Moi moottorimekaanikot,
Ostin viime viikolla ekan veneeni ja siihen oli kiinnitetty Mercuryn 65 hp 2-tahtimoottori. Käy kuin virtahepo ja tankki tyhjenee alta aikayksikön.
Onko joku mercuryyn erikoistunut kuulolla ja osaisi antaa ohjeita moottorin kaasuttimien ja sytytyksen säätämiseen.
Neuvoja kaipaavana
esa.ehoniemi(@)luukku.com
MERCURY 65 HP 2-TAHTI
7
1717
Vastaukset
- heh
65 hepoinen perinteisen tekniikan 2-t moottori kuluttaa vajaan 30 litraa tunnissa täyskaasulla. Jos käytössäsi on tavallinen 25 litrainen tankki niin sen pitäisikin tyhjentyä alle aikayksikkönä käytetyn 1 tunnin.
Virtahepoa en osaa yhdistää tähän asiaan :) - merkkuri
Näissä 3-pyttysissä kannattaa sit säätää ylempi kaasari hieman rikkaammalle, koska koneessa 1.pytty tuppaa käymään aina liian laihalla.
- Merc-man
Jos kone on 4sylinterinen kannattaa säätää just samanlailla molemmat kaasarit.
- merkkuri
Merc-man kirjoitti:
Tuli vaan ensimmäisenä mieleen nuo 3 sylkkyset joista ny tuppaa nuo 1 pytyn männät palamaan.
- tover
Merc-man kirjoitti:
kuvia entisöimistäni merkuista myös 650 pantherista sekä uusista projekteista. http://kotinetti.suomi.net/jansix/
- pikku-eetu
Kiitoksia merkkurille neuvosta, siitä seuraakin jatkokysymys eli miten rikkaus / laihuus todetaan. Tulpat irroitin ja katsoin että olivat puhtaat. Tarvitseeko ottaa kaasarit irti ja viedä penkkiin säädettäväksi vai löytyykö markkinoilta helpompia tapoja säätää itse kaasarit ja vielä oikein. Joskus 80-luvulla oli polttotulppia kaupan josta näki seoksen laihuuden tulpassa olevan lasikannan läpi liekin väristä, onko vielä?
Paljonko 65hp mercuryn 2t-mootorin tulisi ottaa kieroksia täydellä kaasulla jos potkuri on sopiva? Entä sopivat lämpimän moottorin tyhjäkäyntikierrokset?
Onko kokemuksia sopivasta potkurista k.o. moottoriin. Nykyisestä potkurista löytyy kavitointijälkiä lapojen kärjistä mutta kannattaako potkuria ruveta vaihtamaan muutaman tunnin vuosittaisen käytön takia.
Eikun upeaa veneilykeliä kaikille- vaikka heti
numeroon 041-4558383
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255