veli meni pihjajalinnan kuopion yksikköön magneettikuvavaukseen kipeän olkapään vuoksi ja hän kuoli siihen ja pihlajalinna elvytti hänestä aivokuolleen zombien kysiin vietäväksi.varmaan välttääkseen vastuun. veljen keinotekoiset elintoiminnot lopettiin kysissä koska totaalisen aivokuollut. oli ollut kuolleena niin kauan magnettikuvauslaitteessa yksin ettei elvytystä olisi pitänyt edes aloittaa.ei ole ollut mitään valvontaa. nukutus tehty ja tyrkätty putkeen ilman oikeaa protokollaa/valvontaa.
veli tapettiin pihlajalinassa
32
305
Vastaukset
- Anonyymi
Jahas ja mikähän on totuus tarinassa.
Itse olen käynyt lähes 10 kertaa magneettimuvauksissa eikä kertaakaan nukutettu.
Olen kuullut että jotkut pelkäävät ja kärsivät ahtaanpaikan kammosta ja heille annetaan rauhoittavia.
Mikä on syy nukuttamiselle magneettikuvauksessa?
Se että jos saa jonkin kohtauksen kuvauksen aikana eikä kykene painamaan sitä signaalipalloa niin silloin voi periaatteessa olla kuvauksen ajan tiedottomana.- Anonyymi
Tuo magneettikuvauslaite tuskin on kuitenkaan niin ahdas tai niin lähellä rintakehää että siinä tarvisi pelätä jotain tukehtumisen tunnetta? Varmaan usein riittää kun pitää silmät kiinni toimeenpiteen ajan ja kuvittelee olevansa jossain muualla. Itse olen kerran ollut magneettikuvauksessa mutta silloin kuvattiin pelkkä polvi joten en joutunut kokonaan sen laitteen sisälle. Muistaakseni oli jotkut kuulokkeet korvilla josta sai kuunnella musiikkia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo magneettikuvauslaite tuskin on kuitenkaan niin ahdas tai niin lähellä rintakehää että siinä tarvisi pelätä jotain tukehtumisen tunnetta? Varmaan usein riittää kun pitää silmät kiinni toimeenpiteen ajan ja kuvittelee olevansa jossain muualla. Itse olen kerran ollut magneettikuvauksessa mutta silloin kuvattiin pelkkä polvi joten en joutunut kokonaan sen laitteen sisälle. Muistaakseni oli jotkut kuulokkeet korvilla josta sai kuunnella musiikkia.
No jos pelkää, pelkää. Silloin annetaan rauhoittavia. Ei tietenkään nukuteta.
- Anonyymi
Ei pitäisi käyttää noin agressiivisia sanoja.Tämä on julkinen palsta ja asioilla on monia puolia.Ketään ei "tapeta"⁰
- Anonyymi
Miksi muuten nukutettiin ennen magneettikuvausta? Toimitaanko näin yleensä? Ainakaan itse en ole kuullut moisesta.
- AnonyymiUUSI
Pelkääville annetaan rauhoittavaa lääkettä ja heiltä kysytään se henkilökohtaisesti ensin jos haluavat sitä . Joten ihmeellistä sinänsä että tämä huutelee taposta . Ilmeisesti ihmset oli joku vakavampi vaiva . Vääristä syytöksistä saa jokainen joutua vastaamaan , ei ole luvallista syytellä taposta silloin kun on potilaan sairaudesta kysymys.
Kerrotko lisää tästä miksi magneettikuvaukseen menevä henkilö nukutettaisiin kyseiseen toimenpiteeseen?
En ikinä ole kyseistä asiaa kuullut.
Mutta varmaankin jonkin hyvän selityksen tähän annat?- Anonyymi
En usko että aloitus on tosi sillä en ole kuullut että ketään olisi nukutettu magneettikuvauksen takia.
Itse olen lähellä nukahtamista kun kuulokkeet korvilla makoilen. - Anonyymi
Katsoin keskusteluhistoriastasi, ja aika moni viestisi alkaa ironisella "kerrotko lisää"-kysymyksellä. Lukijalle tulee tunne, että puhut viistosti alaspäin.
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin keskusteluhistoriastasi, ja aika moni viestisi alkaa ironisella "kerrotko lisää"-kysymyksellä. Lukijalle tulee tunne, että puhut viistosti alaspäin.
Miksi kyseisellä tavalla ei voisi kysyä lisätietoja jos alkuperäisessä viestissä on epäuskottavia piirteitä? Kuten tuossa tuon nukuttaminen osalta magnettikuvauksen yhteydessä joka ei kuulosta millään tavalla normaalilta toimenpiteeltä, niin hyvin perustellusti voi epäillä että aloituksen viesti ei sitten muutenkaan ole todenperäinen.
