simoniz kovavaha..huhhuh..

jyystäjä

..kuinka miten, tai miten pitäs simonizin sillä ihan perinteisellä kova vahalla vahata/ mitkä olosuhteet kun tuossa juhannusaattona kokeilin varjossa vahata, ja ei tuumannu kiillottua sitten kirveelläkään... Vaha kyllä kuivas mutta tuli sellanen pinta kuin ois siirapilla pyyhitty. Kastelin vahaus pyyhkeen sopivan kosteaksi kuten purkin kylessä neuvottiin.. Vai onko simonizin kovavaha vaan niin kovatöinen?? Noh,vastailkaa jos tiedätte/tai onko kokemusta kyseisestä..ja esitelkää vaihtoehtoja. Onhan Simoniz ainakin autolehtien testeissä pärjänny loistavasti.

23

20753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkä?

      Siis vahanlevityssieni tai pyyhe pitää olla kostea,mutta killotuspyyhe tietysti kuiva.Vahaa levitetään ohut harso pintaan ja kuivuttua pitäs lähtee helposti.

      • jyystäjä..

        emmää nyt ihan taliaivo kuitenkaan oo... mutta kiillotus oli kyllä elämää suurempi homma. Voiko kova vaha(kin) mennä vanhaksi tai jotain...? Noh,pittee hakia autoglymin punasta ja kultakorkkista...??


      • Kaltsu77

        Juu saatana. Pitääkö sitä alkaa vahaan tollasella iankaikkisen vanhalla paskalla kun on noita hyviä nykyaikaisiakin. Osta ja kokeile vaikka Autoglymin vahaa....todella hyvä jälki pienellä vaivalla. Ei kannata uskoa kaikkea mitä vanhaat paapat sanovat. Simoniz on varmaan ollu hyvä vaha 50 vuotta sitten.


      • fiksaaja
        Kaltsu77 kirjoitti:

        Juu saatana. Pitääkö sitä alkaa vahaan tollasella iankaikkisen vanhalla paskalla kun on noita hyviä nykyaikaisiakin. Osta ja kokeile vaikka Autoglymin vahaa....todella hyvä jälki pienellä vaivalla. Ei kannata uskoa kaikkea mitä vanhaat paapat sanovat. Simoniz on varmaan ollu hyvä vaha 50 vuotta sitten.

        kaltsu77 älä viitsi puhua typeryyksiä. Kyllähän glymin mustaleimalla tulee OK jälki, mutta 2kk jälkeen vahauksesta on vain muisto jäljellä. Niin valitettavaa kun se onkin, niin mitä kovatöisempi vaha, sen parempi kulutuskestävyys/kiilto.


      • kaltsu77
        fiksaaja kirjoitti:

        kaltsu77 älä viitsi puhua typeryyksiä. Kyllähän glymin mustaleimalla tulee OK jälki, mutta 2kk jälkeen vahauksesta on vain muisto jäljellä. Niin valitettavaa kun se onkin, niin mitä kovatöisempi vaha, sen parempi kulutuskestävyys/kiilto.

        no joo,,,myönnetään et simoniz kestää hiukan pidempään, mutta onhan se ajallisesti ainakin kymmenen kertaa hitaampi tehdä. Ja tosiasiassa suomen olosuhteissa vahaus ei kuitenkaan kestä talven yli...


      • wexi
        Kaltsu77 kirjoitti:

        Juu saatana. Pitääkö sitä alkaa vahaan tollasella iankaikkisen vanhalla paskalla kun on noita hyviä nykyaikaisiakin. Osta ja kokeile vaikka Autoglymin vahaa....todella hyvä jälki pienellä vaivalla. Ei kannata uskoa kaikkea mitä vanhaat paapat sanovat. Simoniz on varmaan ollu hyvä vaha 50 vuotta sitten.

        oot itte kun et tiedä mitä puhut , onhan autoglym huippuvaha lakkapinnalle mutta pelkälle maalipinnalle on keltainen simoniz paras jos sitä nyt mistään enää saa .


      • BeeWaxed

    • Vahailija

      Kyllä se niin on, että tuo perinteinen kovavaha vaan on niin jumalattoman kovatöinen, varsinkin jos olet käyttänyt näitä nykyaikaisempia vahoja ja vertaat niihin.

      Itse olen vahaillut harrastemobiilejani sillä kiinteällä keltapurkkisella originaalilla, ja aina on ollut pikku hiki päällä. Jälki tosin sitten on ollut sitäkin upeampi, en ole glymeillä ja muilla testaamillani päässyt lähellekään vastaavaa.

      Mutta muutama hyväksi havaittu vinkki:
      Ekaks välineet:
      Vahan levitykseen trasselia, samoin kiillottamiseen kiillotustrasselia (ei sitä tavallista, se on liian karkeakuituista) ja viimeistelyyn froteepyyhe.

      Olosuhteet:
      Varjo, ei liian kostea ilma eikä missään nimessä sateen uhkaa vähään aikaan... ;-)

      Toiminta:
      Vahaa vain pieni alue kerrallaan ja anna kuivahtaa. Testaa itse mikä on sopivan kokoinen lääni, esim. konepellin puolikas, 1 ovi jne. Jos kuivuupi liikaa, ei kiillotu kirveelläkään ja pois saa vain vetämällä uuden vahan päälle ja kiillottamalla tuoreempana. Jos alat kiillottamaan liian tuoretta vahaa, se käyttäytyy juuri tuolla tavalla, että tekee harmahtavan kalvon pintaan (samoin käy jos kiillotuksessa sekaan pääsee vettä esim. listojen alta).
      Kiillotus siis perinteisellä trasselilla (ja kunnon kokoinen jöötti kouraan, ei mitään nyrkin kokoista trasseliklimppiä). Liinat ja muut mikrokuidut ovat liian "sileitä" simonizille, sillä kiillotuksessa tulee niin paljon vahapölyä että se tukkii liinat ja vaha alkaa vaan "rullaamaan" liinassa. Aina silloin tällöin kääntelet ja pöllyttelet trasselitukkoa ja jatkat taas.
      Ja sitten taas vahataan pieni alue... ja kiillotetaan...
      Kun olet käynyt läpi autosi näin, viimeistele froteepyyhkeellä kiillotus. Tämä on jo helppo nakki.

      Lopputulokseen vaikuttaa myös pesu ja jos alla on jotain muuta vahaa. Eli kannattaa tehdä kunnon liuotinpesu ja poistaa sillä vanhat vahat ja liat.

      Toivottavasti vinkeistä on sinulle apuja. Ei muuta kun suotuisia vahausilmoja.

      • ..jyystäjä

        aika perusteellinen selvitys... kiitos paljon ja aurinkoisia kesäöitä!!!


    • Apostoli

      ja paremman keston luulisin että saat dwg classic vahalla jolla vahatessa ei hikeenny kuin kainalot.
      Jos omistat porakoneen jossa lampaanvilla laikka tai kiillotuskoneen niin aina parempi kestävyys.
      Unohda ne isoisän aikaiset kovavahat ja siirry nykyaikaan ,saattaa olla että yllätyt.
      Itse ainakin yllätyin.

      • Antsa

        Joo olen samaa mieltä, että dwg:n tuotteet on hyviä ja nyt on saatavilla uusien autojen maalipinnalle saatavaa ultra ion vahaa. ensin dwg: oxygon aineella myllyttää pinttymät pois ja sen jälkeen toi vaha, on hyvä!


      • MakeeK
        Antsa kirjoitti:

        Joo olen samaa mieltä, että dwg:n tuotteet on hyviä ja nyt on saatavilla uusien autojen maalipinnalle saatavaa ultra ion vahaa. ensin dwg: oxygon aineella myllyttää pinttymät pois ja sen jälkeen toi vaha, on hyvä!

