessa tarkoitta.
Niinpä, vellut ovat korvanneet lahjavanhurskauden taikauskolla, jossa he kuvittelevat voivansa puhdistaa itsensä Jeesuksen verta-ja nimeä mantraten.
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Niinpä, vellut ovat korvanneet lahjavanhurskauden taikauskolla, jossa he kuvittelevat voivansa puhdistaa itsensä Jeesuksen verta-ja nimeä mantraten.
Taika usko on pimeyden valtoja, ei kuuluu vanhurskauttamiseen, millä tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lestadiolaisuusko ei vaadi mitään??? Vaativin uskonto mitä maa päällään kantaa 😓
Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 1.jjoh 3:7.
Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä. Ilm 22:11.
Varoitun jumalattomuutesta, mihin johtaa.- AnonyymiUUSI
kirja1 kirjoitti:
Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 1.jjoh 3:7.
Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä. Ilm 22:11.
Varoitun jumalattomuutesta, mihin johtaa.jumalattoman tayryy tehda parannus saastainen puhdistukoon
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
jumalattoman tayryy tehda parannus saastainen puhdistukoon
Muuten kylla
- Anonyymi
Pollevaa sakkia nämä tosiuskovaiset kun puhuttelevat itseään Jumalan lapsiksi. Naama venähtää vehnäselle tämän rahalahkon tarinoista.
Tämän aloituksen tekijä vaikuttaa kuitenkin olevan aidosti omassa uskossaan, eli tuskinpa mikään rötöstelijä. Ja hän ei ole ainut, mutta huonot kellot kuuluvat kauemmaksi.
- Anonyymi
Minä ihmettelen että eikö Suomessa ole kehitys edennyt samalle tasolle kun muissa maissa. Ei kukaan muualla tuollaisia kirjoittele . On varmaan joulu ottanut koville kun tulee tänne varoittelemaan muista ihmisistä ihan kun se auttaisi jotenkin häne asiaansa jää vaan huono maku suuhun kun leikkii uskovaa ja panettele toista samalla
- Anonyymi
Tämän aloituksen tekijä vaikuttaa kuitenkin olevan aidosti omassa uskossaan, eli tuskinpa mikään rötöstelijä. Ja hän ei ole ainut, mutta huonot kellot kuuluvat kauemmaksi.
Onko se aitoa uskoa kun varoittele ihmisistä joilla sentään on täysi äly päässä eikö silloin ole jossain jotain pahasti jotain vialla kun aletaan varoittelemaan jostain toisesta leikkii vielä tuomaritkin siinä ohella. Hyi olkoon
- Anonyymi
"Pollevaa sakkia nämä tosiuskovaiset kun puhuttelevat itseään Jumalan lapsiksi. Naama venähtää vehnäselle tämän rahalahkon tarinoista."
Kutkuttavan hauskaa!
Siinäpä se "ongelman" ydin onkin, Jeesus on luvannut vapauden Häneen uskoville!
Vellut ovat nostaneet seurakuntansa jumalaksi ja ihmiset tuomariksi. Jeesus on vain tahranpoistorätti heille.
Gal.
5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".Nyt en kerkeä vastata paremmin, mutta ennenku vastaan tähän paremmin myöhemmin ni tästä voi kattoo mun viimesimmän videon, se ottaa osittain kantaa tähän tuubaan mitä tämä aloittaja täällä viljelee:
https://youtu.be/rG33gLzC0lETämähän on tämmöstä tunnepohjaista höpsöttelyä koko aloitus. Ei yhtään mitään sanota miksi olisin väärässä ja eksyttäjä, ainoastaan vedotaan vaan tunteeseen. Vieläpä sanotaan että on hyvä uskoa niinkuin on ennenkin uskottu. No toteanpa tämän: vllät ei usko niinkuin on ennen uskottu, koska jos uskoisivat ni eivät olisi eksklusiivisia niinkuin herrnhutilaiset ja lukijaiset (Pehr Brandell erityisesti, jonka kautta elävä usko tuli Laestadiukselle) ja myös uskoisivat lain kolmanteen käyttöönkin niinkuin Luther ja Laestadius. Mutta nämähän on kaikki vllien mielestä vain pelkkää järkeilyä, vaikka ne ovat totta. Mutta totuuttahan ei saa paljastaa, koska saattaisi mennä se usko siihen ainoaan oikeaan joukkoon, eli ainoaan oikeaan (epä)jumalaan. Minä taas sanon että se on siunaus jos väärä usko murenee, koska silloin voi oikea astua tilalle.
Aloittajalla on juurikin se vain mistä olen sanonut: Tärkeintä on olla kyseenalaistamatta että säilyy mielenrauha ja turvallisuudentunne. Eli ei voi seurata totuutta, vaan täytyy sulkea silmänsä totuudelta ja uskoa vain kaikki mitä sanotaan. Mutta Jeesushan tuli nimenomaan kyseenalaistamaan vääriä perustuksia. Ja Jeesus senkumemmin kuin Raamattu kokonaisuudessaan ei todellakaan tuo tuota vl-opetusta.
Jos Jumalan lapselle tämä ei ole sopiva paikka niin miksi aloittaja viettää niin paljon aikaa täällä? Hiukan ristiriitaista.
Mutta joo, jos aloittaja olisi totuuden asialla niin hän osoittaisi mun väitteet vääriksi, mutta sitä hän ei tee koska tietää että olen oikeassa.
Ps. Muistakaa tsekata mun youtubekanava, löytyy hakusanalla "Juuso Lehtola" Youtubesta.Tarkennuksena, koska tuo on vähän epäselvä: Herrnhutilaiset ja lukijaiset ei olleet eksklusiivisia.
Ja miksi se on olennaista on, että jos ne eivät olleet eksklusiivisia niin vllät on omalla mittapuullaankin harhassa kun sanovat että täytyy uskoa niinkuin ennenkin on uskottu, koska silloin he eivät usko niin väittäessään olevansa ainoa oikea joukko. Ja jos kerran aina on uskottu samalla tavalla ni miten ne ei sitten olleet eksklusiivisia ja mitä se kertoo vllistä? Se kertoo sen, että ne on itse poikenneet siitä elävästä uskosta ajan saatossa mikä tuli herrnhutilaisten ja lukijaisten kautta Laestadiukselle ja muille varhaisille lestadiolaisille eivätkä itseasiassa edes oman määritelmänsä mukaan voi olla elävässä uskossa koska he eivät enää usko niinkuin on ennenkin uskottu.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Tarkennuksena, koska tuo on vähän epäselvä: Herrnhutilaiset ja lukijaiset ei olleet eksklusiivisia.
Ja miksi se on olennaista on, että jos ne eivät olleet eksklusiivisia niin vllät on omalla mittapuullaankin harhassa kun sanovat että täytyy uskoa niinkuin ennenkin on uskottu, koska silloin he eivät usko niin väittäessään olevansa ainoa oikea joukko. Ja jos kerran aina on uskottu samalla tavalla ni miten ne ei sitten olleet eksklusiivisia ja mitä se kertoo vllistä? Se kertoo sen, että ne on itse poikenneet siitä elävästä uskosta ajan saatossa mikä tuli herrnhutilaisten ja lukijaisten kautta Laestadiukselle ja muille varhaisille lestadiolaisille eivätkä itseasiassa edes oman määritelmänsä mukaan voi olla elävässä uskossa koska he eivät enää usko niinkuin on ennenkin uskottu.Voi helileijaa, miten harhassa oletkaan. Menisi ikä ja terveys, ku noin paatuneelle alkaa avaa asioita rautalangasta. Tiedän alustavasti, että se on täysin turhaa, vaikka tiedän myös uskon silmälaseilla olevani itse oikeassa näiden uskonasioiden suhteen.
