Kaikki muut suunnat ovat vain halunneet omia lestadiolaisuus nimen itselleen.
Eli suviseurat eivät ole lestadiolaisten seurat. Ne ovat harhaoppisten seurat.
Esikoiset ovat ainoat oikeat
33
5205
Vastaukset 33
- Timpuri
Suviseurat on jatkumo Lannavaaran kokouksille. Uusheräys ei osallistunut Lannavaaran kokouksiin ollenkaan ja esikoislestadiolaiset lopettivat niissä käynnin vuonna 1897. Lannavaaran kokouksien pitämistä jatkettiin hajaannuksista huolimatta aina vuoteen 1907 asti ja niihin osallistuivat enää vanhalestadiolaiset.
Vuonna 1906 vanhoillislestadiolaiset kokoontuivat Ouluun keskustelemaan opillisista kysymyksistä ja lähetystyöstä. Samassa kokouksessa perustettiin Ouluun lähetystoimen päätoimisto. Vuosikokousseurat pidettiin talvella, kunnes ne pidettiin ensimmäisen kerran kesällä vuonna 1912 Rovaniemellä. Vuosikokousseuroja alettin kutsua suviseuroiksi 1950-luvulla.
Suviseurat on kansainvälinen tapahtuma.- Julis
Suviseurat on todellisuudessa lestadiolaisuudesta vuonna 1902 eronneen vanhoillislestadiolaisuuden nimellä kulkevan yhdistyksen kesäjuhla.
- Timpuri
Julis kirjoitti:
Suviseurat on todellisuudessa lestadiolaisuudesta vuonna 1902 eronneen vanhoillislestadiolaisuuden nimellä kulkevan yhdistyksen kesäjuhla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suviseurat
http://www.srk-oulu.net/sivu11.htm
http://www.laestadius.net/HistoriaFIN.htm
www.suviseurat.net/hist-fi.html - Julis
Timpuri kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suviseurat
http://www.srk-oulu.net/sivu11.htm
http://www.laestadius.net/HistoriaFIN.htm
www.suviseurat.net/hist-fi.htmlOlen hyvin trietoinen siitä, että valehtelu ja manioulaatio hallistaan todella hyvin vanhoillislestadiolaisuudessa. Ei tuota liikettä olisi syntynytkään ellei näin olisi.
Minä kerroin sinulle ja muille kaltaisillesi ainoastaan tosdiasiat.
- ja nykyään
myös suurimmalla osalla esikoisista on vain pelkkä nimi jäljellä!
- ellipsi
lahkohenkisyyttä esikoisuudessa on se, että roikutaan "lestadiolaisuus"-nimessä, ikäänkuin se jonkun pelastaisi.
Minulle riittää, että nimi on elämänkirjassa.
Ihan sama millä nimellä Jumalan lapsia täällä ajassa nimitetään. - jorkkamainio
Minulle ja kaikille kristityille pitäisi olla täysin yhdentekevää, ketkä nyt ovat alkuperäisiä lestadiolaisia ja miten perusteltuna.
Vain Kristuksen seurakunnassa ihminen voi pelastua. Se seurakunta koostuu kaikista, jotka uskovat Herran Jeesuksen päälle. Ja ne ovat jäseniä siinä Kristus-seurakunnassa, jonka pää on itse Herra Jeesus.
Ja tämän seurakunnan jäseniä löytynee myös useimmista lestadiolaissuuntauksista.- Julis
Täytyy nyt kuitenkin ottaa huomioon se, että tässä puhutaan vain ja ainoastaan lestadiolaisista.
----------------------------------
*) Pelastuksen kannalta ainoa seikka on se, että ihminen on puettuna Kristuksen lahjavanhurskaudella kun lähdön hetki koittaa.
---------------------------------
Miljardit ihmiset menevät taivaaseen, tietämättä lainkaan jostakin lestadiolaisuudesta.
Pelastuksen kannalta sillä ei siis ole mitään merkitystä onko lestadiolainen vai ei.
