Jaah, no ei vielä.
Mutta mitä mieltä olette siitä kun Talvisodan ja Jatkosodan aikana oli tanssikielto?
Eikö se osoita että tanssissa on kyse pariutumiseen tähtäämisestä.
Ne jotka sanovat tanssin olevan liikuntaa ovat ihan sokeita.
Tanssikielto Suomeen?
12
204
Vastaukset
- Anonyymi
Syntisten hommia
Toi on kyllä historian juttu, mitä oon ihmetelly. Siis ymmärrän ettei missään etulinjan läheisyydessä tai ilmahälytyksen aikaan tanssitaan. Mutta muuten. Vai oliko se että kotirintamalla ihmiset oli suurimmaksi osaksi naisia.
Mutta en tiedä. Voihan tanssia vaikka yksin. Niin mäkin oon tehny. Vaikka olihan se hölmöö laivallakin kun kaikki tanssi yksin. Ihan kuin joku aerobic tunti?- Anonyymi
En ymmärrä tanssikieltoja, miksi sellaisia pitäisi olla. Ei miehet muutenkaan tunnu tanssivan. Saa kerjätä, että lähtisi tanssimaan.
- Anonyymi
Kyllä sodan jälkeen, kun tanssikielto kumottiin miehet tanssi ja paljon. Monet miehet kehittyivät erittäin hyviksi tanssijoiksi, koska kävivät säännöllisesti tansseissa. Oli ilo 1970- 1990 luvuilla päästä taitavien sodankäyneiden miesten vietäviksi. Nyt he ovat, ikävä kyllä, pois tanssikuvioista mutta hyvä muisto elää.
- Anonyymi
Ennen seurantalolla jos järjestettiin juhlat, kaikki tanssivat. Vieläkin muistan, kuinka vanhat pariskunnat tekivät hiki päässä rundeja ja ukot lähtivät ottamaan taskumatista nurkan taakse.
- Anonyymi
Haluttiin ehkä varmistaa sotapoikien riittävyys rintamalle? Kas ku eivät kieltäneet rakastumista, niinhän siellä tansseissa tosiaan usein kävi.
Mut eihän tästä oo kauaa, ku Pääsiäisenä ei saanu tanssia. Rafloissa tanssilattiatki täytettiin pöytäryhmillä.
Ja joo, ku musakin on oikeeta, ni ei sitä enää liikunnaks voi sanoa... : ) - Anonyymi
TANSSIKIELTO ...............
EI SE AINAKAAN PILAISI, EI SIITÄ OLISI MITÄÄN HAITTAA, VAAN PÄIN VASTOIN.
ISOT SAKOT TOISIVAT VALTIOLLE RAHAA.
KALLISTA TYÖAIKAA MENEE VAAN HUKKAAN. - Anonyymi
Se oli maaseutukulttuurin aikaa Suomessa, kepulaiset, jotka olivat myös lestadiolaisia, määräsivät ja hallitsivat.
Heidän arvot olivat sellaiset... - Anonyymi
Enpä osaa sanoa tohon oikeen mitään...
- Anonyymi
Tanssimaan kuin metson koppelo soitimella.
- Anonyymi
Tai kuin lesken messu.
- Anonyymi
Jos on tanssinut yhden sellaisen kanssa, ei toinen halua jäädä ilman vaan haluaa hänkin päästä tanssiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809