Anonyymi kirjoitti:
Voi helileijaa, miten harhassa oletkaan. Menisi ikä ja terveys, ku noin paatuneelle alkaa avaa asioita rautalangasta. Tiedän alustavasti, että se on täysin turhaa, vaikka tiedän myös uskon silmälaseilla olevani itse oikeassa näiden uskonasioiden suhteen.
Joo mä oon kans huomannu että vl-uskon silmälasit on semmoset että niillä saadaan suorasta väärä ja väärästä suora ja yhdestä jakeesta kaikki teologia ja kaikista muista jakeista ei yhtään teologiaa (koskee sekä Raamattua, Lutheria että Laestadiusta). Eli niillä saadaan vääristeltyä mikä tahansa asia siten että se tukee sitä omaa asiaa. Sitä vaan kun tuntee hiukan kirkkohistoriaa ja Raamattua ni ei voi kun ihmetellä vaan miten paljon ihmisiä voi pettää ja miten paljon ihminen voi itseään pettää.
Mutta suosittelen kyllä kenelle tahansa, joka haluaa elää valheessa, vl-uskon silmälasit on erittäin oivalliset! Ei tarvi kuin uskoa vain! Omaa järkeä ei suorastaan saa käyttää ja yksinkertaisesti voi vain uskoa valheen totuudeksi ja totuuden valheeksi ja näin aina hoituu kaikki asiat parhain päin! Voi loputtomasti paeta todellisuutta ja karttaa kohtaamasta totuutta sekä itsestään että lahkosta jossa on ja kaikkein tärkeimpänä Jumalasta.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Joo mä oon kans huomannu että vl-uskon silmälasit on semmoset että niillä saadaan suorasta väärä ja väärästä suora ja yhdestä jakeesta kaikki teologia ja kaikista muista jakeista ei yhtään teologiaa (koskee sekä Raamattua, Lutheria että Laestadiusta). Eli niillä saadaan vääristeltyä mikä tahansa asia siten että se tukee sitä omaa asiaa. Sitä vaan kun tuntee hiukan kirkkohistoriaa ja Raamattua ni ei voi kun ihmetellä vaan miten paljon ihmisiä voi pettää ja miten paljon ihminen voi itseään pettää.
Mutta suosittelen kyllä kenelle tahansa, joka haluaa elää valheessa, vl-uskon silmälasit on erittäin oivalliset! Ei tarvi kuin uskoa vain! Omaa järkeä ei suorastaan saa käyttää ja yksinkertaisesti voi vain uskoa valheen totuudeksi ja totuuden valheeksi ja näin aina hoituu kaikki asiat parhain päin! Voi loputtomasti paeta todellisuutta ja karttaa kohtaamasta totuutta sekä itsestään että lahkosta jossa on ja kaikkein tärkeimpänä Jumalasta.Kylläpä sinä nyt vääristelet asioita, mutta mitäpä ei epäuskovainen tekisi. Elävät valheessa. Me uskovaiset haluamme elää totuudessa. Totuuden henki, johda sinä meitä….. Nää virren sanat sopii tähänkin kohtaan erittäin hyvin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä sinä nyt vääristelet asioita, mutta mitäpä ei epäuskovainen tekisi. Elävät valheessa. Me uskovaiset haluamme elää totuudessa. Totuuden henki, johda sinä meitä….. Nää virren sanat sopii tähänkin kohtaan erittäin hyvin!
onko oulun mansse tehnyt parannuksen
- Anonyymi
Sinä et ole koskaan tuntenut släellasita niåmiestä jonka nimi oli Jeesus siten et voi mitenkään tietää mitä hän on sanonut . Mutta raamatun kirjoittajat ova tehneet tarinana hyvin kun aina vaan ihmiset uskoo ja vielä puhuvat Jeesuksesta ihan kun olisivat olleet kuuntelemassa höntä henkilökohtaisesti.
- Anonyymi
Ainakin amerikan homoista intoilijat ovat eksyksissä.
- Anonyymi
miks haukut elävässä uskossa olevaa tähtiryhmää, m. ali-mettälä srk:sta?
- Anonyymi
Kuurot lestatiolaiset eksyttävät omin voimin itsensä. Kuplassa elävät eivät tätä väitettä osta.
- Anonyymi
paremminkin myyvät
- Anonyymi
Eihän VaLedemokratialainen voi luoda nahkaansa itse.
- Anonyymi
Minulla on tullut sama käsitys kuin aloituksessa, eli että Juuso Lehtola on paha eksyttäjä. En sano tätä vihalla vaan varoituksena. Sääli, koska hän on itse eksynyt, toivoisin että löytäisi takaisin Jumalan valtakuntaan.
- Anonyymi
Hän on aloituksen tekijä.
Kukaan ei vain ole osoittanut että olen eksyttäjä.
Ja mä en todellakaan oo tätä aloitusta sepittäny.- Anonyymi
Kuuleppa lopeta toisen moittiminen , anna toisen elää omaa elämäänsä ihan vaan omilla ehdoillaan . Ei sinä ole sinun toivomuksillasi mitäön vaikutusta. Kunhan vaan et osoittele sormella ihmisiä netissä mainiten nimiä oikein . Mikä ei kuulu netteikettiin ollenkaan . Joten nykyään tuomitaanainoastaan tuomarin taholta ei sinun . Aikuinen ihminen ja noin pihalla
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Kukaan ei vain ole osoittanut että olen eksyttäjä.
Ja mä en todellakaan oo tätä aloitusta sepittäny.Onegas täällä hörhöilee. Aloitus ei ole sinun, eli Juuson kirjoittama. Kaikki, joilla on järki päässä, huomaa sen. Aloitus ei ole tällä kertaa Onegaksenkaan kynästä, sillä kirjoitusasusta näkee kauas, mitkä on hänen kirjoittamiaan. Hän kykenee kyllä tekee aloituksia ja käymään niiden sisällä näennäistä keskustelua, mutta kirjoitusasu ja tyyli paljastaa ne yhden ja saman trollin kirjoittamiksi. Siinä, missä Onegas pyrkii sekoittamaan ihmisten mieliä, sinä taas pyrit saaman ihmisiä pois elävästä uskosta.
Olet erittäin viisas, järkevä ja analyyttinen ihminen, joka kirjoittaa timanttisesti ja jolla on erittäin terävä sanansäilä. Huomaa kirjoituksistasi, että olet erityisen älykäs, viisas ja fiksu mies. Harmikseni joudun kuitenkin toteamaan, että Taivaaseen ei mennä älyllä, järjellä, viisaudella eikä millään muullakaan inhimillisellä kyvyllä. Sinne pääsee vain yksinkertaisella ja tyhmältä tuntuvalla uskolla. Anonyymi kirjoitti:
Onegas täällä hörhöilee. Aloitus ei ole sinun, eli Juuson kirjoittama. Kaikki, joilla on järki päässä, huomaa sen. Aloitus ei ole tällä kertaa Onegaksenkaan kynästä, sillä kirjoitusasusta näkee kauas, mitkä on hänen kirjoittamiaan. Hän kykenee kyllä tekee aloituksia ja käymään niiden sisällä näennäistä keskustelua, mutta kirjoitusasu ja tyyli paljastaa ne yhden ja saman trollin kirjoittamiksi. Siinä, missä Onegas pyrkii sekoittamaan ihmisten mieliä, sinä taas pyrit saaman ihmisiä pois elävästä uskosta.
