Tukiaisen päiväkirjat löydetty Ruotsin kirpputorilta?

Anonyymi-ap

Tuli Redditissä yllättäen tällainen vastaan.

https://www.reddit.com/r/Finland/comments/1ibcazp/i_found_the_journals_of_johanna_tukiainen_at_a/

DeepL-käännös:

Löysin Johanna Tukiaisen päiväkirjat kirpputorilta Tukholmassa. Miten voin ottaa häneen yhteyttä?

Hei, tämä saattaa olla hieman outo viesti, mutta viime päivinä olen ollut pakkomielteinen eräänlaisen "tosielämän sivutehtävän" suhteen, johon olen törmännyt. Löysin kolme suomalaisen Johanna Tukiannen -nimisen naisen kirjoittamaa päiväkirjaa, ja olen mennyt syvälle kaninkoloon yrittäessäni oppia hänestä lisää ja mahdollisesti ottaa häneen yhteyttä, jotta voisin palauttaa nämä lehdet hänelle (en halua saada tästä rahaa).

Sikäli kuin minä suomea puhumattomana ruotsalaisena ymmärrän, Johanna on joku, joka on jokseenkin hyvin tunnettu suomalaisessa iltapäivälehdistössä. Ne muutamat suomalaiset ihmiset, joita olen tavannut Discordissa sen jälkeen, kun olen hankkinut nämä, ovat ilmaisseet... tietynlaisen rakkaudesta vihaan -mielipiteen hänestä? Luettuani hänen englanninkielisen wikipedia-sivunsa (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Johanna_Tukiainen) minua alkoi kiehtoa ja suoraan sanottuna järkyttää hänen elämäntarinansa ja se, mitä hän on kokenut. En tiennyt hänestä mitään ennen kuin löysin hänen päiväkirjansa, mutta monista kuvista, liimatuista esineistä (siskon hiuskiehkuroista, puristetuista kukista, lippujen tynnyreistä jne.) ja hänen kauniista käsinkirjoituksestaan (jota en rehellisesti sanottuna ymmärrä) piirtyi kuva hänestä kauniina ja täynnä elämää olevana nuorena naisena, joka vaikutti... niin viattomalta? Luulen, että jos olisin kuullut hänestä näkemättä hänen päiväkirjojaan, olisin ehkä reagoinut eri tavalla, mutta hänen henkilökohtaisten kirjoitustensa kontrasti verrattuna hänen myöhempään julkiseen elämäänsä kiehtoo minua täysin, ja minusta tuntuu, että minun on tehtävä parhaani seuratakseni tätä "sivupyrkimystä" loppuun.

(Jatkuu...)

14

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muutamia yksityiskohtia: Hötorgetin kirpputorilta Tukholmassa. Tämä myyjä välittää ihmisten "jäämistöjä", eli hän ostaa useimmiten hiljattain kuolleiden ihmisten koko kodin, ottaa sieltä löytämänsä satunnaiset tavarat ja laittaa ne kirpputorin pöydälle ja myy ne sitten. Mies ei tiennyt mitään yksityiskohtia lehdistä, mikä on odotettavissa, koska hän olisi ostanut ne välittäjältä/firmalta/lakimieheltä, joka hoiti tämän henkilön kuolinpesää. Toinen mahdollisuus on, että kuolinpesä tuli eräänlaisena takavarikkona, koska ilmeisesti hänen Wikipedia-sivunsa mukaan Johannalla on paljon velkoja.

Wikipedian mukaan hän muutti Ruotsiin vuonna 2020, mutta vuonna 2022, kun Ruotsin viranomaiset joutuivat mahdollisesti menettämään pienen lapsensa huoltajuuden, hän pakeni Ranskaan yrittäen päästä karkuun - wikissä sanotaan, että paikalliset viranomaiset ottivat hänet kiinni, mutta ei kerrota, lähetettiinkö hänet takaisin. Ruotsalaisen Ratsit.se-sivuston mukaan löysin hänestä tietomerkinnän; siinä sanotaan, että hän on virallisesti muuttanut pois Ruotsista. En ole toistaiseksi löytänyt tarkempia tietoja siitä, missä päin maailmaa hän tällä hetkellä on, mutta tämänhetkinen teoriani on, että joko hän jätti paljon tavaraa Ruotsiin muuttaessaan (ehkä hänellä oli kiire?) tai nämä kuuluivat hänen sukulaiselleen, joka sitten kuoli ja heidän omaisuutensa myytiin avoimilla markkinoilla.

