”Voideltu – voitelu”? Modernit harhaopit osa A - 17-01-2025
S24 keskustele helluntailaisuudesta.
INTROA
Tämä on osa A, ”modernien harhaoppien” katselmusta.
1) Mikä ihmeen ”voitelu?
-------------------------------
Termi ”voitelu voideltu” on juurtunut melkoisesti suomalaiseenkin kristillisyyteen. Erityisesti eräiden vapaiden suuntien kielenkäyttöön, kuten helluntailaisuus. Paljon tätä ”voitelu” -teemaa on viljennyt mm. Patmoksen Leo Meller. Joka ITSEÄÄN on korottanut jonakin ”erityisvoideltuna” , kuin guruna, jolla erityisiä kykyjä? Salaperäien ”voideltu” agentti?
On ollut vuosia vallalla kuin jokin ammattikiistan tapainen? On jopa koetettu pysyttää gallupeja?
• Kenellä Suomessa on vahvin voitelu?
• Kuka saarnamies on ”voideltujen” puhujien ykkönen?
• Tämä puhuu ”väkevässä voitelussa”!
• ”Vahva voitelu nyt tässä kokouksessa”!
• Tällaista ”voitelua” et ole nähnyt!
• Tule nauttimaan, kun aivan fantasinen ”voitelu” on puhujan yllä!
• Tämän (X) puheessa on ”väkevä voitelu”!
2) Mikä ihmeen moderni uutuusoppi tämä ”voiteluhömppä” on?
-------------------------------------------------------------
Katsotaan:
• ”Kreikan kielen ”Kristus” tarkoittaa Messiasta eli voideltua.”
• ” Kreikan sana Khristos on käännös heprealaisesta sanasta mashiah, suomeksi Messias.”
• ” Sanan merkitys on - ”se, joka on voideltu”?
• ”Tämä viittaa alunperin Israelin kuninkaaseen, joka asetettiin virkaansa voitelemalla.”
Siis- ”voideltu” tarkoittaa tilannetta jossa (nykyisin) joku koettaa esiintyä kuin korotettuna johonkin erityisasemaan. Näyttelee jotakin erityistä. Kehuu olevansa enemmän kuin muut? Nostaa itsensä kuin korokkeelle! Minä Olen Voideltu!
Mitä UT opettaa ”voitelusta? Katsotaan!
3) Jeesus varoitti lopunajan eksyttäjistä? Kyllä!
-------------------------------------------------
Lopunaikoja käsittelevissä puheissaan Herramme Jeesus varoitti sellaisista ekyttäjistä, jotka esiintyvät ”voideltuina”!
(Matt 24., Markus 13. ja Luukas 21. luvut)
• ”Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. 5Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. ” (Matt 24:4-5)
• ”Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias’, ja eksyttävät monia.” ( Matt 24:4-5, KR92)1
Aloitus jatkuu
" Voideltu- voitelu"? Modernit harhaopit osa A - 17-01-2025
96
601
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkoa aloitukseen :”Voideltu – voitelu”? Modernit harhaopit osa A - 17-01-2025
4) Lopunajan ”voidellut” eksyttäjät - ei ole opetusta UT:n sisällä!
-------------------------------------------------------------------------------
Jeesus siis varoitti lopuajalla tulevista harhaopettajista. - Jotka esiintyvät ”voideltuina”.
(Kristus = voideltu.) Kun he sanovat ”olen voideltu” – se on adekvaattisesti samaa, kuin sanoa ”Minä olen Kristus”!
Tuollaista esiintymistä, ei UT:n opetuksissa lainkaan löydy!
(Koettakaapa etsiä ja kertokaa ne Sanan kohdat.)
Tämä ”voideltujen” ja ”voitelun” eksytyksen laji on siis juurikin sitä, mistä Jeesus varoitti.
Tällaiset valheveljet eksyttävät monia.- Heikkouskoisia, Ramatun Sanaa tuntemattomia. (Matt 22:29).
- Myös sellaisia, joiden ”hengen aistit” eivät ole harjaantuneet erottamaan – mitä?
Ei olla opittu erottamaan aitoa Pyhän Hengen toimintaa? - Ja, pahojen henkien tasolla olevaa ”hengen toiminnan jäljittelyä”. Ei olla opittu erottamaan ”väärää rahaa” -aidosta!
( Hebrealaiskirje 5:11-14)
• ”… joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.”
5) ”Voiteluoppi” on tämän ajan eräs moderni eksytys!
----------------------------------------------------------------
Sellaisessa teemassa, itseään taikka kavereitaan mainostavat EIVÄT ole Pyhän Hengen lähettiläitä Miksi? Koska Pyhä Henki ei KOSKAAN korota ihmistä:
• ”minä olen voideltu”
• ”tuo on voideltu”
Mitä Jeesus sanoi:
• ”Hän on minut kirkastava!” ( Joh 16:14)
• ”Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ” (Joh 7:18)
• Joka itsensä ylentää, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.” ( Matt 23:12)»
• ”Me olemme löytäneet Messiaan!» – se merkitsee: Voidellun.Se on käännettynä: Kristus.” ( Joh 1:41)
Herramme Jeesus Kristus oli ja on ainoa Jumalan voideltu, Messias – Kristus!
Jokainen, joka koettaa näytellä ”kristusta” - siis ”voideltua” - koettaa nostaa ITSEÄÄN.
- Pyytää ”omaa kunniaansa” ja on väryyden asialla. Eksyttävien henkien ”voitelussa”.
- Pyhän Hengen lahjan ja hengen voitelun saaneet EIVÄT korota itseään, eivät NOSTA itseään tai toisia ”erityisiksi voidelluiksi”!
Valvovat, Jeesukselle uskolliset! Varokaa lopunajan ”vääriä voideltuja”!- Anonyymi
Minusta tuntuu, että sinä aloittaja olet Herramme runsaassa voiteluasa. Kiitos Jeesus!
- Anonyymi
Tosi on. Näinä aikoina on oikein kuin kilpailu, kenen pihujan nimi olisi ykkösenä, listalla voideltujen kisassa!
- Anonyymi
Nuo voidellut ovat koettaneet koukuttaa monia horjuvia uskovia. Ett' MINÄ olen se profeetta, joka...
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18784863/miksi-ennustus-heratyksesta-ei--toteutunut - Anonyymi
Uskova saa Pyhän Hengen tai on uskonnollinen jupisija.
Mitään erityisempää ei tarjota.- Anonyymi
Joo. Kukaan ei ole mikään super-hyber "Voideltu"!