Olet erittäin viisas, järkevä ja analyyttinen ihminen, joka kirjoittaa timanttisesti ja jolla on erittäin terävä sanansäilä. Huomaa kirjoituksistasi, että olet erityisen älykäs, viisas ja fiksu mies. Harmikseni joudun kuitenkin toteamaan, että Taivaaseen ei mennä älyllä, järjellä, viisaudella eikä millään muullakaan inhimillisellä kyvyllä. Sinne pääsee vain yksinkertaisella ja tyhmältä tuntuvalla uskolla.Harmiksesi joudun kuitenkin toteamaan että en luule rahtuakaan pelastuvani älyllä.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Harmiksesi joudun kuitenkin toteamaan että en luule rahtuakaan pelastuvani älyllä.
Vähän kuitenkin vaikuttaa siltä, kun sinun ihmismielestä katsottuja hyviä lähetyksiä tuotatYouTubeen. Ne ovat erityisellä taidolla tehtyjä ja niistä käy varsin hyvin selväksi se, että sinulta löytyy älyä. Et ole mikään tyhmä kaveri. Mutta joissain asioissa kuitenkin kannattaa olla sopivasti tyhmä. Eli uskon asioissa. Mieluummin kannattaa uskoa yksinkertaiseen ennen kirjoitettuun Jumalan Sanaan, kuin monimutkaisiin ja hienolta kuulostaviin oppirakennelmiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän kuitenkin vaikuttaa siltä, kun sinun ihmismielestä katsottuja hyviä lähetyksiä tuotatYouTubeen. Ne ovat erityisellä taidolla tehtyjä ja niistä käy varsin hyvin selväksi se, että sinulta löytyy älyä. Et ole mikään tyhmä kaveri. Mutta joissain asioissa kuitenkin kannattaa olla sopivasti tyhmä. Eli uskon asioissa. Mieluummin kannattaa uskoa yksinkertaiseen ennen kirjoitettuun Jumalan Sanaan, kuin monimutkaisiin ja hienolta kuulostaviin oppirakennelmiin.
Tuotan nyt huonoa suomea, sori siitä. Tarkoitin, että sinusta saa vaikutelman, että vain viisaastija järkevältä kuulostaviin oppirakennelmiin uskominen on pätevämpää, kuin tyhmältä kuulostavaan yksinkertaiseen uskoon, jota Jumalan lapset tunnustavat. YouTubelähetyksissäsi annat varsin hyvin näkyä sun älykkyyden ja varmasti sinulla myös on moninverroin korkeampi äo, mitä mulla. Onneksi kuitenkin pelastumiseen vaaditaan vain yksinkertainen usko. Että saa uskoa kaikki synnit Jeesuksen nimessä ja veressä. Tällä tavoin toisiamme siunaten pääsemme kerran perille kunnian taivaaseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuotan nyt huonoa suomea, sori siitä. Tarkoitin, että sinusta saa vaikutelman, että vain viisaastija järkevältä kuulostaviin oppirakennelmiin uskominen on pätevämpää, kuin tyhmältä kuulostavaan yksinkertaiseen uskoon, jota Jumalan lapset tunnustavat. YouTubelähetyksissäsi annat varsin hyvin näkyä sun älykkyyden ja varmasti sinulla myös on moninverroin korkeampi äo, mitä mulla. Onneksi kuitenkin pelastumiseen vaaditaan vain yksinkertainen usko. Että saa uskoa kaikki synnit Jeesuksen nimessä ja veressä. Tällä tavoin toisiamme siunaten pääsemme kerran perille kunnian taivaaseen!
Kirjoitat juuri samoin kuin itsekin tunnen ja uskon. Usko on suuri lahja, jonka Jumala lahjoittaa pienille, ei tämän maailman viisaille.
Anonyymi kirjoitti:
Eli kerrotko miten tulit siihen johtopäätökseen että uskon viisailta ja järkeviltä kuulostaviin oppirakennelmiin enkä yksinkertaisesti Jumalan sanaan? Enkö perustele väitteeni Raamatulla mun Youtubevideossa?
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Eli kerrotko miten tulit siihen johtopäätökseen että uskon viisailta ja järkeviltä kuulostaviin oppirakennelmiin enkä yksinkertaisesti Jumalan sanaan? Enkö perustele väitteeni Raamatulla mun Youtubevideossa?
Vääntelet ja tulkitset Raamattua ihmisälyllä, et Pyhän Hengen avulla.
Anonyymi kirjoitti:
Eli näyttäisi olevan niin että se mikä tukee vl-uskoa ei ole järkeilyä ja se mikä ei tue tai esittää toisenlaisen näkemyksen joka selvästi on Raamatussa, on järkeilijä? Ja järkeilijällä ei voi olla Pyhää Henkeä koska hän on eri mieltä, eli hän ei pelastu. Siispä kaikki "järkeilijän" tai "viisastelijan" argumentit voi ohittaa vaikka ne olisivat 100% Raamatun mukaisia vain siksi koska hän on järkeilijä eli esittää eriävän ajatuksen? Eli kyseenalaistamaton lähtökohta on se, että vl-liike on ainoa oikea usko ja joka esittää siitä poikkeavan ajatuksen, on järkeilijä vaikka se olisi 100% totta ja Raamatun mukainen. Tuohan on täydellinen kehäpäätelmä, tyypillistä lahkoille.
Onko esimerkiksi järkeilyä uskoa, mitä tässä Raamatunkohdassa Ananias selvästi sanoo Paavalille, että hän saa synnit anteeksi kun ottaa kasteen? Koska sen Raamattu sanoo selvästi, mutta sitä vl-uskomusta Raamattu ei sano tai tue että Ananias olisi antanut synninpäästön Paavalille tai saanut synnit anteeksi mitenkään muuten kuin kasteen kautta jossa synnit pestiin Paavalilta pois.
Apostolien teot 22:13-16
[13] Hän tuli luokseni ja sanoi: ’Saul, veljeni, palautukoon näkösi!’ Samassa näköni palasi ja näin hänet. [14] Hän sanoi: ’Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä. [15] Sinusta tulee hänen todistajansa, sinä kerrot kaikille ihmisille, mitä olet nähnyt ja kuullut. [16] Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.’- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen samaa mieltä. Pyhä Henki on se uskovaisille annettu suuri lahja, joka avaa Raamatun kirjoituksia.
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen samaa mieltä. Pyhä Henki on se uskovaisille annettu suuri lahja, joka avaa Raamatun kirjoituksia.
Jep, eli nyrjähdit vain takaisin siihen kyseenalaistamattomaan ennakko-olettamukseen, että me olemme ainoa oikea joukko --> kuka tahansa eriää tästä mielipiteestä on väärässä joukossa eli tällä ei ole Pyhää Henkeä.