Mutta tosiasioita se seikka ei miksikään muuta, lestadiolaisuudella on oma historiansa, jota ei kukaan voi valehtelemalla muuksi mmuuttaa. - Tikki
Julis kirjoitti:
Täytyy nyt kuitenkin ottaa huomioon se, että tässä puhutaan vain ja ainoastaan lestadiolaisista.
----------------------------------
*) Pelastuksen kannalta ainoa seikka on se, että ihminen on puettuna Kristuksen lahjavanhurskaudella kun lähdön hetki koittaa.
---------------------------------
Miljardit ihmiset menevät taivaaseen, tietämättä lainkaan jostakin lestadiolaisuudesta.
Pelastuksen kannalta sillä ei siis ole mitään merkitystä onko lestadiolainen vai ei.
Mutta tosiasioita se seikka ei miksikään muuta, lestadiolaisuudella on oma historiansa, jota ei kukaan voi valehtelemalla muuksi mmuuttaa.Ihmettelinkin noita kirjoitusvirheitäsi, ei ollut Juliksen tapaista. ;-) Kameleontti eri maalla! ...no ehkä sallitaan...vieraalla maalla eletään joka tapauksessa...
- Sivulla vieraillut
Ymmärrän, että saatat ajatella noin, jos olet itse esikoinen. Mutta aina kun joku ryhmä lähtee pois Jumalan valtakunnasta (viinipuusta), Pyhä Henki ei lähde mukaan siihen eriseuraan (oksa ei voi elää irrallaan puusta). Esikoiset ovat irtaantuneet lestadiolaisuudesta eriseuran aikana. Vanhoilliset halusivat säilyttää Raamatun mukaisen opetuksen opillisista ja elämään liittyvistä asioista. Tästä asiasta on turha sen enempää kiistellä. Mutta näin sen uskon.
- Jori
Pyhä Henki On Jumalan persoona eikä Hän asu käsillä tehdyissä huoneissa, eikä Hän ole liioin kaikkivaltiaana ihmisten ohjaitavissa, ja ihmisten rakentamiin komeroihin lukittavissa pois Kristukseen uskovilta.
Olet hengeltäsi oikein tyypillinen kateellinen laumauskoinen ja omavanhurskas ihminen. Olette yhtäältä hyvin säälittäviä ihmisiä, mutta toisaalta sangen vahingollisessa työssä vihollisen palveluksesssa hajottamassa Jeesuksen lampaita harhaopeillanne. - siksak
Jori kirjoitti:
Pyhä Henki On Jumalan persoona eikä Hän asu käsillä tehdyissä huoneissa, eikä Hän ole liioin kaikkivaltiaana ihmisten ohjaitavissa, ja ihmisten rakentamiin komeroihin lukittavissa pois Kristukseen uskovilta.
Olet hengeltäsi oikein tyypillinen kateellinen laumauskoinen ja omavanhurskas ihminen. Olette yhtäältä hyvin säälittäviä ihmisiä, mutta toisaalta sangen vahingollisessa työssä vihollisen palveluksesssa hajottamassa Jeesuksen lampaita harhaopeillanne.Onko seurakunta mielestäsi ihmisten rakentama ja komeroihin lukittava? Pyhä Henki asuu uskovaisessa ihmisessä. Seurakunta muodostuu uskovaisista ihmisistä. Se on taas tyystin eri asia kuin rauhanyhditys tai el:n toimitalo.
"Olet hengeltäsi oikein tyypillinen kateellinen laumauskoinen ja omavanhurskas ihminen. Olette yhtäältä hyvin säälittäviä ihmisiä, mutta toisaalta sangen vahingollisessa työssä vihollisen palveluksesssa hajottamassa Jeesuksen lampaita harhaopeillanne."
Vaikka edellinen saattaisikin kommentoida käsityksiään toisen ihmisen uskonelämästä, sinun ei silti kannata siihen langeta. Sitäpaitsi edellinen ei edes kommentoinut aloittajan henkilökohtaista uskoa, mutta sinä käyt vastaajaan kärkkäästi käsiksi. Tuo on tuomiota, jos jokin.
Miten luonnehtisit itseäsi ihmisenä noiden kommenttien jälkeen?
Onko sinun uskossasi mitään sitä vastaan, että halveksit toisia ihmisiä? katsot heitä ylön?
