Isän peruja jäi 6x6 -koon Zenza Bronica -kamera, ilmeisesti S2-mallia 60-luvun loppupuolelta. Mukana on objektiivit Nikkor P f2,8/75 mm ja Nikkor P f4/200 mm (jälkimmäisessä käsikahva), 5x kuiluetsin ja filmiperä sekä lyhyemmän linssin filtteri. Vastavalosuojat objektiiveissa on metallia.
Mikähän tämmöisen museopaketin hinta nykymarkkinoilla on ja löytyykö asianharrastajia Bronicalle helposti?
Kysynpä samalla seuraavienkin arvoa:
-Omana aikanaan (70-luku?)poikkeuksellisen pienikokoisena tunnettu Rollei 35 T -kinofilmikamera, jossa on Tessarin objektiivi f3,5/40 mm.
-Lunasix 3 -valotusmittari.
-Nissin 360 TN -salamavalolaite, jossa pieni apusalama.
Onko jollakin myös tietoa, mihin näitä kannattaisia myydä tai oletteko itse kiinnostuneita.
Zenza Bronican arvo?
4
947
Vastaukset 4
- Ossi Asikainen
Bronica on vähän vaikea, sitä myytiin aikoinaan, mutta Hasseli vei voiton. Sanoisin, että Bronican arvo voisi olla jotain puolet vastaavan Hasseli-sarjan arvosta. Lisävälineitä ja kasetteja on vaikea saada. Sinällään Nikon-kerääjät ovat joskus olleet kiinnostuneita, koska osa optiikasta on Nikonin väsäämää. Koko satsi voisi olla 200-300-400 euroa.
Rollei 35 on käyttö- ja keräilytavaraa, voisi maksaa 100 euron paikkeilla, ongelmana vaan valotusmittarin paristo, joka PX625 joita ei enää saa.
Lunasix 3 oli aikansa huippumittari, johon saa PX625 korvaavan sisuksen paristokoteloon. Maksaa vaan 30 euroa, eli saman verran kuin mittari itse. Mutta toimii sen jälkeen yhtä tarkasti kuin ennekin, kysy paristokotelon hintaa Color-Kolmiosta, joka alkoi maahantuojaksi toukokuussa. 09-4780 0018, Jyrki Ylinen tietää hinnan.
Nissin salaman hinta voisi olla vaikka viisi-kymmenen euroa. Salamoita on maailma pullollaan, eikä sitä voi liittää kuin vanhoihin kameroihin, uusien ohjausnastat ei toimi kun Nissinissä on vaan pelkkä täsmäyskuula.
Kysele ostajia vaikkapa www.svhy.org rompetorisivulta. - Make
tuo nykyisin maahan Fototekniset Lahdessa, kyselepä sieltä.
- Nappi
Olen kiinnostunut sinun Rollei 35 T kamerastasi, jos se on siistissä kunnossa. Paristopulma tekee sen käytön hankalaksi tai muutostyön kalliiksi.
Ostaisin sen keräilykameraksi hintaan 80 euroa jos sen voi noutaa ja nähdä. Asun Helsingissä.- Perintökalleusko
Hei Nappi
Sinulla on todellakin hyvä tilaisuus kartuttaa keräilykameroiden kokoelmaasi. Pikku-Rollei on myytävänä. Ehdottomasi hinta tuntuu järkevältä sikäli kun kamera miellyttää. Tietenkin pääset tutustumaan siihen ennen ostopäätöstä. Asun Itä-Helsingissä ja käyn töissä Hietalahdentorin kulmilla.
Soita 050 - 555 0041 tai laita sähköpostia osoitteeseen [email protected] niin sovitaan tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3501403Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan78957Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.79888Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt46706- 120693
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38682- 49658
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9546- 26534
- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33508Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 80460
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447- 39440