Tuohan on täydellinen umpikuja ja älyllinen itsemurha, koska tuosta seuraa se että vl-liikkeen oikeellisuutta ei tosiasiassa voi tutkia objektiivisesti, koska se on kyseenalaistamaton ennakko-oletus. Aina jos joku esittää eriävän mielipiteen ni se vain laitetaan kategoriaan järkeilijä ja ihminen jolla ei ole Pyhää Henkeä ja näin häntä ei tarvitse kuunnella, koska hänet on leimattu harhaoppiseksi ja eksyttäjäksi sillä perusteella että hän uskaltaa kyseenalaistaa tämän kyseenalaistamattoman ennakko-olettamuksen.
Eli vl-usko ja yksinkertainen usko on pohjimmiltaan sitä, että uskotaan tähän kyseenalaistamattomaan ennakko-olettamukseen siitä huolimatta että se olisi totta. Eli vasta-argumentoija voi olla aivan oikeassa, mutta koska hän kyseenalaistaa kyseenalaistamattoman ennakko-oletuksen niin hän on väärässä, vaikka hän olisikin oikeassa. Hän on väärällä tavalla oikeassa, eli silti väärässä hengessä vaikka hän olisikin oikeassa, koska hän uskalsi kyseenalaistaa sen mitä ei voi kyseenalaistaa.
Eli vl-usko on nimenomaan niinku oon aikasemminki sanonu, suurimmalla osalla sitä että uskotaan seurakuntaan ja oikeassaolemiseen, ei Jumalaan loppujenlopuksi.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Jep, eli nyrjähdit vain takaisin siihen kyseenalaistamattomaan ennakko-olettamukseen, että me olemme ainoa oikea joukko --> kuka tahansa eriää tästä mielipiteestä on väärässä joukossa eli tällä ei ole Pyhää Henkeä.
Tuohan on täydellinen umpikuja ja älyllinen itsemurha, koska tuosta seuraa se että vl-liikkeen oikeellisuutta ei tosiasiassa voi tutkia objektiivisesti, koska se on kyseenalaistamaton ennakko-oletus. Aina jos joku esittää eriävän mielipiteen ni se vain laitetaan kategoriaan järkeilijä ja ihminen jolla ei ole Pyhää Henkeä ja näin häntä ei tarvitse kuunnella, koska hänet on leimattu harhaoppiseksi ja eksyttäjäksi sillä perusteella että hän uskaltaa kyseenalaistaa tämän kyseenalaistamattoman ennakko-olettamuksen.
Eli vl-usko ja yksinkertainen usko on pohjimmiltaan sitä, että uskotaan tähän kyseenalaistamattomaan ennakko-olettamukseen siitä huolimatta että se olisi totta. Eli vasta-argumentoija voi olla aivan oikeassa, mutta koska hän kyseenalaistaa kyseenalaistamattoman ennakko-oletuksen niin hän on väärässä, vaikka hän olisikin oikeassa. Hän on väärällä tavalla oikeassa, eli silti väärässä hengessä vaikka hän olisikin oikeassa, koska hän uskalsi kyseenalaistaa sen mitä ei voi kyseenalaistaa.
Eli vl-usko on nimenomaan niinku oon aikasemminki sanonu, suurimmalla osalla sitä että uskotaan seurakuntaan ja oikeassaolemiseen, ei Jumalaan loppujenlopuksi.Turha näistä enää vääntää, kun olet antanut paholaiselle pikkusormesi ja se pääsi viemään koko käden. Olet synnin pimentämä.
- Anonyymi
Lestatiolaiset ovat aika viekkaita kun tuumailevat kuka saattaisi olla eksyttäjä. Peilin edestä se löytyy lervat. Eläkää tehkö tätä itsellenne vaikeaksi.
- Anonyymi
Mitä oikein se Jumalan lapsi taas porisee seillä . Anna olla netti jos se aiheuttaa sinulle ongelmia Ja muista että kaikilla ihmisillä on sama arvo uskoivat he tai eivät. Meillä eletään nykyisin lakien ja asetuksien mukaisesti, ja uskonto on yksityinen päätös ihmisen elämässä , ei sitä tarvitse riekkua netissä . Uskot mihin uskot , mutta älä hauku ihmisiä äläkä tuomitsee ennenkaikkea se ei ole sinun osasi mitenkään , tee työsi hoida perheesi ja jätä muut rauhaan .
- Anonyymi
No eihän nyt nykyaikainen ihminen niin tollo ole että edes jaksaa lukea kun muutaman rivin ja huomaa että jälleen taas joku on höyrähtänyt ja kunnolla.
- Anonyymi
aloittaja on tiina alakärppä talenomilta, tekee töitä SRK:lle.
- Anonyymi
Ihmetten, miksi onegaksen kimppuun käydään, hän tuo tänne seurailmoituksia. Mitä väärää siinä on?
- Anonyymi
ne linkit on turhia. Kuka tahansa voi käydä ne katsomassa järkevämmistä paikoista. Vakavampaa on kuitenkin se, miten sekoja kirjoituksia hän tänne tuottaa ja käytännössä vieläpä kellon ympäri. Se kertonee siitä, ettei hänellä muuta elämää olekaan, kuin vain sekoilu tällä palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne linkit on turhia. Kuka tahansa voi käydä ne katsomassa järkevämmistä paikoista. Vakavampaa on kuitenkin se, miten sekoja kirjoituksia hän tänne tuottaa ja käytännössä vieläpä kellon ympäri. Se kertonee siitä, ettei hänellä muuta elämää olekaan, kuin vain sekoilu tällä palstalla.
Ai, seuralinkit turhia, sehän on jumalanvaltakunnan työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, seuralinkit turhia, sehän on jumalanvaltakunnan työtä.
Onegas jakaa niitä harhauttaakseen muita. Ikään kuin se vahvistaisi sitä, että onegas olisi oikea uskovainen. Kaikki hänen itsensä tuottama teksti on täyttä tuubaa.
- Anonyymi
Juuso lehtola on täysin sekasin
- Anonyymi
Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Ei ole. Hän on älykäs ja täysin terve ja varmasti hänen äo sn sinunkin äo:ta korkeampi. Yhtä se vain ei enää omista. Hän ei omista elävää uskoa.
- Anonyymi
Itse olet sekaisin. Juuso on erittäin älykäs ihminen. Hän vain elää väärässä opissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Hän on älykäs ja täysin terve ja varmasti hänen äo sn sinunkin äo:ta korkeampi. Yhtä se vain ei enää omista. Hän ei omista elävää uskoa.
Se vaan et se mittaa ihmiset aivo pesu kykyä eikä kerro älykkyydestä mitään vaan kuinka hyvin sut on manipulointu eli tyhmyys testi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaan et se mittaa ihmiset aivo pesu kykyä eikä kerro älykkyydestä mitään vaan kuinka hyvin sut on manipulointu eli tyhmyys testi
joku on luonut sen testin ja yrität selvittää mitä se tarkoittaa jos selvität sen olet älykäs
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joku on luonut sen testin ja yrität selvittää mitä se tarkoittaa jos selvität sen olet älykäs
Eli käytännössä olet tyhmä mutta järkevä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli käytännössä olet tyhmä mutta järkevä
Ellet nyt satu saamaan nolla pistettä voi epäillä ihmisen olevan jopa uskovainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ellet nyt satu saamaan nolla pistettä voi epäillä ihmisen olevan jopa uskovainen
harvemmin usko ja järki asuu samassa päässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
harvemmin usko ja järki asuu samassa päässä
Tietysti jos on uskovainen selvittää kaikki testit ja saa täydet pisteet jos haluaa
- Anonyymi
Hoitokokousaikojen hoitajat ovat susia lammasten joukossa. Niitä on vielä jopa puhujina, mikä viestii siitä, että yhteisö hyväksyy vilpillisen hoitoväkivallan kuukuvaksi/osaksi "yhteistuntoon/yhteistuntoa".
