"Millä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
Lahkolaiset (etupäässä helluntailaiset) tuomitsevat "pakkovauvakastetut" helvettiin jos eivät tule uudestikasteelle helluntaiseurakuntaan.
Lahkolaisten evankeliumi on tuomion sanomaa ellei käänny helluntailaiseksi
11
104
Vastaukset
- Anonyymi
Virallinen helluntaipastoreiden uudestikastamis-oppi aiheuttaa kastekiistoja evankeelisten uudestisyntyneiden kanssa
- Anonyymi
Kun helluntailainen haluaa haastaa riitaa hän ottaa kohteeseen jopa pienet lapset.
Anonyymi kirjoitti:
Kun helluntailainen haluaa haastaa riitaa hän ottaa kohteeseen jopa pienet lapset.
Älä valehtele. Emme me ota kohteeksemme pieniä lapsia, vaan se on tuska sydämessä, kun niin monet luottavat lapsikasteeseen, eivätkä ota vastaan Jeesusta elämäänsä. He uskovat, kun on kastettu, meno taivaaseen on sillä selvä. Uskon asioista ei tarvitse välittää, saa elää, niin kuin itse haluaa.
MInun enoni oli kastettu vauvana. Hän aikuisena inhosi kaikkea uskonnollista. Hän joi viinaa, hän käytti naisia hyväkseen, hän oli öykkäri. Hän meni naimisiin ja sai tytön. Tyttö otettiin huostaan, koska kotona tapahtui sellaista, että häntä ei voitu pitää kotona. Viimeisenä hetkenä enoni joi viinaa ja viinassa oli lääkkeitä. En tiedä, laittoiko hänen vaimonsa lääkkeet sinne lasiin, vai laittoiko hän itse ne sinne. Siihen enoni kuoli. Hänet oli kastettu vauvana, mutta aikuisena hän luki mustaa raamattua, kirosi serkkuani monet kerrat. Sellainen oli enoni elämä. Haluaisin uskoa, että hän olisi huutanut viimeisillä hetkillään Jeesusta, mutta en tiedä.
Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän kuoli synteimme tähden ristillä ja hänessä on ainoastaan pelastus.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Älä valehtele. Emme me ota kohteeksemme pieniä lapsia, vaan se on tuska sydämessä, kun niin monet luottavat lapsikasteeseen, eivätkä ota vastaan Jeesusta elämäänsä. He uskovat, kun on kastettu, meno taivaaseen on sillä selvä. Uskon asioista ei tarvitse välittää, saa elää, niin kuin itse haluaa.
MInun enoni oli kastettu vauvana. Hän aikuisena inhosi kaikkea uskonnollista. Hän joi viinaa, hän käytti naisia hyväkseen, hän oli öykkäri. Hän meni naimisiin ja sai tytön. Tyttö otettiin huostaan, koska kotona tapahtui sellaista, että häntä ei voitu pitää kotona. Viimeisenä hetkenä enoni joi viinaa ja viinassa oli lääkkeitä. En tiedä, laittoiko hänen vaimonsa lääkkeet sinne lasiin, vai laittoiko hän itse ne sinne. Siihen enoni kuoli. Hänet oli kastettu vauvana, mutta aikuisena hän luki mustaa raamattua, kirosi serkkuani monet kerrat. Sellainen oli enoni elämä. Haluaisin uskoa, että hän olisi huutanut viimeisillä hetkillään Jeesusta, mutta en tiedä.
Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän kuoli synteimme tähden ristillä ja hänessä on ainoastaan pelastus.Oletko samaa mieltä ettei helluntaikaste ja luterilainen kaste pelasta ?
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän kuoli synteimme tähden ristillä ja hänessä on ainoastaan pelastus.Armovarkaat, eriseuraiset ja lahkolaiset eivät pelastu koska ne ovat syntiä.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko samaa mieltä ettei helluntaikaste ja luterilainen kaste pelasta ?
Olen, kaste ei pelasta ketään, ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armovarkaat, eriseuraiset ja lahkolaiset eivät pelastu koska ne ovat syntiä.
Ovatko helluntailaiset öykkäreitä puolustaessaan uudestikastamisoppiaan ?
- Anonyymi
Raamattu : Yksi kaste
Jumalan tahto = Jumalan laki.
Helluntailaiset herjaavat jopa Jumalaa. - Anonyymi
Kuinka moni teki viime lahkokokouksessa parannuksen ?
Älä varasta Jumalalta mitään.
Rahaa ja armoa.- Anonyymi
Nyt on jo martin muistojuoman raja ylitetty, kielimurteennekin sen paljastaa!
Von boran resepti toimii edelleen huomaan otaksuvani.
Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
😊 😊 😊 😊 😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202403Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381756Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3141333- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai55958- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.54840J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35757Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh37697Naista puukotettiin kasvoihin
Maanantai-iltana kello 23 jälkeen yksityisasunnossa Kiteellä puukotettiin 80-luvulla syntynyttä naista muun muassa kasvo18639