Takapakkia wiccalle -TAAS

devilived

Nuortenlehti SinäMinässä oli saatu loistava idea. Wiccahan on nyt IN, joten toimitus oli nerokkaasti lisännyt lehteen tekstiviestillä tilattavan wicca-ennustuksen. Alussa selitettiin jotain noituudesta, jossa uskotaan mm. luontoon ja Äiti Maahan. Tekstiviestillä sai tilata wiccaennustuksen tulevaisuutensa varalle tai wiccataian, jolla selviää pitääkö ihastuksesi sinusta... (en muista ihan tarkalleen, mutta tuon suuntaista) Pistin palautetta menemään -miksei samantien vaikka "Jeesus kertoo tulevaisuutesi" tai "Buddha-rakkaus-ennustus"? Tällaiset asiat vain lisäävät harhaluuloa, jonka mukaan wicca on noidan leikkimistä ja kaukana todellisesta uskonnosta.

31

2942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaavaris

Tuo mainos bongattiin netistä jokin aika sitten, ja SinäMinän toimitukselle on sadellut jo melkoinen liuta valituksia. Valituksen lähettäneille toimitus on vastannut ei niin hyvän journalistisen tavan mukaan.

SinäMinän lukemista en ole kymmeneen vuoteen kaivannut. Lasten lehti se näköjään vieläkin on.

• devilived

Bongasin pikkusysterin lehdestä... Sisko tuli heti irvimään: tämmöseen pelleilyynkö säkin muka uskot...

• Kronos

>>Valituksen lähettäneille toimitus on vastannut ei niin hyvän journalistisen tavan mukaan.

• wicca
        Kronos kirjoitti:

>>Valituksen lähettäneille toimitus on vastannut ei niin hyvän journalistisen tavan mukaan.

Vi hyvänen aika! Kuinka te olette noin suvaitsemattomia? Wiccat joiden tulisi olla suvaitsevaisia...

Tulee mieleen että nutturaa voisi höllentää vähän..

Ko. lehteä en ole lukenut, mutta ajatus tästä lehden keksimästä asiasta sai hymyn huulilleni.

Ei maailman tarvitse olla noin mustavalkoinen, ainakaan wiccojen. Koittakaa nyt joskus närkästyä edes oikeista aiheista eikä tällaisesta huvittelulehden ajanvietteestä...

• harmaavaris
        wicca kirjoitti:

Vi hyvänen aika! Kuinka te olette noin suvaitsemattomia? Wiccat joiden tulisi olla suvaitsevaisia...

Tulee mieleen että nutturaa voisi höllentää vähän..

Ko. lehteä en ole lukenut, mutta ajatus tästä lehden keksimästä asiasta sai hymyn huulilleni.

Ei maailman tarvitse olla noin mustavalkoinen, ainakaan wiccojen. Koittakaa nyt joskus närkästyä edes oikeista aiheista eikä tällaisesta huvittelulehden ajanvietteestä...

Vaikkei se ketään verisesti loukkaisikaan, lehdillä on tietyt pelisäännöt. Uskonnolla rahastaminen, varsinkin kun ei itse ole kyseisen uskonnon harjoittaja, ei ole hyvän tavan mukaista.

Mitäpä jos kristityt pistäisivät pystyyn palvelun "Julista Jihad ystävällesi! Kumpi voittaa?" tai buddhalaiset palvelun "viesti jeesukselta! Vain 99snt/kpl!"

Todennäköisesti asiaa puitaisiin lakituvassa. Wiccan kohdallahan on niin, ettei toimitus pidä wiccaa uskontona, päätellen lähettämistään vastauksista. Siksi pieni muistutus ja korjaus toimitukselle on enemmän kuin paikallaan.

Kronokselle vielä; en ole henkilökohtaisesti toimitukselta viestiä saanut, mutta asiaa on puitu wicca.fi:n foorumeilla.

• Tuomas-Kaarna
        harmaavaris kirjoitti:

Vaikkei se ketään verisesti loukkaisikaan, lehdillä on tietyt pelisäännöt. Uskonnolla rahastaminen, varsinkin kun ei itse ole kyseisen uskonnon harjoittaja, ei ole hyvän tavan mukaista.

Mitäpä jos kristityt pistäisivät pystyyn palvelun "Julista Jihad ystävällesi! Kumpi voittaa?" tai buddhalaiset palvelun "viesti jeesukselta! Vain 99snt/kpl!"

