"Teknologiamiljardööri Elon Musk puhui lauantaina Saksan osin äärioikeistolaisen Vaihtoehto Saksalle -puolueen (AfD) tapahtumassa videolinkin välityksellä.
Uutistoimisto AFP:n mukaan Musk kertoi tuhansille Itä-Saksassa sijaitsevaan Hallen kaupunkiin kokoontuneille AfD:n kannattajille heidän puolueensa olevan ”paras toivo Saksan tulevaisuudelle”.
Yhdysvaltain presidenttiä Donald Trumpia lähellä oleva Musk on profiloitunut viime aikoina AfD:n vahvana tukijana. Joulukuussa hän kirjoitti omistamassaan viestipalvelu X:ssä, että ”vain AfD voi pelastaa Saksan”.
Muskin AfD:tä tukeva mielipidekirjoitus myös julkaistiin joulukuun lopulla saksalaisessa Welt am Sonntag -lehdessä. Kirjoituksessa kuvailtiin AfD:tä Saksan viimeiseksi toivoksi ja kritisoitiin puolueen kutsumista osin äärioikeistolaiseksi.
”AfD:n esittäminen äärioikeistolaisena on selkeästi väärin, kun ottaa huomioon sen, että puolueen puheenjohtajalla Alice Weidelillä on samaa sukupuolta oleva srilankalainen kumppani. Kuulostaako se teistä Hitleriltä?” Musk kirjoitti.
Lisäksi AfD:n puheenjohtaja Alice Weidel ja Musk keskustelivat yhdessä tammikuun alussa viestipalvelu X:ssä järjestetyssä livekeskustelussa.
Lauantaisessa kampanjatilaisuudessa Musk suitsutti Saksan ja saksalaisten pitkää historiaa.
”Saksalaiset ovat todella muinainen kansa, joka on ollut olemassa tuhansia vuosia”, hän sanoi.
”Luin, että jopa Julius Caesar oli todella vaikuttunut saksalaisista heimoista.”
Miljardööri kehotti saksalaisia olemaan ylpeitä saksalaisuudestaan ja kritisoi monikulttuurisuutta.
Hän sanoi, että Saksassa keskitytään liikaa menneisyyden synteihin.
”Saksalaisten ei pitäisi tuntea syyllisyyttä vanhempiensa, tai jopa iso-iso vanhempiensa synneistä”, Musk totesi.
Musk kehotti myös AfD:n tukijoita ”taistelemaan, taistelemaan ja taistelemaan” Saksan tulevaisuuden puolesta ja sanoi puolueen tahtovan lisää itsemääräämisoikeutta Saksalle ja Euroopan maille. Hänen mukaansa Brysselin byrokratialla ja ”globaalilla eliitillä” on liikaa valtaa.
Maailman rikkaimman miehen tuki AfD:lle on herättänyt vahvoja reaktioita saksalaisissa poliitikoissa.
Sekä Saksan hallitus että oppositio ovat syyttäneet Muskia pyrkimyksistä vaikuttaa maassa helmikuun lopulla järjestettäviin ennenaikaisiin parlamenttivaaleihin.
Muskin joulukuisten kommenttien jälkeen Saksan hallitus myös muistutti, että Saksan sisäiset turvallisuusviranomaiset ovat todenneet useita AfD:n haaroja ääriliikkeiksi ja että puolue on turvallisuusviranomaisten tarkkailussa.
AfD on tällä hetkellä vaaliennusteissa toisena noin 20 prosentin kannatuksella.
Miljardööri on itsekin kohun keskellä. Aikaisemmin tällä viikolla Musk teki Trumpin virkaanastumista juhlistavan puheensa aikana laajaa huomiota herättäneen eleen, jonka monet ovat tulkinneet natsitervehdykseksi.
Myös useat äärioikeistotoimijat toivottivat eleen tervetulleeksi.
