Miten tämä vaikuttaa likesaan, aletaanko pulipenkiltä nostaa taistelijoita eturintamaan? 🤔 Kärkipaikoille?
Reserviläisten yläikärajaa nostetaan
82
471
Vastaukset
- Anonyymi
Sanon suoraan, ei minusta enää ole sotimaan, kannatan rauhan aatetta! Olen 49v mies ja reservin korpraali. Sotaan lähden jos kela käskee, mitä muuta voisin?
- Anonyymi
En lähde sotimaan äärioikeistohallituksen puolesta.
- Anonyymi
Ja se on varma että kela käskee, niin pääsevät sillä tavalla eroon
teistä. - Anonyymi
Kukaan täysissä järjissä oleva sotaa kaipaa. Olen 68 vuotias mies. Mikä perintö nuorisollemme jää sodan raunioista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lähde sotimaan äärioikeistohallituksen puolesta.
Sinä punikki mene Venäjälle.
- Anonyymi
Reserviläiset kuulemma itse toivoneet ikärajan nostamista...
En minä ainakaan tunne ketään joka olisi tuollaista toivonut, mitä hittoa ne vanhat ukot siellä toisten jaloissa tekisivät?
Aikansa kutakin.- Anonyymi
Kuntturat hidastaa vain toisten menemistä silloin kun pitää mennä. Olen itse myös kunttura
- Anonyymi
Paska puhetta. Maksiminopeus 65 vuotiaalla kilometri tunnissa. Apteekistakaan oikeita reseptilääkeittä, enään verenpainetautiinsa saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntturat hidastaa vain toisten menemistä silloin kun pitää mennä. Olen itse myös kunttura
Perventiiniä suuhun niin kuntturoista tulee äkkiä pikajuoksijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntturoita on paljon nuorissa, ylipainoisia,fysiikka/psyyke kadoksissa ja muuten vaan vellihousuja.
- Anonyymi
65 ukkoja rintamaan rolaattorien kanssa?
- Anonyymi
Sanon suoraan, mä en lähde sotimaan, ei ole haluja sellaseen.
- Anonyymi
vahvaa isänmaallisuutta ☝
- Anonyymi
Asento!
Tällä päivämäärällä nimitän Teidät ruskeanreijänritariksi.
Lepo!
T: Ylipäällikkö Jatkis - Anonyymi
En lähde minäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asento!
Tällä päivämäärällä nimitän Teidät ruskeanreijänritariksi.
Lepo!
T: Ylipäällikkö JatkisJatkis saa kertoa, että mitä puolustamista tässä maassa on enää? Juorutaan ja kytätään somessa, vältellään vastuuta, sekä töitä ja odotetaan valmista. Siinä nykysuomalainen kiteytettynä.
En ole menossa, vaikka aseella uhattaisiin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkis saa kertoa, että mitä puolustamista tässä maassa on enää? Juorutaan ja kytätään somessa, vältellään vastuuta, sekä töitä ja odotetaan valmista. Siinä nykysuomalainen kiteytettynä.
En ole menossa, vaikka aseella uhattaisiin...Pilalle on Suomi tahallaan pantu. Hallituseliittimme vain riitelee omista eduistaan kun mikään ei niille riitä. Ja alemmat portaat kiipivät sitä kiihkeämmin kukoiksi tunkioille tekohymyille ylemmilleen.
Tilanne on sama kuin apinoilla puussa: Ylimmät näkevät alempana pelkkiä hymynaamoja, alemmat ylempänä vain persereikiä.
Meillä olisi yksi maailman parhaista maista asua: erinomainen luonto jossa luonnonvarojajoka lähtöön öljyä ja kivihiiltä ehkä lukuunottamatta, mutta kirouksena on aina ollut osaamaton ja riitaisa, umpiahne ja rikollinen esivalta. Eikä paremmasta toivoakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkis saa kertoa, että mitä puolustamista tässä maassa on enää? Juorutaan ja kytätään somessa, vältellään vastuuta, sekä töitä ja odotetaan valmista. Siinä nykysuomalainen kiteytettynä.
En ole menossa, vaikka aseella uhattaisiin...Kyllä kannattaa mennä, sillä sodassa ei kuole kaikki, mutta siviilissä kuolee. Etenkin jos kieltäytyy lähtemästä sotaan...
