meillä parissa lingossa ollut aina vähän ongelmia veden,lumen ja jään takia tuolla hihnapyörissä ja kitkapyörissä.
märkinä ja kosteassa luistaa ja pakkasessa taas jäätyvät .
itse ratkaisin ongelman poistamalla sylinterinvieressä olevasta hihnapyöräkotelosta seinän pois,nyt sylinterin lämmin puhallinilma menee suoraan hihnakotelonkautta kitkapyörälle yms rattaille.
nyt on vaihteisto ollut kuiva ja mikään ongelma ei ole vaivannut kuin ennen.
polttoaineen kulutuskin näytti laskevan kun koneito pyörii paljon notkeammin pakkasessa kuin ennen.
pakokaasun hukkalämpöä ei kannata hyödyntää kun se sisältää kosteutta,öljyä,noke yms.
lumilingon hihnakoteloon/ vaihteistoon lämmintä ilmaa
15
246
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä idea!
- Anonyymi
Meillä ei ole ollut koskaan tuollaisia jäätymisongelmia.
- Anonyymi
täytyypi kokeillä,aukasin sen pohjapellin alkutalvesta kun ihmettelin kun kitkakumiratas niinkuin ei pidä niin vesi lotisi siellä pellinpäällä!
- Anonyymi
Ei lotise pellin päällä kun tekee kunnolla.
- Anonyymi
Kohta tulee jännäk. oikein kunnolla.
- Anonyymi
hyvin kuivuu kun lämminilma puhaltaa vaihteistoon asti.
jos käellä kokeilee niin lämmin ilma tulee kytkin vivun aukosta ulos mutta ilma on mustaa kuin savvua ja haisee. olenko yhdistänyt moottorin poistoputken nyt tuonne hihnakoppaan vai onko tuola tulipallo vaihteistosa mistä savu tuloo?- Anonyymi
Ei savua ilman tulipalloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei savua ilman tulipalloa.
ok..
- Anonyymi
auttoi hyvin !
ennen oli vettä tuolla pohjalla joka jäätyi kiinni ja pakkasellakin kevyemmin nyt liikkuu kun akselit kuumina tuolla😃
- Anonyymi
jaa vaib että sillai WA?
- Anonyymi
hyvin auttoi tuo ilmanohjaus koteloon,kiitos vinkistä!!
- Anonyymi
Loistava vinkki ongelmaan jota ei ole olemassa!
- Anonyymi
kohta tulee jännäkakka joka on olemassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kohta tulee jännäkakka joka on olemassa
Seuraavaksi on jännäkakka kotelossa.
- Anonyymi
hyvin toimi ja hyvä idea tuo muuten.on painittu tämän ongelman kanssa jo vuosikymmenet.kiitos!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795397
- 824351
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3824328Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5103933- 1523418
- 533079
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.603063- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221