Vein auton huoltoon ja miten kävikään, 5 vuotta vanha hybridi Toyotan tuomittiin paalaamoon. Olin katsastanut auton 3 kuukautta sitten virheettömänä. Autoliike sanoi ettei aito siirry enää liikenne käyttöön että johdot ja liittimet ovat niin hapettuneita ettei autoa kannata korjata. Sanoi että lähtee ainoastaan vastuuvapaussopimuksella mutta käytännössä sillä ei saa enää ajaa. Soitin katsastus toimistoon ja aiempaan huoltoliikkeeseen ja siitä alkoi paskamyrsky Nelipyörän suunnalta. 3 viikkoa kesti saada auto ja ne oli käytännössä sapotoineet autoa vaihtamalla hapettuneita johtoja ym. Aiempi autoliike tutki asiaa huolti auton ja korjasi viat ja nyt sitten yritän todistaa tätä kaikkea mutta huonoin menestyksin. Mikä motivaatio tälle, tehtaan palkkio huonoihin akkusopimuksiin, tehtaalle akku maksaa jopa 5 kertaa enemmän kuin asiakkaalle johtuen akkujen hintakehityksestä sähköistymisen kasvusta liikenteessä. Tehdas maksaa runsaan palkkion jotta pääsee huonoista sopimuksista irti.
Nelipyörä huijaa
19
1159
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän tuossa ole kuluttajariitalautakunnalle asiaa, jos 5-vuotias auto on pilalla.
"Myyjän virhevastuu ei pääty takuuajan loppumiseen
Takuuajan jälkeen ja takuun ulkopuolelle rajattujen auton osien osalta ostajan on pystyttävä osoittamaan myyjän vastuulle kuuluvan virheen olemassaolo.
Myyjän virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa, vaan myyjän vastuuaika määrittyy auton tai rikkoutuneen yksittäisen osan oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Virhevastuu ei pääty takuuajan loppumiseen. Esimerkiksi merkittävissä moottori- tai vaihteistovaurioissa saattaa olla kyse myyjän vastuulle kuuluvasta virheestä vielä vuosia kaupanteon jälkeen.
Jos myyjä on etsinyt vikaa ja auto osoittautuu vian etsinnän jälkeen virheettömäksi, yrityksen on yleensä mahdollista periä ostajalta vianetsinnästä kohtuullinen maksu, jos asiasta on sovittu etukäteen."
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/autot-ja-pysakointi/uudet-autot/uuden-auton-virhe/- Anonyymi
Minunkin piti viedä tänään autoni Ladan 1300 vm 1978 Kaurialaan Auto-Hämeeseen huoltoon mutta koko liikettä ei enää ollutkaan. Tuli pettynyt ja huijattu olo kun mihinkään ei enää voi luottaa. Onhan auto ollut minulla uudesta asti ja viimeksi sen olen huollattanut ko. liikkeessä vuonna 1981. Kuluttajanriitavaliokuntaan meinaan viedä tämän tapauksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minunkin piti viedä tänään autoni Ladan 1300 vm 1978 Kaurialaan Auto-Hämeeseen huoltoon mutta koko liikettä ei enää ollutkaan. Tuli pettynyt ja huijattu olo kun mihinkään ei enää voi luottaa. Onhan auto ollut minulla uudesta asti ja viimeksi sen olen huollattanut ko. liikkeessä vuonna 1981. Kuluttajanriitavaliokuntaan meinaan viedä tämän tapauksen.
No höh. Eikö se olekaan enää siinä Konelan auton vieressä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minunkin piti viedä tänään autoni Ladan 1300 vm 1978 Kaurialaan Auto-Hämeeseen huoltoon mutta koko liikettä ei enää ollutkaan. Tuli pettynyt ja huijattu olo kun mihinkään ei enää voi luottaa. Onhan auto ollut minulla uudesta asti ja viimeksi sen olen huollattanut ko. liikkeessä vuonna 1981. Kuluttajanriitavaliokuntaan meinaan viedä tämän tapauksen.