Todennäköisesti asiaa puitaisiin lakituvassa. Wiccan kohdallahan on niin, ettei toimitus pidä wiccaa uskontona, päätellen lähettämistään vastauksista. Siksi pieni muistutus ja korjaus toimitukselle on enemmän kuin paikallaan.

Kronokselle vielä; en ole henkilökohtaisesti toimitukselta viestiä saanut, mutta asiaa on puitu wicca.fi:n foorumeilla.

et salli edes sellaisia viestejä, jossa puhutaan särkyneestä sydämestä ja murtuneesta mielestä?

Kaikkea hyvää sinulle.

• harmaavaris
        Tuomas-Kaarna kirjoitti:

et salli edes sellaisia viestejä, jossa puhutaan särkyneestä sydämestä ja murtuneesta mielestä?

Kaikkea hyvää sinulle.

Yrität puhua edelleen kristityille. Palstan käyttäjistä valtaosa on wiccoja, ei kristittyjä. Puheet herrasta ei tänne kuulu, käyttäisit mitä tahansa muuta kristillisyyteen kuuluvaa palstaa.

Viestit pitäisi liittyä wiccalaisuuteen edes jotenkin.

• wicca
        harmaavaris kirjoitti:

Yrität puhua edelleen kristityille. Palstan käyttäjistä valtaosa on wiccoja, ei kristittyjä. Puheet herrasta ei tänne kuulu, käyttäisit mitä tahansa muuta kristillisyyteen kuuluvaa palstaa.

Miksi tällä palstalla ei saisi puhua kaikesta siitä mikä koskettaa jollain lailla wiccaa? Kuten tiedät itsekin, netissä on paljon sellaisia wicca-foorumeita, jossa ei sallita puhetta mistään muusta kuin wiccasta, miksi pitää tästäkin foorumista tehdä sellainen? On ok, että sellaisiakin on heitä varten jotka eivät halua toisten elämänkatsomusten omaavia tulevan keskusteluun mukaan omista näkökulmistaan käsin. Mutta pitääkö kaikesta tehdä toistensa kopioita? Pitääkö tästäkin foormumista tulla sellainen jossa puhuvat pääasiassa ne jotka ovat äänessä muillakin foorumeilla? Ja jossa samat henkilöt määrittelevät mitä wicca on ja kuka saa puhua ja mistä aiheeta?

Pidettäköön tämä foorumi edes jotenkin avomielisenä.

Ymmärrän, että selvästi herjaavat kiihkomielisten viestit poistetaan, mutta minä ainakin mieluusti lukisin tällä palstalla muidenkin kuin wiccojen mielipiteitä wiccalaisuudesta ja wiccaa koskettavista aiheista! Siinä näkökulmat laajentuvat itse kullakin.

• Tuomas-Kaarna
        harmaavaris kirjoitti:

Tuomaan evankeliumia ei pidetä kristillisenä ainakaan useiden kristittyjen keskuudessa. Eihän sitä ole Raamattuunkaan kelpuutettu.

Uskon, että arvomaailma, jota edustan on aika lähellä useiden teikäläisten arvoja.

Me kaikki käytämme eri nimityksiä ja käsitteitä ja näin suljemme ja lokeroimme toinen toisiamme, kun pitäisi ennemminkin etsiä yhteisyyttä.

Kirjoituksillani en pyri loukkaamaan wiccalaisia, olen toisaalla puhunut teistä hyvin myönteisesti viestissä, jota et ole katsonut aiheelliseksi poistaa.

• jutunjuurta
        harmaavaris kirjoitti:

Btv: Wicca ei ole vielä uskonto. Maassa maan tavalla ja sen lainsäädännön mukaan.

Onkohan sama asia laittaa alulle palvelu jihadin julistamisesta kun pyytää jotain harmitonta wiccalaisennustetta? Eivät oikein paini samassa sarjassa.

Sitäpaitsi on noitakin palveluja jo olemassa jossa leikitellään kristittyjen uskolla.

P.S ehdottakaa toimitukselle juttua wiccalaisuudesta. Jos toimituksen mielestä wiccalaisuus on in, niin miksi he jättäisivät tilaisuuden väliin; rahaahan lehdet myyvistä jutuistakin saavat.

• harmaavaris
        jutunjuurta kirjoitti:

Btv: Wicca ei ole vielä uskonto. Maassa maan tavalla ja sen lainsäädännön mukaan.

Onkohan sama asia laittaa alulle palvelu jihadin julistamisesta kun pyytää jotain harmitonta wiccalaisennustetta? Eivät oikein paini samassa sarjassa.

