Muistatteko kuinka Linja-autoliiton suuret sukuoikeussuvut kuristivat Eskelisen Lapin Linjoja Helsinki-Rovaniemi -linjalla? Mm. Koiviston Auton 4-tien sukuoikeuksia suojellakseen Linja-autoliitto painosti Liikenneministeriön kieltämään Eskelistä kuljettamasta matkustajia Oulun eteläpuolisella reittiosuudella. Esim. Helsinki-Jyväskylä -välin matkustajia Eskelisen ei sallittu kuljettaa koska siitä olisi aiheutunut jatkuvaa ja vakavaa haittaa Koiviston Auton suvun nautintaoikeuksille. Eskelisen, kuten niin monen muunkin pienen sukuoikeussuvun, roolina oli olla pelkkä aisankannattaja ja hyödyllinen idiootti suurille sukuoikeussuvuille.
Rovaniemeltäkin poistettiin Linja-autoliiton mahtikäskyllä myös linja-autorahti. Tällä yritettiin antaa, kuten Alamäellekin, niin myös Eskeliselle lopullinen kuolinisku. Mutta Eskelinen ei antautunut enää rahtiasiassa, vaan perusti oman linja-autorahtipalvelun Lappiin. Linja-autoliitolle jäi tällä kertaa mätä kukko käsiin: minkä Linja-autoliitto rahtituloissa nyt Lapissa häviää, sen Eskelinen voittaa.
Muistatteko?
17
255
Vastaukset
- Anonyymi
Onnibus teki ihan saman. Rahti kulkee nyt busseissa niin että MH jää nuolemaan näppejään. Ja se on sille ihan oikein!
- Anonyymi
Tamponi saa kuljettaa rahtia niin paljon kun siihen eskarireppuun sopii, toivottavasti joskus muistavat laittaa ne ovet kiinni.
Noilla humpuukirahdeilla ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Eikös Eskelinen lopettanut Helsingin vuoronsa heti kun Onnibus aloitti omansa Helsingistä Lappiin? Jos oikein muistan?
- Anonyymi
Kyllä koska Eskelinen pyysi satasta sivu mutta Lauri kuljetti eurolla -> Eskelisen asiakkaat siirtyivät Onnibussiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä koska Eskelinen pyysi satasta sivu mutta Lauri kuljetti eurolla -> Eskelisen asiakkaat siirtyivät Onnibussiin.
Mitenkä sinne onnibusiin mahtuu matkustajia, kun sinne ahdetaan kaksi rekkalastia paketteja?
- Anonyymi
No emmepä muista, koska nuo tapahtumat ovat värittyneet päässäsi noinkin eksoottiseen muotoon.
Eskelinen lopetti Helsingin vuoronsa koronan iskettyä, eikä myöskään järkitalona halunnut ajaa Tamponin tappiohinnoilla.- Anonyymi
Kannattaa myös katsoa Eskelisen ja Tamponin taloustiedot. Niistä maallikkokin voi päätellä, että Eskelinen on oikea liikennöitsijä ja Tamponi pahainen harrastelija.
- Anonyymi
Liikenne loppui jo 2015, siis paljon ennen koronaa, ja kyllä, Eskelisellä todellakin oli LAL:n painostamat kahleet (otto/jättökiellot) Pudasjärven eteläpuolella! HÄRSKIÄ! Niiiin HÄRSKIÄ kilpailunrajoittamista a la LAL!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenne loppui jo 2015, siis paljon ennen koronaa, ja kyllä, Eskelisellä todellakin oli LAL:n painostamat kahleet (otto/jättökiellot) Pudasjärven eteläpuolella! HÄRSKIÄ! Niiiin HÄRSKIÄ kilpailunrajoittamista a la LAL!
Voin olla väärässä koska en pohjoisen asioista ole kovin perillä, mutta kyllä Eskelinen taisi ajella koronaan saakka Helsingin vuoroja.