Paitsi omissa kuvitteluissaan. tai faniensa simissä
- Anonyymi
Jokainen uudestisyntynyt, aidosti Jeesuksen oma on voideltu Pyhällä Hengellä. Tässä ei ole eroa, niin että toinen esim. olisi Jumalalle arvokkaampi kuin toinen.
Tuon vaikutuksen voimassa voi yksilöiden kohdalla olla paljonkin eroja, riippuen kunkin kristityn omasta nk. valmiudesta, mutta Itse Pyhä Henki on kaikilla sama.
Se, jossa vähemmän "näkyy" voimaa, on Pyhässä Hengessä aivan saman arvoinen kuin joku, tässä asiassa suurieleisesti esiintyvä kristittykin.
Helluntailaiset / melleristit aina katsovat ensisijaisesti tekoja, eivät kyseisen kristityn uskoa, henkeä. Mittaavat kristityn arvoa hänen ulospäin näkyvyytensä mukaan. Siksi tällaiset "voitelu"-puheetkin.
Tällaisia vastaan Jeesus Itse kovin sanoin saarnasi ja pääsikin sitten hengestään. Fariseusten hengenhedelmä, kaikkialla missä he ovat läsnä, on aina kuolema. Elämää heissä ei ole.- Anonyymi
Tälläkin palstalla on näkynyt MONTA kertaa mielipidemittaus;
Kerro KUKA NÄistä puhujista, profeetoista on eniten "voitelussa"??
Sittin nimiä listassa, se ja se...
Naurettavaa ja infantiilia!
Tulee mieleen yx ateisti, joka oli nähnyt tällaista juttua.
Sanoi: jos nuo kaikki on öljyllä ittensä voidelleet?
Niin sitten ne on yhtä liukaskielisiä kuin liukasmielisiä!
Öljynneet ittesnsä päältäkin päin.
Eikä kukaan ota selvää, mitä lajia ne on?
Kunhan pöyhkeilevät ja narsistisesti puleeraavat... - Anonyymi
Hyviä ajatauksia!
- Anonyymi
"Jokainen uudestisyntynyt, aidosti Jeesuksen oma on voideltu Pyhällä Hengellä. Tässä ei ole eroa, niin että toinen esim. olisi Jumalalle arvokkaampi kuin toinen."
Kommenttia:
Juuri noin on. Jumalan "perheessä" ei ole mitään kastijakoa!
Jokainen on samanarvoinen.
Niin kuin maallisessa, yhteiskunnassa - kaikilla on sama ihmisarvo.
Mutta? Jo Jeesuksen edessä ne oppilaat ... kysyivät "kuka meistä on suurin!"
Eli sama kilpailun ja ylpeyden synti riepoo näitä VoiteluMiehiä!
Vallanhimo, kunnianhimo, rahanhimokin ja muut siitä jyllää!
- Anonyymi
Voiteluita on monenlaisia ja täässä äänitteessä ruoditaan medioissa vaikuttaivia tahoja. https://www.youtube.com/watch?v=qDcJT13xLM8
- Anonyymi
Siinä samanlainen itteään tarjoileva...
- Anonyymi
Tarkoitakto, että on voideltu oliiviöljyllä, sitten toinen auringonkukkaöljyllä. Sitten joku kotimaisella rypsiöljyllä...
Smile :))
- Anonyymi
Mitä höyrytä voitelusta.
Ihminen on Pyhän Hengen tilassa tai ei ole.
Jos ei ole ja kuvittelee ajavansa voiteluöljyllä, ei siinä siinä ole muita harhaoppeja ihmeellisempää. Ilman Henkeä on harhassa.- Anonyymi
Ei kuka tahansa ole Pyhän hengen tilassa!
- Anonyymi
Mitä höyrytä voitelusta.
Miksi sitten tälläkain palstalla on höyrytty!
Kertokaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä höyrytä voitelusta.
Miksi sitten tälläkain palstalla on höyrytty!
Kertokaa!Harhaoppiset höyryää asioilla joita ei ole.
Se harhaopin merkki. Kuin pedon merkki.
- Anonyymi
Siksi onkin syytä vähän terästäytyä. Ja lopettaa lusmuilu.
Eikä olla koukutettavia ja manipuloitavia hörhöjä!!
Joita tää palsta on tukkoisenaan. - Anonyymi
Ne miehet kiistelee kenellä Voitelu-Kruuunu!
Jumala sanoo - ei yhdelläkään.
Ja paholainen nauraa noiden älyttömille kiistoille..... - Anonyymi
Huvittavaa ja tuo mattilakin siinä huseeraa.....
- Anonyymi
Herjaustittelistä oikeastaan kisaavat.
- Anonyymi
Pyytäkää noita "voitelumiehiä" voitelemaan kaikki moottorit, autojen osat, kaikki mitkä voitelua tarvii! Ne osannee homamt hoitaa???
Jopa nariseva oven sarana? Siinä voitelumiehille duunia. Kun kiertävät kaikki talot ja tuvat.... narisevat ovet...
- Anonyymi
Hyvät pienkoneiden käyttäjät,
Voitelu on kaiken A ja Ö. Ilman sitä moottorisi
- kitisee,
- kärsii,
- kuolee.
Moottorisaha ja ruohonleikkuri ovat vaativia, mutta rakastavat huolenpitoa:
- Oikea öljy pitää osat pyörimässä.
- Väärä öljy tekee moottorista murheenkryynin.
- Liian vähän öljyä? Valmistaudu romuttamaan vehje.
Moottorisaha rakastaa:
- kaksitahtiöljyä.
- puoliksi synteettistä sekoitusta.
- täyssynteettistä herkkua.
Suosittelen lämpimästi:
- Stihl HP Ultraa.
- Husqvarnan XP+:aa.
- Piharakkauden öljyseosta.
Ruohonleikkuri kaipaa:
- viskositeetiltaan 10W-30 öljyä.
- vaihtoehtoisesti 15W-40 öljyä.
- säännöllistä huoltoa.
Hyviä brändejä ovat:
- Briggs & Stratton.
- Valvoline.
- Shell Helix.
Ketjuöljy on moottorisahan paras kaveri:
- Laadukas ketjuöljy pidentää käyttöikää.
- Biohajoava öljy säästää luontoa.
- Likainen ketju on kuin likainen omatunto.
Muista:
- Säännöllinen huolto voittaa improvisoinnin.
- Vanha öljy on uusien vikojen lähde.
- Pieni panostus säästää suuria summia.
Älä koskaan tee näitä:
- Älä käytä moottorisahan polttoaineseosta ruohonleikkurissa.
