Miten voi luottaa, että yhden välittäjän antama hinta-arvio on se oikea kiinteistön todellinen hinta? Luulisin, että välittäjä laittaa siihen tinkimisvaran. Sukulaisten välisessä kaupassa hinta saa alittaa käyvän hinnan korkeintaan 25 prosentilla tai muuten erotuksesta joutuu maksamaan lahjaveroa.
Onko kiinteistönvälittäjän antama arvio kohteen hinnasta ns. käypä arvo?
6
364
Vastaukset
- Anonyymi
Ootko koskaan ajatellut kysyä useampaa tarjousta?
- Anonyymi
Pitää siis juoksuttaa useampia välittäjiä katsomassa taloa.
- Anonyymi
Jos epäilyttää, kannattaa pyytää useampi arvio.
Hinta-arvion pitäisi olla hinta ennen tinkivaran lisäämistä. Lisäksi arvioon käytännössä voi vaikuttaa arvion tekijälle annettu tieto siitä, mihin käyttöön arviota tullaan käyttämään. - Anonyymi
Ja se on aina arvio. Oikeita hintoja saadaan vain toteutuneista kaupoista.
- Anonyymi
Juu mutta verottaja pitää välittäjän antamaa hinta-arviota käypään hintana.
- Anonyymi
Kiinteistökauppiailla omat kaupat ovat etusijalla jossa on laajaa rahanpesua saa nähdä milloin alkaa NS...Pilvihinnat laskee - 40 % tai jopa enenmmän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181