Konelassa jos ei löydy ladan jakajaan konkkaa niin laittavat retiisin, aika samat microfaradi lukemat.
- Anonyymi
Täyttä puutaheinää, autot huolletaan / korjataan, eikä hajoteta tuolla.
Toki Toyotalle ollut haastavaa myöntää tyyppivikoja - Anonyymi
Mikäli tapaus olisi totta ja olisimme Ameriikassa, saisit tilalle uuden Toibotan ja tukevan rahabonuksen
- Anonyymi
Auton kuuluukin hajota ja päätyä paalaamoon 5v vanhana, autovanhuksena. Kyse on siitä, että autot on tehty kestämään 5 vuotta, kuten kaikki rakennuksetkin 40 vuotta, että saadaan työtä valmistajille, ja kauppaa aikaiseksi, sekä veroja valtiolle. Kai sinä ymmärrät, jos autot kestäisi 40 vuotta ei sinä aikana myytäisi juuri yhtään autoa. Valmistajat menis konkurssiin ja kaikki autosepät ja myyjät jäisi työttömiksi javaltio jäisi ilman verotuloja.
- Anonyymi
Tällä hetkellä 23 vuotta ikää autolla. Toivottavasti se kestää vielä seuraavat 50 vuotta, en nimittäin aio vaihtaa sitä!
Valitettavasti "autosepät" on juuri niitä - osaavat vaihtaa varastosta ottamansa osan toiseen. Saavat jäädäkin työttömiksi, kun tukevat järjestelmää, joka vaatii autojen osien vaihtamista: Pitäisi tehdä kestävää.
Verotulot eivät kuulu valtiolle! Järjestelmä on yksinkertaisesti toivottoman kallis.
- Anonyymi
Japanissa romutusikä 7 vuotta ja täällä tahkotaan 25 vuotta
- Anonyymi
Akutkaan ei kestä kahta vuotta. Laki ilmoittaa takuuajaksi kaksi vuotta, sekään ei merkitse myyjälle mitään. Bensiiniauto lienee käynnistettävä polttomoottorikäyttöisellä generaattorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akutkaan ei kestä kahta vuotta. Laki ilmoittaa takuuajaksi kaksi vuotta, sekään ei merkitse myyjälle mitään. Bensiiniauto lienee käynnistettävä polttomoottorikäyttöisellä generaattorilla.
Vittuakos jätät valot päälle romuusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akutkaan ei kestä kahta vuotta. Laki ilmoittaa takuuajaksi kaksi vuotta, sekään ei merkitse myyjälle mitään. Bensiiniauto lienee käynnistettävä polttomoottorikäyttöisellä generaattorilla.
Audissa oli 12 vuotta vanha akku jatkaessaan eteenpäin
- Anonyymi
Sillä syynsä miksi menettivät Toyotan jälleenmyynnin. Asiakkaat ovat olleet todella pettyneitä tämän liikkeen palveluun. Niin, nyt on edustus Skoda. Ehkä sen merkin asiakkaat eivät vaadi niin paljon.
- Anonyymi
Hybridit ei kestä Suomessa kovin kauaa. Liittimiin roiskuu liikaa suolaa.
- Anonyymi
Suomalaisen tuulipuvun unelma, Skoda Octavia combi, UUUHHH, IIIHHANA!!!
- Anonyymi
Autokeskus, olkoon sanomatta.
- Anonyymi
Sano vaan rohkeasti mitä pelkäät?
- Anonyymi
Huono kokemus Nelipyörän automyyjästä , en asioi enään kyseisessä niin sanotussa autoliikkeessä!!!!
- Anonyymi
Käbbänän tinkaamiseen kyllästyttiin ja nyt itkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t235058Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo602975Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel122880HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat1402789Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k861570Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi131563Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962271466Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N4041197- 681080
Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei203915