On turha lähteä tältä asennepohjalta kinastelemaan kumpi on harhaoppia (onko kumpikaan).
Mietin tässä, että miksi edes vastaan tällaiseen viestiin... - Jori
siksak kirjoitti:
Onko seurakunta mielestäsi ihmisten rakentama ja komeroihin lukittava? Pyhä Henki asuu uskovaisessa ihmisessä. Seurakunta muodostuu uskovaisista ihmisistä. Se on taas tyystin eri asia kuin rauhanyhditys tai el:n toimitalo.
"Olet hengeltäsi oikein tyypillinen kateellinen laumauskoinen ja omavanhurskas ihminen. Olette yhtäältä hyvin säälittäviä ihmisiä, mutta toisaalta sangen vahingollisessa työssä vihollisen palveluksesssa hajottamassa Jeesuksen lampaita harhaopeillanne."
Vaikka edellinen saattaisikin kommentoida käsityksiään toisen ihmisen uskonelämästä, sinun ei silti kannata siihen langeta. Sitäpaitsi edellinen ei edes kommentoinut aloittajan henkilökohtaista uskoa, mutta sinä käyt vastaajaan kärkkäästi käsiksi. Tuo on tuomiota, jos jokin.
Miten luonnehtisit itseäsi ihmisenä noiden kommenttien jälkeen?
Onko sinun uskossasi mitään sitä vastaan, että halveksit toisia ihmisiä? katsot heitä ylön?
On turha lähteä tältä asennepohjalta kinastelemaan kumpi on harhaoppia (onko kumpikaan).
Mietin tässä, että miksi edes vastaan tällaiseen viestiin...Seurakunta muodostuu uskovista ihmisistä, olenko muuta väittänyt?
Sen sijaan ihmisten perustama pikkiriikkinen yhdistys SRK ei ole mikään ainut pyhä ja kaikkien pyhien yhteinen seurakunta, vaan se on hyvin laajalti oman vanhurskauden saastuttama, omahyväisten, hengellisesti sokeiden ja ylpeiden ihmisten joukko.
Luuletko sinä, että minun vanhurskauteni kelpaisi Jumalalle, sen kummemmin kuin sinunkaan?
Turha on tarjota Jumalalle yhdenkään ihmisen vanhurskautta! Miksi? Siksi koska se ei TAKUUVARMASTI kelpaa hänelle.
Siksi minä kuljenkin TÄYSIN vapaana, iloisena ja onnellisena Jumalan lapsena, Kristukselta USKON KAUTTA lahjaksi saamassani vanhurskauden puvussa.
Herra varjelkoon etten tule täällä enkä muualla oman vanhurskauden saatanaa enkä hänelle uskollisia sokeita kiittelemään ja kumartelemaan.
Kaikki mitä minulla on, se on Jumalan lahjaa, joka minulle Kristuksen kautta vanhurskautensa lahjoitti. Ja sitä AINOATA vanhurskautta ainoastaan minä kaikille Jumalan sanan kautta tarjoan.
Minä en kauppaa itseäni, enkä minkään nimisiä yhdistyksiä kenenkään pelastukseksi vaan Jeesusta Kristusta.
Kunnia Jumalalle kiitos Jumalalle, Jeesuksen nimessä. - siksak
Jori kirjoitti:
Seurakunta muodostuu uskovista ihmisistä, olenko muuta väittänyt?
Sen sijaan ihmisten perustama pikkiriikkinen yhdistys SRK ei ole mikään ainut pyhä ja kaikkien pyhien yhteinen seurakunta, vaan se on hyvin laajalti oman vanhurskauden saastuttama, omahyväisten, hengellisesti sokeiden ja ylpeiden ihmisten joukko.
Luuletko sinä, että minun vanhurskauteni kelpaisi Jumalalle, sen kummemmin kuin sinunkaan?
Turha on tarjota Jumalalle yhdenkään ihmisen vanhurskautta! Miksi? Siksi koska se ei TAKUUVARMASTI kelpaa hänelle.