- Anonyymi
Tulevia Mannerheim ristin ritareita!.
- Anonyymi
Varmasti niin ja eritysominaisuutena mainittakoon älykkyys sekä lieksalaisuus!🤣
- Anonyymi
Menemme sinne, minne Marskin miekka viitoittaatien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menemme sinne, minne Marskin miekka viitoittaatien.
👍👍👍👍👍
- Anonyymi
No niin miehet! Nyt mennään tästä Muskottiin niin että heilahtaa.🙎♂️
- Anonyymi
Kyllä, alko sotahommat ahdistaa, ja siihen auttaa pircca.
- Anonyymi
Mulla o rahat loppu, en haluaisi hakea juoksukonttia... se ei ole isänmaalista, olen reservin vänrikki, mutta.... olut on saatava! Paljon olutta! Joten 🏃♂️🏃♂️🏃♂️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla o rahat loppu, en haluaisi hakea juoksukonttia... se ei ole isänmaalista, olen reservin vänrikki, mutta.... olut on saatava! Paljon olutta! Joten 🏃♂️🏃♂️🏃♂️
Suomi on hyvissä käsissä, reipas vänrikki juoksee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on hyvissä käsissä, reipas vänrikki juoksee!
On mentävä kun pircca kutsuu 🚴♀️🚴♀️🚴♀️🚴♀️🚴♀️🚴♀️
- Anonyymi
Olen syvästi pettynyt Lieksan miehiin!
T Savotan Sanna - Anonyymi
Mun isäin oli sotamies
ja juoppo lintsarikin.
Jo viisitoista vuotisna
hän tarttui pirccatölkkihin...- Anonyymi
Minä olen vihreän puolueen jäsen ja päätettiin vasurien kanssa, että lähdemme ruotsiin pakoon ja annamme sieltä ohjeita. Meitä pelvoittaa. T. Pentti Hilkuri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen vihreän puolueen jäsen ja päätettiin vasurien kanssa, että lähdemme ruotsiin pakoon ja annamme sieltä ohjeita. Meitä pelvoittaa. T. Pentti Hilkuri
Voi voi, ei kannata paeta mihinkään toiseen nato-maahan, sillä sieltä varmasti otetaan kiinni ja tuodaan takaisin, edemmäksi pitää mennä... Aasia, afrikka, etelä-amerikka...
- Anonyymi
Olen noin 65-vuotias mies. Mielestäni olisin vielä potra poika rintamalle.
- Anonyymi
Olet erinomainen miinanraivaaja!.
- Anonyymi
Reserviläisten yläikärajaa nostetaan senvuoksi että saadaan lisää prikaateja ja tykinruokaa.
Taisteluarvoista puheenollen 20 vuotis on taisteluarvoltaan 100% ja 50 vuotiaalla taisteluarvo on pyöreä nolla.
60 vuotiaat ei sovellu etes siltavartioon.- Anonyymi
Sopii ne muonituspuolelle ja siellä ai tarvitse nälässä olla.
- Anonyymi
Mis niitä ryssii on että pästtään tappamaan.
- Anonyymi
Mielestä kaikenikäiset saa sotia 🧑🦯
- Anonyymi
Minunkin mielestäni vanhusten oikeuksiin kuuluu tappaa ja kuolla sodassa.
On tämä ihme maa jos sitä ei sallita!
- Anonyymi
4H nuoret kannattaa sotatoimia!
- Anonyymi
Ainoa isänmaallinen tekoni tulee olemaan kutsuntojoukoille. Äiteen vellikattilan kumaus itseä puolustaessa keskelle päälakiaan uuninpangolta.
- Anonyymi
Onneksi minut on vapautettu rauhanajan palveluksesta mielisairauden vuoksi.
- Anonyymi
Se on heleppoa. Mene esikuntaan ja narskuta hampaitasi ympärillesi vihamielisesti pälyillen ja sano että tapat kaikki jos et saa pian amfetamiinia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on heleppoa. Mene esikuntaan ja narskuta hampaitasi ympärillesi vihamielisesti pälyillen ja sano että tapat kaikki jos et saa pian amfetamiinia...
