Kun insuliini pistoksista kertyy ruiskuja, neuloja lansetteja ja Libre antureita ne ovat hygiaeniariski tuotteita.
Miten ne kuuluu häviittää.
Neuloja kuluu 5...10 kpl päivässä ja libreantureita 2 kuukaudessa.
Ruiskut ovat muovia ja lasia.
Anturi on sekä SER-jätettä että hygieniariski jätettä.
Anturia ei voi viedä ser jätteeseen koska siinä on verta.
Olen pari kertaa vienyt ruiskuja neuloineen apteekkiin mutta ne idiootit pyytävät lisäämään riskiä irroittamalla neulat.
Varmaan joku pilkunnussinta ohje käskee niin.
Itse ajattelin että neulat ovat neulasuojan ja tupen suojassa
Kuinka hävitän sokeritaudin hoitotarvikkeet?
7
150
Vastaukset
- Anonyymi
sekajätteeseen vaan kaikki, ei niitä kukaan kyttää mitä laatikossa on
- Anonyymi
-tai jos joku kyttää, niin siinähän sitte kyttää
- Anonyymi
Tyhjään maitotölkkiin käytetyt neulat ja lansetinterät, korkki kiinni ja sekajätteeseen.
- Anonyymi
Itse kerään neulat ja lansetit muovipurkkiin ja vien purkin apteekkiin, jossa on neulojen keräyssäiliö.
- Anonyymi
Vie apteekkiin
Insuliinikynäneulat, ruiskut, insuliinipumpun kanyylit ja pistolaitteen neulat (lansetit)
Kaikki neulan sisältävät tuotteet tulee viedä apteekkiin. Insuliinikynäneulat, insuliinipumpun kanyylit ja pistolaitteen neulat (lansetit) voi kerätä kotona kovaseinäiseen, suljettavaan astiaan. Näitä ovat esimerkiksi tyhjät muovipullot tai lasipurkit, joissa on kierrettävä korkki tai kansi. Hyvin suljettu keräysastia tulee viedä apteekkiin erillään muusta lääkejätteestä.
Vajaat ja täydet insuliinikynät
Jos insuliinikynissä tai säiliöissä on insuliinia, ne viedään apteekkiin. Huom! Insuliinia ei saa tyhjentää viemäriin tai roskakoriin.- Anonyymi
Entäpä ne anturit ?
SER-jätettä ei saa viedä apteekkiin, eikä SER keräyspisteeseen tartuntariskin vuoksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä ne anturit ?
SER-jätettä ei saa viedä apteekkiin, eikä SER keräyspisteeseen tartuntariskin vuoksi?Sensorit kuuluvat SER-keräykseen. Pyyhi neulaosa desifioivalla aineella ja suojaa neula esimerkiksi kartongilla. Käytöstä poistetut sähkö- ja elektroniikkalaitteet ovat sähkö- ja elektroniikkalaiteromua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005017471- 2282608
- 262571
- 1591889
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158- 751153
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145