Kuka on tietokoneeni Ylin käyttäjä ?

Anonyymi-ap

Olen koneeni ainoa käyttäjä ja järjestelmän valvoja. Kone kuitenkin ilmoittaa, että minulla ei ole oikeuksia joihinkin kansioihin tai tiedostoin. Käyttäjätilit osiossa olen järjestelmän valvoja ja "vieras"-tili ei ole käytössä. Ko. valikkoikkunan alalaidassa on kuintenkin seuraava "linkki":
"Käytönvalvonnan määrittäminen" . Sitä napsauttamalla avautuu uusi ikkuna, josta paljastuu toinenkin "käyttäjä" kuin minä, nimeltään
"Uppdatus User" , tavallinen käyttäjä, suojattu salasanalla.

Mikäs heppu tuo uppdatus on ja kuuluuko systeemiin. Miten saan oikeudet kaikkiin koneeni kansioihin. Onko sillä vaikutusta, että kyse on työpaikalta mukaani saama w7 laite ?

8

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kokeile ottaa valikosta vaihtoehto "suorita järjestelmänvalvojana" eli suomeksi sanottuna sudo.

• Anonyymi

Eiri käyttiksissä nää jutut on erilaiset.
        Linuxeissa root tai pääkäyttäjä on se jumala. Maceissä vähän samallailla mutta rajoitteita.
        Windowsissa Microsoft on se jumala, mutta trustetinstaller käyttäjäoikeuksin pääsee tekemään melkein kaikkea. Lisäksi Godmode on Windowsissa asia jolla pääsee muutamaan Windowsin erilaisia statuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiri käyttiksissä nää jutut on erilaiset.
        Linuxeissa root tai pääkäyttäjä on se jumala. Maceissä vähän samallailla mutta rajoitteita.
        Windowsissa Microsoft on se jumala, mutta trustetinstaller käyttäjäoikeuksin pääsee tekemään melkein kaikkea. Lisäksi Godmode on Windowsissa asia jolla pääsee muutamaan Windowsin erilaisia statuksia.

mitäs sanoisit tuosta "Uppdatus User" sta. onko vakoilija

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://learn.microsoft.com/en-us/graph/api/user-update?view=graph-rest-1.0&tabs=http

Toki voi olla jonkun kolmannen etäkäyttö/päivitysohjelman luomakin.
        Tällaisia ohjelmia on kymmeniä erimerkkisiä joilla konetta huolletaan etäällä.

Jos kone on nyt kotikäytössä, moisen voi poistaa.

No niimpäs olikin onneksi "virallinen" Gatesin luomus eikä vakoilija, se helpotus se.

Noin sivumennen, näissä vanhemmissa koneissa on se "järjestelmänvalvoja" vissiin aina sen lisäksi, että joku käyttäjä on nimennyt itsensä järejestelmänvalvojaksi mutta tämä nimetön valvoja on sielä piilossa eikä esiinny koskaan. Ilmeisesti juuri näitä "pääkäyttäjiä" varten tai jonkilainen takaportti.
        t. avaaja

• Anonyymi

Käyttöjärjestelmä on ylin Jumala. Se on tehty siksi jottei pöljät hajota käyttöjärjestelmää ja sitten valita että "Onn se Windows sitten niin huono!"

• Anonyymi

Jos on win11, Microsoft on se, joka päättää viime tingassa.

• Anonyymi

En pidä siitä, että yksittäinen firma päättää asioistani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3308
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3067
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2343
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      1996
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1519
    Aihe