Musk on lausunut useita kohuja koskevia vitsejä. Hän ei kuitenkaan ole vastannut suoraan siihen liittyviin syytöksiin tai tuominnut eleen äärioikeistolaista tulkintaa."
https://www.hs.fi/maailma/art-2000010989801.html
Samalla raottuu persujen kaksinaamainen politiikka EU:n suhteen? Orpolle luvattiin olla ajamatta EU:n kaatamista, mutta EU-meppi Tynkkynen pitää Brysselissä vahvasti Elon Muskin puolta, samoin kuin Mark Zuckerbergin.
https://www.suomenuutiset.fi/eu-komissaari-lahetti-elon-muskille-uhkailukirjeen-ennen-trumpin-haastattelua-komissaarin-sananvapauden-vastainen-herattaa-voimakasta-kritiikkia-tynkkynen-uskomatonta-royhkeytta-eun-nimissa/
"Sebastian Tynkkynen riemastui Metan päätöksestä: ”Historiallinen voitto”
Metan ilmoitus faktantarkistuksen lopettamisesta on jakanut mielipiteitä."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ad059dec-982a-47b2-a55d-1f4a72451699
Tähänkö "Supo-agentti" Tynkkysen FSB-koulutus valmistikin? Nyt on kristillisdemokraateista kiinni, antaako se vallan EU:ssa oligarkismille ja putinismille, jos se vetää AfD:n mukanaan hallitukseen. Toivottavasti Saksan puolueiden välinen keskinäinen sopimus pitää, ettei kukaan lähde AfD:n valtaanpääsyä tukemaan. Onko Orpo lentänyt lankaan Persujen suhteen?
Elon Musk puhui äärioikeistolaisen AfD:n tapahtumassa. Kehotti Saksan äärioikeistoa EU:ta vastaan
78
492
Vastaukset
- Anonyymi
Musk on natsi.
Onko asia vielä jollekulle epäselvä?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo putininatsi 100 vuotisella mölinällään.
https://areena.yle.fi/1-64604360Putler on natsiveljesi, joten kerrankin puhuit totta!
- Anonyymi
Sinä olet natsi. EIkö Elon Musk saa olla omaa mieltään ja tehdä mitä tekee. Hänen elämänsä.
Ennemmin pitää kysyä, että mekritseekö tuo henkilö jollekin jotain?
Saahan se mennä minne kokouksiin haluaa ja puhua mitä haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet natsi. EIkö Elon Musk saa olla omaa mieltään ja tehdä mitä tekee. Hänen elämänsä.
Ennemmin pitää kysyä, että mekritseekö tuo henkilö jollekin jotain?
Saahan se mennä minne kokouksiin haluaa ja puhua mitä haluaa.Elon Muskilla ei ole oikeutta puuttua EU-maan sisäiseen päätöksentekoon eikä sen koommin itse unioninkaan. Hän ei ole EU-kansalainen. Hän lietsoo vastakkainasettelua Saksan sisälle, koska hänellä on yhteinen tavoite äärioikeiston kanssa ja se on hajottaa Euroopan unioni. Hän haluaa saada valtaa Euroopassa.
Musk on samalla Putinin ääni. - Anonyymi
ps. Eikö ole mielenkiintoista ap kuinka kaikki viestisi kaikilla s24 palstoilla joissa vttuilet viesteille jotka olet kirjoittanut itse, säilyy sensuuriltasi? Kaikkien viestien kadotessa joissa se todetaan..
- Anonyymi
Sosiaalidemokraatiti Antti Lindtman on ollut natsiporukassa nuorena 18-20v. Siinä iässä jo ymmärtää missä mennään.
- Anonyymi
Apartheid kasvatti Musk haluaa nyt natsismia maailmaan !
- Anonyymi
Oliko tuolla muita puolueita kuin vasukommunistit ?
https://www.hi2.fi/7-stalinin-neuvostoliitto/stalin-nousee-jumalan-asemaan/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tuolla muita puolueita kuin vasukommunistit ?
https://www.hi2.fi/7-stalinin-neuvostoliitto/stalin-nousee-jumalan-asemaan/Olet sinä tyhmä kuin vasemman jalan saapas! Mitäs Stalinin valtaannousu liittyy 2020-luvun Eurooppaan ja äärioikeiston uhkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sinä tyhmä kuin vasemman jalan saapas! Mitäs Stalinin valtaannousu liittyy 2020-luvun Eurooppaan ja äärioikeiston uhkaan?
Äärivasemmisto vinkuu. Alkaisivat tekemään töitä. Mene sinäkin töihin siitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äärivasemmisto vinkuu. Alkaisivat tekemään töitä. Mene sinäkin töihin siitä!
Näin ulvoo persutrolli, joka ei ole kuuna päivänä tehnyt itse töitä. Puoluettaan johtaa vuoteen 2016 elämäntapatyöttömänä roikkunut yhteiskunnan elätti, joka hillotolpan kiimassaan öyhöttää vaatien muiden töihin menemistä vaikka itse on työnteon irvikuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ulvoo persutrolli, joka ei ole kuuna päivänä tehnyt itse töitä. Puoluettaan johtaa vuoteen 2016 elämäntapatyöttömänä roikkunut yhteiskunnan elätti, joka hillotolpan kiimassaan öyhöttää vaatien muiden töihin menemistä vaikka itse on työnteon irvikuva.
