Tämän raamatunkohdan lainaaminen jakaa lukijat ja kuulijat. Varmuuden vuoksi vanhasta käännöksestä
Saarn. 7
16 Älä ole ylen vanhurskas elikkä ylen viisas, ettes itsiäs turmelisi.
17 Älä ole ylen jumalatoin elikkä hullu, ettes kuolisi ennen aikaa.
18 Se on hyvä, ettäs tähän tartut ja ettes myös toista päästä pois kädestäs; sillä joka Herraa pelkää, hän välttää nämät kaikki.
Ihmiset haluaisivat olla jompaakumpaa.
Olen sellainen kirjoittaja, joka en useinkaan käy lukemassa kommentteja. On siis ajanhukkaa ruveta yrittämään käännyttää minua pahuudestani.
Ei liian vanhurskas, ei liian jumalaton
12
146
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä noista vanhan liiton jutuista. Siellä paljon sellaista mitkä jos toteuttaa, niin istuu pitkän linnatuomion.
Uusi liitto on alkanut Hengen tilassa eikä kirjaimen vanhassa, jossa jokaisesta tavusta kinasteltiin miten se pitää tulkita.- Anonyymi
Synagogalla luetaan toteaa Moosesta ja sääntöjä loputtomiin. Silti synti pysyy. Ulkokuktaisuus on fariseusten juttu. Mutta pitää muistaa että esteri Kaunisti itsensä sulttaanille haaremiin kuin Kleopatrat houkutteli jumaliinsa. Nykyäänkin. Kuin isebelit. Jos sä olet kristitty sä katsot ristiä jos sä olet muuta sä katselet muita. Käärmettä siinailla. Tai budhaa tai taikakaluja. Kristitty ei ole missään erämaissa tai Egyptissä vaan KRISTUKSESSA .
- Anonyymi
Fariseus voi saada vaikka paiseet tai pistoksia.
- Anonyymi
On kulisseja: onnellisuuden kulissi, (van)hurskauden kulissi.
Jumalattomuus tuskin sitä tarvitsee.- Anonyymi
Totta, kulisseja on joka paikassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, kulisseja on joka paikassa!
Kuulkaas. Kristus on lain loppu pelastukseksi jokaiselle joka uskoo.
- Anonyymi
Fariseukset esittää mutta tekee kauheita salaa. Esittää uskontoa etummaisia istuimia mutta.....salasynnit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fariseukset esittää mutta tekee kauheita salaa. Esittää uskontoa etummaisia istuimia mutta.....salasynnit.
Oma vanhurskautta verrataan epäuskon syntiin. New cavenant.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulkaas. Kristus on lain loppu pelastukseksi jokaiselle joka uskoo.
Mihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin?
Ei ainakaan demonipesään.
- Anonyymi
Ristinkuoleman armo vapauttaa olemaan oma itsensä.
- Anonyymi
Kymmentä käskyä pitää noudattaa mutta ei saa ESIINTYÄ liian hurskaana tai viisaana jotta ei tekisi elämäänsä autioksi. Koskee esiintymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 725064
- 734043
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2703775- 1313241
- 482964
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3502664- 232648
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192266- 462010
- 1101932