Mutta sellaista se aikuisten maailmassa on, että kulloinkin voimassa olevien lakien ja säädösten mukaan pitää toimia. Toki Tamponihenkiset pyrkivät silloinkin kiertämään lakeja esim. "tilausajo"vuoroilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin olla väärässä koska en pohjoisen asioista ole kovin perillä, mutta kyllä Eskelinen taisi ajella koronaan saakka Helsingin vuoroja.
Mutta sellaista se aikuisten maailmassa on, että kulloinkin voimassa olevien lakien ja säädösten mukaan pitää toimia. Toki Tamponihenkiset pyrkivät silloinkin kiertämään lakeja esim. "tilausajo"vuoroilla.Mutta Lauri tuntee alan kuin omat taskunsa, myös pohjoisessa. Hän tietää myös liiton synkimmätkin salaisuudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Lauri tuntee alan kuin omat taskunsa, myös pohjoisessa. Hän tietää myös liiton synkimmätkin salaisuudet.
Niin tarkoitat varmaan, että Lauri tietää entisen avioliittonsa synkimmätkin salaisuudet?
Hän tietää myös kuinka tehdä tappiota ja munata itsensä.
- Anonyymi
Onkohan aloittaja nyt tarkoituksella unohtanut sen, että Helsinki-Jyväskylä välillä suojeltiin kaksia sukuoikeuksia. Toiset sukuoikeudet oli V.Alamäki Oy:llä, joka tuota Helsinki-J:kylä-Rovaniemi-reittiä ajoi vuoropäivinä Postilinjojen kanssa.
- Anonyymi
Kuka oli Postilinjojen suvun päämies? Vähän outo nimi oli suvulla. Oliko se sitä samaa sukua joka tunnettiin myös Goldlinen sukuna?
- Anonyymi
Mistähän Alamäki ja Posti saivat sukuoikeutensa? Tai Keski-Suomen Liikenne?
Olikohan silloin joku Suomen Sukuoikeuskauppa Oy ja sieltä sai käydä ostamassa?
Kenenkähän liikennöitsijän renkejä Kekkonen ja Koivisto olivat?
- Anonyymi
Olihan noita sukuoikeuksia nelostiellä Helsinki-Jyväskyä-reitillä. Koiviston autollahan noita sukuoikeuksia ei ollut, ennen kuin se 1992 osti Jalo Rajalan perillisten sukuoikeudet. Seuraavaksi Raimo Honkanen osti Magnus Vesasen sukuoikeudet tuolla reitillä. Valtion sukuoikeudet tulivat taas Koivistolle Postilinjojen oston myötä.
Viimeksi Koivistolle tulivat Niilo Sukulan sukuoikeudet, kun Niilon perilliset luopuivat sukuoikeuksistaan 2007.- Anonyymi
Koska maanviljelijät luopuvat sukuoikeuksistaan? Miksi minä en saa viljellä mitä tahansa peltoa minä itse haluan?
Koska kaupungit luopuvat sukuoikeuksistaan? Haluan ajaa metroa Kampin ja Itäkeskuksen välistä pikalinjaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska maanviljelijät luopuvat sukuoikeuksistaan? Miksi minä en saa viljellä mitä tahansa peltoa minä itse haluan?
Koska kaupungit luopuvat sukuoikeuksistaan? Haluan ajaa metroa Kampin ja Itäkeskuksen välistä pikalinjaaJa minä K-kauppiaana haluan kauppani Prismaan, miksi en saa laittaa kauppaani minne haluan?
Ja kaverini Pexi haluaisi perustaa apteekin, mikäs sen estää?
Eikai Onnibussia haittaa jos alan myymään bussilippuja heidän toimistolla Tampereella ja pesen autoni heidän pesuhallissaan? Ja ilmaiseksi tietty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262726Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242042Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121548- 761309
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71218Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381176- 641026
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102877