- Anonyymi
Joo ja osa puhujista tiesi pedofiliasta ja kehtas ihan julkisuudessa valehella että ihan yllätyksenä tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja osa puhujista tiesi pedofiliasta ja kehtas ihan julkisuudessa valehella että ihan yllätyksenä tuli.
Eipä ne muuta voi sanoa, aattelepa ite!
- Anonyymi
Lestatiolaiset on eksyttäneet tämän maan moraaliseen rappioon. Valehtelu, kusetus, rahastus ja pahimpana lastensa raiskaukset . Kaikki tämä on niin arkista tuossa löyhkäävässä sakissa. Tämä henkisten arvojen köyhtyminen rönsyilee hiljalleen myös tavallisten ihmisten pariin. Tarttis tehrä asialle jotain ja ripeästi.
- Anonyymi
Olet itse vl. Trollauksesi on tosi läpinäkyvää.
- Anonyymi
Ei kun ne on osa sitä ne palvoo mieluummin saatanaa kuin jumalaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun ne on osa sitä ne palvoo mieluummin saatanaa kuin jumalaa
Tekee rikoksia niinkuin muutkin ihmiset sitä ne pyytelee niitä anteeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekee rikoksia niinkuin muutkin ihmiset sitä ne pyytelee niitä anteeksi
Maalliset rangaistukset jää kärsimättä. Evakeliumi ei poista rikosoikeudellista vastuuta.
- Anonyymi
Hoitomiehet ovat vl-liikkeen pahimmat eksyttäjät.
- Anonyymi
On myös kateellisia hoitonaisia.
- Anonyymi
Lesta olen ja siitä syystä tiedän mistä kirjoitan. Lestatiolaisuus tulee hajoamaan useaan pienempään lahkoon ja näissä kaikissa kielletään lapsen raiskaukset ja rahastuksen. Parannus se on tämäkin.
- Anonyymi
Kieltää tulisi myös epärehellisyys ja valehtelu. Tulisi korostaa toisten ihmisten elämän kunnioittamista. Korjausliikettä vaatisi myös se, että puhutaan muka lähimmäisen rakkaudesta, mutta saatetaan käyttäytyä todella törkeästi toista kohtaan ja se muka korjataan vain ehkä naapurin kanssa eikä sen kanssa jota asia koskee. Ennen puheiden viesti oli selvä eli loppujen lopuksi "varastetut mansikat" asia korjataan ja korvataan juuri sille, jolta ne on varastettu. Ja asiasta riippuen niin laajasti kuin vääryys on levinnyt.
- Anonyymi
Seuroissa tuodaan taas enemmän esille, ettei uskovaiset saa käydä täällä, vaikka tämä on ainoa paikka missä vl-liikkeen ongelmista voi keskustella.
Minua ei sellaiset kiellot kosketa, tärkeintä on, että ongelmista puhutaan avoimesti.- Anonyymi
Ne houkuttelee et asioista pitäisi jutella heidän kanssa mut se on ansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka haluaa jutella hoitomiesten kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten samaa mieltä et parempi pysyy poissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka haluaa jutella hoitomiesten kanssa.
"Kuka haluaa jutella hoitomiesten kanssa."
Tai hoitonaisten kanssa... ystävyyden tai huolissaanolon takaa paljastuukin "ansa" henkilö/juoruilja, joka haluaa tietää toisen henkilökohtaisista asioista vain levittääkseen niitä muunneltuina muille.
Tiedän tosi tapauksen, jossa juoruilijana tunnettu nainen ärsyyntyi siitä, että hänen lähestymänsä henkilö ei suostunut minkäänlaiseen keskusteluun hänen kanssaan niin että keksi ihan kaiken itse ja levitti keksimiään juoruja ja tehtaili mykkäpuhutteluja. Anonyymi kirjoitti:
"Kuka haluaa jutella hoitomiesten kanssa."
Tai hoitonaisten kanssa... ystävyyden tai huolissaanolon takaa paljastuukin "ansa" henkilö/juoruilja, joka haluaa tietää toisen henkilökohtaisista asioista vain levittääkseen niitä muunneltuina muille.
Tiedän tosi tapauksen, jossa juoruilijana tunnettu nainen ärsyyntyi siitä, että hänen lähestymänsä henkilö ei suostunut minkäänlaiseen keskusteluun hänen kanssaan niin että keksi ihan kaiken itse ja levitti keksimiään juoruja ja tehtaili mykkäpuhutteluja.Juuri noin tapahtuu-ja on paljon tapahtunut vl-liikkeessä. Teidän oikeamielisten vellujen takia olen palstalle "hirttäytynyt", kuten minulle herjaavasti sanottiin.
Ainoa tapa toimia on ,että jätätte paholaisen vallassa olevan SRK-lestadiolaisuuden ja otatte Jeesuksen uskonne kohteeksi.
Voitte uudesta seurakunnasta kitkeä pois nuo pedofiilit ja petolliset mammonanpalvjat ja ennen kaikkea eksyttävät puhujat ja heitä peesaavat pahan puhujat!
- Anonyymi
Aivan näin.
- Anonyymi
Toivon teille rohkeutta ajatella omalla sydämellä, jos vl-usko olisi oikeaa uskoa, niin uskaltaisit arvioida sitä rehellisesti jokapuolelta.
Kun olen käynyt asioita läpi perinpohjin, niin vl-uskolta on tippunut pohja, vl-uskosta puutuu armo ja vapaus, se on sääntöihin sidottu usko.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.Jos saan täydentää tuota hyvää Raamarunkohtaa
1Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
"Lihaantulleeksi" Tarkoittaa Jeesuksen syntymistä ihmiseksi!
1Kor. 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
Moniko vellu pystyy sanomaan: Jeesus on Herra!?
1Joh. 5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
- Anonyymi
Kaikki pahimmat eksyttäjät ovat ottaneet sydämeensä demoneita. Hyvästä syystä heitä voi kutsua demonipesiksi.
- Anonyymi
Kuitenkin itse vietät aikaa täällä. Asia kunnossa.
- Anonyymi
On kovin surullista se, kuinka äärettömän vähän nykykristittyjä kiinnostaa keskittyä ja paneutua siihen, mitä JEESUKSEN RISTINKUOLEMASSA TAPAHTUI.
Mistä tämä johtunee?
Luulen, että tietämättömyydestä.
1) Siitä, että tuo ihmiskunnan ja koko maailmankaikkeuden tärkein Tapahtuma on kutistettu vain yhdeksi tarinassa Raamatussa, KOSKA
2) kirjoitusten kokoelma nimeltä Raamattu on korotettu epäjumalan asemaan kaiken muun yläpuolelle.
Tämän seurauksena
3) Jeesuksen ristinkuoleman merkitys ja arvo on kutistunut miljardisosaan siitä, mikä sillä tosiasiassa on.
