Tampereella

Anonyymi-ap

Ajoin 30 km/ nopeusrajoitus alueella 40km/h. Mittarivirhe huomoitu. Auto meni ohi ja kääntyi n. 150-200 m päästä oikelle. Mitä ihmeen järkeä tälläisessa on ?

33

255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiire!

• Anonyymi

Kiire on tyhmyyden ystävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiire on tyhmyyden ystävä.

Jos vaan on kiire, ei sillä ole tyhmyyden kanssa mitään tekemistä, tyhmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenen syytä se kiire on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää?

Sinä et näköjään ainakaan ymmärtänyt. Kiirettään valittava ihminen on kuin epäpuhtaasti palava moottori. Ääntä lähtee ja savua nousee, mutta tehokkuudesta ei ole tietoakaan. Kiire sekoitetaan erheellisesti monesti myös ahkeruuteen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

• Anonyymi

^ Tuli vastattua väärään viestiin. Pahoittelut tästä.

• Anonyymi

Toisaalta mistä ohittaja tietää, ettet käänny myös ja ole edelleen tukkona?

• Anonyymi

Siinä vaiheessa oli jo muilla vilkut päällä kääntyessään oikelle. Minulla ei ollut vilkkua päällä
        Änkes kiilas eteen.
        Kaupunkialue liikennevalot ym.

• Anonyymi

Eihän se mikään tien tukko ole jos ajaa suurinta sallittua nopeutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä vaiheessa oli jo muilla vilkut päällä kääntyessään oikelle. Minulla ei ollut vilkkua päällä
        Änkes kiilas eteen.

Muilla jo vilkut päällä 150-200 metriä ennen risteystä? Enpä usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

30 rajoituksella on, varsinkin viikonloppuna työmaa alueella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Änkes kiilas eteen.

Seli seli, höpöllä tarkka tieto nopeudesta "mittarivirhe mukaan ottaen" tuossa nopeudessa ja matka risteykseen asti kun vilkut alkoi vilkkua.
        Nyt menee paikkaus yritykset jo lapsellisuuden puolelle.

• Anonyymi

Tamperelaistako järjenjuoksuako tuo oli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajoi noin 30 % ylinopeudella tämä ohitettu!

• Anonyymi

"Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin"

• Anonyymi

liikenne on kerrostalokyttääjälle melkoinen via dolorosa.

• Anonyymi

Niin, mitä järkeä oli että et ajanut nopeusrajoituksen mukaisesti, vaan 10 km/h siitä yli tai ali (lauseestasi ei ota selvää kummasta oli kyse)?

• Anonyymi

Olen siitä samaa mieltä, että aloittajan lauseen joku voi ymmärtää myös niin, että hän ajoi 40 km/t alueella 30 km/h. Minulle se uitenkin heti kertoi, että hän ajoi 40 km/h alueella, jossa nopeusrajoitus oli 30 km/h.

Jos 30 km/ jälkeen olisi ollut pilkku, asia tietenkin muuttuisi. Myönnän, että emme voi tietää varmuudella oliko tuo pilkku unohtunut jne.

Asiasisältö kuitenkin tukee sitä, että pilkku ei ollut unohtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen siitä samaa mieltä, että aloittajan lauseen joku voi ymmärtää myös niin, että hän ajoi 40 km/t alueella 30 km/h. Minulle se uitenkin heti kertoi, että hän ajoi 40 km/h alueella, jossa nopeusrajoitus oli 30 km/h.

Jos 30 km/ jälkeen olisi ollut pilkku, asia tietenkin muuttuisi. Myönnän, että emme voi tietää varmuudella oliko tuo pilkku unohtunut jne.

Kirjoitusvirheiden määrän perusteella en ihmettelisi pilkun unohtumistakaan. Mutta asiasisältö siis mielestäsi on, että aloittaja myöntää ajaneensa selvää ylinopeutta ja on närkästynyt kun joku kehtasi ajaa häntä nopeammin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on vanha auto, jossa viisari osoittaa nopeuden. Siitähän ei pysty 100%:n varmuudella sanomaan, onko nopeus esim tasan 80km/t, toisin kun nälyisi selkeästi numeroina (diginäyttö). Huvikseni tsekkailen välillä yhteen pitävyyttä näihin teiden poskilla seisoviin nopeusnäyttöihin ja todennut, että kyl sitä heittoa vähän on, ehkä se 10%. No en minä tuolla päätäni kauhiasti vaivaa, täytyyhän sitä muutakin liikennettä srurata eikä vain kytätä nopeusmittaria.
        Mutta tuohon asiaan. Juuri eilen pääsin "nauttimaan" näistä eteen ajavista ja jotka kääntyvät 50 m päästä sivutielle. Sama paikkakin aina, missä näitä valopäitä on. Ei kaupunki vaan maaseudulla. Itse en aja missään, edes kaupungissa.kenenkään eteen, jos tiedän kääntyväni hetikohta muualle.

• Anonyymi

Tuskin aloitus oli totta, mutta jos oli niin silloin se on merkki siitä että kyseisen kadun nopeusrajoitus oli liian matala.

• Anonyymi

Tampereen liikenteessä vastaavat tapaukset ovat yleisempia kuin muualla?

• Anonyymi

Sama juttu kuin että koska viikonloppuna öisin kaduilla on tappeluita, niin ne on sallittava.

• Anonyymi

Liikennesäännöt eivät ole mielipideasioita.

• Anonyymi

Eihän tuossa ajamisessasi olekaan mitään järkeä. Ajat selvää ylinopeutta.

Toinen auto kääntyi oikealle, koska oli menossa kohteeseen, joka sijaitsee sillä suunnalla. Luulisi tuon tyhmemmänkin ymmärtävän.

Mutta toisaalta, jos täällä pitää kysellä syytä ylinopeuteensa, niin ehkä voi ymmärtää myös ihmettelyn toisten ajosuunnista.

• Anonyymi

En ajanut ylinopeutta.40 km/h on mun mittarin mukaan 30 km(h.
        Mulla nääs mittari valehtelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti ajaneensa 40km/h nopeutta, eli selvää ylinopeutta, koska nopeusrajoitus oli hänen mukaansa 30 km/h.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti ajaneensa 40km/h nopeutta, eli selvää ylinopeutta, koska nopeusrajoitus oli hänen mukaansa 30 km/h.

Ehkä kommentoija oli aloittaja ja ymmärsit aloituksen tekstin väärin - mikä on ymmärrettävää, koska hän ilmaisi asian epäselvästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auton mittari ei näytä noissa nopeuksissa noin paljon väärin, ellei alla ole täysin laittomat renkaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä kommentoija oli aloittaja ja ymmärsit aloituksen tekstin väärin - mikä on ymmärrettävää, koska hän ilmaisi asian epäselvästi.

Ei tuota voi mitenkään ymmärtää väärin. Mutta on mahdollista, että aloittaja on tarkoittanut eri asiaa, kuin on kirjoittanut.

• Anonyymi

Aika pienestä se ihmisen mieli järkkyy.

• Anonyymi

Olet siitä oivallinen esimerkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      79
      2806
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1666
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      73
      1451
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1385
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1345
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1236
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1210
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      77
      1118
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      91
      1108
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1107
    Aihe