Siksi minä kuljenkin TÄYSIN vapaana, iloisena ja onnellisena Jumalan lapsena, Kristukselta USKON KAUTTA lahjaksi saamassani vanhurskauden puvussa.
Herra varjelkoon etten tule täällä enkä muualla oman vanhurskauden saatanaa enkä hänelle uskollisia sokeita kiittelemään ja kumartelemaan.
Kaikki mitä minulla on, se on Jumalan lahjaa, joka minulle Kristuksen kautta vanhurskautensa lahjoitti. Ja sitä AINOATA vanhurskautta ainoastaan minä kaikille Jumalan sanan kautta tarjoan.
Minä en kauppaa itseäni, enkä minkään nimisiä yhdistyksiä kenenkään pelastukseksi vaan Jeesusta Kristusta.
Kunnia Jumalalle kiitos Jumalalle, Jeesuksen nimessä.Eli uskossasi ei ole mitään sitä vastaan, että halveksit ja katsot ylön toisia ihmisiä ja olet ylpeä omasta uskostasi. Toki siitä saa ja pitää olla ylpeä, mutta rajansa kaikella.
Jos olet jotakin vanhurskautta tarjonnut, on se minulta mennyt täysin ohitse. On vain kuultanut tulta ja tulikiveä (tuomiota). Ei armoevankeliumia. Vahurskautesi kelpaavuudesta en ole edellisessä viestissä maininnut sanallakaan. - Jori
siksak kirjoitti:
Eli uskossasi ei ole mitään sitä vastaan, että halveksit ja katsot ylön toisia ihmisiä ja olet ylpeä omasta uskostasi. Toki siitä saa ja pitää olla ylpeä, mutta rajansa kaikella.
Jos olet jotakin vanhurskautta tarjonnut, on se minulta mennyt täysin ohitse. On vain kuultanut tulta ja tulikiveä (tuomiota). Ei armoevankeliumia. Vahurskautesi kelpaavuudesta en ole edellisessä viestissä maininnut sanallakaan.Eihän syntisellä ole sen suurempaa iloa, kun olla armosta Jumalan lapsi Jeesuksen Kristuksen sovitustyön tähden. Kiitos Jeesus sinulle siitä!
Omavanhurkaus ja hänen orjansa tietenkin syyttävät parannussaarnaa saarnaajan ylpeydeksi, koska he ovat itse niin ylpeitä, ettei armo kelpaa heille lahjaksi.
Sitten he kateuksissaan suuttuvat niille, jotka ylistävät Jumalaa saamastaan armosta, ja varoittavat vielä syntisiä oman vanhurskauden saatanan juonista.
Näin siksi, koska ovat ITSE aikansa tuon saatanan kynsissä jo kituneet pelossa syyllisyydessä ja häpeässä, josta Kristus on sitten armollaan Pyhän Verensä kautta vapauttanut. - Seurakunnassa ollaan
siksak kirjoitti:
Eli uskossasi ei ole mitään sitä vastaan, että halveksit ja katsot ylön toisia ihmisiä ja olet ylpeä omasta uskostasi. Toki siitä saa ja pitää olla ylpeä, mutta rajansa kaikella.
Jos olet jotakin vanhurskautta tarjonnut, on se minulta mennyt täysin ohitse. On vain kuultanut tulta ja tulikiveä (tuomiota). Ei armoevankeliumia. Vahurskautesi kelpaavuudesta en ole edellisessä viestissä maininnut sanallakaan.Vaikene rietas henki!
Sinä joka siksakin nimellä vääristelet.
Ei jori ole mitään toisia uskovia halveksinut!
On vain sanottu, että mikä tahansa omahyväinen kuppikunta, olkoon nimenä SRK, MAP-kirkko, tai Vartiotorniyhdistys, se ei voi omia itselleen Kristuksen seurakunnan nimeä.
Jumala armossaan suokoon, että SRK:ssa on oikeita uskovia kristittyjä. Minkä he voivat, jos liikkeen seurakuntaoppi ja henki on kopsattu Laodikean seurakunnalta.
Jumala hoitaa valittunsa. Niitä on siellä, missä ovat sana ja sakramentit. - siksak
Seurakunnassa ollaan kirjoitti:
Vaikene rietas henki!
