Miten selvisitte? Kertokaa apukeinoja…
Kiusaamisen uhrit
74
672
Vastaukset
- Anonyymi
No????
- Anonyymi
Varmaan olis hyvä jos kertoisit millainen kiusaaminen kyseessä?
- Anonyymi
Minua kiusattiin alakoulussa. Olen itkenyt sitä 60 vuotta ja kertonut siitä kaikille aina kun joku tulee kuulomatkalle ja jatkan sitä edelleen.
- Anonyymi
Kiitos kun jaoit.
Itkeminen auttaa, mutta oletko saanut apua läheisiltä? Yksin ei kannata jäädä, jos on paha olla. Apua on saatavilla. 60 takaiset traumat ovat kipeitä asioita, jotka varmasti vaikuttavat vielä nykyhetkeenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kun jaoit.
Itkeminen auttaa, mutta oletko saanut apua läheisiltä? Yksin ei kannata jäädä, jos on paha olla. Apua on saatavilla. 60 takaiset traumat ovat kipeitä asioita, jotka varmasti vaikuttavat vielä nykyhetkeenkin.Juu, kyllä vaikuttaa. Tulin työkyvyttömäksi ja ryyppäsin ja tulin uskoon, eukko lähti lätkimään ja ulosotto vei talon. Muutin isän ja äitin yläkertaan, sitten ne kuoli. Perin niiden talon mutta ulosotto vei senkin. Nyt istun linja-autoaseman penkillä ja kerron kaikille ohikulkijoille kuinka 3. luokalla eräs tyttö näytti minulle kieltä ja piilotti minun pipon ja sen takia on koko 70 vuotinen elämäni mennyt ihan pilalle. Kyllä kiusaajat on sitten kauheita ja lapsetkin niin julmia. Paha on maailma, en lähtis kadehtimaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kyllä vaikuttaa. Tulin työkyvyttömäksi ja ryyppäsin ja tulin uskoon, eukko lähti lätkimään ja ulosotto vei talon. Muutin isän ja äitin yläkertaan, sitten ne kuoli. Perin niiden talon mutta ulosotto vei senkin. Nyt istun linja-autoaseman penkillä ja kerron kaikille ohikulkijoille kuinka 3. luokalla eräs tyttö näytti minulle kieltä ja piilotti minun pipon ja sen takia on koko 70 vuotinen elämäni mennyt ihan pilalle. Kyllä kiusaajat on sitten kauheita ja lapsetkin niin julmia. Paha on maailma, en lähtis kadehtimaan...
Näillä palstoilla voi tapahtua mitä vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kyllä vaikuttaa. Tulin työkyvyttömäksi ja ryyppäsin ja tulin uskoon, eukko lähti lätkimään ja ulosotto vei talon. Muutin isän ja äitin yläkertaan, sitten ne kuoli. Perin niiden talon mutta ulosotto vei senkin. Nyt istun linja-autoaseman penkillä ja kerron kaikille ohikulkijoille kuinka 3. luokalla eräs tyttö näytti minulle kieltä ja piilotti minun pipon ja sen takia on koko 70 vuotinen elämäni mennyt ihan pilalle. Kyllä kiusaajat on sitten kauheita ja lapsetkin niin julmia. Paha on maailma, en lähtis kadehtimaan...
Otan osaa.
Korostan: apua on saatavilla. - Anonyymi
Ei ihan vilpittömältä kuulosta. Ettei nyt olisi vain kyseessä kiusaaja...taitaapi olla. No kerro sinä että miltä tuntuu kiusata.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tiedosta
- Anonyymi
Rupesin itsekin kiusaamaan nimittäin tein jauhelihakiusausta.
- Anonyymi
Minä kiusaan Janssonia kerran viikossa...
- Anonyymi
Googletin kiusaamista tarkoittavan englannin kielisen sana teasing. Kuvahakuna. Ei tuo niin pahalta vaikuttanut.