- Älä unohda tarkistaa öljytasoja.
- Älä anna naapurin lainata konetta ilman ohjeistusta.
Voitelu on elämästä:
- moottorin,
- osien,
- ja käytön nautinnon.
Oikein voiteluinen ja toimiva vuosi kaikille koneharrastajille!
Terveisin,
Enkeli Mäntä - Pienkoneiden Pyhä Voitelija ja Liturgisten Lentokoneiden Lentäjä - Anonyymi
Mauno Mattilakin on noita voitelumiehieä. Mut koettaa olla päällepäsmäri. Mut ei oo. Herran työlistassa!!!
- Anonyymi
Mikä ihmeen ”voitelu?
-------------------------------
Termi ”voitelu voideltu” on juurtunut melkoisesti suomalaiseenkin kristillisyyteen. Erityisesti eräiden vapaiden suuntien kielenkäyttöön, kuten helluntailaisuus. Paljon tätä ”voitelu” -teemaa on viljennyt mm. Patmoksen Leo Meller. Joka ITSEÄÄN on korottanut jonakin ”erityisvoideltuna” , kuin guruna, jolla erityisiä kykyjä? Salaperäien ”voideltu” agentti?
On ollut vuosia vallalla kuin jokin ammattikiistan tapainen? On jopa koetettu pysyttää gallupeja?
• Tämän (X) puheessa on ”väkevä voitelu”!- Anonyymi
Onko Melleri tehnyt rikoksia ?
- Anonyymi
Herjaustitteliä kannattaa tosiaan tavoitella.
Joskin palkinto ei siitä ole kovin mieltä ylentävä.- Anonyymi
Nämä kaikki voitelumiehiksi itsensä ylentävät, ja heitä fanittavat?
he ovat tilanneet obnuksensa. Jokainen omasta tahdostaan ja tilanteestaan.
Herjaus on eri asia, kuin kriittinen koettelu.
Jokaisen itsensä korokkeelle nostavan pitää kestää, myös risut, ei vain fanittajien aamenet ja ruusut.
Näin se elämä on!
- Anonyymi
Koettelu on sitä että tutkitaan mikä on hyvää ja mikä huonoa ja pidetään se mikä on hyvää.
Ei sitä että suu vaahdossa herjataan samoilla herjoilla asioista joista ei mitää edes tiedetä.
Ei se ole koettelua, vaan vähäjärkisyyttäkin.- Anonyymi
Koettelu on sitä että Raamatun Sanalla testataan kaikki "uutuudet".
Se ei ole herjaa. ( Paitsi jos jonkun tunto kolkuttaa, ei kestä sanan suolaa?)
Koettelussa tarvitaan tervettä järkeäkin, Jumalan antamaa viisautta.
Ja sitä Pyhän Hengen taso, josta Jeesus sanoi:
" Pyhä Henki... johdattaa kaikkeen totuuteen.." ( Joh 16:13-14) - Anonyymi
"Koettelu on sitä että tutkitaan mikä on hyvää ja mikä huonoa ja pidetään se mikä on hyvää."
Kommenttia: Kyllä. Kun on koeteltu Raamatun Sanalla? Sitten todettu, ettei "voiteluoppia" Raamattu tunne"?
Se on huono asia, joka totisen Jeesuksen seuraajan on hylättävä. - Anonyymi
"Ei sitä että suu vaahdossa herjataan samoilla herjoilla asioista joista ei mitää edes tiedetä."
Onko sinulla suu vaahdossa olevia herjaajia? Vai ovatko ne vain meilikuvahahmoja, harhoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei sitä että suu vaahdossa herjataan samoilla herjoilla asioista joista ei mitää edes tiedetä."
Onko sinulla suu vaahdossa olevia herjaajia? Vai ovatko ne vain meilikuvahahmoja, harhoja?Jos on lukea, niin helppo todentaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on lukea, niin helppo todentaa.
No, moni näkee näinä aikoina outoja olentoja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koettelu on sitä että Raamatun Sanalla testataan kaikki "uutuudet".
Se ei ole herjaa. ( Paitsi jos jonkun tunto kolkuttaa, ei kestä sanan suolaa?)
Koettelussa tarvitaan tervettä järkeäkin, Jumalan antamaa viisautta.
Ja sitä Pyhän Hengen taso, josta Jeesus sanoi:
" Pyhä Henki... johdattaa kaikkeen totuuteen.." ( Joh 16:13-14)Entäpä jos raamatti ei kerro tutkittavasta aiheesta mitään, esim. heteroiden puolisoiden välisestä anaaliyhdynnäatä? Saako sitä tehdä ja miten se tulee tehdä? Toisaalta olen käyttänyt ja sydämelleni uskonut kohdan ”kaiken minä voin Herrassa”, en nyt tähän hätään jaksa kaivaa oikeaa kohtaa. Mutta jotenkin noin se meni ja sillä olen mieleni monesti huojentanut.
- Anonyymi
Tässä aloituksessa koettelua modernista "tulisieluopista"!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18786174/tulisieluoppi---modernit-harhaopit---osa-b---18-01-2025 - Anonyymi
On täysin selvää, että kun
tartuaan asioihin, joista on operoitu nykyajan krisittyjen
muotomenoja:
"voitelun" harhaoppi
"tulisieluopin" opin haraoppi
Ne nostavat kiukkua niiden uskiksien taholta. Jotka ovat niissä kiinni, sidottuja, koukutettuja. Ja taustajoukoissa on itse - eksytysten pääarkkitehti! - Anonyymi
Kun Jeesus puhui "suolaisia sanoja" jotkut ottivat itseensä.
" Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
"Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois. "
" Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Matt 15: 12-14
Näitä "mielensä-pahoittajia-on"! He eivät siedä "tervettä oppia".
Hhe ovat pilanneet terveen ruokahalunsa. Liian paljon epähengellistä hömppää. Pikaruokia, roskaruokaa, jota tarjoillaan joka kanavasta ja tuutista.
Terve Sanan rukiine Leipä ei ole kelvannut! - Anonyymi
Uskova tarvitsee Pyhän Hengen eikä leipähöpinöitä.
- Anonyymi
Pyhä Henki Ottaa asiat Raamatun sanasta, ei muualta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki Ottaa asiat Raamatun sanasta, ei muualta.
Pyhä Henki tulee Jumalalta ja Raamatusta voi katso onko kyseessä oikea henki, on se sama henki mikä Jeesuksella oli ja mitä Paavali opetti. Jos se ei käy yksiin sen kanssa, jos vaikka on henki mikä kannattaa sotarikoksia, vaan voi sanoa että nyt ovat veljet eksyneet ja aika rankasti, eivät ole Pyhä Hengen asialla.
