Zenza Bronican arvo?

Perintökalleusko

Isän peruja jäi 6x6 -koon Zenza Bronica -kamera, ilmeisesti S2-mallia 60-luvun loppupuolelta. Mukana on objektiivit Nikkor P f2,8/75 mm ja Nikkor P f4/200 mm (jälkimmäisessä käsikahva), 5x kuiluetsin ja filmiperä sekä lyhyemmän linssin filtteri. Vastavalosuojat objektiiveissa on metallia.

Mikähän tämmöisen museopaketin hinta nykymarkkinoilla on ja löytyykö asianharrastajia Bronicalle helposti?

Kysynpä samalla seuraavienkin arvoa:

-Omana aikanaan (70-luku?)poikkeuksellisen pienikokoisena tunnettu Rollei 35 T -kinofilmikamera, jossa on Tessarin objektiivi f3,5/40 mm.
-Lunasix 3 -valotusmittari.
-Nissin 360 TN -salamavalolaite, jossa pieni apusalama.

Onko jollakin myös tietoa, mihin näitä kannattaisia myydä tai oletteko itse kiinnostuneita.

4

935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ossi Asikainen

Bronica on vähän vaikea, sitä myytiin aikoinaan, mutta Hasseli vei voiton. Sanoisin, että Bronican arvo voisi olla jotain puolet vastaavan Hasseli-sarjan arvosta. Lisävälineitä ja kasetteja on vaikea saada. Sinällään Nikon-kerääjät ovat joskus olleet kiinnostuneita, koska osa optiikasta on Nikonin väsäämää. Koko satsi voisi olla 200-300-400 euroa.
      Rollei 35 on käyttö- ja keräilytavaraa, voisi maksaa 100 euron paikkeilla, ongelmana vaan valotusmittarin paristo, joka PX625 joita ei enää saa.
      Lunasix 3 oli aikansa huippumittari, johon saa PX625 korvaavan sisuksen paristokoteloon. Maksaa vaan 30 euroa, eli saman verran kuin mittari itse. Mutta toimii sen jälkeen yhtä tarkasti kuin ennekin, kysy paristokotelon hintaa Color-Kolmiosta, joka alkoi maahantuojaksi toukokuussa. 09-4780 0018, Jyrki Ylinen tietää hinnan.
      Nissin salaman hinta voisi olla vaikka viisi-kymmenen euroa. Salamoita on maailma pullollaan, eikä sitä voi liittää kuin vanhoihin kameroihin, uusien ohjausnastat ei toimi kun Nissinissä on vaan pelkkä täsmäyskuula.
      Kysele ostajia vaikkapa www.svhy.org rompetorisivulta.

• Make

tuo nykyisin maahan Fototekniset Lahdessa, kyselepä sieltä.

• Nappi

Olen kiinnostunut sinun Rollei 35 T kamerastasi, jos se on siistissä kunnossa. Paristopulma tekee sen käytön hankalaksi tai muutostyön kalliiksi.
      Ostaisin sen keräilykameraksi hintaan 80 euroa jos sen voi noutaa ja nähdä. Asun Helsingissä.

• Perintökalleusko

Hei Nappi

Sinulla on todellakin hyvä tilaisuus kartuttaa keräilykameroiden kokoelmaasi. Pikku-Rollei on myytävänä. Ehdottomasi hinta tuntuu järkevältä sikäli kun kamera miellyttää. Tietenkin pääset tutustumaan siihen ennen ostopäätöstä. Asun Itä-Helsingissä ja käyn töissä Hietalahdentorin kulmilla.

Soita 050 - 555 0041 tai laita sähköpostia osoitteeseen [email protected] niin sovitaan tarkemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe