Pakkasta 15-25 astetta, silti tuulivoimaa 3500 MW

Anonyymi-ap

Kaatui taas yksi näitä persuhöpöttäjien myyttejä: "mutta eihän pakkasella tuule"

39

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Talvella tuulituotanto on kaksi kertaa suurempaa kuin kesällä.

• Anonyymi

Otantasi on 1/365 ja sillä väkevästi todistat?

• Anonyymi

Suomessa tuulituotanto tulee talvella 2024-25 olemaan keskimäärin reilut 2500 MW. Tuulivoima ohittaa sähköntuotannossa ydinvoiman viimeistään vuonna 2028. Voi ohittaa jo 2027 varsinkin jos suomalaisten ydinvoimaloiden ylipitkäksi venyvät huollot jatkuvat.

• Anonyymi

Yleensä täällä tuulivoimavihaajat valitsevat juuri tuon 1/365 -otannan julistaen :"Tänäänkin vain noin vähän megawatteja....!" :P

Varmaan tulet myös silloin palstalle huomautuksinesi, varmahan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa tuulituotanto tulee talvella 2024-25 olemaan keskimäärin reilut 2500 MW. Tuulivoima ohittaa sähköntuotannossa ydinvoiman viimeistään vuonna 2028. Voi ohittaa jo 2027 varsinkin jos suomalaisten ydinvoimaloiden ylipitkäksi venyvät huollot jatkuvat.

Laskehan tuulivoiman nimellistehon pysyvyys. Ei ole kaksinen. Vertaa vaikka ydinvoimaan.

• Anonyymi

Jos lämpötila pysyy vakiona pakkasella niin ei silloin yleensä tuule. Kun sanoit että lämpötila muuttuu tuon 10 astetta niin lämpötila ei ole vakio ja silloin voi tuulla.

• Anonyymi

Ei sellaista olekaan kuin vakio sää. Yrität vain kiemmurella irti persujen myyttisestä väitteestä että "eihän pakkasella tuule".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sellaista olekaan kuin vakio sää. Yrität vain kiemmurella irti persujen myyttisestä väitteestä että "eihän pakkasella tuule".

Olisipa sitä jo maailmankirjat sekaisin, jos perssu myöntäisi erehtyneensä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin juuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisipa sitä jo maailmankirjat sekaisin, jos perssu myöntäisi erehtyneensä!

Se olisi mahdottomuus .

• Anonyymi

Tänään ei liiku lehtikään kun olis aikaa lukee, sano. Aikanas meillekin tuli tilattuna Kansan Uutiset. Aikapäiviä kai jo lopettanut toimintans.
      Onhan Erkon samat tulleet tilalle.

Siitä lehestä tulee paljon puulla lämmitettävään puuhellaan ja vanhanaikaiseen pönttöuuniin sytykettä.

• Anonyymi

Oikeuteen lopulta saatu Chilen diktaattori Augusto Pinochet kiisti tietäneensä mitään kidutuksista ja ihmisten katoamisista.

Syyttäjä tähän: - Miten tämä nyt sopii yhteen sen kanssa , kun te vallassa ollessanne julistitte, että "lehtikään ei voi pudota puusta Chilessä , ettenkö minä sitä tietäisi...?"

• Anonyymi

Ei ole Kansan Uutiset loppunut, kyllä se toimii vielä aivan paperilehtenä.
        Kannattaa tilata paperiversio.
        Lukemisen jäljeen voit käyttää lehteä sytykkeenä. Entiseen malliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole Kansan Uutiset loppunut, kyllä se toimii vielä aivan paperilehtenä.
        Kannattaa tilata paperiversio.
        Lukemisen jäljeen voit käyttää lehteä sytykkeenä. Entiseen malliin.

Postinkantajat tuovat luukkuun poltettavaa ilman tilattavia lehtiäkin.
        Tietääkseni kilo lehtiä tuottaa lämpöä 4 kWs miinus uunin häviöt.

• Anonyymi

Persujen koko touhu on pelkkää valhetta, manipulointia, pelkojen ja katkeruuden kylvämistä. Kun olivat väärässä tuulivoiman suhteen jo vuosia yrittävät yhä kiistää tappionsa levittämällä tuulivoimasta epätieteellisiä väitteitä.