Toisaalta asioihin voi olla myös joku sen asteinen selvitys jota ei ole osannut ottaa huomioon.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että aloitus on tosi sillä en ole kuullut että ketään olisi nukutettu magneettikuvauksen takia.
Itse olen lähellä nukahtamista kun kuulokkeet korvilla makoilen.Kerran selkäleikkauksen jälkeen minulle tuli todella kovat kivut, ja jouduttiin ottamaan magneettikuva. Oin niin tuskissani, etten pystynyt olemaan kunnolla paikallani, niin hoitaja mainitsi nukutuksen mahdollisuudesta kuvauksen ajaksi, etten liikkuisi.
Nukutusta ei kuitenkaan tarvittu, mutta sellainen on mahdollista.
Aloittaja myös kirjoitti, ettei olisi ollut mitään valvontaa kuvauksen aikana, kyllä ne valvovat ja seuraavat koko ajan viereisessä huoneessa, mitä kuvauksen aikana tapahtuu.
Ei sinne ketään jätetä makaamaan ilman valvontaa.
Jotkut kärsivät sen verran pahasti ahtaan paikan kammosta, että ei sinne putkeen meneminen välttämättä kovin hyvältä tunnu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerran selkäleikkauksen jälkeen minulle tuli todella kovat kivut, ja jouduttiin ottamaan magneettikuva. Oin niin tuskissani, etten pystynyt olemaan kunnolla paikallani, niin hoitaja mainitsi nukutuksen mahdollisuudesta kuvauksen ajaksi, etten liikkuisi.
Nukutusta ei kuitenkaan tarvittu, mutta sellainen on mahdollista.
Aloittaja myös kirjoitti, ettei olisi ollut mitään valvontaa kuvauksen aikana, kyllä ne valvovat ja seuraavat koko ajan viereisessä huoneessa, mitä kuvauksen aikana tapahtuu.
Ei sinne ketään jätetä makaamaan ilman valvontaa.
Jotkut kärsivät sen verran pahasti ahtaan paikan kammosta, että ei sinne putkeen meneminen välttämättä kovin hyvältä tunnu.Näkeekö vieresen huoneen monitorista jos ihminen saa vaikka hiljaisen
sydänkohtauksen ?
asiasta on rikostutkinta meneillään ja tulee myös vielä julkisuuteen. nukutus todella tehtiin ja tähän mennessä näyttää siltä että tuo nukutus aiheutti elottomuuden ja valvonta on puuttunut.
kipeän olkapään magneettikuvauksen ei pidä johtaa kuolemaan. ihan turha puolustella pihlajalinnan toimintaa/valvontaa. tämä on yksiselitteinen asia.
menetin ainoan veljeni törkeän hoitovirheen vuoksi joten tuommoinen viisastelu aika sikamaista. ei ole ainut kerta kun pihlajalinnalla ongelmia nukutuksista.kaveripiiristäkin löytyi esimerkkiä...
- Anonyymi
En tiedä kerrotko kaikkea.
Kirjoituksistasi saa sen käsityksen että nukutus oli magneettikuvauksen syy, tuo kuulostaa niin utopistiselta että vastaava väite voisi olla että nukutetaan kun poistetaan tikku sormesta.
Se että jos nukutukseen oli joku muu syy ja sen jonkin muun syyn takia jouduttiin kuvaamaan ja siinä kuvauksen aikana tuli komplikatio, tuokin on aika kaukaa haettu.
Asia näyttää aivan eriltä jos kerrot vain hyvin pienen osan koko asiasta, kukaan meistä kommentoineista ei usko että vain ja ainoastaan magneettikuvauksen takia nukutetaan kun on olemassa paljon turvallisempia rauhoitustapoja. - AnonyymiUUSI
Otan osaa suruusi ja uskon sinua, mutta se on ilmeisesti ollut hoitovirhe.
Hoitovirheisiin kuolee noin tuhat ihmistä vuodessa. Omaiseni kuoli.
Mikään ei ole ihmishenkeä arvokkaampi. Hoitovirhekuolema on turha kuolema.
En toivu siitä koskaan.
- Anonyymi
Suomessa EI tapeta ketään.
Pitäisi puhua TOTUUDESSA- AnonyymiUUSI
Moni on kuollut hoitovirheisiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Moni on kuollut hoitovirheisiin.
Joo, mutta se ei ole TAPPO. Tappo on rikos, ja on tahallinen.
- AnonyymiUUSI
Osaamattomuus voi aiheuttaa kuoleman ja valvonnan puute.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mutta se ei ole TAPPO. Tappo on rikos, ja on tahallinen.