- Anonyymi
Eikö Sinun Raamatussasi lue näitä Jeesuksen sanoja?
"Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee." ( Matt 4:4)
" Minä olen elämän leipä...." ( Joh 6:30-35)
Otapas ja lue!
- Anonyymi
UT:n teksteissä ei todellakaan löydy mitään "voiteluoppia".
Kertokaa nyt, jos joku löytää?- Anonyymi
Pastori Mordokai Myrskypilvi ottaa nyt esiin pyhät kirjoitukset ja julistaa totuuden, sillä kyllä, Raamatusta löytyy voitelu ja voiteluoppi – eikä tämä ole mikään inhimillinen keksintö, vaan taivaasta annettu salaisuus Jumalan kansalle!
Voitelu on Jumalan pyhän hengen läsnäoloa ja valtuutusta, jonka Hän antaa valituilleen. Jo vanhassa testamentissa näemme tämän: "Pappi, joka on voideltu ja vihitty papinvirkaan, toimittakoon tämän; hän ei saa peittää päätään eikä repäistä vaatteitaan" (3. Moos. 21:10). Voidellut olivat erotetut ja pyhitetyt Jumalan palvelijoiksi!
Ja tämä voitelu ei jäänyt vain papistoon, sillä muistatteko kun Samuel voiteli Daavidin kuninkaaksi? "Ja Samuel otti öljysarven ja voiteli hänet hänen veljiensä keskellä; ja Herran Henki tuli Daavidiin siitä päivästä alkaen ja edelleen" (1. Sam. 16:13). Öljy oli ulkoinen merkki, mutta Henki toi voiman!
Uusi testamentti avaa meille voiteluopin täydellisen täyttymyksen. Me emme enää elä vain öljyn ja ulkoisen rituaalin ajassa, sillä Jeesus Kristus itse oli voideltu Messias, mikä tarkoittaa "voideltua": "Henki Herran, Herran, on minun päälläni, sillä Herra on voidellut minut" (Jes. 61:1, Luukas 4:18).
Ja nyt tämä voitelu tulee jokaiselle uskovalle! Apostoli Johannes kirjoittaa: "Mutta teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto" (1. Joh. 2:20). Tämä voitelu on Pyhän Hengen opetus ja voima, joka erottaa meidät maailmasta. Ilman voitelua ei ole todellista palvelustyötä eikä Jumalan voimassa elämistä!
Pastori Mordokai Myrskypilvi siis julistaa: tutkikaa Raamattua, ymmärtäkää voitelu ja sen merkitys! Se ei ole pelkkä sana, vaan Jumalan elävä todellisuus Hänen kansalleen. Olkaa Pyhän Hengen täyttämiä ja kantakaa voitelun hedelmiä!
- Anonyymi
Aloitus ja kirjoittaja on tyypillinen uskonnollis- ateistinen kirjoittaja, joka ei osaa Raamattua.
----Eli kieltää sovituksen- mikä Golgatalla on lunastuksena lausuttu. Siis on itse -- se eksyttäjä. hyvän ja pahantiedonpuulla, istuen käärmeen kanssa valtajakkaralla ja jakaa tuomioita, omin lupineen.
Siis aloittaja ei saa edes mielenkiintoa harhaisuuteensa.- Anonyymi
Ny meni pahasti pieleen. Sokea ei voi nähdä.
- Anonyymi
Aloittaja on omituinen höpöttäjä.
- Anonyymi
No mikäs höpöttäjö tuo on?
taitaa olla niitä voitelumiehiä ja sellaisten fani.
Otti koville aloituksen suolainen totuus!
Tuli kiukku? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikäs höpöttäjö tuo on?
taitaa olla niitä voitelumiehiä ja sellaisten fani.
Otti koville aloituksen suolainen totuus!
Tuli kiukku?Niin tais ottaa!
Aloittajan tekstit sentään ovat asiallisia ja laatutavaraa!
Näkee, että on sisällä Raamatun teksteissä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tais ottaa!
Aloittajan tekstit sentään ovat asiallisia ja laatutavaraa!
Näkee, että on sisällä Raamatun teksteissä...Itsekehu haisee jo kauas 🦨💨😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekehu haisee jo kauas 🦨💨😁
Oletko sänä haisulimies, voitelumies`? Koeta pestä itseäsi.... Haiset kitkerältä, pilaantuneelta jäteöljyltä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sänä haisulimies, voitelumies`? Koeta pestä itseäsi.... Haiset kitkerältä, pilaantuneelta jäteöljyltä....
Joo, mutta sä oot se saatanan kaatopaikka, joka tän kaiken paskas kiltisti imee. Pese sä ensin se oma naamataulus, ennen kuin alat kenenkään aromaterapiaa arvostelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mutta sä oot se saatanan kaatopaikka, joka tän kaiken paskas kiltisti imee. Pese sä ensin se oma naamataulus, ennen kuin alat kenenkään aromaterapiaa arvostelemaan.
Kuka se noin kiukuttelee? On huono päivä vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka se noin kiukuttelee? On huono päivä vai?
"Ei tässä mitään huonoa päivää, mulla vaan on tapana puhua suoraan—toisin kuin sulla, joka ilmeisesti viettää päivänsä runoillen roskiksen takana.
- Anonyymi
helluntailaisuus on maallikoiden ja homppelimiesten kehittämä uskonto
- Anonyymi
Oli mitä oli, mutta homotus on in.
Se on ja pysyy vakaana. - Anonyymi
Tietysti aloituksen teksti synnyttää kapinaa ja kiukkua, kenessä, keissä?
Sellaisissa joille ei kelpaa Raamatun terveet opetukset, vaan jotka?
Sanan ennakkoilmoituksen mukaan: "haalivat itselleen halunsa mukaisia oppettajia, kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee" ( 2 Tim 4:3-4)
Hyvin osasi Paavali ennakoida tätä päivää!
Onneksi on vielä niitäkin, paljon , jotka eivät "juokse jokaisen itseään korottavan voitelumiehen perässä,,"- Anonyymi
Aloitus on jumatomjan ihmisen rienaamista ja aiheetomien syytösten esittämistä ja silkkaa pahuutta ja valhetta. Jostakin piti repiä syytöksille kohde, mutta Leo Meller olekaan helluntailainen, vaan ahne ja myrkyllinen luterilainen.
Sanan mukaan Jeesus on voideltu, Messias, niin myös Jeesuksen omat ovat voideltua.