On tapahtunut totaalisen järjenvastainen asioiden tärkeysjärjestyksen vaihtuminen:
Tapahtuma, joka muutti KOKO MAAILMANKAIKKEUDEN, on surkastunut yhdeksi tapahtumaksi muiden joukossa Raamatussa, joka on korotettu KAIKKEIN TÄRKEIMMÄKSI ASIAKSI kristityn elämässä. Tämä on viime kädessä epäjumalanpalvelusta ja vieläpä sen kaikkein kieroimmassa muodossa. Mikä tekee tästä niin kieroa? Se, että tässä harhassa on JUMALISUUDEN ULKOKUORI.
Mikään asetelma ei ole niin iljettävä kuin se, jossa ihminen kuvittelee palvelevansa Jumalaa samalla kun hän vain sumentaa ja hämärtää Jumalan ihmiskunnalle antamaa EVANKELIUMIA.
Paavalia ei tällainen kirjaimen palvonta kiinnostanut. Hän totesi ykskantaan, että kirjain kuolettaa. Jos hän eläisi tänä päivänä, hänet julistettaisiin Raamattua vähätteleväksi harhaoppiseksi alta aikayksikön.
Jos hän eläisi tänä päivänä, hän karjuisi kuulijoilleen ja lukijoilleen:
"Missä vaiheessa te olette alkaneet palvoa HENKILÖN sijasta KIRJAA? Ettekö te tajua, kuinka KUOLETTAVAA tuollainen kirjaimenpalvonta on???!!! Ettekö te tajua, että teillä ei OLE LUPA tuntea Jeesusta Kristusta muutoin kuin RISTIINNAULITTUNA???!!! Ja ettekö te tajua, että teillä ei ole lupa tuntea AINUTTAKAAN IHMISTÄ enää lihan mukaan, koskapa tuon Yhden, Viimeisen Aadamin, kuolemassa kuolivat KAIKKI???? Kuinka te voitte olla noin SOKEITA? Kuinka te voitte olla niin innoissanne ja kiinnostuneita KAIKESTA MUUSTA KUIN RISTISTÄ ja RISTIINAULITUSTA KRISTUKSESTA??? Kuinka te olette niin innokkaita lukemaan Raamattua ja Raamattua lukiessanne aina tarpeen vaatiessa kaivamaan sieltä kohtia, joita vääntelemällä te pyritte mahdollisimman tehokkaasti VÄHÄTTELEMÄÄN ristin tapahtumaa? Kuka on antanut teille luvan LUKEA Raamattua tuolla tavalla? Kuka on antanut teille luvan käyttää Raamattua tuollaiseen tarkoitukseen? Kuka on antanut teille luvan ylipäätään lukea Raamattua MINKÄÄN MUUN ASIAN KUIN JEESUKSEN RISTINKUOLEMAN VALOSSA? Kuka on antanut teille luvan SAMENTAA ja HÄMÄRTÄÄ Jeesuksen ristinkuoleman merkitystä ja vieläpä RAAMATTUA HYÖDYNTÄMÄLLÄ???!!! Miksi te niin mielellänne LAISTATTE RISTIÄ??? Miksi te niin mielellänne ryntäätte aina tarvittaessa sellaisen jakeen tai jaeryppään luokse, jota siteeraamalla ja tulkitsemalla te PYRITTE VÄHÄTTELEMÄÄN SITÄ, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI??? Miksi Jeesuksen ristinkuolema SELLAISENAAN kiinnostaa teitä NIIN VÄHÄN??? Miksi te pelkäätte OTTAA SELVÄÄ, MIKÄ ON RISTIN MERKITYS JUMALAN SILMISSÄ? Miksi te pidätte OMAA VAJAVAISTA, TYPISTETTYÄ NÄKEMYSTÄNNE RISTISTÄ niin paljon arvokkaampana kuin millaiseksi Paavali kuvaa Jumalan suhtautumisen oman Poikansa uhrikuolemaan? MIKSI JUURI TÄTÄ ASIAA ON LUPA MÄTKIÄ JA HUTKIA MILLOIN MINKÄKINLAISIN RAAMATUNPARSIN???
Miksi te vihaatte niin kokosydämisesti ylösnousseen Jeesuksen Paavalille julistettavaksi antamaa sovituksen sanaa, joka kuuluu:
'Jumala oli Kristuksen kanssa ja sovitti MAALMAN itsensä kanssa'?
Miksi te ette suostu hiljentämään kaikkitietävää mieltänne tuon sanoman edessä ja omaksumaan sitä NIIN KUIN SE ON KIRJOITETTU?
Miksi te ette suostu ALISTUMAAN evankeliumin ALLE????
Kuka on antanut teille luvan VÄHÄTELLÄ EVANKELIUMIA?"Tuo oli väkevää eksytystä, jos mikä, Nyt SRK on laittanut raskaimman tykistön, itse Belsebuubin asialle!
Vaatii paljon kekseliäisyyttä laittaa Raamattu ja Jeesuksen ristinkuolema vastausten, kirjoittaja, suuressa kavaluudessaan ei huomannut sitä epäloogisuutta kirjoituksessaan, että juuri Raamatussa kerrotaan Jeesuksesta ja Hänen ristinkuolemastaan.!- Anonyymi
Tuo oli väkevää eksytystä, jos mikä, Nyt SRK on laittanut raskaimman tykistön, itse Belsebuubin asialle!
Vaatii paljon kekseliäisyyttä laittaa Raamattu ja Jeesuksen ristinkuolema vastausten, kirjoittaja, suuressa kavaluudessaan ei huomannut sitä epäloogisuutta kirjoituksessaan, että juuri Raamatussa kerrotaan Jeesuksesta ja Hänen ristinkuolemastaan.!Minua aina mietityttää ja ihmetyttää se, kuinka aikuiset ihmiset vaipuvat ymmärrykseltään noin kaksivuotiaan tasolle aina kun Jeesuksen ristinkuolemasta aletaan keskustella.
Mutta niin kai se on, että kun on mennyt tekemään Raamatusta itselleen jumalan, silloin kaikki logiikka katoaa aivoista (jotka lienevät olleet jo valmiiksi melko keskinkertaiset).
Ja erikoisen surkuhupaisa piirre tässä jäätymisilmiössä on se, että nuo logiikasta tyhjentyneet aivot alkavat puhua epäloogisuudesta! Tilanne muistuttaa suurin piirtein sitä, että Ekku Peltomäki menisi moittimaan Dannyä siitä, että tämän naisystävät ovat liian vanhoja.
D :D :D - Anonyymi
Tuo oli väkevää eksytystä, jos mikä, Nyt SRK on laittanut raskaimman tykistön, itse Belsebuubin asialle!
Vaatii paljon kekseliäisyyttä laittaa Raamattu ja Jeesuksen ristinkuolema vastausten, kirjoittaja, suuressa kavaluudessaan ei huomannut sitä epäloogisuutta kirjoituksessaan, että juuri Raamatussa kerrotaan Jeesuksesta ja Hänen ristinkuolemastaan.!Srk ei liene liity mitenkään tuohon kommenttiiin. Entinen lesta, demonisoitunut saalekmikko purkaa katkeraa oloaan. Kirjain kuolettaa Henki tekee eläväksi.
Anonyymi kirjoitti:
Minua aina mietityttää ja ihmetyttää se, kuinka aikuiset ihmiset vaipuvat ymmärrykseltään noin kaksivuotiaan tasolle aina kun Jeesuksen ristinkuolemasta aletaan keskustella.