Kuolemantuottamus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osaamattomuus voi aiheuttaa kuoleman ja valvonnan puute.
Kyllä. Satoja ihmisiä kuolee vuosittain hoitovirheeseen.
Useammin kuolee hoitovirheeseen kuin liikenteessä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005654084.html
- Anonyymi
Nukutuksessa on aina omat riskinsä.
Eräs vanhempi henkilö oli aikoinaan toimenpiteessä, jossa annettiin humausnukutus, eli potilaan oli tarkoitus nukkua vain lyhyen aikaa.
Se muuttui kuitenkin ikiuneksi. Ei enää herännytkään.
Eikä nuo tuollaiset yleensä ole henkilökunnan vika, ihminen ei vain jostain syystä kestä nukutusta, kenties heikon terveytensä takia.- AnonyymiUUSI
Kyllä, nukutus on aina riski.
Siitä syystä epäilenkin vahvasti aloittajan kirjoitusta.
Miksi nukuttaa magneettikuvaan tulevan henkilön?
On pirun monta huumaavaa lääkettä joilla saadaan kuvattava rauhalliseksi ilman riskialtista nukutusta.
Eikä aloittaja ole avannut yhtään kyselyistä huolimatta miksi oli nukutettu joten kun ei saada vastauksia niin joudun ainakin itse toteamaan että aloitus oli huuhaata. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, nukutus on aina riski.
Siitä syystä epäilenkin vahvasti aloittajan kirjoitusta.
Miksi nukuttaa magneettikuvaan tulevan henkilön?
On pirun monta huumaavaa lääkettä joilla saadaan kuvattava rauhalliseksi ilman riskialtista nukutusta.
Eikä aloittaja ole avannut yhtään kyselyistä huolimatta miksi oli nukutettu joten kun ei saada vastauksia niin joudun ainakin itse toteamaan että aloitus oli huuhaata.Oikeastaan kun joku omainen tai läheinen kuolee, tulee yleensä kova tarve alkaa etsimään syyllistä ja syytä kuolemalle.
Ehkä se on joku " normaali " reaktio, kun kuolemaa on vaikea hyväksyä.
Ajan kanssa ajatukset ja suhtautuminen usein muuttuu.
Toki virheitäkin sattuu, ihan kaikille, asiassa kuin asiassa. Itsekin olen ollut hoitovirheen kohteena ja meinasin kuolla, teho-osaston henkilökuntakin lääkäreitä myöten oli jo lähes luopunut toivosta, että selviäisin, mutta niin onneksi lopulta kävi, että selvisin.
Toki tuollaiset tapaukset käydään läpi ja selvitetään, mutta harvemmin niitä rikokseksi todetaan.
- AnonyymiUUSI
Eihän kaikki kestä nukutusta,tuohon tunneliin ei kaikki pysty menemään rauhoitettunakaan,jos potee ahtaanpaikankammoa.eihän tuo kuvaus montaa minuuttia kestä,saiko veljesi sydärin vai mikä oli kuolemansyy?
- AnonyymiUUSI
Magneettikuvaus voi kestää enemmänkin minuutteja, riippuen siitä, mitä kuvataan.
Itse olen ollut pari kertaa tunnin kerrallaan siellä putkessa.
Sanoin silloin toisen kerran jälkeen, että olisihan se kaksi tuntiakin kerralla mennyt, mutta hoitaja sanoi, että pitävät yleensä maksimissaan tunnin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Magneettikuvaus voi kestää enemmänkin minuutteja, riippuen siitä, mitä kuvataan.
Itse olen ollut pari kertaa tunnin kerrallaan siellä putkessa.
Sanoin silloin toisen kerran jälkeen, että olisihan se kaksi tuntiakin kerralla mennyt, mutta hoitaja sanoi, että pitävät yleensä maksimissaan tunnin.Aivan ja siellä putkessa pitää olla paikallaan, ehkä se ei aina onnistu nukuttamatta
tai ilman sedaatiota ?
- AnonyymiUUSI
Lopeta tuo! Suomessa ei TAPETA!
Tämä kirjoituspalsta voidaan lopettaa, jos jatkat vääristeltyä kirjoittelua!- AnonyymiUUSI
Ehkä se todetaan kuolemantuottamukseksi ? Noin 1000 ihmistä kuolee
vuosittain hoitovirheeseen.
- AnonyymiUUSI
Satoja ihmisiä kuolee vuosittain hoitovirheeseen.
Useammin kuolee hoitovirheeseen kuin liikenteessä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005654084.html
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795387
- 824341
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3834328Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5103913- 1523418
- 533069
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.593011- 232738
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221