Maahanmuuttajalapsetkin oppivat, mutta osaammeko me opettaa RKP?

Anonyymi-ap

Maahanmuuttajalapsetkin oppivat, mutta osaammeko me opettaa
Moktar.Gubta
2025-01-16 09:07:37

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010952033.html
”Espoo kokeilee uutta tapaa opettaa maahan­muuttaja­taustaisia lapsia – Tulokset loistavia”

On mukava lukea välillä juttuja siitäkin, kun asioita tehdään oikein ja järkeäkin on saatu käyttää. On täysin selvää, että lapsi oppii, kun opetetaan ja myös annetaan lapselle mahdollisuus oppia.

Erityisesti vieraan kielen lapsi oppii ihan noin vain leikkiessään, jos siihen vain on mahdollisuus. On täysin järjenvastainen ilmiö se, että vieraskieliset lapset on ala-asteella koottu omaksi ryhmäksi oppimaan suomea. Ajatteleva ihminen kysyy, että mitä lapset oppivat tällaisessa ryhmässä – lisää muita vieraita kieliä, mutta ei sitä suomea.

Ihan nauratti lukea tämäkin yksityiskohta. Ekaluokkalaisen Melitan kotona puhutaan espanjaa, latviaa ja englantia. Melita itse antaa haastattelun sujuvasti suomeksi puolen vuoden koulunkäynnin jälkeen. Ehkä meidän kannattaa haudata ne jutut kielitaidottomista maahanmuuttajalapsista ja syytellä huonoista Pisa-tuloksista vain itseämme.

Lapset kyllä oppivat ja osaavat, kun heille annetaan siihen mahdollisuus. Ehkä meidän pitäisi kysyä asiaa koululaitokselta, joka työntää oppimishaluisen lapsen käteen risaiseksi luetun kannettoman kirjan ja samalla valittelee rahojen puutetta.

Parhain terveisin, Moktar.;)

lainaus maahanmuutto suomi24

2

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Naurelee moktar gubta kuten anders....

Jättimäinen grooming-skandaali lopulta julki: rasismisyytösten pelko ja väestösuhteiden vaaliminen tukkivat viranomaisten suut -“Suurin rauhan ajan rikos ja sen peittely Britannian historiassa”
      PolitiikkaUlkomaatKulttuuri
      15.01.2025 |12:27

Useamman vuosikymmenen ajan jatkunut tuhansien englantilaistyttöjen järjestelmällinen groomaus, ahdistelu ja sarjaraiskaukset ovat suurin rauhanajan rikos modernin Euroopan historiassa, kirjoittaa historioitsija ja kolumnisti Dominic Green amerikkalaisessa The Free Press -lehdessä. Nämä rikokset ovat enimmäkseen pakistanilaistaustaisten muslimimiesten tekemiä, ja valtaosa heistä ei ole joutunut vastuuseen. 2010-luvulla sekä oikeiston että vasemmiston johtamat hallitukset yrittivät hyssytellä vyyhtiä muutamien symbolisten oikeudenkäyntien jälkeen. Se näytti onnistuvan, kunnes Elon Musk perehtyi osaan oikeudenkäyntiasiakirjoista ja nosti asian esille omistamallaan X-alustalla. Nyt skandaali ravistelee Ison-Britannian yhteiskuntajärjestystä, eikä vyyhtiä voi enää hyssytellä.

• Anonyymi

uhdessä moktar gubta sdp sanoo-googlaa vaikka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe