"Millä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
Lahkolaiset (etupäässä helluntailaiset) tuomitsevat "pakkovauvakastetut" helvettiin jos eivät tule uudestikasteelle helluntaiseurakuntaan.
Lahkolaisten evankeliumi on tuomion sanomaa ellei käänny helluntailaiseksi
11
149
Vastaukset
- Anonyymi
Virallinen helluntaipastoreiden uudestikastamis-oppi aiheuttaa kastekiistoja evankeelisten uudestisyntyneiden kanssa
- Anonyymi
Kun helluntailainen haluaa haastaa riitaa hän ottaa kohteeseen jopa pienet lapset.
Anonyymi kirjoitti:
Kun helluntailainen haluaa haastaa riitaa hän ottaa kohteeseen jopa pienet lapset.
Älä valehtele. Emme me ota kohteeksemme pieniä lapsia, vaan se on tuska sydämessä, kun niin monet luottavat lapsikasteeseen, eivätkä ota vastaan Jeesusta elämäänsä. He uskovat, kun on kastettu, meno taivaaseen on sillä selvä. Uskon asioista ei tarvitse välittää, saa elää, niin kuin itse haluaa.
MInun enoni oli kastettu vauvana. Hän aikuisena inhosi kaikkea uskonnollista. Hän joi viinaa, hän käytti naisia hyväkseen, hän oli öykkäri. Hän meni naimisiin ja sai tytön. Tyttö otettiin huostaan, koska kotona tapahtui sellaista, että häntä ei voitu pitää kotona. Viimeisenä hetkenä enoni joi viinaa ja viinassa oli lääkkeitä. En tiedä, laittoiko hänen vaimonsa lääkkeet sinne lasiin, vai laittoiko hän itse ne sinne. Siihen enoni kuoli. Hänet oli kastettu vauvana, mutta aikuisena hän luki mustaa raamattua, kirosi serkkuani monet kerrat. Sellainen oli enoni elämä. Haluaisin uskoa, että hän olisi huutanut viimeisillä hetkillään Jeesusta, mutta en tiedä.
Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän kuoli synteimme tähden ristillä ja hänessä on ainoastaan pelastus.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Älä valehtele. Emme me ota kohteeksemme pieniä lapsia, vaan se on tuska sydämessä, kun niin monet luottavat lapsikasteeseen, eivätkä ota vastaan Jeesusta elämäänsä. He uskovat, kun on kastettu, meno taivaaseen on sillä selvä. Uskon asioista ei tarvitse välittää, saa elää, niin kuin itse haluaa.
MInun enoni oli kastettu vauvana. Hän aikuisena inhosi kaikkea uskonnollista. Hän joi viinaa, hän käytti naisia hyväkseen, hän oli öykkäri. Hän meni naimisiin ja sai tytön. Tyttö otettiin huostaan, koska kotona tapahtui sellaista, että häntä ei voitu pitää kotona. Viimeisenä hetkenä enoni joi viinaa ja viinassa oli lääkkeitä. En tiedä, laittoiko hänen vaimonsa lääkkeet sinne lasiin, vai laittoiko hän itse ne sinne. Siihen enoni kuoli. Hänet oli kastettu vauvana, mutta aikuisena hän luki mustaa raamattua, kirosi serkkuani monet kerrat. Sellainen oli enoni elämä. Haluaisin uskoa, että hän olisi huutanut viimeisillä hetkillään Jeesusta, mutta en tiedä.
Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän kuoli synteimme tähden ristillä ja hänessä on ainoastaan pelastus.Oletko samaa mieltä ettei helluntaikaste ja luterilainen kaste pelasta ?
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Älä valehtele. Emme me ota kohteeksemme pieniä lapsia, vaan se on tuska sydämessä, kun niin monet luottavat lapsikasteeseen, eivätkä ota vastaan Jeesusta elämäänsä. He uskovat, kun on kastettu, meno taivaaseen on sillä selvä. Uskon asioista ei tarvitse välittää, saa elää, niin kuin itse haluaa.
MInun enoni oli kastettu vauvana. Hän aikuisena inhosi kaikkea uskonnollista. Hän joi viinaa, hän käytti naisia hyväkseen, hän oli öykkäri. Hän meni naimisiin ja sai tytön. Tyttö otettiin huostaan, koska kotona tapahtui sellaista, että häntä ei voitu pitää kotona. Viimeisenä hetkenä enoni joi viinaa ja viinassa oli lääkkeitä. En tiedä, laittoiko hänen vaimonsa lääkkeet sinne lasiin, vai laittoiko hän itse ne sinne. Siihen enoni kuoli. Hänet oli kastettu vauvana, mutta aikuisena hän luki mustaa raamattua, kirosi serkkuani monet kerrat. Sellainen oli enoni elämä. Haluaisin uskoa, että hän olisi huutanut viimeisillä hetkillään Jeesusta, mutta en tiedä.
Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän kuoli synteimme tähden ristillä ja hänessä on ainoastaan pelastus.Armovarkaat, eriseuraiset ja lahkolaiset eivät pelastu koska ne ovat syntiä.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko samaa mieltä ettei helluntaikaste ja luterilainen kaste pelasta ?
Olen, kaste ei pelasta ketään, ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armovarkaat, eriseuraiset ja lahkolaiset eivät pelastu koska ne ovat syntiä.
Ovatko helluntailaiset öykkäreitä puolustaessaan uudestikastamisoppiaan ?
- Anonyymi
Raamattu : Yksi kaste
Jumalan tahto = Jumalan laki.
Helluntailaiset herjaavat jopa Jumalaa. - Anonyymi
Kuinka moni teki viime lahkokokouksessa parannuksen ?
Älä varasta Jumalalta mitään.
Rahaa ja armoa.- Anonyymi
Nyt on jo martin muistojuoman raja ylitetty, kielimurteennekin sen paljastaa!
Von boran resepti toimii edelleen huomaan otaksuvani.
Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
😊 😊 😊 😊 😊
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654