- Anonyymi
Miusta männööt liikenteessä ohi. Eikö sekin ole kiusaamista? Yhyyy :'(
- Anonyymi
Ohan se ja pahimmasta piästä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohittajallahan ne ajankäyttöongelmat ovat, eivät minulla. Sitä paitsi jonkun tuppautuessa takapuskuriini hiljennän entisestään vauhtia ja siedätyshoidan näin "kiireellisiä". Nyt voitte sitten ulista poliisia apuun liian hiljaa (=turvallisesti) ajamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mie sain elinikäiset traumat, kun bemari ohitti. Nyt olen työkyvyttömyyseläkkellä :(
- Anonyymi
Elkee kiusatko.
- Anonyymi
Niin , kun oikeesti puhutaan kiusaamisesta, niin lievemmis tapauksissa toimii,mikä ennenvanhaankin, että täräyttää pääkiusaajaa tauluun suoraan , senjälkeen monasti homma toimii ja jos ei toimi ,sanoo mkylmästi et en lyö enää, mut toimin pahemmin . Monasti on kättä lyöty sovinnoksi. Sit taas fyysiseen ja terveyteen kohdistuvassa kiusaamisessa kantsii virkavallalle ottaa yhteys ,ettei tule peruuttamatonta tapahtumaa ,kiusaajan tai, kiusatun puolelta,mikä on jo toinen asia.
- Anonyymi
Oikein.
- Anonyymi
No vui! Montaakos olet täräyttänyt tauluun ilman poliisia, käräjiä, sakkoja. linnareissua...?
Laki on semmoinen että sanoa saa, mutta koskea ei.
Se onkin kiusaamisen rajan vetämiselle ongelmallista...
- Anonyymi
Pitää ymmärtää, et isompi kaatuu aina kovemmin ??!
- Anonyymi
Joko alistut tai kiusaat takaisin. Isompikin jossain vaiheessa ymmärtää, että vahingoittaa myös itseään kiusaamisella. Ei kiusaajiakaan kaikki tue, vaikka niin halutaan uskotella.
- Anonyymi
Yleensä se isompi vain esittää kovaa. Todellisuudessa pienempi on yleensä salaa se kovempi ja voittaa ottelun.
- Anonyymi
Turvaudu jeesukseen. Ota jeesus elämäsi herraksi, ja tunnusta syntisi sekä hylkää (olemme kaikki syntisiä, niin minäkin) jeesus antaa sinulle uuden elämän ja parantaa mielesi haavat. Jumala on mahdollistanut pelastuksen pojassaan jeesuksessa, ihmisen pitää vain ottaa vastaan. Sano vilpittömästi sydämestä jeesukselle: "jeesus, tunnustan kaikki syntini ja annan elämäni sinulle, tule minun elämääni" "sillä niin on jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iänkaikkisen elämän." Jeesus on tie, totuus ja elämä.
- Anonyymi
Kiusaamista on monenlaista. R-vikani takia kiusattiin jo pienenä. Kävin puheopetuksessa kerran viikossa kansakoulussa. ja opinkin sanomaan ärrän oikein muta omaan korvaani se kuulosti pahalta, niinpä päätin että sanoin sen niin kuin haluan. Oli moniakin tilanteita missä en olisi halunnut sanoa nimeäni koska siinä oli r-kirjain. No, sen r-vikani kanssa olen elänyt ja lapseni osaavat sanoa sen oikein, hyvä juttu. Mutta voin kertoa etä vielä yli 60-vuotiaana, töissä muutama työkaveri matki minun ärrän sorahtamista ja muut työkaverit tunsivat myötähäpeää. Surullista mutta totta. Ei se minua enää haittaa. Lapsena haittasi kun eno tuli kylään ja kehotti sanomaan; sano Erkki. En sanonut. Hoitoalalla voidaan myös kohdella työkaveria niin että matkitaan kuinka toinen r-sanan . sanoo. Kuinka voi olla hyvä hoitaja jos ei hyväksy edes työkaverin r-ääntämistä ja erilaisuutta?
