Kyllä taas ärsytyskynnys nousi, kun luki tuota juttua. Kaupunki tekee kovia säästöjä, mutta
eikö teknisessä virastossa ole nykyään muuta tehtävää, kuin käyttää aikaansa työsuojelukanteluiden kirjoitteluun ? Paljonkohan tuohonkin on veronmaksajien maksamaa työaikaa kulunut ja juristien palkkioihin ?
Ja lopputuloksena aiheeton kantelu. Onkohan tehty kun ei oikeat työt maistu ?
https://www.ita-savo.fi/paikalliset/8209370
Turhia työsuojeluilmoituksia
13
219
Vastaukset
- Anonyymi
Kukahan näitä kirjoittaa - JA tästä nökulmasta. Yleensä työntekijöitä kansa lähtee puolustelemaa, mutta että esimies tiedetään jo valmiiksi oikeusmurhan uhriksi?
- Anonyymi
Vasemmistolla on eri säännöt, kaikki tehtävä minä-minä. Ja jos minä-minä ei jostain tykkää, jättää minä-minä työn tekemättä, eikä häntä saa siitä neuvoa eikä ohjeistaa, tai hän syvästi pahoittaa mielensä.
- Anonyymi
Juuri näin. Kertoo kyllä aika paljon, miksi kunnat ovat tehottomuuden pesiä. Ylihenkilöstöä, joilla ei ole muuhun aikaa kuin riitelemiseen. Siinä se aika sitten kuluukin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Kertoo kyllä aika paljon, miksi kunnat ovat tehottomuuden pesiä. Ylihenkilöstöä, joilla ei ole muuhun aikaa kuin riitelemiseen. Siinä se aika sitten kuluukin.
Auttaisikohan tähän se, että valittaisiin pelkkiä esimiehiä? Loppuisi riitelyt kun ei olis enää työntekijöitä?
- Anonyymi
Aika väsynyttä provoa. Kyllä se on oikealla olevat ihmiset, jotka ovat niin yksilöitä ja mahtavia, jottei heidän täydy tehdä mitään. Eiköhän näitä löydy puolin ja toisin ja oikeisto-vasemmistojaolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttaisikohan tähän se, että valittaisiin pelkkiä esimiehiä? Loppuisi riitelyt kun ei olis enää työntekijöitä?
Voisi toimia. Menohan on jo kuin banaanivaltiossa konsanaan, joten virastollinen kenraaleja ja johtajia ilman työntekijöitä sopisi hyvin. Diktaattorikin taitaa löytyä omasta takaa joidenkin mielestä.
- Anonyymi
Eihän se aiheeton ollut, vaikka työsuojelulakia ei oltu rikottu tämän hetken tiedon mukaan. Kaupunginjohtaja joutuu puhutteluun ja seurantajaksolle ja muut työyhteisösovitteluun. Ilman ilmoitusta asia ei olisi tullut kaupunginhallituksen käsittelyyn. Hyvä, että tekivät aiheellisen ilmoituksen, kun puuttumisen syyt ilmiselvästi oli!
Ihmettelen, että kaupunginjohtaja julkisuudessa halusi rangaistuksen tekijöille Itä-Savon jutussa. Puhuttelussa voisi mainita tästäkin, että vähän hillitsee kommenttejaan julkisuuteen. - Anonyymi
Yksityisellä sektorilla työstä kieltäytymisestä saisi potkut, mutta kaupungilla voi näemmä tehdä työsuojeluilmoitukset, kun ei työt maistu. Ja näin voi välttää ikävältä maistuvan työnteon.
- Anonyymi
Ymmärrätkö sinä mikä on esittelijän virkavastuu? Ei hän voi viedä päätettäväksi asiaa oman näkemyksensä vastaisena, vaikka isompi viskaali käskee. Ja se isompikin kiho sitten äänestettiin nurin 9-0, kun otto-oikeutta yritti käyttää tuohon oman näkemyksensä vastaiseen päätökseen.
Tosin onhan se kaupunginjohtajakin jättänyt valtuuston enemmistön aloitteet ja päätökset toimeenpanematta ja päättänyt päinvastaista omina päätöksinä. Siinähän hän ei töitään tehnyt. Esimerkkejä riittää useammasta asiasta liputuksista kouluverkkoon.
- Anonyymi
Jussarit vapisee.
- AnonyymiUUSI
Samaa kyllä mietin, ei anna hyvää kuvaa teknisen viraston toiminnasta, että tehtaillaan jonninjoutavia kanteluita. Sen johtajan Tikkasen kanssa joskus asioineena voin myös todeta, että äkkiväärä henkilö oli. Ei minkäänlaista tajua peruskäytöksestä saati kohteliaasta käytöksestä.
- AnonyymiUUSI
Tänäänhän lehdessä luki, ettei ollut jonninjoutava kantelu ja oli syytä puuttua. Aika paljon liikkuu juttuja kaupungin johtamisesta. Jos puoletkin totta, niin luulisi poliitikkojen tekevän päätöksiä.
Tikkanen oli mies paikallaan. Useasti hänen kanssaan olen toiminut. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tänäänhän lehdessä luki, ettei ollut jonninjoutava kantelu ja oli syytä puuttua. Aika paljon liikkuu juttuja kaupungin johtamisesta. Jos puoletkin totta, niin luulisi poliitikkojen tekevän päätöksiä.
Tikkanen oli mies paikallaan. Useasti hänen kanssaan olen toiminut.Tikkasen äkkiväärällä johtamistyylillä virastosta on lähtenyt paljon työntekijöitä muille maille. Savolankin sai umpisolmuun toimintatavoillaan ja monta muuta asiaa. Tosin olen kyllä kuullut, että Tikkanen taitaa olla jo eläkkeellä eli ei hän voi olla tuon työsuojeluilmoituksen tekijä. Keitä nämä ovat ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579497Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh143833Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r313161Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht892468Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142090Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3961974Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421511FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01351Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731138Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101115