Vm 98-00 530d kuume päällä. Onko ruoste altis? Kalliita tyyppivikoja? Onko noissa jakohihna vai ketju ja mikä vaihtoväli? Onko kalliit määräaikaishuollot? Oishan noita kysymyksiä vaikka kuinka mutta tässä nyt tärkeimmät?
e39 530d:tä hankkiva
15
9163
Vastaukset
- ...bmw...
-Ei ole pahoja ruostevikoja, joissakin takaluukkujen saumoissa, mutta yleisesti ottaen ruoste pieni ongelma.
-Vikoja..Puslat edessä ja takana (reaktiotangot edessä ja taka-akseli).
Ilmamassamittarit herkästi vaihtoon.Ei nämä nyt niin mahdottoman kalliita ole vaihtaa ja eikä mitään jokapäiväisiä ongelmia ole..
-Jakopää on ketjulla
-Huollot maksavat merkkiliikkeissä noin.550€ isohuolto ja pienempi ehkä noin puolet siitä.
-Huoltoväli 25000km, vuorotellen inspektion 1/2
Itsellä on -00 530d ja voin suositela on suorituskykyä dieseliksi mukavasti ja kulutus vaihtelee meikäläisellä välillä 6.7-8.0 ja omalla autolla on ajettu pian 150tkm eikä vielä ole ollut mitään ongelmia..- e39 - 00
Juuri näin. Omalla vuoden -00 530d:llä olen ajellut noin 30tk, kokonaiskilometrimäärä 195. Seuraavat osat vaihdettu (itse vaihtanut):
- peruutustutkan anturi - 80 eur
- ilmamassamittari - 65 eur
- apurungon kumit - 4 x 60 eur
- diesel siirtopumppu - 330 eur
Vaihtoon menossa:
- nokka-akselin asentotunnistin - 95 eur
- tukitangon (reaktiotangon) puslat - 50 eur
Lisäksi vaihdettu perusosaa: akku, iskarit, jarrupalat yms.. - Crazyfrog
e39 - 00 kirjoitti:
Juuri näin. Omalla vuoden -00 530d:llä olen ajellut noin 30tk, kokonaiskilometrimäärä 195. Seuraavat osat vaihdettu (itse vaihtanut):
- peruutustutkan anturi - 80 eur
- ilmamassamittari - 65 eur
- apurungon kumit - 4 x 60 eur
- diesel siirtopumppu - 330 eur
Vaihtoon menossa:
- nokka-akselin asentotunnistin - 95 eur
- tukitangon (reaktiotangon) puslat - 50 eur
Lisäksi vaihdettu perusosaa: akku, iskarit, jarrupalat yms..Voi persiin suti! Mistä ostit ilmamassmittarin? Metro-Autossa pelkäksi osan hinnaksi sanottiin 150 € ja menin sen vielä tyhmyyksissäni maksamaan!
- e39 - 00
Crazyfrog kirjoitti:
Voi persiin suti! Mistä ostit ilmamassmittarin? Metro-Autossa pelkäksi osan hinnaksi sanottiin 150 € ja menin sen vielä tyhmyyksissäni maksamaan!
Sen verran pitää korjata, että se oli ilmamassamittari mallia volvo. Siitä sitten anturin vaihdoin pelkästään.
- Mahd bemaristi
Kiitos vastauksista. Nyt vaan pitää ettiä jostain musta farkku kohtuu kilsoilla.
- genki817
Mahd bemaristi kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Nyt vaan pitää ettiä jostain musta farkku kohtuu kilsoilla.
E39 530d A sedan ajettu Vain 420000 :) laatikko pelaa moitteitta. Etupää kyllä paukkaa ja 200e kpl... mutta en ikinä vaihda merkkiä enkä mallia!!! Ps entinen volvo mies.
- kake
ongelmia paljon ajettu 185000 km
vaihdoin ladaan........- olikin
sinulle oikea valinta.
- Laatokainen
Minkä ikäiseen Ladaan?? Millä koneella? Kerro lisää! Onko ollut hyvä? Onko kuvia?
- matkaaja
Jos haluat huolettoman auton osta mazda, mutta jos haluat auton osta bemu, Nää biimeristit pitää hyvän huolen autostaan, eikä aina huomaa (tai uskalla tunnustaa) että vikoja on. Olen ajanut 530D 99 250 tkm ja voin tunnustaa että paljon mielestäni on ollut "fiksattavaa". Muiden uutena ostamieni autojen kanssa ei kyllä näin ole ollut(pois lukien opel). Ajan 65t km per vuosi maantiellä ja huolto kulut on ollut app 1200 e/vuosi, siis yli normaalien 25 t km huoltojen. Silti se on paras Auto, joka mulla on ollut.
Taitaa siis olla totta joidenkin esittämä uhokommentti näissä BMW palstoissa että "jos oot pers aukinen, osta lada...."
Vika kommentit on ollut ainakin niiden samaa Autoa ajavien, joita minä tunnen, aika samanlaisia, siis alusta on kuin haavanlehti, sähkö häiriöitä tms. - bmw 530da touring
Juu itellä oli joku aika sitten sama homma eli autokuume.No opel vaihtui 530 da touringiin
Sillä on pari kk ajanut ja n 6000 km
Iskarit jouduin siihen vaihtaan ja nyt palaa abs\acs valo jonka viasta ei ole vielä varmuutta eli onko anturi vai kallis abs boxi vika .
No joka tapauksessa mukava matkavaunu,hiljainen(tosin omat 245\45-18" renkaat kuluneena tuo rengasmelua)
7.3 l\olen matkaajossa pääsyyt tuolla.
Ihan mukava kulkemaan tosin lastutan tuon vielä jossain vaiheessa jotta pääsee vielä paremmin.
Joka tapauksessa kallis auto taitaa olla ylläpitää verratuna aiempaan(vakuutusmaksu\kulutus kasvoi eikä kyllä huoltaminenkaan halventunut)
Joka tapauksessa mukava peli mutta tällä hetkellä ketuttaa tuo abs\acs valo ja sen tuoma rahanmeno !
Tuolla aiheesta lisää kun itse silloin kyselin
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=564&posting=22000000008209693 - turbo6
Joo itselläni BMW tdi 530 ---joka sai vettä tankkiin ja jakopää hajalla (ei vielä avattu)...???l. polttoainepumppu jumiin ja lopun voi arvailla...?? TIETÄISKÖ KUKAAN OTTAAKO VENTTIILIT MÄNTÄÄN KIINNI KUN SITÄ ON KUITESKI STARTTAILTU... KIITOS TERV, SAMI
- nokinenät99
Ei taida kone pyöriä jakopää mäsänä. Ja märät korvan taustat siinä on vika!
- Bemuman
Verrattuna muihin tuon ikäisiin diisseleihin niin suhteellisen tehokas peli, eli jalkoihin ei jää. Ei vaan kovin naftapihi tunnu olevan, kun 7-8 litraa voi maantielläki mennä. Automaatit kannattaa kiertää kaukaa, ainaki yli 280 tonnia ajetut. Sen jälkeen alkaa laatikko yleensä oireilla ja sen korjaaminen on kallista. Elikkä manuaali ehdottomasti jos tollasen hommaat.
- Kkpppp
Hyvä hyvä! 12 vuotta myöhemmin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811