Kela ylentää sinut ylityöttömäksi >>>
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela ylentää sinut ylityöttömäksi >>>
Elämäni ensimmäinen ylennys. Äiti on minusta ylpeä ja antaa velliä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäni ensimmäinen ylennys. Äiti on minusta ylpeä ja antaa velliä...
Etkö saanut pirccaa?
- Anonyymi
Sinähän se paras tappaja olisit!syyntakeettomana saisit sotia hullun hurmiossa,sarjatuli päällä koko ajan.
- Anonyymi
Kaikki työttömät laitetaan eturiviin, kyllä he vähentää vastustajan panos valikoimaa.
- Anonyymi
Maailman onnellisin kansa ei vanhene millään pysyy nuorekkaana pitkään. Nyt se on viimein todistettu, kun palvelusaikaa pitennetään.
- Anonyymi
MENKÖÖN NATO KIIMASET KOKOOMULAISET VAIKKA SIAN PERSEESTÄ OLELLE SIINÄ SAMASSA LIIMALETTI HÄKKÄNEN, ORPO, TUPPI PULIPENKILTÄ EI LÄHE KUKAAN HEILLÄ ON KULTTUURI TEHTÄVÄ SATAMASSA PIELISEN MEREN RANNALLA.
- Anonyymi
Toimin elävänä ohjuksena minut ammutaan lavetilta 9e ja hyvää matkaa moskovaan.
- Anonyymi
Mitä teet sitten perillä? Onko venäjällä pirccaa...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teet sitten perillä? Onko venäjällä pirccaa...?
Lenigraadissa oli ennen kalja-autoja,ne ajeli parkkiin ja siitä sai toverit hakea kaljaa mukiinsa kun mieli teki.niissä autoissa oli tuhannen litran tynnyri kyydissä ja kaljaa valuttivat hanasta toverille. Kyllä siellä pidettiin tovereista hyvää huolta!
- Anonyymi
Ihan hyvä,jos reservit haluavat sitä itse,mutta epäilen sitä suuresti.
- Anonyymi
Muutama innokas reserviläisjärjestöjen edustaja on voinut tuollaista esittää, mutta eihän noihin järjestöihin kuulu kuin pikku marginaali reserviläisistä, joten tuskinpa voi sanoa että tuo on kaikkien reserviläisten tahtotila.
- Anonyymi
Sodan jälkeen sai olla rampa ja kuntoisuusluokka B2 tai huonompi, niin lopputarkastuksessa muuttivat A1:seksi, että heilahti. Köyhää suomea ei haluttu kaikkien kohdalle maksumieheksi, kai siinä oli pelko myös jos tulee uusi maaottelu.
Tuommoista se on kun mainigit käy korkeina. - Anonyymi
Sotahulluus vain kasvaa.
Kyllähän sodan saa aikaan kun tarpeeksi kauan sapelia kalistaa. - Anonyymi
Karlers lyö nahkamiekalla työttömmän supersotilaaksi.
- Anonyymi
Super sotilas työtön tankkaa sipuliteemakkaraa niin kuin Kippari Kalle pinaattia ja viskoo vihollisia vasemmalle ja oikealle 🏋️♀️
- Anonyymi
Olen pannut 65 vuotiasta reserviläistä paljaalla.
- Anonyymi
Aina voi kieltäytyä reservistä kuten nuoremmat on tehneet, se on helppoa ja halpaa.
- Anonyymi
Tässä ohjetta miten onnistuu:
https://akl-web.fi/fi/reservinkieltaytyminen/palveluksesta-vapautetun-ja-yli-50-vuotiaan-kieltaytyminen
- Anonyymi
Oli hyvä kommentti, että amerikkalaiset haluaa sotia viimeiseen suomalaiseen asti. Mikis poistettiin?
- Anonyymi
Mutta pääasia että olen pannut-kommentit säilyy...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta pääasia että olen pannut-kommentit säilyy...
Olen pannut tuhansia naisreserviläisiä 🤠 Ja toki paljaalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pannut tuhansia naisreserviläisiä 🤠 Ja toki paljaalla!