Sitäpaitsi on noitakin palveluja jo olemassa jossa leikitellään kristittyjen uskolla.

P.S ehdottakaa toimitukselle juttua wiccalaisuudesta. Jos toimituksen mielestä wiccalaisuus on in, niin miksi he jättäisivät tilaisuuden väliin; rahaahan lehdet myyvistä jutuistakin saavat.

Wicca nimenomaan on uskonto. Wiccalla ei ole rekisteröityä virallista yhdyskuntaa. Tämä on wiccan laillinen asema. Ministeriö ei päätä, onko jokin uskonto uskonto, vaan uskonnollisen _yhdyskunnan_ rekisteröimisestä.

• harmaavaris
        wicca kirjoitti:

Miksi tällä palstalla ei saisi puhua kaikesta siitä mikä koskettaa jollain lailla wiccaa? Kuten tiedät itsekin, netissä on paljon sellaisia wicca-foorumeita, jossa ei sallita puhetta mistään muusta kuin wiccasta, miksi pitää tästäkin foorumista tehdä sellainen? On ok, että sellaisiakin on heitä varten jotka eivät halua toisten elämänkatsomusten omaavia tulevan keskusteluun mukaan omista näkökulmistaan käsin. Mutta pitääkö kaikesta tehdä toistensa kopioita? Pitääkö tästäkin foormumista tulla sellainen jossa puhuvat pääasiassa ne jotka ovat äänessä muillakin foorumeilla? Ja jossa samat henkilöt määrittelevät mitä wicca on ja kuka saa puhua ja mistä aiheeta?

Pidettäköön tämä foorumi edes jotenkin avomielisenä.

Ymmärrän, että selvästi herjaavat kiihkomielisten viestit poistetaan, mutta minä ainakin mieluusti lukisin tällä palstalla muidenkin kuin wiccojen mielipiteitä wiccalaisuudesta ja wiccaa koskettavista aiheista! Siinä näkökulmat laajentuvat itse kullakin.

Suomi24 on laaja keskustelualue. Etusivulla on kymmeniä eri keskustelun aiheita, niiden alla kymmeniä lisää. Koska wiccalaisuus on yksi aihe monien, ehkä tuhansien joukossa, wiccalaisuutta koskevat keskustelut kuuluvat tänne, toiset johonkin muualle.

Noiden netissä olevien foorumeiden joukossa on myös kosolti sellaisia, joissa wiccat keskustelevat kaikesta. Itse asiassa en tiedä yhtäkään ulkopuolista wiccafoorumia, jossa näin ei olisi.

Luen minäkin mielelläni "mielipiteitä wiccalaisuudesta ja wiccaa koskettavista aiheista" ja tämä palsta on omiaan siihen tarkoitukseen. Ne viestit, jotka eivät liity wiccalaisuuteen mitenkään, millään tavalla, ei täällä kauaa viihdy. Ne joko poistetaan tai siirretään niille paremmin soveltuvalle palstalle. Nämä ovat Suomi24:n sääntöjä, joita me käyttäjät noudatamme.

• harmaavaris
        Tuomas-Kaarna kirjoitti:

Tuomaan evankeliumia ei pidetä kristillisenä ainakaan useiden kristittyjen keskuudessa. Eihän sitä ole Raamattuunkaan kelpuutettu.

Uskon, että arvomaailma, jota edustan on aika lähellä useiden teikäläisten arvoja.

Me kaikki käytämme eri nimityksiä ja käsitteitä ja näin suljemme ja lokeroimme toinen toisiamme, kun pitäisi ennemminkin etsiä yhteisyyttä.

Kirjoituksillani en pyri loukkaamaan wiccalaisia, olen toisaalla puhunut teistä hyvin myönteisesti viestissä, jota et ole katsonut aiheelliseksi poistaa.

Ihmisillä on luonnollisesti eri näkemyksiä asioista. Astu hetkeksi wiccan kenkiin. Me emme välitä siitä, mikä evankeliumi on raamatussa missäkin järjestyksessä. Evankeliumit ja raamattu kuuluvat kristinuskoon, ei wiccalaisuuteen. Meillä on sarvipäitä ja jumalattaria, ei herroja. Meillä on varjojen kirjoja, redejä, kolminaisuuden lakeja, ei raamattua.

Rautalangasta väännettynä: poistan kaikki viestit, joissa esitetään kristilliset näkemykset totuutena. Herra tekee sitä ja herra tekee tätä, mutta ei tee täällä.