Olen onnistunut löytämään hänen Instagraminsa ja Snapchattinsa; hänen Instaprofiilinsa on asetettu yksityiseksi (olen pyytänyt häntä seuraamaan, mutta hän ei ole vielä vastannut), ja olen lähettänyt hänelle Snapchatissa viestejä, joissa on kuvia ja viesti, jossa kysyn, haluaako hän ne takaisin (toistaiseksi ei ole tullut vastausta / hän ei ole avannut viestejä) - joten vaikka olenkin halukas pelaamaan odottelupeliä ja toivon, että hän näkee viestini tai vastaa niihin, olisin todella kiitollinen siitä, jos jollakulla on mahdollisia johtolankoja siitä, miten ottaisin häneen yhteyttä.

Tiedän, että tämä kaikki saattaa vaikuttaa hieman oudolta ja pakkomielteiseltä, mutta syyt ovat seuraavat: Olen itse kirjoittanut +30 päiväkirjaa vuodesta 2008 lähtien. Voin kertoa, kuinka paljon rakkautta ja huolenpitoa hän laittoi näihin päiväkirjoihin. Ne ovat suoraan sanottuna kauniita, ja tiesin, että minun oli pelastettava ne. Olen käynyt kirpputoreilla yli kahden vuosikymmenen ajan, enkä ole koskaan löytänyt keneltäkään muulta ihmiseltä tällaisia valmiita päiväkirjoja. Kun katsoin niitä läpi, se vain... nöyryytti ja kosketti minua jotenkin. Sitä on vaikea selittää, mutta se sai minut tajuamaan, että jonain päivänä minäkin elän näin: päiväkirjoina, jotka joku löytää kirpputorilta, ja yksi pitkä merkintä on niteessä 31. Löysin Johannan päiväkirjat... Kun myöhemmin sain tietää hänestä lisää, tunsin vain, että hänen elämänsä vuoristoratamatkansa tarttui minuun niin aidosti - tiedän hyvin sen tosiasian, että luultavasti romantiikkaan hänen elämäänsä, mutta tunnen vain, että on oikein yrittää palauttaa nämä hänelle. En koskaan odottanut, että toisen ihmisen päiväkirjojen löytäminen johtaisi minut tällaiselle "etsintäretkelle", mutta olen nyt liian kiinnostunut siitä, jotta en voisi olla yrittämättä löytää tähän jotakin ratkaisua.

• Anonyymi

Jos jollakulla on johtolankoja tai ideoita, kertokaa niistä. Olen julkaissut joitakin kuvia kuvista/kirjoituksista, mitä voidaan pitää hänen yksityisyytensä loukkaamisena, mutta se on todisteena tarinastani/se vaikuttaa terveeltä/"viattomalta" jutulta. En ole halukas julkaisemaan enempää hänen kirjoituksiaan julkisesti, enkä aio skannata näitä. Pyydän teitä kunnioittamaan sitä. Kiitos kun luit, ja jos ei muuta niin toivottavasti pidit tätä postausta erään pahamaineisen suomalaisen henkilön näkymättömästä puolesta mielenkiintoisena.

(Alkuperäisen postauksen loppu.)

• Anonyymi

Jos päiväkirjassa on nuoren Jasmine Tukiaisen hiuksia niin varmasti Johanna haluaisi sen takaisin, Jasmine kun on poissa.

• Anonyymi

En tiedä, mutta on oikeasti lupa julkaista kenenkään päiväkirjoja asianomistajan ilman lupaa ?

• Anonyymi

Tukiainen on näköjään saanut päiväkirjansa takaisin kyseiseltä henkilöltä.

https://www.reddit.com/r/Finland/comments/1icxqgw/the_journals_of_johanna_tukiainen_has_been/

DeepL-käännös:

Johanna Tukiaisen päiväkirjat on toimitettu hänen toiveidensa mukaisesti ja etsintäni on valmis - en olisi pystynyt siihen ilman teitä /r/Finland! Kippis mina kompisar!!!