Mutta niin kai se on, että kun on mennyt tekemään Raamatusta itselleen jumalan, silloin kaikki logiikka katoaa aivoista (jotka lienevät olleet jo valmiiksi melko keskinkertaiset).
Ja erikoisen surkuhupaisa piirre tässä jäätymisilmiössä on se, että nuo logiikasta tyhjentyneet aivot alkavat puhua epäloogisuudesta! Tilanne muistuttaa suurin piirtein sitä, että Ekku Peltomäki menisi moittimaan Dannyä siitä, että tämän naisystävät ovat liian vanhoja.
D :D :DVoihan sen kiukun noinkin purkaa, kun jäit kiinni siitä että kirjoitit läpiä päähäsi!
Anonyymi kirjoitti:
Srk ei liene liity mitenkään tuohon kommenttiiin. Entinen lesta, demonisoitunut saalekmikko purkaa katkeraa oloaan. Kirjain kuolettaa Henki tekee eläväksi.
Olet aito tyylipuhdas hurmahenki. Epäjumalanne Luther vastusti kaltaisianne Raamatun hylkääviä hurmahenkiä.
Voiko olla Pyhää Henkeä, kun kiistää uskon Jeesukseen?
Ei voi olla. Olette luulouskossa!- Anonyymi
Olet aito tyylipuhdas hurmahenki. Epäjumalanne Luther vastusti kaltaisianne Raamatun hylkääviä hurmahenkiä.
Voiko olla Pyhää Henkeä, kun kiistää uskon Jeesukseen?
Ei voi olla. Olette luulouskossa!Voi, voi demonipesä.
- Anonyymi
Voihan sen kiukun noinkin purkaa, kun jäit kiinni siitä että kirjoitit läpiä päähäsi!
"Lällätilää", tokaisi nimimerkki itseensä tyytyväisenä niin kuin henkisesti varhaisteinin tasolle jääneen kuuluukin. :D :D :D
Sellaista se on teidän toteemipaalunpalvojien keskuudessa. Ja teitähän piisaa kolmetoista tusinassa - saman verran kuin teillä on henkistä ikää. :) - Anonyymi
Voihan sen kiukun noinkin purkaa, kun jäit kiinni siitä että kirjoitit läpiä päähäsi!
Ja kenellekään tuskin on epäselvää se, mistä "hengestä" kumpuaa väite, jonka mukaan sovituksen sanan
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
korostaminen on Belsebuubista... Anonyymi kirjoitti:
"Lällätilää", tokaisi nimimerkki itseensä tyytyväisenä niin kuin henkisesti varhaisteinin tasolle jääneen kuuluukin. :D :D :D
Sellaista se on teidän toteemipaalunpalvojien keskuudessa. Ja teitähän piisaa kolmetoista tusinassa - saman verran kuin teillä on henkistä ikää. :)Mukava että kaltaisesi järjen riemuvoitto ja sopusuhtaisuuden sinetti kunnioittaa läsnäolollaan meitä vajavaisia palstalaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Ja kenellekään tuskin on epäselvää se, mistä "hengestä" kumpuaa väite, jonka mukaan sovituksen sanan
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
korostaminen on Belsebuubista...Äläpä satuile ,sinä itsensä ylentänyt "älykkö"!
Sovituksen sana on Usko Jeesukseen ja oman suun tunnustus asiasta!
Room
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".- Anonyymi
Äläpä satuile ,sinä itsensä ylentänyt "älykkö"!
Sovituksen sana on Usko Jeesukseen ja oman suun tunnustus asiasta!
Room
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".Jatka sinä törppö harhoissasi, kun saat siitä näköjään hekumallisia uskonnollisia kiksejä.
Paavali itse ilmoittaa, mikä on se sovituksen sana, joka hänelle oli annettu julistettavaksi, ja se on tämä:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Sovituksen kohde on siis MAAILMA eikä uskovaiset.
Paavali ilmaiisee tämän myös roomalaiskirjeessä. Siinä hän kertooo sovituksen kohteena olevan "Jumalan VIHOLLISET".
Kolossalaiskirjeen mukaan sovituksen kohtena ovat "kaikki, kaikki nniin maan päällä kui taivaissa".
Kaikissa noissa kolmessa kohdassa hän paljastaa myö sovituksen AJANKOHDAN: Jeesuksen ristiinkuolema.
Uskonnollista suuruudenhulluutta on monenlaista, mutta tuskinpa edes sinun kaltaisesi moukka kuvittelee olleensa uskossa sillä hetkellä, kun Jeesus antoi henkensä KOKO MAAILMAN lunnaiksi.
En toki epäile, että sinä tästä mitään ymmärtäisit, vaikka tämän selvemmin tätä asiaa ei oikein voi selittää. - Anonyymi
Mukava että kaltaisesi järjen riemuvoitto ja sopusuhtaisuuden sinetti kunnioittaa läsnäolollaan meitä vajavaisia palstalaisia.
Oi, katsokaa kaikki, kun Varhaisteini (isolla v-kirjaimella) pistää siinä parastaan!!!
:D :D :D Anonyymi kirjoitti:
Oi, katsokaa kaikki, kun Varhaisteini (isolla v-kirjaimella) pistää siinä parastaan!!!
:D :D :DNiin-in, kiitos siitä kun annoit osan ajastasi ja huomiostasi tällaiselle kurjalle moukalle!
- Anonyymi
Lestat tietävät itse ja varmasti nyt kuinka läpeensä epärelllisiä ovat. Nyt on kyse siitä miten voidaan itselle asia tunnustaa. Ei ole helppoa mutta voi olla vapauttavaa kun pystyy sen tekemään.
Ketkä ovat ja ketkä ei, mutta rehellisyydellä ei pitkälle pötkitä siinä järjestössä.
- Anonyymi
Joo, olet oikeassa, mutta kyllä minä ainakin osaan erottaa oikeat ja väärät, eli vähemmän oikeat. Tulee myös muistaa sellainen seikka, jotta uskon asiat ovat vaan uskon asioita, eivät mitään faktatietoa, joten riippu keneltä kysytään ja minkä kannan ja tulkinnan haluaa ottaa. Kun keskustellaan uskon asioista, niin ei niitä voi keksutella vaan sillä lailla, että lyödään raamatulla päähän, vaan kyllä siihen saa tulla mukaan myös järkeily. Raamatun asiat ovat joidenkin mielestä melkeinpä yksinomaan vaan joko uskottava tai sitten ei, eli järkeilyä ei sallita. Kuitenkin uskovaiset selittää, jotta haudan tuolla puolen ei tarvis enää uskoa, vaan kaikki selviää, eli muuttuu näkemiseksi. Tämän perusteella voidaan siis jo nyt järkeillä, eli koettaa selvittää näitä raamatun tarinoita, miten kaikki lopultakin on selitettävissä. Selitystä ei kuitenkaan löydy, eli pitää tyytyä vaan uskomiseen, joka taas on autuuden ehto. Miksi näin ? Kun jotain mystistä asiaa selvität järkesi avaulla, niin et voi periä iankaikkista elämää, koska et tyydy pelkästään uskomaan. Siellä taivaassa kuulemma katsellaan karitsan kasvoja alati ja lakkaamatta ja samalla lauleskellaan ylistyslaulua, joten enpä sanoaisi uuden elämän taivaassa olevan kovin ruusuista, vaan melko yksitoikkoista. Jumalan lapsen osa ei siis ole muuta kuin Jumalan palvelemista valtaistuimen edessä. Miten Jumalalla kuluu aika istua valtaistuimellaan päivästä päivään halki ikuisuuksien. Sitten sanotaan, että taivaassa päästään näkemään tätä Jeesusta, jota ei olla koskaan tunnettukaan. Mitäs sitten tapaamisen jälkeen tehdään ? Aatami ja Eevakin pantiin paratiisiin töihin eli viljelemään maata, eli eivät he siellä vaan naukkailleet hedelmiä puista. Töihin sinne taivaaseen mennään eikä lekottelemaan. Aika yksitotista olla siellä, kun ei ole yötä, vaan ainainen päivä ja pitäähän hengilläkin olla jonkinlaiset aistit, jotta pystyisi kannelta soittamaan tai ylistyslauluja laulamaan.
