Joku yhteydenottotapa, onko sitä.

Anonyymi-ap

Onko esimerkiksi Tampereella mitään tapaa ottaa yhteyttä viranomaisiin ja kertoa huolta nuoresta, joka tarvisi ihan pientä apua ja voisi päästä pois toimeentulotuelta ihan helposti. Monin tavoin lahjakas, mutta ilmeinen nepsy-tapaus. Tai sitten päätyisi eläkkeelle kituuttamasta makaronilla,. Nyt on leikatulla toimeentulotuella, jota kumma kyllä maksetaan vuodesta ja kuukaudesta toiseen sen paremmin kyselemättä. Luultavasti viranpmainen luulee, että kot tai joku muu antaa pimeätä tukea. Tarvisi vain jonkun aikuisen, joka ottaisia asiaa hoitaakseen ja opastaakseen sopivan kurssin kautta ihmisten ilmoille.
Huoli-ilmoituksesta saa tiedot ja siitä ei hyvää seuraa.

11

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kursseille voi mennä jos saa toimeentulotukea?

• Anonyymi

Ei tietoa, mutta tuo kaveri tarvisi jonkun, joka kertoisi mitä kursseja on ja mitä niistä hyötyy.

• Anonyymi

Mistä kursseista nyt on kyse? Te- toimiston kursseista vai mistä kursseista? Eikö netissä ole kussien järjetäjien yhteystiedot niin voisit kurssien järjestäjiltä kysyä kurssin sisällöstä ja tavoitteista.

• Anonyymi
        UUSI

Mutta puhu hänen kanssaan ja menette vaikka yhdessä hoitelemaan asioita . Toisaalta on niinkin ettei usein auta ne kurssitukset jos on psyykkisiä juttuja mukana asioissa. Tyttäreni yritti auttaa erästä henkilöä ja lopulta henkilö pääsi kursseille joihin ei mennyt On elänyt sellaiset 45 vuottailman että on laittanut kortta ristiin. Yhteiskunta maksaa asumisen ja muut tarpeet . Kaupungilla kyllä jaksaa ravata harva se päivä ja istuskella kahviloissa toisten sanmalaisten kanssa,

• Anonyymi

Ei ole kurssista kyse, vaan siitä, että joku viranomainen ottaisi ja neuvoisi poloista alkuun. Nyt hän onnistuu ketkuttelemaan päivästä toiseen ja hoitaa kyllä asiansa, mutta on pahasti pudonnut kelkasta. Yliopiston käynyt ihan hyvin paperein, mutta sen jälkeen ei kukaan ole ollut opastamassa. Tarvittaisiin arviointi, pystyykö ylipäätään elättämään työllä itseään.

• Anonyymi
        UUSI

Itse kerroit että pitäisi löytää sopiva kurssi . Mutta siis tarkoitit kurssilla elämän suuntaan mihin edetä. Ymmärsin tuon kurssi sanan väärin.

• Anonyymi
        UUSI

Montserratin ihmiset todella tarvitsevat jonkun joka potkaisee ne käyntiin Sellaista on helppo auttaa , mutta ainä voisit mennä hönen kanssaan hoitelemaan asioita ynnä ja yhtenä ei kai nuoren ihmisen kuulu olla sellaisessa tilanteessa kun on

• Anonyymi
      UUSI

Minkä ikäinen nuori on kyseessä? Jos alle 29-vuotias voisi etsivä nuorisotyö olla yksi vaihtoehto. Siellä voi asioida myös anonyymisti, palvelu on vapaaehtoista ja toimitaan nuoren ehdoilla. Onko nuori itse motivoitunut etsimään ratkaisua tilanteeseen? Tuosta voit lukea etsivästä nuorisotyöstä tarkemmin:
      https://www.intory.fi/etsiva-nuorisotyo/mita-on-etsiva-nuorisotyo/

• Anonyymi
      UUSI

No voi. Tarvittaisiin siis joku, joka voisi ihmetellä sitä, että jollekin maksetaan rahaa, eikä vastaanottajan tarvitse tehdä mitään, vain olla. Etsivä nuorisotyö ei pääse jutteille, kuten ei moni muukaan, "menkää v-tuun". Mutta jos joku työvoimaviranomainen tai muu rahaa maksava taho kysyisi, onko aikomustakaan tehdä koskaan mitään. Sitten voisi kertoa ja vähän patistaakin joko hakemaan töitä tai niille mainituille kursseille tai sitten eläkkeelle, jos oireet ja diagnoosi sen edellyttää.

Todella surkea tilanne, kun näitä nuoria alkaa olla yhä enemmän ja kukaan ei voi ottaa heistä koppia sen jälkeen, kun on kotoa lähdetty. Seura tekee kaltaisekseen ja joillakin ei ole edes sitä seuraa kuin netissä. Kotiväki ei joko kykene tai ei sallita puuttua asiaan. Luulisi, että joku verorahoista huolta kantava ottaisi yksilökohtaisesti yhteyttä, arvioisi tilanteen, ohjaisi ja opastaisi ja hetkessä tienaisi oman, verorahoilla maksetun palkkansa.

Jos jollekin toimijalle voisi antaa näistä tietoa ja vinkkiä, niin ei olisi edes hakuammuntaa toivottomien tapausten kanssa.

• Anonyymi
      UUSI

Yleensähän ne tiedot on asioita joiden takana on itse seisottava siis se joka tiedoittaa. Mutta kirjoita paperille ja laita menemään kirje , asiasta .
      Joskus on auttaminen todella =aikeaa , samalla kun ajatuksinesi joku salainen saattaisi vaurioittaa miten vaan toisten elämää. Siksi on seistävä sanojensa takana

• Anonyymi
      UUSI

Veronmaks@jana ihmetyttää, että maksetaan, maksetaan… toinen kituuttaa vaikka voisi olla hyväkin veronmaksaja. Vaikka tunnen tapauksen, en voi mennä opastamaan, kun neuvot ei kelpaa ja sekin vähä moikkailu loppuisi. Nyt sentään voi joskus sanaisen vaihtaa ja katsoa, että on hengissä. Kaupassa käynnissä jelppaan joskus, jos on jotain erikoista. Osaa kysyä kuljetusapua. Kaveri oikeastaan kaipaa itsekin jonkun viranomaisen vähän tarttuvan asiaan kun oma rohkeus ja viitsiminen ei riitä. Olen käsittänyt, että on ollut koulukiusattukin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5308
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      484
      2474
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1219
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      992
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      16
      947
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      924
    7. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      41
      802
    8. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      193
      774
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      3
      764
    10. Siellä taas pyörin

Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?
      Tunteet
      8
      713
    Aihe