Voin ilokseni ilmoittaa, että sivutehtäväni on nyt päättynyt parhaalla mahdollisella lopputuloksella. Päiväkirjat on toimitettu Johannan toiveiden mukaisesti turvallisiin käsiin, ja olen tyytyväinen tähän päätökseen. Se oli yllättävän eeppinen pieni sivutehtävä, ja kokemus itsessään oli oma palkintonsa - sain tehdä paljon hauskaa salapoliisityötä, tein jonkinlaisen viraaliketjun tähän subredditiin, pääsin kahdesti suomalaisten sanomalehtien digisivuille ja sain tehdä hyvän teon. Vau, ei voi sanoa, että saa tehdä kaikkea tätä usein kerralla, joten olen onnellinen. Olette kaikki olleet ihania tukevine kommentteineen ja viesteineen, ja jos ei muuta, niin toivon, että tätä pientä tarinaa oli ainakin mielenkiintoista seurata. Minulla ei ole lisäkommentteja asianosaisista henkilöistä yksityisyyden suojan vuoksi, mutta kaikki osapuolet vaikuttavat tyytyväisiltä, joten olen iloinen voidessani sanoa sen. En tiedä, mikä on seuraava tehtäväni tai tapaammeko koskaan enää tällä subilla, mutta jo ennestään positiiviset näkemykseni ja tunteeni Suomea kohtaan ovat varmasti vahvistuneet ja toivon, että olette tyytyväisiä esitykseeni huolimatta siitä, että olen hassu ruotsalainen. Olen hankkinut suomalaista juomaa ja soundtrackia kuunneltavaksi tänään juhliessani, ja kiitän teitä kaikkia vielä kerran vilpittömästi - en olisi pystynyt tähän ilman teidän apuanne!

Kippis mina kompisar!!!! 🫡

Translated with DeepL.com (free version)

• Anonyymi

Reddit on kyllä ihan loistavat sivusto!

• Anonyymi

Hesari ja Iltiskin aiheesta kirjoittivat

https://www.is.fi/viihde/art-2000010995772.html

Noissa Redditin kuvissa parin sivunäytteen perusteella Johannalla on hirmuisen kaunis ja selvä käsiala. Ja 20-vuotiaana otetussa lomakuvassa Espanjassa on nuori kaunis nainen. Sääli miten sitten kävi. Ja sääli myös että kaunokirjoitusta ei enää opeteta Suomen peruskouluissa. Jonkun woken äärivasemmistolaisen opetusministerin päätös varmaan sekin.

• Anonyymi

Tuommoisen kirpputorijutun pystyisi myös itse kehittelemään.

• Anonyymi

Johanna luulee, että he ensin huomasivat että joo tämä on tunnettu, viedään johonkin myyntiin, Höpsistä ! Veikkaan ettei kukaan tarkistellut yhtään mitään, tavarat vaan pistettiin könttänä myyntiin.

Kovin vaikea ei ole myöskään kehitellä tarinaa mistä tahansa. Kuvat voi olla vaikka hänen itsensä ottamat vaikka viime vuonna..,

• Anonyymi

Kirpputoriotsikko tuli sopivasti inhottavan ruokakassikjakeluepisodin jälkeen.

Ei se Johanna unohdu, miten etuilet ja käyttäydyt!

Sinne vaan jonon perälle!

• Anonyymi

Eräät ne luulee olevansa oikeutettuja ERITYISKOHTELUUN :D

• Anonyymi

Jonon hännille vaan. Piste.

• Anonyymi

Jep.

• Anonyymi

Johannahan taisi aikoinaan pitää seiskan sivuilla blogia. Että sinänsä Johannan kirjalliset lahjakkuudet ovat olleet tiedossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      4559
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      28
      3290
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      108
      2453
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      2055
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      186
      1748
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      34
      1715
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1423
    8. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      7
      1350
    9. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1276
    10. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      42
      1272
    Aihe