- Anonyymi
Jumalan lapsilla on rakennusalaan liittyvä toimiva
ja rahakas konsepti. Rakennusliike,isännöitsijät, kuntotarkastajat ja taloyhtiön hallitus joka myös koostuu lestatiolaista. Tämä on katala rankan kusetukset toimintamalli, joka on ongelmana koko Suomessa- Anonyymi
saako uskoo synnit anteeksi
- Anonyymi
Pyydähän anteeksi siltä kenen mielen olet pahoittanut. Ja jos kyse rahasta niin korvaa anteeksipyynnön lisäksi menetykset.
- Anonyymi
raha menee kolehtiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
raha menee kolehtiin
Rahoja ei tarvitse palauttaa jos joku on kärsiny vääryyttä saa ite hoitaa ongelmansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahoja ei tarvitse palauttaa jos joku on kärsiny vääryyttä saa ite hoitaa ongelmansa
jos joku lesta mies on sut raiskannu hoida asiat sen kanssa ne eivät kuulu muille
- Anonyymi
Korvauksia odotetaan. Se olisi sellainen mikä ei jättäisi mieleen pelkästään huonoja muistoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korvauksia odotetaan. Se olisi sellainen mikä ei jättäisi mieleen pelkästään huonoja muistoja.
Aina ei voi voittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä ohje?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki vääryydet tulee sekä korjata että korvata. Senhän pitäisi olla itsestään selvä asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki vääryydet tulee sekä korjata että korvata. Senhän pitäisi olla itsestään selvä asia.
Saat itse korjata ne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat itse korjata ne
Täältä et korvauksia saa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täältä et korvauksia saa
omapa on ongelmasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täältä et korvauksia saa
Ihminen, jolla on omatunto ja etenkin uskovainen, kyllä korjaa ja korvaa aiheuttamansa vahingot/vääryydet juuri sille, ketä asia koskee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen, jolla on omatunto ja etenkin uskovainen, kyllä korjaa ja korvaa aiheuttamansa vahingot/vääryydet juuri sille, ketä asia koskee.
Laita kolehti kiertoon mullakin on tarvis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita kolehti kiertoon mullakin on tarvis
Asioiden korjaamista ja korvauksia odotetaan. Asiat eivät vanhene. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta tulisi tehdä kaikki se mikä vielä on mahdollista asioiden korjaamiseksi.
- Anonyymi
Jumalan lapsilla on rakennusalaan liittyvä rahakas ja toimiva konsepti. Rakennusliikkeet,isännöitsijät,kuntotarkastajat ja taloyhtiön hallitus joka myös koostuu lestatiolaista.Tämä on katala rankan kusetuksen toimintamalli joka on ongelmana koko Suomessa.
- Anonyymi
Niin pirullista rosvousta ettei näitä kuriin saada ellei herrasuskovilla itsellään ole tarvetta rehellisyydelle.
Eksytääjiä moneen lähtöön, ketä uskovat hetä on eri asia.
- Anonyymi
Hoitokokousvuosien hoitajissa on paljon eksyttäjiä. Niitä on ollut jopa puhjjina?
- Anonyymi
Aikoinaan oli joku teosofian kannattaja.
- Anonyymi
Hellareitten pääprofeetta veijonen on suurin eksyttäjä, koska hän sekosi pikkutytön lisäksi jalkoihinsa ja tempastiin taivaisiin. Rippiä vaan!
- Anonyymi
Mihin olet menossa vl-liike?
Roomalaiskirje2
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, heidän kielensä puhuu petollisesti, huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä, [Ps. 5:10, 140:4]- Anonyymi
kyllä kun litteeseen maahan ei uskota seuroissa puhutaan saatanan luomasta universumista se jos on pahinta jumalan pilkkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä kun litteeseen maahan ei uskota seuroissa puhutaan saatanan luomasta universumista se jos on pahinta jumalan pilkkaa
aivopesu propaganda toimii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aivopesu propaganda toimii
sit ne puhuu totuudesta puhuu petollisesti jeesuksesta kun samalla kuvitellaan et eletään saatanan luomassa valheessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sit ne puhuu totuudesta puhuu petollisesti jeesuksesta kun samalla kuvitellaan et eletään saatanan luomassa valheessa
Ne tekee niin paljon syntiä et järki on pimentynyt
- Anonyymi
Itse koen, että tällä hetkellä ylivoimaisesti pahin eksyttäjä täällä on Juuso Lehtola. Hän on oikeasti saanut houkuteltua kristillisyytemme parista ihmisiä ja tunnen itsekin useita, jotka hän on saanut vedettyä pois kristillisyydestämme. Juuso ei eksytä vain täällä. Ei. Hän käyttää välineinä myös muita alustoja. Tämän lisäksi Juusoa voi aika ajoin nähdä seuroissa. Hän kuuntelee seuroja hyvin arvostelevalla mielellä ja käy tästä väliajalla debattia uskovaisten kanssa.
Sen sijaan Saalemin pastoria en pidä oikeastaan edes eksyttäjänä. Toki hän voi vaikuttaa kirjoituksillaan niihin, jotka eivät vielä ole uskomassa, eivätkä koskaan ole olleetkaan tässä meidän kristillisyydessämme.
Onegas taas on aika kökkö trolli. Hänen kirjoituksensa ovat sellaista huttua, ettei kukaan suhtaudu niihin vakavasti. Ne on täyttä höpsöttelyä vailla mitään järkeä.- Anonyymi
Mietitkö koskaan sitä mahdollisuutta että Juuson jutuissa olisi jotain itua? Jos et, niin miksi et?
- Anonyymi
Minä koen että SRK:n henkilöstö on pimeän voiman kätyreitä.
- Anonyymi
Ite olet kätyri. Me uskovaiset veljessä ja herrassa voidaan hyvin ja me jos ketkä, elämme valossa. Olemme siis valon lapsia.
- Anonyymi
Persreijän lapsosia olette. Teidän ilme kirkastuu vain rahasta ja maallisesta vallasta.
- AnonyymiUUSI
Lestatiolaiset vaikuttajat lorottettelee sumeilematta päin näköä. Näkyvyys ja realismi on tästä syystä sumuinen. Toivon nuorista nousevaa voimaa joka kääntää " laivan" kohden rehellisyyttä.
- AnonyymiUUSI
Maa on littee
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578477Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123319Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262470Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801970Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411402FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01191Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010