Sepähän täällä on iso ongelma että aika moni on sellainen toisen heikkouksiin takertuva, ei sillä keinoin mikään parane vaan itseään pitäis kehittää ja tukea muita jos mahdollista. Paska apinalauma kai tässä ollaan vaan silti voisi omaa käyttäytymistään jokainen miettiä.
- Anonyymi
Hoitajat on pahimpia kiusaajia ja juoruakkoja…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajat on pahimpia kiusaajia ja juoruakkoja…
onko?ehkä lähärit mutta itte olen rakastunut sairaanhoitajaan joka on aikuinen nainen.
- Anonyymi
Aika moni "osanottaja" taitaa päivitellä täällä kiusaamista kiusaillen.
- Anonyymi
Kannattaa ruveta juomaan viinaa. Siinä kiusaamiset unohtuu ja tuntee itsensä suureksi, viisaaksi ja mahtavaksi. Suosittelen!
- Anonyymi
Elä juo viinaa,tissuta kaljaa tai polta kannabista. Pysyt pidempään kunnossa vaikkakin kaljamaha tuppaa kasvamaan ruokahalun mukana.
- Anonyymi
Tai pahimmassa tapauksessa kilahtaa ja tappaa kiusaajansa, motiivi löytyy vaan tuskin sillä saa ymmärrystä oikeudessa. Kouluampujat hyvä esimerkki, osa on kiusattuja ja kostavat noin muttei sitä kukaan ota huomioon että huono kohtelu johtaa joskus huonoihin ratkaisuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai pahimmassa tapauksessa kilahtaa ja tappaa kiusaajansa, motiivi löytyy vaan tuskin sillä saa ymmärrystä oikeudessa. Kouluampujat hyvä esimerkki, osa on kiusattuja ja kostavat noin muttei sitä kukaan ota huomioon että huono kohtelu johtaa joskus huonoihin ratkaisuihin.
On ihmisiä joilla ei ole sosiaalisia taitoja, eivätkä tule toimeen porukoissa.
Ovat usein itsekeskeisiä ja eivät kestä sitä että eivät saa tahtoaan läpi, eikä muut tee kun hän haluaa.
Tällaiset tyypit sitten uhriutuvat kiusatuiksi ja syyttävät kaikkea ympärillään olevaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat usein itsekeskeisiä ja eivät kestä sitä että eivät saa tahtoaan läpi, eikä muut tee kun hän haluaa.
Tällaiset tyypit sitten uhriutuvat kiusatuiksi ja syyttävät kaikkea ympärillään olevaa.Et selkeästi ole kokenut kiusaamista. Empatiakyvyyön näätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä juo viinaa,tissuta kaljaa tai polta kannabista. Pysyt pidempään kunnossa vaikkakin kaljamaha tuppaa kasvamaan ruokahalun mukana.
Parasta on alkaa juomaan viiniä, silloin välttyy alkoholismilta. Ei kukaan syytä viinin harrastajaa alkoholistiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaiset tyypit sitten uhriutuvat kiusatuiksi ja syyttävät kaikkea ympärillään olevaa.Tuolla keinoin voi perustella kiusaamista, jos et ole samanlainen kuin muut niin sinua saa kiusata vai? Paska laumaeläjät, yksin ei uskalleta edes liikkua saati sanoa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla keinoin voi perustella kiusaamista, jos et ole samanlainen kuin muut niin sinua saa kiusata vai? Paska laumaeläjät, yksin ei uskalleta edes liikkua saati sanoa mitään.
Onko sinulla ongelmia uskaltaa liikkua julkisilla paikoilla?
Tunnetko että siellä kaikki kiusaa sinua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et selkeästi ole kokenut kiusaamista. Empatiakyvyyön näätä.
Miksi tuntea empatiaa omaa elämäntaidottomuuttaan itkevää kohtaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla ongelmia uskaltaa liikkua julkisilla paikoilla?
Tunnetko että siellä kaikki kiusaa sinua?Ei ole, olen vaan huomannut että kiusaajat ei juuri koskaan kulje yksin? Pelko perseessä lienee että tuleekin sitä mitä tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, olen vaan huomannut että kiusaajat ei juuri koskaan kulje yksin? Pelko perseessä lienee että tuleekin sitä mitä tilaa.