Vain pyhät ovat voideltuja, syntiset maailman ihmiset, kuten aloittaja, eivät ole voideltuja, vaan heissä vaikuttaa maailman ruhtinaan henki! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on jumatomjan ihmisen rienaamista ja aiheetomien syytösten esittämistä ja silkkaa pahuutta ja valhetta. Jostakin piti repiä syytöksille kohde, mutta Leo Meller olekaan helluntailainen, vaan ahne ja myrkyllinen luterilainen.
Sanan mukaan Jeesus on voideltu, Messias, niin myös Jeesuksen omat ovat voideltua.
Vain pyhät ovat voideltuja, syntiset maailman ihmiset, kuten aloittaja, eivät ole voideltuja, vaan heissä vaikuttaa maailman ruhtinaan henki!"Aloitus on jumatomjan ihmisen rienaamista ja aiheetomien.."
Kommenttia:
Kirjoittajalla ei tunnu olevan äidinkieli hallinnassa?
Mikä sana on "jumatomjan"? Kuuluko se erityisvoitelun sanavarastoon?
Kiitos Jumalalle, että Hän armossaan on varjellut monia niiltä moderneilta oppisuunnilta, kuten "voiteluoppi" oppi "tulisieluisuudesta" jne.
Aloittaja pysyy edelleen Raamatun Sanan kehyksissä ja Sanan kalliolla.
Ja? Jumala pitää visusti huolta sekä aloittajasta, että kaikista niistä Jeesuksen totisista lampaista, jotka uskollisesti Häneen katsovat.
Amen.
Ilmest 3:7-13
Edessä olevina aikoina, monen haihattelijan (usko) joutuu tiukkaan testiin.
Silloin monen usko luhistuu. Ei auta voiteluoppien eikä tulisielusaarnojen poppaskonstit!
Autuas se, joka on ajoissa pannut turvansa Jumalaaan!
Vain se kestää, jonka perustus on Raamatun Sanan kalliolla.
Ihmistason hömpät eivät kestä.
( Matt 7:21-27) = kertaukseksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain pyhät ovat voideltuja, syntiset maailman ihmiset, kuten aloittaja, eivät ole voideltuja, vaan heissä vaikuttaa maailman ruhtinaan henki!Anonyymi 2025-01-20 08:58:42
"Aloitus on jumatomjan ihmisen rie...
Kommenttia:
Sulla on lukutaitokin hukassa? Aloituksen perusta ja perustelu on Raamatun sanassa. Se on ainoa oikea valinta sille, joka on ja aikoo olla Herran Jeesuksen seuraaja. Opissa ja elämässä?
Mutta, joka sanoo uskis olevans, ja juoksee sinne ja tänne kuin päätön kana? Kun vain joku mainostaa:
- Täällä on voitelu!
- Täällä on voideltua sanaa!
- Tule saamaan voitelua!
- Tuolla on voitelumiesten kunkku!
Juoskaa, juoskaa!
Mitä Jeesus? Matteus 24:23-24
"Jos joku silloin sanoo, täällä on Kristus ( = voideltu, kreik)
" tuolla on Kristus ( = voideltu)
- niin?
"älkää uskoko"!
"Sillä vääriä kristuksia ( = voideltuja)... nousee..... ja he eksyttävät, jos mahdollista - valitutkin."
Olkaapa tarkkana!
Väärät voidellut kyllä voivat tarjota - valhevoitelua! Ja sitten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 2025-01-20 08:58:42
"Aloitus on jumatomjan ihmisen rie...
Kommenttia:
Sulla on lukutaitokin hukassa? Aloituksen perusta ja perustelu on Raamatun sanassa. Se on ainoa oikea valinta sille, joka on ja aikoo olla Herran Jeesuksen seuraaja. Opissa ja elämässä?
Mutta, joka sanoo uskis olevans, ja juoksee sinne ja tänne kuin päätön kana? Kun vain joku mainostaa:
- Täällä on voitelu!
- Täällä on voideltua sanaa!
- Tule saamaan voitelua!
- Tuolla on voitelumiesten kunkku!
Juoskaa, juoskaa!
Mitä Jeesus? Matteus 24:23-24
" tuolla on Kristus ( = voideltu)
- niin?
"älkää uskoko"!
"Sillä vääriä kristuksia ( = voideltuja)... nousee..... ja he eksyttävät, jos mahdollista - valitutkin."
Olkaapa tarkkana!
Väärät voidellut kyllä voivat tarjota - valhevoitelua! Ja sitten?Jokainen Pyhällä Hengellä täyttynyt Jeesuksen oma on voideltu: Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto
Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aloitus on jumatomjan ihmisen rienaamista ja aiheetomien.."
Kommenttia:
Kirjoittajalla ei tunnu olevan äidinkieli hallinnassa?
Mikä sana on "jumatomjan"? Kuuluko se erityisvoitelun sanavarastoon?
Kiitos Jumalalle, että Hän armossaan on varjellut monia niiltä moderneilta oppisuunnilta, kuten "voiteluoppi" oppi "tulisieluisuudesta" jne.
Aloittaja pysyy edelleen Raamatun Sanan kehyksissä ja Sanan kalliolla.
Ja? Jumala pitää visusti huolta sekä aloittajasta, että kaikista niistä Jeesuksen totisista lampaista, jotka uskollisesti Häneen katsovat.
Amen.
Ilmest 3:7-13
Edessä olevina aikoina, monen haihattelijan (usko) joutuu tiukkaan testiin.
Silloin monen usko luhistuu. Ei auta voiteluoppien eikä tulisielusaarnojen poppaskonstit!
Autuas se, joka on ajoissa pannut turvansa Jumalaaan!
Vain se kestää, jonka perustus on Raamatun Sanan kalliolla.
Ihmistason hömpät eivät kestä.
( Matt 7:21-27) = kertaukseksi?Niin kuka on sinut varjellut pysymään luterilaisen kirkon muotomenoissa ja ajatusharhoissa: kuolleessa uskonnossa, ilman todistusta Jumalan läsnäolosta ja syntien anteeksisaamista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuka on sinut varjellut pysymään luterilaisen kirkon muotomenoissa ja ajatusharhoissa: kuolleessa uskonnossa, ilman todistusta Jumalan läsnäolosta ja syntien anteeksisaamista!
Äläpäs soita suutasi. Muotomenoja on enemmän helluntailaisissa.
Ja missä se Jumala näkyy?