• Vain heikkolahjaiset kokevat noita samoja tuntoja kuin sinä persuista, edes hieman älyllään oleva ihminen osaa suodattaa räikeimpiä asioita jokaisen poliittisen aatteen jutuista. Vai uskotko todellakin että jos suomi ottaa valkaa ja lahjoittaa sen vastikkeettomasti lähi-itään ja afrikkaan niin suomi on etunenässä hyötymässä noiden maiden kohennuttua?, kukahan kertoisi että mikä raha riittää missä kohtaa tuo lahjoitus alkaa tuottamaan. Tuollaisiahan meille on väitetty ja noita lahjoituksia tarpeelliseksi perusteltu.

• Anonyymi
        jeri1970 kirjoitti:

Vain heikkolahjaiset kokevat noita samoja tuntoja kuin sinä persuista, edes hieman älyllään oleva ihminen osaa suodattaa räikeimpiä asioita jokaisen poliittisen aatteen jutuista. Vai uskotko todellakin että jos suomi ottaa valkaa ja lahjoittaa sen vastikkeettomasti lähi-itään ja afrikkaan niin suomi on etunenässä hyötymässä noiden maiden kohennuttua?, kukahan kertoisi että mikä raha riittää missä kohtaa tuo lahjoitus alkaa tuottamaan. Tuollaisiahan meille on väitetty ja noita lahjoituksia tarpeelliseksi perusteltu.

Sinunhan oli vaikeata käsittää itsepalvelukassojen vaikutusta kaupan työllisyyteenkin..:D

• Anonyymi kirjoitti:

Sinunhan oli vaikeata käsittää itsepalvelukassojen vaikutusta kaupan työllisyyteenkin..:D

Oli vai?, kerrotko miten.
        Kun itse olen sitä mieltä ettei sellaisia saisi ollakkaan kun se vie töitä monelta kaupan alalta, ja sitten on tietenkin nämä jotka piippailevat saavutettuja etuja eli käytännössä varastavat jolloin muut asiakkaat maksavat omissa kuiteissaan varastetun hävikin.

• Anonyymi
        jeri1970 kirjoitti:

Oli vai?, kerrotko miten.
        Kun itse olen sitä mieltä ettei sellaisia saisi ollakkaan kun se vie töitä monelta kaupan alalta, ja sitten on tietenkin nämä jotka piippailevat saavutettuja etuja eli käytännössä varastavat jolloin muut asiakkaat maksavat omissa kuiteissaan varastetun hävikin.

Ai miten se vie töitä......olen kuullut tuosta myytistä ihan toisenlaista tietoa. Ja sen ymmärtää.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai miten se vie töitä......olen kuullut tuosta myytistä ihan toisenlaista tietoa. Ja sen ymmärtää.

Koittaisitko nyt hiukan sisäistää mitä ja mihin pyysin kertomista, kun kerran omaan viestiisi ja sen väitteseen pyysin selvennystä.

• Anonyymi

Hiukan yllättäen Persut ovat alkaneet suosia aurinkoenergiaa....tosin eivät taida raukat tajuta että Suomessa aurinkoenergia ei juuri tuota sähköä talvella.

Mutta kyllähän se toki täydentää tuulienergiaa, koska talvella tuulee paljon enemmän kuin kesällä.

• Anonyymi

Ei kai kukaan vaihtoehtoisia energioita ole kieltämässä tai niiden käyttöä hankaloittamassa, paitsi lähialueiden asukkaat puoluekannasta riippumatta.
        Persuthan ovat energian(kin) suhteen olleet realisteja, omavaraisuus on hyve mitä sdp ja vasen laita ei ymmärrä. Kovasti hauskasti vihreidenkin takki on kääntynyt, aikoinaan lähtivät hallituksesta kun vastustivat ydinvoimaa niin hanakasti, nyt se on yhtäkkiä maailman parasta. Samoin kivihiilivoimala oli sydäntään lähellä kaupunkikuvan elävöittäjänä helzinkin keskustan liepeillä.

• Suomi on kyllä ilahduttavasti persuja täynnä, kun katselee aurinkokennojen määrää ihmisten katoilla niin ps.llä on kohta 50% kannatus.
        Tilastot väittää että suomessa saa kennoista samanverran tuotantoa vuodessa kuin etelässä, syy kesän pitkät päivät ilmeisesti, muuten tuntuu uskomattomalta. Lähtökohtaisesti tuntuu hullulta että joku jättää päiväksi valot päälle että kennoista saa säästöä...vitsivitsi, mutta ulosmyynnistä ysityinen ei kyllä tienaa koskaan mitään.
        Jos joku tietää järkihintaisen tuulivoimalatoimitajan niin laittaa tänne, itse en ole löytänyt 3-9kw tehoista järkihintaan, sellaisen laittaisin mutta yli 30K hintaan siinä ei ole mitään järkeä.

