Ja kannattavat maataloustukien uudistamista. Kepumaalaiset ovatkin tähän saakka saaneet elää sananmukaisesti pellossa kun tuet on laskettu pintaalojen mukaan eikä tuoton mukaan kuten yrittäjien kuuluu elää. Nyt haalitaan peltoaloja, joita ei edes viljellä ja vuosien välein heitä pakotetaan katkomaan edes pajut tulopelloiltaan. Ohimennen kuulin poliisilaitoksen pihassa viime keskiviikkona asioidessani, että, Kyyjärvellä viljelijä oli mennyt eläkeläisten rantatontille ja katkonut pihapuut ja napannut puut mukaan . Tämä tapahtunut varkain omistajalta. Luuleekohan kyseinen maanviljelijä ottavansa siitä lisää tukiaisia ? Tämätapahtunut ilman tontin omistajan lupaa. Melkoinen rikos..Oli uvia tapahtuneesta, mutta en jäänyt kuuntelemaan sivukorvalla enempää.
Sanotaan kepu vie tuhkatkin pesästä. Mutta nyt korjataan maataloustukien maksuperuste oikeaksi eli pinta alan mukaan. Hyvä niin.
Toivottavasti menit hoitavat asiat nyt oikeudenmukaisimmiksi.
Kerrankin suomalaismepit puhuvat asiaa
13
152
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaankin tarkoitat , että tukija ei makseta pinta alojen vaan tuoton mukaan? Näin se on rehtiä ja rehellistä.
- Anonyymi
Joo, kone se ehdottelee niitä näitä (liekö kepu sielläkin) tuoton mukaan tuet, mutta miten ylipäätään tukia maksetaan? Toisten verorahoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kone se ehdottelee niitä näitä (liekö kepu sielläkin) tuoton mukaan tuet, mutta miten ylipäätään tukia maksetaan? Toisten verorahoja.
Duunarit ne sinunkin sossu pummin tuet maksaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Duunarit ne sinunkin sossu pummin tuet maksaa
Duunareita ei ole ellei ole yrityksiä, jotka palkkaavat duunareita. Marinin demarit kepun kanssa söivät verorahoja. Kulmunikin sanoi, että tukka nousee pystyyn kun otettiin niin paljon velkaa. Myöhemmin Kulmuni on vaihtanut vaalean tukkansa brunetiksi. Näyttäisikö nyt uskottavammalta.
- Anonyymi
Hyvä hyvä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010944867.html- Anonyymi
Linkitystä kääkk
- Anonyymi
Kyllä itse agronomi tietää....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkitystä kääkk
Etkö itse osaa?
- Anonyymi
Siinä kyllä puuvaras joutuu maksumieheksi ja rikosrekisteriin.
- Anonyymi
Oikein hyvä , tuet kokonaan pois!!!
- Anonyymi
Liikaa ilmaista rahaa kepulaisille.
- Anonyymi
Näennäisviljelijät joutuvat nyt nuolemaan näppejään.
- Anonyymi
Kepulaiset joutuvat kiristämään vyötään ja ehkä tekemään töitäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579497Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh143833Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r313161Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht892468Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142090Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3961974Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421511FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01351Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731138Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101115