- Anonyymi
"Älkää menkö sinne, älkääkä juosko perässä!" ( Jeesus)
Luukas 17:23, 21:8
Autuaat ne, joille riittää seurata Jeesusta ja Hänen koeteltuja opetuksiaan. Sellaiset saavat suojan pahoina päivinä. Jotka edessämme ovat!- Anonyymi
" tuolla on Kristus ( = voideltu), niin
älkää juosko luterilaiseen pakanakirkkoon vesikippojen ääreen: "Älkää menkö sinne, älkääkä juosko perässä!"
- Anonyymi
Autuaat ne, jotka Herraa seuraavat. Tienviitat ovat Raamatussa, UT:n sisällössä.
- Anonyymi
Helluntailaiset tulitunnelit Lapissa.
Tuli ne helluntoimummot ainakin hurmoksiin kun kulkivat tunnelista läpi.
Huhhuh.- Anonyymi
Sinä olet hurmoksissa vainoitessasi helluntailaisia! Sana varoittaa sinua. pimeyden ruhtinaan juoksupoika: "Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet hurmoksissa vainoitessasi helluntailaisia! Sana varoittaa sinua. pimeyden ruhtinaan juoksupoika: "Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni".
Ei kukaan helluntailaisia vainoa. Se on luulotautia.
Mutta varoittaa pitää kaikesta, joka on Sanan vastaista.
Ei pidä olla liian herkkähipiäinen.
On kestettävä kun koetellaan ja karsitaan pois istutuksia, joita JUMALA ei ole istuttanut.
Ei ole mitään "voideltuja" joita ei saisi kritisoida.
Syntisiä ihmisiä on kaikki.
Turha hehkutella jollain "voitelulla"... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kestettävä kun koetellaan ja karsitaan pois istutuksia, joita JUMALA ei ole istuttanut.
Turha hehkutella jollain "voitelulla"...KUULEPAS, KUN PERÄPUTKI PÄRÄYTTÄÄ: ILMAN VOITELUA SINÄ PÄÄDYT KUUMAAN PAIKKAAN – EI MIKÄÄN "LUULOTAUTI", VAIKKA NIIN LUULET!!!
HERÄÄ, KUN SANON: ILMAN HERRAN VOITELUA KAIKKI KOKOELMASI USKOSTA ON KUIN PELKKÄ HIEKKA, JOKA PAHAAN PÄÄTYVÄT JALAT KASTAVAT!!!
ei se ole "luulotautia", että on olemassa VOITELTUJA, JOTKA SAAVAT VÄHÄNKÄÄN HERÄTTÄÄ MUIDEN SYDÄMET! mutta jos ei ole voitelua, sinä et ole muuta kuin kuiva oksa, joka ei tuo hedelmää!
sana ei ole vain sana, vaan VOITELU ON SE, JOKA TÄYTTÄÄ SANAN VOIMALLA! ja jos et sitä kunnioita, SINÄ AIKUISTESI LIEKKEIHIN PÄÄDYSTÄ!!!
mikäli kaikki on vain "herkkää ja kestettävää", niin silloin ei ole mitään voimaa, joka turvaisi sinut, kun jumalan tuomio tulee! koska ilman voitelua SINÄ ET KESTÄ!
voitelu on se, joka antaa voimaa elää ja taistella! ja niitä "kritisoimattomia" on vain niitä, jotka ei tiedä, MITÄ HE PITÄVÄT KÄSISSÄÄN!
peräputki sanoo: EI VAINO AINA TULE, MUTTA VUOSISATOJEN PÄÄTÖS TULEE KOVAA JA KIUSAA ILMAN HERRAN VOITELUA, JA SINÄ AIKAISET PELASTUKSESTA!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUULEPAS, KUN PERÄPUTKI PÄRÄYTTÄÄ: ILMAN VOITELUA SINÄ PÄÄDYT KUUMAAN PAIKKAAN – EI MIKÄÄN "LUULOTAUTI", VAIKKA NIIN LUULET!!!
HERÄÄ, KUN SANON: ILMAN HERRAN VOITELUA KAIKKI KOKOELMASI USKOSTA ON KUIN PELKKÄ HIEKKA, JOKA PAHAAN PÄÄTYVÄT JALAT KASTAVAT!!!
ei se ole "luulotautia", että on olemassa VOITELTUJA, JOTKA SAAVAT VÄHÄNKÄÄN HERÄTTÄÄ MUIDEN SYDÄMET! mutta jos ei ole voitelua, sinä et ole muuta kuin kuiva oksa, joka ei tuo hedelmää!
sana ei ole vain sana, vaan VOITELU ON SE, JOKA TÄYTTÄÄ SANAN VOIMALLA! ja jos et sitä kunnioita, SINÄ AIKUISTESI LIEKKEIHIN PÄÄDYSTÄ!!!
mikäli kaikki on vain "herkkää ja kestettävää", niin silloin ei ole mitään voimaa, joka turvaisi sinut, kun jumalan tuomio tulee! koska ilman voitelua SINÄ ET KESTÄ!
voitelu on se, joka antaa voimaa elää ja taistella! ja niitä "kritisoimattomia" on vain niitä, jotka ei tiedä, MITÄ HE PITÄVÄT KÄSISSÄÄN!
peräputki sanoo: EI VAINO AINA TULE, MUTTA VUOSISATOJEN PÄÄTÖS TULEE KOVAA JA KIUSAA ILMAN HERRAN VOITELUA, JA SINÄ AIKAISET PELASTUKSESTA!!!smile
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha hehkutella jollain "voitelulla"...Mitä sinä luterilainen muuta teet helluntaipalstalla, kuin vainoat Jeesuksen omia!!!!
- Anonyymi
Jeesus varoitti:
" tuolla on Kristus ( = voideltu), niin
: "Älkää menkö sinne, älkääkä juosko perässä!"
Sellaisten "voitelua" mainostavien perässä! Varoitti Jeesus, - Anonyymi
Nämä, erityis-voidelluista henkilöistä puhujat, korottavat itsensä / toisen ihmisen kristukseksi.
Toisin sanoen, puhuvat / kirjoittavat riivaajien vallassa: korottavat antikristusta.
Teksteissä täällä voi lukea esim. haureuden henkivallassa kirjoitettuja viestejä.
Jokaisessa kristityssä, jossa Pyhä Henki vaikuttaa, on Pyhän Hengen voitelu.
Mutta nuo epäjumalien palvojat kieltävät tämän ja korottavat jonkun, inhimillisiltä taidoiltaan nk. karismaattisen, eli vahvan persoonan kuin joksikin "apostoliksi" tai erityisvoidelluksi.