        Siis Simonizin kiintee vaha on piessyt monet ns. "nykyaikaset" vahat testeissä. Ja tärkee on ettei sitä vahaa saa antaa kuivua!!! Sillon siitä ei tuu hevonpeetä. Tässä tilanteessa se eroaa muista vahoista. Ite vahasin oman auton just Simonizillä ja kyllä kiiltää! Aikaa meni ja kokista :) mutta hyvän jäljen ja pitkäikäisen siitä saa.


      • wexi
        MakeeK kirjoitti:

        Siis Simonizin kiintee vaha on piessyt monet ns. "nykyaikaset" vahat testeissä. Ja tärkee on ettei sitä vahaa saa antaa kuivua!!! Sillon siitä ei tuu hevonpeetä. Tässä tilanteessa se eroaa muista vahoista. Ite vahasin oman auton just Simonizillä ja kyllä kiiltää! Aikaa meni ja kokista :) mutta hyvän jäljen ja pitkäikäisen siitä saa.

        mistä simoniz : ia saa


      • BeeWaxed

      • Hobbittii

        Motonetistä ostin muutama vuosi sitten


    • wax on, wax off
    • hikisimppa

      todellakin on kova urakka simonizilla. tärkeää on varata useita mikrokuitukankaita kiillotukseen tai järjetön kasa trasselia. vahan levitys todella pienelle alueelle, koska jos vaha kuivuu, kiillotus on yhtä helevettiä.

    • paepjbpdoirt

      Simoniz on kovatöinen vaha, mutta kannattaa kyllä nähdä vaiva. Simoniz kovettuu nopeasti ja kuten huomasitkin, on hankala saada kiillottumaan. Kannattaa vahata pieni alue kerrallaan, vaikka noin 30 X 30 cm, ja kiillottaa liinalla samantien. Jos vaha pääsee kuivamaan, hinkkaat autoasi vielä ensi juhannuksenakin :) Varjoisa keli on mukavin, sinulle ja vahalle, ei jämähdä heti. Kuivalla liinalla saa hyvin kiiltämään, kun heti alkaa kiillottamaan.

    • mies vaan

      kyllä tuo simoniz "hikisimppa" on kovatöinen mutta jälki on sitten ihan toista luokkaa mitä noilla nestemmäisillä vahoilla on. itse olen aina vahannu korrekin kestovahalla ja mitä noita helppoja vahoja nyt on kaupoissa. sitten lueskelin nettiä ja etsin tietoa simoniz vahasta ja ajattelin että kokeillaas onko puheet totta. no aikaahan siinä vierähti mutta jälki on hyvä ja olen tyytyväinen ja aijon jatkossakin käyttää kyseistä vahaa :) toussa kuva millasen kiillon "hikisimppa" antoi autolleni :) http://www.albumini.fi/Albumi=GNJAEUZC

    • 4565747

      Levitätte sitä liian paksusti jos kiillottaminen noin valtava homma. Sitähän pitäisi laittaa niin ohuesti että hädin tuskin näkee mihin on levittänyt.

    • Anonyymi

      Tämä on maailman paras vaha. Junnupoikana käytin paljon. Turtlewaxit ja muut "ammattilaisten" käyttämät pysyy autossa ehkä kuukauden kun Simoniz pysyy ainakin puolivuotta. Vedin tuolla aina ennen talvea ja keväällä.
      Kerran vetäisin kokeeksi haalistuneen veneen siniseen pintaan vierekkäin alueet simonizilla ja ammattilaiselta ostamallani todella kalliilla vahalla.
      Simonizin jäljiltä pinta oli peilikiiltävä kun taas ammattivaha jätti pinnan haalistuneeksi. Vedin Simonizilla koko pinnan niin ei tarvinnut myllyttää.

      • Anonyymi

        Höpöjuttuja. Markettivahojen aika on ollut ohi jo vuosia.


    • Anonyymi

      Fusso, presta. Pinnoitteita esim. Jpn. Simoniz kuuluu menneisyyteen. Samoin kuin nuo autoglymit ja korrekit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      199
      7024
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2076
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1708
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1400
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1268
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      55
      1150
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1084
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1026
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      256
      981
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      959
    Aihe