Persuja on johtanut alusta alkaen tyyppi, joka ei ole tehnyt niitä kuuluisia oikeita töitä.
Soini, Halla-aho, Purra. - Anonyymi
ps. Eikö ole mielenkiintoista Soinia palvova ap kuinka muiden viestit katoaa sinun toimestasi joissa arvostellaan Soinin toimia? Sinun omat viestisi aina säilyessä sensuuriltasi joissa SINÄ ITSE haukut Soiniasi...😁😁
- Anonyymi
En jaksanut lukea. Sano lyhyesti se mitä on sanottavaa.
Mutta EU on itsessään ongelma. Ei Elon Musk.
Sosialismi kun ei ole EU vaan se on vapaakauppaliitto. EU haluaisi olla joku voima ja rahastaakin jäsenmaitaan ahneesti. Miksi ? Emme tarvitse EUta mihinkään yhteisvelkoihin tms avustuksiin. Mikä sosiaalitoimisto siitä on tullut?
Elon Musk on oikeassa ja jos EU kaatuisi niin se kaatuisi vaan omaan idioottimaisuuteensa.
EU:ta on hyvä horjuttaa kun se horjuu itsestäänkin, muutenkin jo.
Brexit lienee olisi pitänyt jo herättää. Britit tekivät oikein erotessaan ja moni muukin eroaisi jos ei saisi lampaiden rahaa (tukia) jatkuvasti.
EU on syvissä vesissä. Pääseekö enää ylös???- Anonyymi
Näin alkaa persujen venäjämielisyyden kielenkannat taas kirpoamaan.
- Anonyymi
Titityttääkö ap? Joko on tuhat lehtijutun massapostausta tullut tälle päivää vai meneekö ylitöiksi? 😁😁
- Anonyymi
"AfD:ssä on Saksan tulevaisuus" julisti Elon Musk. Jäbällä on pönttö sekaisin.
- Anonyymi
Muskilla on samanlaineb lääkitys kuin Hitlerillä?
- Anonyymi
Kainaloiden tuulettajaksi yhden miehen sotasi kainaloiden tuulettajia vastaan 24/7-365vrk vuodessa vetää aina yhtä hijaiseksi. Ja kun ei ole lääkitys kunnossa poistat kaikilta s24 palstoilta muiden viestit joissa auotaan päätä teille kainaloiden tuulettajille.
- Anonyymi
Musk on vähän sekaisin päästään. Toivottavasti joku auttaa häntä, ennen kuin hänelle käy huonosti.
- Anonyymi
Hän on itse kertonut käyttävänsä ketamiinia. Hän on poikkeusyksilö, mutta toivotaan todella, että pitäisi huolta myös terveydestään.
- Anonyymi
Hulluksi neroksi myös kutsutaan ja yhtä sekaisin päästään kuin sinäkin ap. Diggailee kivuttomasti "kansallismielisiä" ja antaa tukensa juutalaisille..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on itse kertonut käyttävänsä ketamiinia. Hän on poikkeusyksilö, mutta toivotaan todella, että pitäisi huolta myös terveydestään.
ai kuten trump joka elää pääasissa roskaruualla ja dieetti kokiksella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti saa edes nuppinsa kuntoon, vaikka se onkin varmasti vaikeata, kun alkoi veljeillä toisen nuppivammaisen kanssa.
- Anonyymi
Teslan johtoryhmässä mietitään jo, mitä Muskin kannanotot vaikuttavat autojen myyntiin.
- Anonyymi
Milloin vihreät ja vassarit kokoustaa ja miettii kuinka se edistää sähköautojen myyntiä heidän viestiessä kuinka teslapomo on natsi?
- Anonyymi
Mitä mömmöjä Musk syö?
- Anonyymi
Tällaisia juttuja löytyy medioista: https://www.wsj.com/business/elon-musk-illegal-drugs-e826a9e1
Totuuden tietää vain Musk itse, mutta megarikkaana hänelle järjestyy varmasti mitä tahansa aineita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisia juttuja löytyy medioista: https://www.wsj.com/business/elon-musk-illegal-drugs-e826a9e1
Totuuden tietää vain Musk itse, mutta megarikkaana hänelle järjestyy varmasti mitä tahansa aineita.Raha tai muut ihmiset eivät rajoita Muskin tekemisiä. Hänen pitäisi pystyä itse asettamaan rajat itselleen ja se taitaa olla tyypille ongelma.