Toivottavasti tätä keskustelua ei käydä uudestaan. Olen kantani hyvinkin selvästi ilmaissut.

• wicca
        harmaavaris kirjoitti:

Suomi24 on laaja keskustelualue. Etusivulla on kymmeniä eri keskustelun aiheita, niiden alla kymmeniä lisää. Koska wiccalaisuus on yksi aihe monien, ehkä tuhansien joukossa, wiccalaisuutta koskevat keskustelut kuuluvat tänne, toiset johonkin muualle.

Noiden netissä olevien foorumeiden joukossa on myös kosolti sellaisia, joissa wiccat keskustelevat kaikesta. Itse asiassa en tiedä yhtäkään ulkopuolista wiccafoorumia, jossa näin ei olisi.

Luen minäkin mielelläni "mielipiteitä wiccalaisuudesta ja wiccaa koskettavista aiheista" ja tämä palsta on omiaan siihen tarkoitukseen. Ne viestit, jotka eivät liity wiccalaisuuteen mitenkään, millään tavalla, ei täällä kauaa viihdy. Ne joko poistetaan tai siirretään niille paremmin soveltuvalle palstalle. Nämä ovat Suomi24:n sääntöjä, joita me käyttäjät noudatamme.

Jos viestissä pohditaan kristinuskon ja wiccan yhteisiä juuria (esimerkiksi), minusta wiccalaisena sen oikea paikka on wiccalaisuus -keskustelunimikkeen alla.

Jos joku kiihkoilija tahtoo kyseenalaistaa wiccan sanomalla, että minusta wicca ei ole oikein, koska siinä palvotaan kahta jumalankuvaa, en näe mitä poistettavaa tuossa viestissä olisi (olettaen että siinä ei toivotella toisia helvettiin tai takaisin). Voisi saada hienonkin keskustelun aikaan jos kaikki noudattavat kohteliaisuussääntöjä.

Jos viestissä lukee että te kaikki joudutte kolmanteen kadotukseen koska ette usko niinkuin minä uskon, olette perkeleen omia jne. viestin paikka voi hyvinkin olla poistettujen viestien taivaassa.

Jos viestissä saarnataan evankeliumien mukaisesta elämästä, sen paikka on todellakin vaikka sitten jonkun kristillisen keskustelunimikkeen alla.

Tätä minä tarkoitin, kenties nyt on helpompi ymmärtää helpommin?

• harmaavaris
        wicca kirjoitti:

Jos viestissä pohditaan kristinuskon ja wiccan yhteisiä juuria (esimerkiksi), minusta wiccalaisena sen oikea paikka on wiccalaisuus -keskustelunimikkeen alla.

Jos joku kiihkoilija tahtoo kyseenalaistaa wiccan sanomalla, että minusta wicca ei ole oikein, koska siinä palvotaan kahta jumalankuvaa, en näe mitä poistettavaa tuossa viestissä olisi (olettaen että siinä ei toivotella toisia helvettiin tai takaisin). Voisi saada hienonkin keskustelun aikaan jos kaikki noudattavat kohteliaisuussääntöjä.

Jos viestissä lukee että te kaikki joudutte kolmanteen kadotukseen koska ette usko niinkuin minä uskon, olette perkeleen omia jne. viestin paikka voi hyvinkin olla poistettujen viestien taivaassa.

Jos viestissä saarnataan evankeliumien mukaisesta elämästä, sen paikka on todellakin vaikka sitten jonkun kristillisen keskustelunimikkeen alla.

Tätä minä tarkoitin, kenties nyt on helpompi ymmärtää helpommin?

Olen täysin samaa mieltä. Missä oli siis ongelma?

• Tuomas-Kaarna
        harmaavaris kirjoitti:

Ihmisillä on luonnollisesti eri näkemyksiä asioista. Astu hetkeksi wiccan kenkiin. Me emme välitä siitä, mikä evankeliumi on raamatussa missäkin järjestyksessä. Evankeliumit ja raamattu kuuluvat kristinuskoon, ei wiccalaisuuteen. Meillä on sarvipäitä ja jumalattaria, ei herroja. Meillä on varjojen kirjoja, redejä, kolminaisuuden lakeja, ei raamattua.

Rautalangasta väännettynä: poistan kaikki viestit, joissa esitetään kristilliset näkemykset totuutena. Herra tekee sitä ja herra tekee tätä, mutta ei tee täällä.