Sinä joka siksakin nimellä vääristelet.
Ei jori ole mitään toisia uskovia halveksinut!
On vain sanottu, että mikä tahansa omahyväinen kuppikunta, olkoon nimenä SRK, MAP-kirkko, tai Vartiotorniyhdistys, se ei voi omia itselleen Kristuksen seurakunnan nimeä.
Jumala armossaan suokoon, että SRK:ssa on oikeita uskovia kristittyjä. Minkä he voivat, jos liikkeen seurakuntaoppi ja henki on kopsattu Laodikean seurakunnalta.
Jumala hoitaa valittunsa. Niitä on siellä, missä ovat sana ja sakramentit.Pahoittelen hyvä ihminen, että keskustelen asiallisesti. Ja sitäkin, että olen eri mieltä kanssasi. Tämähän on kuitenkin keskustelupalsta.
Olen edelleen sitä mieltä, että toisia ihmisiä ei ole syytä halveksia. Sellaisten sanojen (rietas, säälittävä, kateellinen, omahyväinen, hengellisesti sokea, vihollisen palveluksessa oleva) käyttö toisista ihmisistä ei ole mielestäni hyvää keskustelua kunnioittavassa hengessä. Jos tämän sanominen on mielestäsi riettautta, niin en voi sille mitään.
Kyllä jori on varsin selkeästi arvostellut ihmisiä, (toki myös sitä, että SRK:n, MAP-kirkon tai vartiotorniyhdityksen jäsenyydellä ei päästä Taivaaseen, mikä on totta) eikä ihmisarvostelu minun mielestäni sovi asialliseen keskusteluun täällä tarpeellista.
On sitä varmaan sen takia ymmärrettävä, että voi olla psykologisia tarpeita purkaa vihaa ja patoutumia.
Tämän Jorin lauseen allekirjoitan täysin: "Eihän syntisellä ole sen suurempaa iloa, kun olla armosta Jumalan lapsi Jeesuksen Kristuksen sovitustyön tähden." - Jori
siksak kirjoitti:
Pahoittelen hyvä ihminen, että keskustelen asiallisesti. Ja sitäkin, että olen eri mieltä kanssasi. Tämähän on kuitenkin keskustelupalsta.
Olen edelleen sitä mieltä, että toisia ihmisiä ei ole syytä halveksia. Sellaisten sanojen (rietas, säälittävä, kateellinen, omahyväinen, hengellisesti sokea, vihollisen palveluksessa oleva) käyttö toisista ihmisistä ei ole mielestäni hyvää keskustelua kunnioittavassa hengessä. Jos tämän sanominen on mielestäsi riettautta, niin en voi sille mitään.
Kyllä jori on varsin selkeästi arvostellut ihmisiä, (toki myös sitä, että SRK:n, MAP-kirkon tai vartiotorniyhdityksen jäsenyydellä ei päästä Taivaaseen, mikä on totta) eikä ihmisarvostelu minun mielestäni sovi asialliseen keskusteluun täällä tarpeellista.
On sitä varmaan sen takia ymmärrettävä, että voi olla psykologisia tarpeita purkaa vihaa ja patoutumia.
Tämän Jorin lauseen allekirjoitan täysin: "Eihän syntisellä ole sen suurempaa iloa, kun olla armosta Jumalan lapsi Jeesuksen Kristuksen sovitustyön tähden."Taistelu ei todellakaan ole lihaa ja verta vastaan, vaan pimeydessä hallitsevia henkivaltoja vastaan.
Omavanhurskaus joka tälläkin sivulla päälimmäisenä häärää onnistuneiden ihmisten muodossa, yrittäen potkien heikkoja syntisiä pois taivaan valtakunnasta. Hän on itse saatana kaikistya kavalimmassa muodossaan, eikä hänen siveältä kuulostavat, mutta kierot oppinsa
kuljeta ihmistä muualle kun kadotukseen.
Siksi sellaisen hengen voimasta toimivat ihmiset on herätettävä ankaralla lain saarnalla, huomaamaan omahyväisyyteen ja itsevanhurskauteen lankeemuksensa tila.