- Anonyymi
oho
- Anonyymi
Löytyykö persuista sähköautomiehen puolustajia?
- Anonyymi
Minä olen muistaakseni kuullut tuon saman ruikutuksen muutaman kerran aiemminkin.
En tosin kovin usein, ehkä vain noin 500 kertaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen muistaakseni kuullut tuon saman ruikutuksen muutaman kerran aiemminkin.
En tosin kovin usein, ehkä vain noin 500 kertaa.2025-01-26 10:03:40
Anonyymi kirjoitti:
En tosin kovin usein, ehkä vain noin 500 kertaa.
Lue lisää
Titityttääkö vai puuppaako ap kun raivoat taas jokaisessa viestiketjussa ihmisille jotka sinun yksinpuheluja Niuvanniemeltä häiritsee? S24 palstoilla jotka sinä kremlin trolli olet valjastanut persujen mustamaalaamiselle 24/7-365vrk vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2025-01-26 10:03:40
Anonyymi kirjoitti:
Lue lisää
Titityttääkö vai puuppaako ap kun raivoat taas jokaisessa viestiketjussa ihmisille jotka sinun yksinpuheluja Niuvanniemeltä häiritsee? S24 palstoilla jotka sinä kremlin trolli olet valjastanut persujen mustamaalaamiselle 24/7-365vrk vuodessa.Jokainen viestiketju poikkeuksetta yhtä ja samaa skitsoilua ja KAIKKI muiden viestit poistoon jotka sitä häiritsee..365vrk vuodessa 24/7 sama kaava kaikilla palstoilla jotka on valjastanut persujen maalittamiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tosin kovin usein, ehkä vain noin 500 kertaa.Mitäs sitä ****lle muuta? Sen lisäksi että vttuilet tavoillesi uskollisena luotsinpestin suojista ihmisille jotka vastaavat sinun provoihisi joilla niitä vastauksia kalastelet saaden raivarit kun niitä saat..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen viestiketju poikkeuksetta yhtä ja samaa skitsoilua ja KAIKKI muiden viestit poistoon jotka sitä häiritsee..365vrk vuodessa 24/7 sama kaava kaikilla palstoilla jotka on valjastanut persujen maalittamiselle.
Älä viitsi skitsoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Lue lisää
Titityttääkö vai puuppaako ap kun raivoat taas jokaisessa viestiketjussa ihmisille jotka sinun yksinpuheluja Niuvanniemeltä häiritsee? S24 palstoilla jotka sinä kremlin trolli olet valjastanut persujen mustamaalaamiselle 24/7-365vrk vuodessa.Kai sinä olet nyt iloinen, kun ruikutuksesi on häipynyt ja nyt näyttää siltä niin kuin minä olisin tarkoittanut kommenttini toiselle tyypille kuin sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Lue lisää
Titityttääkö vai puuppaako ap kun raivoat taas jokaisessa viestiketjussa ihmisille jotka sinun yksinpuheluja Niuvanniemeltä häiritsee? S24 palstoilla jotka sinä kremlin trolli olet valjastanut persujen mustamaalaamiselle 24/7-365vrk vuodessa.Persulehden toimittaja hokee taas ap:tä!!!
Kaikki on "äärioikeistoa" kun asioita katsoo äärivasemmalta.
- Anonyymi
ja kaikki ovat kommunisteja, kun katsoo äärioikealta.
- Anonyymi
Demariviha on tapoanut demariminustereitä jopa Pohjoismaissa ja bonuksena Halla-Ahoa kiitellyt Breivik.
- Anonyymi
Esim. Yle ei katso aiheelliseksi tuoda esille kuinka natseja joka puolella näkevät "asiantuntijat" ovat vihreiden tai vassareiden edustajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Yle ei katso aiheelliseksi tuoda esille kuinka natseja joka puolella näkevät "asiantuntijat" ovat vihreiden tai vassareiden edustajia.
Tulihan se Ylekin sieltä ja totta kai tuli, kun persujen on käsketty tunkea se joka paikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulihan se Ylekin sieltä ja totta kai tuli, kun persujen on käsketty tunkea se joka paikkaan.
Eihän sitä alue- ja kuntavaalijytkyä muuten tule, jos ei morkata Yleä. Ylehän on yhtä oleellinen osa alue- ja kunnallispolitiikkaa kuin bensan hinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä alue- ja kuntavaalijytkyä muuten tule, jos ei morkata Yleä. Ylehän on yhtä oleellinen osa alue- ja kunnallispolitiikkaa kuin bensan hinta.
