Tänään kun kävelin marketissa niin vaikka mitä oli myynniissä -50% joka tarkoittaa ainoastaan sitä, että alkuperäinen hinta ollut pahasti pielessä!
Olisiko ihmisten syytä edes hetken asettua istumaan ja miettiä kannattaako tukea kauppaa joka myy tuotteitaan -50% alella eli joku ostanut sen vahingoissa 100% hinnalla kun ei ole tiennyt että sen oikea hinta on vain puolet siitä!
Kaupat eivät kuulemma maksa väärää hinnoittelua takaisin jälkikäteen vaan se on selkeä harhautus idea!
Itse kierän kaukaan kyseiset kaupat enkä osta mitään sieltä ennenkuin hinnat ovat ne oikeat! Teltankin osta vasta talvella kun sen saa varaston hyllyltä -70% eli hinta on mielestäni ok tasoa mitä alunperin kesällä sellaisesta pyydetään!
Teltoille se vuosimall ei myöskään merkitystä kun vedenpitävyys standardien mukaisesti ok.
Miksi Suomessa on jatkuva väärin hinnoittelu muodissa?
7
199
Vastaukset
- Anonyymi
Noniin ja sitten nukkumaan. Inventaariopoistot, varaston tyhjennykset ja mallien uudistukset ovat arkipäivää. Jos et tarvitse esim telttaa niin et sä sitä osta tonnilla etkä kahdella.
- Anonyymi
Huomaa hyvin ettet tiedä mistään mitään.
Olen itse saanut ilmaiseksi tuotteita ja syy on siinä että niiden tuotteiden hävittäminen maksaa.
Jokin tuote ei ole mennyt kaupaksi joten myydään tappiolla pois varastiosta jotta saadaan varasto hyötykäyttöön.
Esimerkiksi kinkut joulun jälkeen, voimakas sesonkituote ja jos ei ole myyty kaikkea niin 2 vaihtoehtoa, viedä kaatopikalle joka aiheuttaa kuluja tai myydä alennuksella jolloin tuotteesta saa jotain.
Ja tietenkin nämä tappiomyynnit budjetoidaan tuotteiden hinnoissa, eli kaikkeen mitä myydään on sisällytetty pieni osuus myymättä jääneistä tuotteista.- Anonyymi
Mistä muka tiedät, mikä tuotteen oikea hinta on? Missä kaupassa tuotteet on hinnoiteltu niin kohdalleen, että poistomyyntejä ei tarvitse tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä muka tiedät, mikä tuotteen oikea hinta on? Missä kaupassa tuotteet on hinnoiteltu niin kohdalleen, että poistomyyntejä ei tarvitse tehdä?
Juurikin näin eli pyritään tekemään välistä kunnon tiliä tuotteista joiden valmistusvuodella ei ole niin "nökönuukaa" kuten talvitakki/ kesätakki, sukset, housut, kengät, reppu..........
Ne ovat niitä samoja tarvikkeita mitä oli jo kymmeniä vuosia sitten myynnissä!
Sama koskee huonekaluja jotka omituisesti halpenee vaikkapa se pöytä on pöytä ja kaappi on kaappi?...
Aikoinaan keksittiin, että keittön kaapistojen hinnoittelu lattia/ kattoon on 1000mk/ m, mutta euroaikaan sille keksittiinkin muutoksen sekoilun kautta 1000€/m ja ajoittain tehdää "tarjouksia" kyseisille hinnoille... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin eli pyritään tekemään välistä kunnon tiliä tuotteista joiden valmistusvuodella ei ole niin "nökönuukaa" kuten talvitakki/ kesätakki, sukset, housut, kengät, reppu..........
Ne ovat niitä samoja tarvikkeita mitä oli jo kymmeniä vuosia sitten myynnissä!
Sama koskee huonekaluja jotka omituisesti halpenee vaikkapa se pöytä on pöytä ja kaappi on kaappi?...
Aikoinaan keksittiin, että keittön kaapistojen hinnoittelu lattia/ kattoon on 1000mk/ m, mutta euroaikaan sille keksittiinkin muutoksen sekoilun kautta 1000€/m ja ajoittain tehdää "tarjouksia" kyseisille hinnoille...En oikein ymmärrä tuota pointtia.
myyjällä on täysi vapaus hinnoitella tuotteet ihan miten huvittaa.
Jos kauppa myy 100 000 esinettä hyvällä katteella ja myynti ei sitten veään vedä markkinoiden tultua täytenn niin miksi myyjä ei voi dumpata loppuja alehinnalla?
Toinen asia on se että jos esim. pöytä tai mikä tahansa huonekalu on ostettu liikkeeseen tietyllä hinnalla ja lasketaan että myydessä siitä täytyy saada tietty hinta että se on taloudellisesti kannatvaa kauppaa.
Jos se tuote ei mene kaupaksi niin mitä mielestäsi kauppiaan tulisi tehdä?
Polttaa ne huonekalut vai myydä oamksutannushinnalla tai pikku tappiolla pois.
Eikö kukaan ole ostanut jotain ja huomannut vuoden päästä että no tuli tehtyä huono ostos ja myy sitten eteenpäin sen puoleen hintaan, voisikin kysyä että miksi myyt alehintaan eteenpäin.
Kauppojen sisäänosto on sellaista valistunutta arvailua, yritetään ennustaa montako tuotetta ihmiset voisivat ostaa.
Nappiin mennyt hankinta on sitä että kun myyt viimeisen tuotteen ja kukaan ei enään kysele että onko vielä jäljellä, monesti loppuu kesken ja toisinaan jää yli.
Jos ette vieläkään tajunneet niin eipä ole ainakaan syy ettei ole yritetty kertoa.
- Anonyymi
Ihmiset ei ymmärrä tai osaa prosenttilaskua ja markkinointi ottaa siitä kopin suunnitellessaan markkinointia.
- Anonyymi
Nyt olisi aika lopettaa itsensä jos ajettelumaailma on mennyt tuohon malliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4094600Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221805- 1391555
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751315Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151126Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔761123Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise131059Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään661003- 38970
- 66962