Niin että he olisivat pakotetut huutamaan armoa Kristukselta.
No syntisen lihan kehuminen kaunopuheisesti, on oman vanhurskaudsen synnin harjoituksen siunaamista, vastoin Jumalan sanaa. Siksi jatkamme parannussaarnaa tuostakin synnistä!!
Vihollinen on tunkeutunut lammaslaumaan, ja ajaa pyhityksen nimen alle piiloon kätkettynä, farisealaista iljettävää omanvanhurskauden oppia.
Tällä petoksellaan saatana saa uskoa tunnustavien ihmisten päät niin sekaisin, että kun pitäisi ylistää ja kiittää Kristusta armosta ja anteeksiantamuksesta, niin ihmiset kilpailevatkin sillä, kenen syntinen liha loistaa kirkkaampana. Ja kuka hallitsee oman vanhursdkauden saatanaa mielistelevämmän
kirjoitustyylin. - Älä kiemurtele
siksak kirjoitti:
Pahoittelen hyvä ihminen, että keskustelen asiallisesti. Ja sitäkin, että olen eri mieltä kanssasi. Tämähän on kuitenkin keskustelupalsta.
Tämän Jorin lauseen allekirjoitan täysin: "Eihän syntisellä ole sen suurempaa iloa, kun olla armosta Jumalan lapsi Jeesuksen Kristuksen sovitustyön tähden."Älä kiemurtele siksak.
Sinä syytit aiheettomasti Joria.
Sellainen väärä syytös on riettaan hengen työtä. - ----
mistä ikinä voit tietää että juuri esikoiset ovat eronneet?en usko että ikäsi riittää sitä todistamaan. enkä usko että sinulla on mitään niin vahvoja todisteita kuin mitä meillä on,elävä jumalan sana. tyhmää tuollaisesta on alkaa väittelemään,tulokseen ei päästäisi,mutta pieni neuvo,älä ikinä puhu noin varman päälle.et ikinä voi olla varma.varsinkaan jos et itse sitä ole ollut todistamassa.
- Anonyymi00035
Nimimerkki Sivuilla vieraillut !
Kirjoitit väärin nimittäin vanhoilliset erosivat kristillisyydestä Sirkanmaan johdolla kun keksittiin valheita kristillisyytemme vanhimmista kun olisi ollut autuaallista mennä Raattamaan Kuoksun Nikun Wettasjärven Purnun tykö anomaan anteeksi niitä omanvanhurskauden vaikutuksia mutta nyt alettiin perustamaan omia porukoita parannus saarnat kiellettiin ja heitä kutsuttiin rääsy saarnaajiksi . Kun pikku esikoiset erosivat vanhoillisista kun huomasivat että oltiin menty maailmaan päin kaikille ei saarnattu syntejä anteeksi ja vaadittiin syvempää katumusta ja parannusta . Näin kauhea voima on omallavanhurskaudella
- Kysykää Jumalalta jollette ...
Olen varma ainakin siitä, että esikoislestadiolaisuus on oikea kristillisyys, koska olen Jumalalta rukoillut johdatusta päästä pois väärältä kadotukseen johtavalta tieltä ja niin Rakas Taivaan Isä armossaan kuuli rukoukseni ja johdatti minut kristillisyyteen ja juuri esikoislestadoilaisten kokouksiin.
Esikoislestadiolaisuus on kirkko kirkon sisällä ja elävä kristillisyys, joka on Jumalan ylläpitämä ja säilyttämä ja siunaama ihana kristillisyys. Ei ole suurempaa aarretta kuin saada kuulua tuohon seurakuntaan, joka on äiti maan päällä.
Rakkaassa rukoushuoneessamme saan kuulla puhdasta Jumalan sanaa ja se on varma, että Pyhä Henki todistaa sen olevan oikeaa puhetta, sillä se on ihan samaa uskoa kuin jo apostolisella ajalla ja samaa mitä Jeesus opetti, sanokoot kuka mitä tahansa,niin meidän kristillisyytemme on se elävä Jumalan lasten ja valittujen joukko.