Toivottavasti tätä keskustelua ei käydä uudestaan. Olen kantani hyvinkin selvästi ilmaissut.

Esitän vain omia mielipiteitäni siitä, mikä minun mielestäni on hyvää ja kannatettavaa.

Näen teidän ajattelussanne ja arvoissanne paljon hyvää ja kannatettavaa. En tuomitse ketään koska minulla ei ole siihen oikeutta eikä kykyä.

• Tuomas-Kaarna
        harmaavaris kirjoitti:

Yritän esittää yleishumaaneja, rakkauden ja yksilön omantuntoa koskevia asioita.

Jos niitä löytyy harhaopiksi luokitellusta gnostilaisuudesta (Tuomaan evankeliumi), Raamatun psalmeista tai wiccalaisuudesta, kaikki ovat yhtä arvokkaita.

Toivon vilpittömästi, että uskotte, etten yritä viedä tai ottaa tai vahingoittaa teidän uskoanne sen enempää kuin kenenkään muunkaan.

• harmaavaris
        Tuomas-Kaarna kirjoitti:

Yritän esittää yleishumaaneja, rakkauden ja yksilön omantuntoa koskevia asioita.

Jos niitä löytyy harhaopiksi luokitellusta gnostilaisuudesta (Tuomaan evankeliumi), Raamatun psalmeista tai wiccalaisuudesta, kaikki ovat yhtä arvokkaita.

Toivon vilpittömästi, että uskotte, etten yritä viedä tai ottaa tai vahingoittaa teidän uskoanne sen enempää kuin kenenkään muunkaan.

Jos haluat keskustella kaikista uskonnoista jokaisen uskonnon edustajien kanssa, on siihen parempi tuo yläpuolellamme oleva uskonto-palsta.

Yleishumaanien aiheiden kohdalla voisi harkita jotain muuta palstaa kuin wiccalaisuus. Kyllä wiccat löytää niitä viestejä oikeilta palstoiltakin. Jos en väärin muista, jossain päin palstaa on oma alue filosofiallekin.

• wicca
        harmaavaris kirjoitti:

Ei minulla ole ongelmaa ollut tämän kysymyksen suhteen, sinä käsittääkseni otit jossain aiheen puheeksi...

• ikuisuusvaltiatar

Voi luojatar!

Hetken olin muissa maisemissa ja nyt luin tästä tapauksesta ensi kertaa.
        Tuohan on ihan uskomattoman törkeää! Minulle on sinänsä sama ottaako joku wiccan uskontona vakavasti vai ei, mutta tuollaisen pitäisi olla jo laitonta! Minusta tuo menee herjaamisen puolelle.

Olen loukkaantunut kaikkien wiccojen puolesta.

Jos palaute ei ilmeisesti kuitenkaan tuota tulosta, niin jätän asian sikseen.

• harmaavaris
        ikuisuusvaltiatar kirjoitti:

Voi luojatar!

Hetken olin muissa maisemissa ja nyt luin tästä tapauksesta ensi kertaa.
        Tuohan on ihan uskomattoman törkeää! Minulle on sinänsä sama ottaako joku wiccan uskontona vakavasti vai ei, mutta tuollaisen pitäisi olla jo laitonta! Minusta tuo menee herjaamisen puolelle.

Olen loukkaantunut kaikkien wiccojen puolesta.

Jos palaute ei ilmeisesti kuitenkaan tuota tulosta, niin jätän asian sikseen.

Toivottavasti kirjallinen valitus toimii sähköpostivalituksia paremmin. Käynnissä on kirjekampanja, jonka tarkoitus on saada uskontoon liittyvät viitteet pois sähköpostipalvelusta. Sähköpostit on helppo poistaa, mutta pöydälle kerääntyvä paperipino näkyy jo hiukkasen kauemmas.

Valitus osoitteineen ja ohjeineen löytyy osoitteesta http://harmaavaris.net/valitus.html

• ikuisuusvaltiatar
        harmaavaris kirjoitti:

Toivottavasti kirjallinen valitus toimii sähköpostivalituksia paremmin. Käynnissä on kirjekampanja, jonka tarkoitus on saada uskontoon liittyvät viitteet pois sähköpostipalvelusta. Sähköpostit on helppo poistaa, mutta pöydälle kerääntyvä paperipino näkyy jo hiukkasen kauemmas.

Valitus osoitteineen ja ohjeineen löytyy osoitteesta http://harmaavaris.net/valitus.html

Kiitos tästä tiedosta!
        Pitääkin vielä tänään tulostaa tuo.