Miksi puhut omista ongelmistasi ikään kuin ne olisivat muiden ongelmia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puhut omista ongelmistasi ikään kuin ne olisivat muiden ongelmia?
Koska joskus ne muut tulee yksin vastaan ja silloin muistellaan. Siinä mielessä se on kaikkien ongelma. Kiusaaja saakin samaa lääkettä. Voi olla mukavaa palautella sitä huomiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska joskus ne muut tulee yksin vastaan ja silloin muistellaan. Siinä mielessä se on kaikkien ongelma. Kiusaaja saakin samaa lääkettä. Voi olla mukavaa palautella sitä huomiota.
Ihmettelen vaan...
Jotakin on joskus kiusattu...
Joku katkeroituu kiusaamisesta elämänsä ajaksi...
On valmis vaikka syyllistymään laittomuuksiin kostaakseen kiusaajilleen...
Voi jmaluta...!
Kaikkia on joskus jotenkin kiusattu, rääkätty ja hakattu, myös minua...
En silti tuhlaa elämääni sen suremiseen, kostoon ja sen hautomiseen...
Elämä on liian lyhyt siihen...
Eläkää, niin kauan kuin elämää on! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katkerana on niin hienoa elää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen vaan...
Jotakin on joskus kiusattu...
Joku katkeroituu kiusaamisesta elämänsä ajaksi...
On valmis vaikka syyllistymään laittomuuksiin kostaakseen kiusaajilleen...
Voi jmaluta...!
Kaikkia on joskus jotenkin kiusattu, rääkätty ja hakattu, myös minua...
En silti tuhlaa elämääni sen suremiseen, kostoon ja sen hautomiseen...
Elämä on liian lyhyt siihen...
Eläkää, niin kauan kuin elämää on!Kuka on syyllistynyt rikoksiin…?
- Anonyymi
Tyypillinen vihaaja: puhuu pahaa muista vaikka ei olisi ollut missään tekemisissä.Kateus..Kun joku on sinulle kade niin olet tehnyt jotain oikein elämässä😝
- Anonyymi
Kuten kommenteista voi päätellä kiusaajia löytyy vieläkin, jopa näistä ns. "ymmärtäjistäkin".
- Anonyymi
Selvähän se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvähän se.
Hyvin ymmärrät.
- Anonyymi
Totta kai löytyy. Kaikkihan ovat kiusaajia joilla on omastasi poikkeava mielipide.
- Anonyymi
Tienataan hyvin se riittää
- Anonyymi
Kaikille se "hyvin" kun ei ole sama asia. Joku haluaa aina enemmän mutta kun maksetaan vain kykyjen ja taitojen mukaan niin sekös risoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille se "hyvin" kun ei ole sama asia. Joku haluaa aina enemmän mutta kun maksetaan vain kykyjen ja taitojen mukaan niin sekös risoo.
Jospa kaveri haluaakin tienata jotakin muuta kuin rahaa? Esim. hyviä ihmissuhteita, empatiaa, toisten kunnioitusta...
- Anonyymi
Paikalleen näin
- Anonyymi
Uusi auto?
- Anonyymi
Ei asuntoja mielessä
- Anonyymi
Elikkä.....
- Anonyymi
Sanopa muuta
- Anonyymi
Lähtikö tämä keskustelu tosiaankin liikkeelle siitä ettei jotain oltu koskaan kiusattu ja hän vähätteli kiusattujen saamia tunnekärsimyksiä?
- Anonyymi
Kiusaamista voi olla myös huono hallinto
https://kuntalehti.fi/uutiset/paatoksenteko/kiusaamista-myos-huono-hallinto/- Anonyymi
Juu ja vaalitappiokin on kiusaamista kun ei tule mieleinen hallitus.