Kaikki, joilla on oikea elävä usko, pelastuvat. Se on niin yksinkertaista.- kallopora
Kävipä kerran taivaassa; Jannu kuoli ja pääsi taivaaseen, siellä paikallinen päämies johdatti kaveria oikealle osastolle. Kulkivat käytävää ja ovien takaa kuului ääniä, päämies kertoili siinä samalla ketä minkäkin oven takana on, helluntailaiset, ortodoksit, adventistit ja sitä rataa. Sanoi sitten seuraavan oven kohdalla, että ollaan tässä ihan hiljaa ja mennään ohi. Ihmetteli Jannu syytä moiseen, johon päämies totesi: siellä on ne esikoislestadiolaiset, ollaan hiljaa, kun ne oikeesti luulee, ettei täällä ole muita...
Verenperintönä lankesi mullekkin el-toiminta, nyt n. 6v siitä kun viimeksi käynyt ja voi sanoa, että tuntee itsensä VAPAAKSI. Eikä siinä mielessä, että nyt voi tehdä mitä vaan ja kaikkea sitä mitä on jäänyt tekemättä, ei, vaan vapaana siitä sairaasta aivopesusta, jota uskonnon varjolla suoritetaan. Siellä on aikamoinen osa porukasta, joka yhtään kritisoimatta uskoo kaiken mitä sanotaan ja silmät kirkkaana väittää, että juuri näin se on. Melkoisen on sinisilmäistä monien käsitys el-nuorten elämästä esim. viikonloppuina kyllä teidänkin lapset vetää alkoa siinä kuin muutkin ja istuu taas pyhänä ruksan penkillä, hyviä lapsia, mallikristittyjä. On siellä toki paljon ihan järkiporukkaakin ja edelleen monia ystäviä. Ei ole kaipuuta takaisin, vaikka niin väitetäänkin, olen kuullut.
Rauhaa vaan kaikille.
- ????
Noin väittävällä on oletettavasti esittää argumentteja heittonsa tueksi? Yksikin on eduksi.
- Juntta
Yleensäkään yhdistyksiin uskovat eivät tunne Kristuksen vanhurskautta.
Ihminen ilman Kristuksen vanhurskautta ei ole yhtään toistaan kelvollisemsi Jumalalle.
Ja Jeesuksessa Kristuksessa olevat ovatkin sitten kaikki saman arvoisia, ajallisista yhdistyksistään riippumatta. Siis armahdettuja syntisiä.
Näin se on, vaikka onhan se ylpeiden tietenkin hieno pullistella täällä OMIA oletettuja hengen lihaksiaan.
- Jane
Oletko koskaan miettinyt mitä oli ennen leastadiolaisuutta, se kun on ollut vasta ihan vähän aikaa pystyssä verrattuna siihen että alkuseurakunta aloitti kristinuskon 2000 vuotta sitten Jeesussa?
Lestadiuksen tehtävänä oli olla sikamaisuuksia tekevälle kansalle uskonpuhdistajana.
Tuskin Leastadius itse halusi että ihmiset alkavat kokoontua hänen nimensä alle ja muodostaa yhden ainoan oikean lahkon, eriseuran, joilla ainoastaan on se ainoa oikea "kristillisyys". Ja sitten taas sitä jakautuvia toisia ainoita oikeita seurakuntia, joilla vain ainoastaan on oikea oppi.
Sanalla "kristillisyys" tarkoitetaan samaa kuin "tämä leastadiolaisuus", "kaikki tähän seurakuntaan kuuluvat".- marke
Niinhän se tahtoo helposti mennä kun on ihmiset kysymyksessä. Usko henkilöityy helposti johonkin ihmiseen, jolta on saanut paljon. asetetaan ihminen korkealle jalustalle ja hänestä tehdään jonkinlainen pyhimys ja palvonnan kohde.
Samoin myös Luterilaisuus. Martti Luther toimi uskonpuhdistajana ja sai aikaan paljon hyvää. Hänen nimensä mukaan nykyinen evankeelis Luterilainen kirkomme. - Sinul marke
marke kirjoitti:
Niinhän se tahtoo helposti mennä kun on ihmiset kysymyksessä. Usko henkilöityy helposti johonkin ihmiseen, jolta on saanut paljon. asetetaan ihminen korkealle jalustalle ja hänestä tehdään jonkinlainen pyhimys ja palvonnan kohde.