Eli vähättelevät ja pilkkaavat Jumalan Pyhän Hengen työtä, jokaisessa aidosti kristityssään,
Tuo antikristus itse toimii siis, ei Pyhän Hengen, vaan Saatanan voitelussa, kuten palvojansakin täällä.- Anonyymi
Aidot kristityt pilkaavat palstalla Jeesuksen omia Jeesus varoittaa kristityistä: Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Kristus on yksi Jeesuksen nimistä. Aidot kristity ovat murhanneet 50 miljoonaa Jeesuksen todistajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aidot kristityt pilkaavat palstalla Jeesuksen omia Jeesus varoittaa kristityistä: Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Kristus on yksi Jeesuksen nimistä. Aidot kristity ovat murhanneet 50 miljoonaa Jeesuksen todistajaa.
Anna faktaa. Mitkä "kristityt"? Kristitty-nimitys viittaa Jeesuksen Kristuksen omiin.
Missä ja milloin kristityt Kristuksen omat ovat murhanneet jonkun toisen Jeesuksen omia?
Keitä Jeesuksen todistajia? Ja 50 miljoonaa? Tarkoitatko noitavainoja? Tuolloin keskiajalla Katolinen kirkko tapatti useita miljoonia noitia.
Puhu selvästi ja laita linkit.
Muutoin pelkkiä mustalaisten valheita.
Et kai väitä, että te olisitte Jeesuksen omia? Ette varmasti ole. Noidat, varkaat ja murhaajat! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna faktaa. Mitkä "kristityt"? Kristitty-nimitys viittaa Jeesuksen Kristuksen omiin.
Missä ja milloin kristityt Kristuksen omat ovat murhanneet jonkun toisen Jeesuksen omia?
Keitä Jeesuksen todistajia? Ja 50 miljoonaa? Tarkoitatko noitavainoja? Tuolloin keskiajalla Katolinen kirkko tapatti useita miljoonia noitia.
Et kai väitä, että te olisitte Jeesuksen omia? Ette varmasti ole. Noidat, varkaat ja murhaajat!Etkö mitenkään tajua, katolilais-luterilainen porttokirkko on murhannut 50 miljoonaa Jeesuksen todistajaa! Taivaassa katolilais-luterilaisen kirkon murhaamat huutavat kostoa: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
Näin luterilaiset aloittivat Jeesuksen todistajien murhaamisen: (Felix Manz) He was the first Swiss Anabaptist to be martyred at the hands of the Protestant followers of Zwingli. During his lifetime he suffered much persecution and numerous imprisonments. In 1526, he had been condemned to prison where he was to eat bread and drink water until he would "die and rot."
At 3:00 p.m. on January 5, 1527, he was taken bound from his last imprisonment to be drowned in the cold waters of the river Limmat which flows through the hear of the city of Zurich. Last minute efforts on the part of the clergy to cause him to recant were of no avail. He could hear the supportive and encouraging voices of his mother and his brother who stood nearby on the shore. His last words were, "Into thy hands, O God, I commend my spirit.
Luterilaien kirkkosi on murhanut mljoonia Jeesuksen omia!
Sana puhuu katolilais-luterilaisesta kirkkokunnista: näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kai väitä, että te olisitte Jeesuksen omia? Ette varmasti ole. Noidat, varkaat ja murhaajat!Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”. - Anonyymi
"Mutta nuo epäjumalien palvojat kieltävät tämän ja korottavat jonkun, inhimillisiltä taidoiltaan nk. karismaattisen, eli vahvan persoonan kuin joksikin "apostoliksi" tai erityisvoidelluksi. "
Kommenttia:
Tällä palstalla on nänynyt vuosikausia posmotusta "voidellusta" puhujista, jne.
Katsotaan:
• ” Kreikan sana Khristos on käännös heprealaisesta sanasta mashiah, suomeksi Messias.”
• ”Tämä viittaa alunperin Israelin kuninkaaseen, joka asetettiin virkaansa voitelemalla.”
Siis- ”voideltu” tarkoittaa tilannetta jossa (nykyisin) joku koettaa esiintyä kuin korotettuna johonkin erityisasemaan. Näyttelee jotakin erityistä. Kehuu olevansa enemmän kuin muut? Nostaa itsensä kuin korokkeelle! Minä Olen Voideltu!
------------------------------------------------- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus ei ole yksi Jeesuksen nimistä.
Vaan arvonimi Jeesuksen perässä.
Hebreaksi messias,
Kreikaksi Kristus.
Eli kun monet mainostaa:
Täällä on (voideltu) se tarkoittaa että he ottavat ARVONIMEN itselleen:
Voideltu. Kristus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus ei ole yksi Jeesuksen nimistä.
Vaan arvonimi Jeesuksen perässä.
Hebreaksi messias,
Kreikaksi Kristus.
Eli kun monet mainostaa:
Täällä on (voideltu) se tarkoittaa että he ottavat ARVONIMEN itselleen:
Voideltu. Kristus.Kristus on yksi Jeesuksen nimistä! Juutalaiset tunsivat ennustukset nimen omaan Kristuksesta: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
Krsitus ei ole arvonimi, vaa yksi vanhan liiton nimi Jeesuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta nuo epäjumalien palvojat kieltävät tämän ja korottavat jonkun, inhimillisiltä taidoiltaan nk. karismaattisen, eli vahvan persoonan kuin joksikin "apostoliksi" tai erityisvoidelluksi. "
Kommenttia:
Katsotaan:
-------------------------------------------------Kristityt ovat juoppoja, jumalankieltäjiä, homoja ja valhetteijoita ja avionrikkojia.
Jeesus itse varoittaa itseään kristityiksi kutsuvista. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Yksi Jeesuksen nimistä on Kristus. "Minun nimessäni". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.Ja helluntailaisten / sinun mukaasi anabaptisteja siis nimenomaan ja pelkästään näiden kahden toimesta, siis varsin lyhyessä ajassa, tapettiin 50 miljoonaa?
Oliko koko Euroopassa tuolloin 50 miljoonaa asukasta?
Jostain luin, että todellisuudessa anabaptisteja tuomittiin kuolemaan 300 vuoden aikana muist. n. 250 henkeä.
Linkit puuttuvat edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö mitenkään tajua, katolilais-luterilainen porttokirkko on murhannut 50 miljoonaa Jeesuksen todistajaa! Taivaassa katolilais-luterilaisen kirkon murhaamat huutavat kostoa: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
Näin luterilaiset aloittivat Jeesuksen todistajien murhaamisen: (Felix Manz) He was the first Swiss Anabaptist to be martyred at the hands of the Protestant followers of Zwingli. During his lifetime he suffered much persecution and numerous imprisonments. In 1526, he had been condemned to prison where he was to eat bread and drink water until he would "die and rot."