Miksi syrjit miesreserviläisiä...? 😭
- Anonyymi
Reservin ylä ikärajaksi tulee 65 vuotta. Monikohan tuota ikärajaa lähentelevistä on oikeasti taistelukuntoinen? Joissain helpommissa esikunta- ja kohteen suojaustehtävissä pystyy vielä olemaan. Puolustusvoimathan kertoi ylen haastattelussa kenraalin taholta, että "avainreservi" pyritään pitämään 65 ikävuoteen asti palveluksessa. Käytännössä tarkoittaa esikunta aliupseereja- ja upseereja sekä tärkeiden kohteiden suojaamiseen tarkoitettuja joukkoja jotka ovat kokoonpanolta suuripiirtein samat reservissä olemisen iän loppuun asti.
- Anonyymi
Ei ne puskajussit ja miinanpolkijat sotia ratkaise, sodat ratkaistaan toimistoissa ja siellä kokemus on tärkein avu.
- Anonyymi
No ei jmlta! Onko edes uniapneapumpuille sähköpistokkeita riittävästi?
Tetsareihin lisätaskut lääkedosetille, verensokerimittarille, insuliinipumpulle ja verenpainemittarille. Kusella käydään puolen tunnin välein, kuulolaite ja silmälasitkin pitäisi uusia....
Rynnäkköööööön...!!!
- Anonyymi
50 vuotiaalla on taisteluarvo 0:lla vanhana tulee kylmä ja tekee mieli lähteä kotio.
Viimeksi kun Suomella oli maaottelu, niin vanhat ja nuoret ikäluokat, meni sekaisin ja se oli katastofi. Toivottavasti tuosta on opittu, ettei enää tehdä, tuota samaa virhettä.- Anonyymi
Et ymmärrä vieläkää, oletko vähän... yksinkertainen?
- Anonyymi
Syväjohtamisella jokaiselle löytyy tehtävä jos oikeasti halutaan syväjohtaa. Tosin koko syväjohtamis juttu oli yksi suuri kusetus. Kyllähän mies on periaatteessa ihan kelpo tarkka-ampuja tai esikunta aliupseeri vielä 65 vuotiaanakin. Jotkut jotka ryyppäävät itsensä huonoon kuntoon ovat jo kolmekymppisenä sodan ajan olosuhteisiin kelpaamattomia.
Eläkeikäkin on sen 67 vuoden paikkeilla. Kovimmissa jutuissa vanhemmille annetaan helpotuksia ja hyvin pärjäävät. - Anonyymi
Perustetaankos armeijaan vanhusasiamiehen virkoja?
- Anonyymi
Ei, mutta sulle perustetaan homoasiamiesvirka!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, mutta sulle perustetaan homoasiamiesvirka!
Hienoa! Viimeinkin työttömyys päättyi ja saan arvostusta ja alan simputtaa alempiani. Kiitos Jeesus!
- Anonyymi
Marski oli 78 vuotta ja kyseli että vieläkö pannaan vastaan! Ottakaa tuosta mallia.
- Anonyymi
En, olen 29v ja ei jaksa tulla pacolta. Äiti tuo vellii.
- Anonyymi
No Mikkelin Klubilla Worshmackia ja piripintaryyppyjä nauttien sotakin näyttää kauniimmalta.
- AnonyymiUUSI
Liekkö kysellyt melalta, vieläkö panet vastaan? Marski kun oli niitä miehiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liekkö kysellyt melalta, vieläkö panet vastaan? Marski kun oli niitä miehiä.
Olet väärässä. Marski oli hyvin peräänantamaton!
- AnonyymiUUSI
Sossu pakottaa polkee miinoja 9e päivä jos ei maistu 69 vuotta karenssia.
- AnonyymiUUSI
Se on totta reserviläisten ikärajaa nostetaan oikein reippaasti. Mutta Lieksan kohdalla tämä tekee hieman poikkeuksen, ei reserviläisiä kuljeteta, kuorma autilla jossa on ressu, vaan BMW merkkisellä voimanpesällä, jossa on kuljettaja, reserviläinen istuu mukavasti taka penkillä, kuinkas muuten, maisemia katsellen.
- AnonyymiUUSI
Sinä kuulut mielisairaalan vakio asukkaisiin, etkä pääse resrviin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578987Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123529Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262740Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht812149Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142050Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3641806Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411462FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01221Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681070