Yle-leikkaus on persuille todiste, että sentään yhdestä vaalilupauksesta on pidetty kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yle-leikkaus on persuille todiste, että sentään yhdestä vaalilupauksesta on pidetty kiinni.
Mikä Yle-leikkaus olisitko ystävällinen ja kertoisit ap joka pää punaisena huudat jokaisessa viestiketjussa kuinka PS tappoi Ylen leikkauksillaan?? 😏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Yle-leikkaus olisitko ystävällinen ja kertoisit ap joka pää punaisena huudat jokaisessa viestiketjussa kuinka PS tappoi Ylen leikkauksillaan?? 😏
Tänään viimeksi massapostannut lehtijuttuja joissa se kerrotaan mutta joita ei tiedä niitä kysyttäessä.
- Anonyymi
Jaksa vielä muutama kuukausi. Kesällä persujen kuviot selkiytyvät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaksa vielä muutama kuukausi. Kesällä persujen kuviot selkiytyvät.
sen jälkeen sinä alat kirjoittamaan päivittäin valtavia määriä vuosien päässä olevasta ek vaaleista. Kannatusmittausten ja vaalitulosten ollessa sinun ainoa sisältö elämässä. Vaikka et niistä mitään ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sen jälkeen sinä alat kirjoittamaan päivittäin valtavia määriä vuosien päässä olevasta ek vaaleista. Kannatusmittausten ja vaalitulosten ollessa sinun ainoa sisältö elämässä. Vaikka et niistä mitään ymmärrä.
Persuja suuresti ihaileva IL esimerkiksi aloitti seuraavan hallituksen kasaamisen "vasta" välittömästi sen jälkeen kun Orpo nimesi hallituksensa eli n2 vuotta sitten. Kirjoittaen viimeksi pari päivää sitten viimeisimmän artikkelin missä Nurmi "yllättäen" oli taas seuraavaa hallitusta kasaamassa. Ja mikä oleellisinta, ilman persuja joita kohtaan omaa samanlaisen pakkomielteen kuin antipersukin. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIKÄ YLE LEIKKAUS?
Miten tuohon kysymykseen ei löydy vastausta ap vaikka olet min. kymmeniä avauksia niistä kirjoittanut persuja syyttäen?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistit ap:n!
- Anonyymi
Miten määrität ”kaiken”?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YLE ei ole valemedia ja tällä on standardit joten se ei tee tuolla tavalla.
- Anonyymi
X suljettava Suomessa kevään vaalien ajaksi.
Jo nyt nähty mihin Musk m syyllistynyt. Jokaisen täysipäisen tulisi olla tätä EU;ta ja sen kehitystä vastaan.
- Anonyymi
Haluat siis heikon Euroopan Putinille ja Trmpille mellastettavaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Trumpille.
Anonyymi kirjoitti:
Eurooppa on heikko, ja heikkenee juurikin EU;n vuoksi. Itsenäisiä meita ei ole kuin muutamia. Muut ovat EU-koomassa ja tuhoamassa Eurooppaa.
AdDicte kirjoitti:
Eurooppa on heikko, ja heikkenee juurikin EU;n vuoksi. Itsenäisiä meita ei ole kuin muutamia. Muut ovat EU-koomassa ja tuhoamassa Eurooppaa.
"meita = maita"
- Anonyymi
AdDicte kirjoitti:
"meita = maita"
Nyt vielä spermiksestä tai mestarista preaidentti niin on wokevasemmisto saa raivokohtauksen
- Anonyymi
AdDicte kirjoitti:
Miten EU muka heikentää Eurooppaa? Voisitko hiukan avata logikkaasi tuon aivopierusi osalta? Et selvästikään tunnusta Euroopan turvallisuusympäristön muutosta, kun et joko ymmärrä tai halua vaan tunnustaa, että Venäjä on uhka koko Euroopalle ja heti perässä seuraa oligarkismin uhka kakkosena ja äärioikeisto on sekä Venäjän että oligarkismin etäuspesäke EU:n sisällä.