• Anonyymi

Persut ei tykkää kun kotimaista tuulienergiaa on saatavilla?

• Anonyymi

Tai luulen että Persujen joku älykkö on lukenut että Suomessa tuulee yleensä lännestä, siis Ruotsin suunnalta. Tuulivoima ei siis ole kotimaista ja siksi sitä vastustetaan kiivaasti persupiireissä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai luulen että Persujen joku älykkö on lukenut että Suomessa tuulee yleensä lännestä, siis Ruotsin suunnalta. Tuulivoima ei siis ole kotimaista ja siksi sitä vastustetaan kiivaasti persupiireissä...

Itse taas luulen että jos tuulen suunnasta riippumatta olisi voinut lahjoittaa afrikkaan niin super-sanna& sösselit olisi ne lahjoittanut pois.

• Anonyymi

Pakkasta täällä Keski-Suomessa yhä 21 astetta ja Fingridin mukaan tuulivoiman tuotanto nyt 3870 MW.

• Anonyymi

No persut on vaan persuja.

• Anonyymi

No aloitukseen kannattaa muistaa, että kyseessä on " Jossattuuvoima ".

• Anonyymi

Suomen kulutus 11504 MW
      Omaa tuotantoa 12265 MW
      Tuulivoimaa 4309 MW
      Elspot hintaa 72 € / MWh
      Miten on mahdollista, että sähkön hinta ei ole miinuksella nyt.

• Anonyymi
      • Anonyymi

6700 MW ennustetaan illaksi.

• Anonyymi

Nyt pitäisi aika äkkiä saada sitä vetykaasun ja ammoniakin tuottamista suomalaisella tuulisähköllä.

Eihän me tavikset, pientaloasujat saada millään tuollaista määrää tuulivoimaloiden tasaisesti tuottamaa tuulivoimaa kulutettua minnekään.

• Anonyymi

vety on halpa alkutuote, tuloja saisi e-polttoaineista.

• Anonyymi

Tuulivoimaa nyt 3881 MW silti on Elspot hinta 106,9 € / MWh

• Anonyymi

Entäs aamuvarhaisella ?
        Ja klo 14:n jälkeen alle sentin/kWh

• Anonyymi

Kovan pakkaspäivän kulutus n. 20000 MWh, siinä joku vajaa 2000 MWh on pieru.
      Onneksi tuulee edes vähän... npc kommunisti.

• Anonyymi

On pikkasen tuulet jo laantuneet. Taisi loppua suuret tuulivoiman sähköntuotannot jo kokonaan?

Tuulivoima on kuitenkin sellaista sattumavoimaa. Vaikka tuulivoimaloita on nyt jo 1601 kappaletta, niin yksistään vesivoimalamme tuottavat vuoden aikana enemmän sähköä kuin kaikki tuulivoimalat.

Vesivoimalat ja ydinvoimalat ovat sellaista varmaa ja tasaista tuottoa. Tuulivoimaa tule silloin, kun sitä huvittaa tulla.

• Anonyymi

Mitä paremmin tuulivoimaa, sitä vähemmän riippuvuutta Venäjästä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.

Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei
      Maailman menoa
      476
      3324
    2. Huomaatko että

Olen kiinnostunut seksielämästäsi. Mitä uskot sen taustalla olevan?
      Ikävä
      149
      1506
    3. Kelpaisinko vielä?

Huolisitko minut vielä vaikka olen ollut sen toisen kanssa?
      Ikävä
      85
      1241
    4. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1154
    5. Martina, ero?

Milloin erouutinen julki, veikkauksia?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      1093
    6. Nainen, haluatko olla haluttava

Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,
      Ikävä
      44
      1011
    7. Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta

Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.
      Ikävä
      37
      981
    8. Olen niin pettynyt itseeni

Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi
      Ikävä
      40
      980
    9. Jannenkulma

"Köyhän" kiinteistö selvitystilassa!
      Suomussalmi
      10
      940
    10. Ei ole yhtään

Helppoa olla sinuun rakastunut
      Ikävä
      102