At 3:00 p.m. on January 5, 1527, he was taken bound from his last imprisonment to be drowned in the cold waters of the river Limmat which flows through the hear of the city of Zurich. Last minute efforts on the part of the clergy to cause him to recant were of no avail. He could hear the supportive and encouraging voices of his mother and his brother who stood nearby on the shore. His last words were, "Into thy hands, O God, I commend my spirit.
Luterilaien kirkkosi on murhanut mljoonia Jeesuksen omia!
Sana puhuu katolilais-luterilaisesta kirkkokunnista: näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.Ei ole olemassa katolilaisluterilaista kirkoa.
Ovat kaksi täysin eri kirkkokuntaa.
"Jeesuksen todistajaa". Tämäkin on valhetta. Tuolla termillä ei ole tarttu yhtäkään.
Faktaa. Linkit täytyy löytyä näin historialliseen tekoon, jos se olisi totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemassa katolilaisluterilaista kirkoa.
"Jeesuksen todistajaa". Tämäkin on valhetta. Tuolla termillä ei ole tarttu yhtäkään.
Faktaa. Linkit täytyy löytyä näin historialliseen tekoon, jos se olisi totta.Luterilainen valehtelija, muutit katolilais-luterilaisen katolilaisluterilaiseksij a aloin vängätä omaa valehteluasi toisen sanomisiksi. Luterilainen kirkko on katolilaisen kirkon tytär ja lahko. Luther otti suurimman osan opeista katolilaisesta kirkolta, mm. kymmenen käskyä ja katekismus, sakramentit ja kaste ja perisyntioppi, siis luterilaisuuden tärkeimmät (harha)opit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja helluntailaisten / sinun mukaasi anabaptisteja siis nimenomaan ja pelkästään näiden kahden toimesta, siis varsin lyhyessä ajassa, tapettiin 50 miljoonaa?
Oliko koko Euroopassa tuolloin 50 miljoonaa asukasta?
Jostain luin, että todellisuudessa anabaptisteja tuomittiin kuolemaan 300 vuoden aikana muist. n. 250 henkeä.
Linkit puuttuvat edelleen.Luterilaiset ovat kaikin voimin yrittäneet piilottaa ja valkaista veristä menneisyyttään. Luterilaiset ovat murhanneet miljoonia Jeesuksen omia. Luuletko tosiaan 250 henkeä 300 vuoden aikana olisi saanut ihmiset lähtemään kotiseudutuiltaan Amerikkaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemassa katolilaisluterilaista kirkoa.
Faktaa. Linkit täytyy löytyä näin historialliseen tekoon, jos se olisi totta.Tätä on luterilauus:
Vaikka uskonpuhdistuksen periaatteisiin kuului yksilön velvollisuus etsiä kristillisyytensä suunta Raamatusta, kaikkia radikaaliuskonpuhdistuksen versioita vainottiin. Vaino oli erityisen ankaraa. Niin ankaraa, että jotkut historioitsijat ovat päätyneet siihen käsitykseen, että suurin kristittyjen marttyyrien ryhmä koko kristillisen historian aikana ovat uskonpuhdistuksen aikana kuolleet anabaptistit, uudelleenkastajat. Heitä vainosivat niin protestantit kuin katoliset. Zürichissä reaktio oli niin voimakas, että jokainen, joka oli vain läsnä kasteenuudistajien kokouksessa, hukutettiin. Sama kohtalo odotti niitä, jotka eivät suostuneet siihen, että heidän lapsensa kastettiin. Sveitsin kirkkojen kokous päätti, että vettä haluava saakoon sitä. Hukuttamista pidettiin parhaana vastamyrkkynä uudelleen kastajien opille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen valehtelija, muutit katolilais-luterilaisen katolilaisluterilaiseksij a aloin vängätä omaa valehteluasi toisen sanomisiksi. Luterilainen kirkko on katolilaisen kirkon tytär ja lahko. Luther otti suurimman osan opeista katolilaisesta kirkolta, mm. kymmenen käskyä ja katekismus, sakramentit ja kaste ja perisyntioppi, siis luterilaisuuden tärkeimmät (harha)opit
Ei ole.
Myös monet anabaptismin perustajat olivat alkujaan katolilaisia pappeja, mm. B. Hubmaier.
Ananbaptismi on kuin katolilaisuuden herätysliike: sama oppi, hiukan muunneltuna, anekauppaa myöten!
Luterilainen kirkko taas selkeästi kieltää monet Kat.kirkon, kuten samat anabaptisminkin opit.
- Anonyymi
Heh seuraava ketju on naisten ampumahiihdosta niin katoin että mitä suksien voitelua tämä oikeen on.
- Anonyymi
Ja havuja åerkwle!!
- Anonyymi
Lutherin verellä tahritut kädet: Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”
Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.
- Anonyymi
Sinun luterilainen kirkkosi yllytti hallitsijoita laatimaan lakeja ja sinun luterilainen kirkkosi vaati viranomaisia murhaamaan Jeesukseen omia! Sinun luterilainen kirkkosi teki aivan samoin kuin juutalaiset vainotessaan Jeesusta saadakseen Hänet tapetuksi!
Sinun luterilainen kirkkosi on yhdessä katolilaisen kirkon kanssa portto, josta on kirjoitettuna: hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Nainen on luopiokirkkosi ja peto kuvaa maallista valtaa tai hallisijaa. Porttokirkkosi luterilainen kirkkosi hallitsee petoa ja ohjaa pedon murhaamaan Jeesuksen todistajat!!!- Anonyymi
Kenelle tuo kirjoittaa? Sinun luterilainen kirkkosi. Ei se ole kenenekään ykistyisen oma.
- Anonyymi
Kyllä tuo voitelun vouhotus on näkynyt taannoin!!
- Anonyymi
Onko se voiteluoppi hellittäny vähän.
- Anonyymi
taitaa korvasyyhyjuttujen perässäroikkujat olevan äänessä, menkää omiin hengellisiin koteihinne ja eläkää todeksi.
jos--- aloittaja etsii kiistaa ja pyöräyttää sitä palstalle, jännitys ja juonne, niin erimielisyys on tarttuvaa...
Sitäkö se teitin uskovaisuus ON????
etsitäänkö vain omaa johtajuutta ja viimeisen sanan arvovaltaa itselle selittelijöinä???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251628- 371509
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!751380Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631329- 781224
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761209Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031183- 541018
Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per185929- 53767