Yhtenäisyys se on mikä vahvistaa ja EU on merkki yhtenäisyydestä. EU-maissa on yhteensä noin 450 miljoonaa asukasta eli lähes yhtä paljon kuin USA:ssa ja Venäjällä yhteensä. Miten luulet 5,5 miljoonan asukkaan Suomen pärjäävän yksinään esim. kauppakilpailussa? Oltaisiin alta aikayksikön taas suomettumassa ja seuraavaksi vaadittaisiin NATO-jäsenyydestä irtautumista eikä sitä päätöstä tehtäisi yksin ja oma-alotteisesti?
Britannia rientäisi todennäköisesti melko nopeasti perumaan brexitiä, mutta nykyiset vallanpitäjät ymmärtävät, ettei äärioikeistolle ja Britannian istuvaa pääministeriä erotettavaksi vaatineelle Elon Muskille pidä antaa aseita ja siksi Keir Starmer sanoi neuvottelevansa vahvemman sopimuksen EU:n kanssa. Tämä on viesti EU:n jäsenmaille, että Britannia pysyy entistä tiukemmin EU:n rinnalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten EU muka heikentää Eurooppaa? Voisitko hiukan avata logikkaasi tuon aivopierusi osalta? Et selvästikään tunnusta Euroopan turvallisuusympäristön muutosta, kun et joko ymmärrä tai halua vaan tunnustaa, että Venäjä on uhka koko Euroopalle ja heti perässä seuraa oligarkismin uhka kakkosena ja äärioikeisto on sekä Venäjän että oligarkismin etäuspesäke EU:n sisällä.
Yhtenäisyys se on mikä vahvistaa ja EU on merkki yhtenäisyydestä. EU-maissa on yhteensä noin 450 miljoonaa asukasta eli lähes yhtä paljon kuin USA:ssa ja Venäjällä yhteensä. Miten luulet 5,5 miljoonan asukkaan Suomen pärjäävän yksinään esim. kauppakilpailussa? Oltaisiin alta aikayksikön taas suomettumassa ja seuraavaksi vaadittaisiin NATO-jäsenyydestä irtautumista eikä sitä päätöstä tehtäisi yksin ja oma-alotteisesti?
Britannia rientäisi todennäköisesti melko nopeasti perumaan brexitiä, mutta nykyiset vallanpitäjät ymmärtävät, ettei äärioikeistolle ja Britannian istuvaa pääministeriä erotettavaksi vaatineelle Elon Muskille pidä antaa aseita ja siksi Keir Starmer sanoi neuvottelevansa vahvemman sopimuksen EU:n kanssa. Tämä on viesti EU:n jäsenmaille, että Britannia pysyy entistä tiukemmin EU:n rinnalla.Mihin se nikki aina unohtuu addick kun sinä auot päätä omalle addick nikillesi? 😁😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se nikki aina unohtuu addick kun sinä auot päätä omalle addick nikillesi? 😁😁
Hermostuttaako ilk ka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se nikki aina unohtuu addick kun sinä auot päätä omalle addick nikillesi? 😁😁
En ole AdDicte. Kuinka harhainen olet? Et selvästikään ymmärtänyt näkemyseroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hermostuttaako ilk ka?
En ole ilk ka. Kuinka harhainen olet? Et selvästikään ymmärtänyt näkemyseroa.
- Anonyymi
Faktahan on Muskia (ja siten Trumpin politiikkaa) eniten Suomessa tukevat ja ennenkaikkea rahoittavat ovat vihreitä Teslalla ajavia porvareita.
- Anonyymi
Kas siinähän se vitsi...
- Anonyymi
Sanoo Ilkka Repo Haapavesi erotettu opettaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo Ilkka Repo Haapavesi erotettu opettaja
Titityttääkö, puuppaako, kohiseeko vai kouvaako ap? Se pa,,
- Anonyymi
huuiko
- Anonyymi
Elonilla ei ole lääkitys kohdallaan. Aikuinen mies leikkii jotain Goebbelsia.
- Anonyymi
Sosiaalidemokraatti Tarja Halonen fanitti äärimmäisen raakaa itäsaksan poliisia Stasia .Ajatelkaa .
- Anonyymi
Dilemma
- Anonyymi
Bill Gatesin mielestä Muskin pyrkimykset horjuttaa valtioiden poliittista tasapainoa, on sairasta paskaa.
https://www.youtube.com/watch?v=_5r97Y3bsmw - Anonyymi
Musk on iskeytynyt Saksaan röyhkeällä some-vaikuttamisella. Mikähän EU-valtio on seuraavana vuorossa?
- Anonyymi
Vaan siitä huolimatta vihreät porvarit ostavat Tesloja ja tukevat Muskia.
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265271
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1451577
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141260- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211064viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.189946En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61893- 37819