Samoin myös Luterilaisuus. Martti Luther toimi uskonpuhdistajana ja sai aikaan paljon hyvää. Hänen nimensä mukaan nykyinen evankeelis Luterilainen kirkomme.No, markelle tiedoksi, että Lutheria LLL myös piti oppi-isänään, vaikka ei hänen opetuksensa joka suhteessa luterilaista ollut.
Emme kuitenkaan niin voi ajatella, että tämän ajan seurakunta olisi nimeltään lestadiolaisuus tai esikoislestadiolaisuus. - Marke
Sinul marke kirjoitti:
No, markelle tiedoksi, että Lutheria LLL myös piti oppi-isänään, vaikka ei hänen opetuksensa joka suhteessa luterilaista ollut.
Emme kuitenkaan niin voi ajatella, että tämän ajan seurakunta olisi nimeltään lestadiolaisuus tai esikoislestadiolaisuus.Ei tietenkään voida ajatella, onneksi.
Leastadiolaisia on Jumalan mailmanlaajuisesta seurakunnasta yksi pieni joukko, pieni murto- osa siitä lukemattomasta joukosta, josta sana puhuu.
Kaikki joiden sydämmessä Jeesus saa vaikuttaa Herrana ja kuninkaana ovat saman perheen jäseniä ja kuuluvat kristus ruumiiseen yhtenä jäsenenä, kuuluvatpa he mihin suuntaan tai yhdistykseen tahansa. - Anonyymi00036
Nimimerkki Jane !
Kirjoitit että muodostaa yhden ainoan oikean lahkon mutta et sanallakaan kirjoittanut mikä seurakunta on mielestäsi ainoa oikea seurakunta . Kirjoitit myöskin potaskaa että sanalla kristillisyys tarkoitetaan lestadiolaiseen seurakuntaan kuuluvaa . Sanalla kristillisyys tarkoitetaan elävää ja autuaaksi tekevää kristillisyyttä joka on sieltä Iisain juuresta . Janella ja allekirjoittaneella ja kaikilla ihmisillä pitää olla samanlainen kristillisyys kuin Lutherilla ja Lestadiuksella Paavalilla Pietarilla pienellä lapsella tai ryövärillä ristinpuussa . Senvuoksi sanomma Rovastin kanssa että tämä kristillisyys on oikea amen - Anonyymi00037
Sinul marke kirjoitti:
No, markelle tiedoksi, että Lutheria LLL myös piti oppi-isänään, vaikka ei hänen opetuksensa joka suhteessa luterilaista ollut.
Emme kuitenkaan niin voi ajatella, että tämän ajan seurakunta olisi nimeltään lestadiolaisuus tai esikoislestadiolaisuus.Nimimerkki Sinul marke !
Kirjoitit väärin nimittäin sekä Luther että Lestadius saarnasivat samanlaisen armonjärjestyksen ja heillä oli elävä usko . Molemmat ymmärsivät Jumalan sanan oikein ja meillä häätyy olla samanlainen kristillisyys. Molemmat uskoivat itsensä armosta autuaaksi ja tekivät parannusta omista vioistaan . Senvuoksi sanassa on kirjoitettu : Katsokaa millainen loppu heillä on ja heidän uskoaan seuratkaa amen
- Anonyymi00038
>>>>>>Kaikki muut suunnat ovat vain halunneet omia lestadiolaisuus nimen itselleen.
Eli suviseurat eivät ole lestadiolaisten seurat. Ne ovat harhaoppisten seurat.<<<<<<
---------------------
”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:5-9 FB38
”Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla
. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset
ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.”
Galatalaiskirje 5:15-26 FB38 - Anonyymi00039
Varttuneenpi erittäin voimakas tahtoinen lestadio nainen mietitkö kuinka asiat on ja kuinka niiden pitäisi olla??? Txt Kik:juhani801
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861413
- 721214
- 821118
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois269903- 95899
- 30820
- 49777
- 79727
- 55713
- 45645