Mitä itse selviämiseen tulee, niin auttaa kun aluksi itkeä tillittää kaikille surkeuttaan vaikkapa 50 vuotta, jospa siinä jo puolen vuosisadantakainen koulukiusaajan muisto väljähtyisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja vaalitappiokin on kiusaamista kun ei tule mieleinen hallitus.
Mitä itse selviämiseen tulee, niin auttaa kun aluksi itkeä tillittää kaikille surkeuttaan vaikkapa 50 vuotta, jospa siinä jo puolen vuosisadantakainen koulukiusaajan muisto väljähtyisi.Pahan trauman on kiusaaminen tainnut sinulle antaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahan trauman on kiusaaminen tainnut sinulle antaa.
Kyllä
- Anonyymi
minua alettiin kiusata heti kun aloitin koulussa käynnin. Kiusaaminen oli henkistä ja ruumiillista. Elämäni oli parikymppiseksi asti pelkkää helvettiä. Harkitsin jatkuvasti itsemurhaa. En pysty kertomaan enempää.
- Anonyymi
Seurasiko kiusaajat sinua joka paikkaan parikymppiseksi asti, vai löytyikö jokaisesta paikasta aina uudet kiusaajat?
Mitenkäs armeija sujui?
- Anonyymi
9mm. Auttaa ensi hätään.
- Anonyymi
Itseään ei kenenkään kannata ampua, muiden ampumisesta saa tuomion vaikkei niitä ihmisinä pitäisikään. Hälläväliä jos jollain elämä menee niin silloin kai on sama vankilaan on mennä, saa ainakin terveydenhoidon mitä ei välttämättä kaikille muuten ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseään ei kenenkään kannata ampua, muiden ampumisesta saa tuomion vaikkei niitä ihmisinä pitäisikään. Hälläväliä jos jollain elämä menee niin silloin kai on sama vankilaan on mennä, saa ainakin terveydenhoidon mitä ei välttämättä kaikille muuten ole.
Totta. Itsensä ampuminen kannattaa korkeintaan silloin kun on tiedossa kivulias kuolema johonkin parantumattomaan sairauteen.
Esim. naisen taikka rahan takia on ihan turhaa itseään ampua, molempia on maailma täynnä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Itsensä ampuminen kannattaa korkeintaan silloin kun on tiedossa kivulias kuolema johonkin parantumattomaan sairauteen.
Esim. naisen taikka rahan takia on ihan turhaa itseään ampua, molempia on maailma täynnä.Jos on hyvin vakavasti sairas ja kovasti kipuja niin niillä lääkkeillä kyllä saa itsensä kevyesti uneen, ellei ole sen luonteinen että vielä viimeinen näyttö pitää tehdä.
- Anonyymi
Minä ostin bemarin ja rupesin håmåksi...
- AnonyymiUUSI
Toimiva keino on kun ottaa kiusaajan porukalla kiinni, housut nilkkoihin ja ahven aunukseen. Vielä videoit kaiken kun tepastellee terkkaria kohen. Julkaistakin kannattaa, pikku lasku voi tulla mutta oma hyvinvointi maksaa aina.
- AnonyymiUUSI
Mites jos tällaisen toimenpiteen kohde ottaisi kosto-oppia Ruotsista? Elelisitkö kuinka rauhallista elämääsi odotellen kostoa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mites jos tällaisen toimenpiteen kohde ottaisi kosto-oppia Ruotsista? Elelisitkö kuinka rauhallista elämääsi odotellen kostoa?
Elelisin ihan tyytyväisenä. Jos homma meinaa jatkua niin voisin tehä niin kuin Pohjois-Ruotsissa tehtiin ähly raiskaajalle. Pyhäkoulu opeilla ei maailmassa pärjää.
- AnonyymiUUSI
Temarit on kiusaajapuolue.Sepi on kiusaajapuolueen p-karjalan esikuva no1.
- AnonyymiUUSI
Joensuun kaupunki vuotaa salassapidettäviä tietoja hyvä veli -verkostolle esim. Koivumaalle!!!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2274841Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233550Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2692053Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,101956Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381257Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611219Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1061002- 31813
- 61767
- 176750