• shadow
        harmaavaris kirjoitti:

Nimittäin tuo printattu versio valituksesta. Eivät kerran vastanneet mitään kun lhetin pitkän postin siitä miksi koko juttu on minusta törkeää uskontoni mustamaalaamista ja rahastusta vielä sillä. Kerroin heille sähköpostissa pitkät tarinat siitä mitä wicca oikeastaan on...mutta ei vissiin kiinnostanut.
        Katsotaampa mitä sanovat tästä paperiversiosta. Laitan siihen vielä osoitteeni mukaan, jos vaikka vastaisivat! (juu juu, näkis vaan ja kuulis kolinaa...)

• ulri
        shadow kirjoitti:

Nimittäin tuo printattu versio valituksesta. Eivät kerran vastanneet mitään kun lhetin pitkän postin siitä miksi koko juttu on minusta törkeää uskontoni mustamaalaamista ja rahastusta vielä sillä. Kerroin heille sähköpostissa pitkät tarinat siitä mitä wicca oikeastaan on...mutta ei vissiin kiinnostanut.
        Katsotaampa mitä sanovat tästä paperiversiosta. Laitan siihen vielä osoitteeni mukaan, jos vaikka vastaisivat! (juu juu, näkis vaan ja kuulis kolinaa...)

Mikäkin sen lähetin. Saa nähdä tuleeko minkäänlaista vastausta lehden taholta...

• jaina
        jutunjuurta kirjoitti:

Opetusministeriö epäsi uskonnollisen yhdyskunnan statuksen wiccalta, koska pyhiä kirjoituksia ei ole.

Kyllä wicca on uskonto siinä missä suomenjuurinen pakanuuskin.

• murmelinpapana
        jaina kirjoitti:

Opetusministeriö epäsi uskonnollisen yhdyskunnan statuksen wiccalta, koska pyhiä kirjoituksia ei ole.

Kyllä wicca on uskonto siinä missä suomenjuurinen pakanuuskin.

... ministeriö teki kyllä niin törkeän tempun... Ei uskonnon pitäisi olla kirjoituksista riippuvainen. Kristin uskossa Jumala on etusijalla, ei raamattu. Islamilaisuudessa Allah, ei koraani!

Olen melko varma, että ministeriössä suurinpiirtein kaikki on kristittyjä, ja olen melko varma, että he alkoivat käyttäytyä kristittyinä, eikä valtion virkamiehinä ja siksi eivät tunnusta wiccaa oikeana ja virallisena uskontona!

• Tuomas-Kaarna

Erilaisten uskovien ja uskomusten ongelma on aina sama. Ajatellaan, että eri tavalla ajatteleva ihminen on väärässä.

Wiccalaisuus on suvaitseva ja kaunis tapa ajatella ja toimia vastuullisesti maailmassa.

Lehtijuttuja tulee ja menee, niillä ei ole väliä.

Suurempi huoli on uskonnon uhreilla, esim. lestadiolaisissa ja helluntalaisissa piireissä.

Suunnatkaa huomiotanne noiden ihmisten auttamiseksi.

• Taas.

Nyt taas sikiää näitä teiniwiccoja, kuten teinigoottejakin kuin sateella. Itse olen wicca, että gootti. Ja enään ei kehtaa edes myöntää olevansa gootti kun teinigootit on melkeenpä pilannut goottien maineen tyhmillä tempauksillaan. Nyt sitten vielä meinataan pilata wicca?

• Millä perusteella teidän wiccanne on ainoaa oikeaa`? Periaatteessa SinäMinä-wicca voi olla ihan yhtä oikeaa.

• Vokkie

lähetin ko.lehden toimitukseen kyselyn asiasta ja vastaukseksi sain:
      "Olemme neuvotelleet asiasta ja muutamme Wicca-palvelun nimeksi Welho. Se ei
      herättäne närkästystä kenessäkään. Muutos astuu voimaan numerosta 9; nämä
      asiat vaan etenevät niin hitaasti varsinkin näin kesäaikaan, joten
      käsittelyyn on mennyt näin kauan."

Että semmoista
      :-)

• Hienoa että SinäMinä muutti tuota juttuaan. Minua itseänikin todella närkästytti tuo SinäMinä-lehden temppu.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3827
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1895
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1741
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      124
      1294
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      97
      1260
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      37
      1259
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1156
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1033
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      995
    Aihe